Topic beledigingen tijdens zwangerschap, en reacties daarop :)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunny37, 25 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Oh nou sorry hoor, ik bedoelde alleen maar dat het geen per ongeluk zwangerschap was.

jadie vindt dit leuk.
  2. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    #22 brocante, 25 jan 2018
    Laatst bewerkt: 25 jan 2018
    Naar mij
    - ongelukje zeker?
    - had je het niet beter kunnen plannen?
    - dat is niet slim van je...
    - je zult wel balen dat het geen meisje is, of niet?
    - we willen geen stagiaire met zo'n nare situatie (baby was de nare situatie, tnx!)

Naar manlief:
    -dachten al dat je traag zaad had.
    -kijk nog maar eens goed naar je vrouw, vanaf nu gaat ze alleen maar lelijker worden. Na de bevalling trekt daar niks van bij.
    - manlief laat zijn broer trots de 5 weken echo zien. Hij was de eerste aan wie wij het vertelde. Zegt hij na de felicitaties: Is het een jongetje of een meisje?
    We hebben hem heel hard uitgelachen en laten zien hoe groot het kindje op dat moment was.

Onze buren spande de kroon. Ze hebben in twee jaar tijd zeker 10 maal gevraagd wanneer er bij ons eindelijk kindjes zouden komen (ik ben 22 jaar, wat verwacht je?). Toen we vertelde dat ze een buurkindje erbij kregen vroegen ze doodleuk of het door de pil heen was gekomen.
    Vervolgens krijg ik wekelijks te horen dat ik erg dik ben. Laatst was ik er helemaal klaar mee! Ik heb van mijzelf een slank figuur en mijn buurvrouw een kilootje of 40 téveel. Heb haar verteld dat ik niet zoveel vet had om de baby te verstoppen.

Ik heb al vele keren op mijn tong moeten bijten. Vooral toen de baby in de personeelskamer 'de nare situatie' werd genoemd. Mijn studie heeft per direct aangegeven dat daar nooit geen stagiaire meer mag komen:thumup:.

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Niet echt kwetsend want ik heb schijt. Maar heb er wel veel gehad.

Wow je bent echt dik
    Wow je bent echt enorm
    Wat een dikke buik
    Je lijkt wel een Boedah.
    Weet je zeker dat het er één is?

En vooral mensen die denken dat ik erg jong ben. People ik ben bijna 30!!! Ik ben geen tienermoeder hoor. (En wat dan nog) :cool:

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Nou het was “gepland” om voor een tweede kindje te gaan en ben blij dat het ons gegund is.... zo beter? o_O

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Wow dit slaat echt alles :confused: wie zegt nou zulke dingen? In vind alle opmerkingen stuk voor stuk belachelijk! Wat een rare reacties!!

6. HvO

HvO Niet meer actief

Dit heb ik dus ook! Ging positiekleding kopen en die verkoopster heeft mij van top tot teen bekeken. En vroeg toen hoe oud ik was. Was echt een huh?-momentje voor mij. Maar ook in mijn omgeving dat ik jonge moeder ben (ben bijna 28o_O)

Oceanna vindt dit leuk.
  7. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ooh wat erg dit allemaal. En ja ik heb er zelf ook de nodige gehoord.
    Vooral bij elke kind op het de bedoeling was... Wat gaat jou, de buurvrouw de bakker, de klant, dat aan.
    Na de derde, “zo wat ben jij dan druk thuis” “ je zal er wel een mooie puinhoop van hebben”

Euh, zou zeggen kom eens langs, ik heb jouw huis gezien, weet nie hoor, moet je een keer helpen?

Een man, tegen zijn stiefdochter (10) vriendin van mijn oudste, toen ze vertelde dat ik een baby kreeg.. “nu nog? Daar krijg je alleen maar mongooltjes van”
    Ergste is dat dit meisje bij haar vader een halfbroertje heeft met down.
    Weer een meisje? Wat jammer voor je man.
    Zwanger van de vierde, i.p.v. gefeliciteerd hoorde ik regelmatig. Nou zo is het wel genoeg. Nou moet je stoppen.
    Een jongen? Wat zielig, heeft alleen maar zussen.
    En een oudere dame, zo doof dat ze mij niet kon verstaan, galmde de salon door dat ze het zo zielig voor mij vond dat ik weer zwanger was, dat ik er vast helemaal niet blij mee was, en dat kinderen in deze tijd krijgen ook wel heel gevaarlijk was met alles wat er op de wereld gebeurt. En wat ik ook terugschreeuwde, ze dacht dus dat ik het met haar eens was. Heel frustrerend. Zelf kreeg ze kinderen in de tweede wereld oorlog.
    Nu zwanger van de vijfde, haha.
    En weet je, ik vertel het gewoon niet meer aan verre bekenden of klanten. Ze zien het vanzelf wel een keer. Ik ben nu 23 weken zwanger bijna. En echt al wel een beetje buik. En ik zie ze inmiddels een beetje kijken. Wacht net zo lang tot ze het durven te vragen en eerlijk ik geniet ervan. Twee weken geleden kreeg ik nog twee maal die dag de opmerking dat ik zo veel geluk had met platte buik na 4 zwangerschappen. ;).
    En dat ik met de week slanker werd. Nou wacht maar een paar weekjes af dan.
    Kijken wanneer ze durven vragen of ik zwanger ben. Weet namelijk nog precies wie wat gezegd heeft de vorige zwangerschap.

Rosje83 en mutskuh vinden dit leuk.
  8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Eerlijk gezegd vind ik dit een vreselijk verstandige opmerking van degene die de cursus geeft... Het komt vaak genoeg voor dat mensen roepen dat je tijdens borstvoeding niet zwanger kunt worden of dat je het eerste half jaar nog niet zwanger kunt raken.

En ja, dat kan ook gelden als de eerste met veel hulp is gekomen... Ik begrijp dat zo'n opmerking even slikken is, maar het is echt heel realistisch om hierover na te denken. Volgens mij ben je namelijk ook nog eens extra vruchtbaar na een zwangerschap...

Wij hebben er ook al over nagedacht, mijn man laat een vasectomie doen

Oceanna vindt dit leuk.
  9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Voor veel mensen heel realistisch om over na te denken, maar zonder hulp worden wij helaas niet zwanger.

nizzie86 en mutskuh vinden dit leuk.
  10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hahahaha! :) Lompe mensen met hun rotopmerkingen.
    Hoewel ik om sommige opmerkingen ook NIET zou kunnen lachen zeg!
    :(
    Pas mn schoonzus: ''Je zwelt gewoon helemaal op als een olifant! Je zult wel blij zijn als het eruit is zeg, poeh poeh wat een buik!!''

Ehm.. Bedankt?o_O

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Dat begreep ik uit je handtekening, gelukkig mag je nu wel zwanger zijn en ik hoop dat jullie binnen een paar weken een prachtig gezond kindje in jullie armen mogen sluiten!

12. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Als ik ze teruglees verbaas ik mij ook over de hoeveelheid en de soort opmerkingen. Gelukkig waren de meeste opmerkingen van mensen die verder van ons af staan.
    Mensen flappen er soms echt hele vervelende dingen uit.

13. Qaayin

Qaayin Lid

8 jun 2017
    59
    60
    18
    Vrouw
    Ik volg op het moment een tweede opleiding. Tijdens een eerste gesprek met mijn begeleider gelijk aangegeven dat ik zwanger ben. Stelt hij me de vraag: ‘en heb je ook een vriendje?’ Ik heb hem even heel verbaasd aangekeken en gezegd: ‘nee, ik heb een man.’ ‘Oja die hoort natuurlijk bij de baby.’ :rolleyes:

Mery en Regenboog01 vinden dit leuk.
  14. HvO

HvO Niet meer actief

Heel trots laatst buikfoto rond gestuurd naar vrienden en familie. Krijg ik berichtje terug van iemand; zo jij wordt lekker dik.

En dan te bedenken dat deze mensen weten dat ik vanaf mijn 17e heb geworsteld met een eetstoornis.

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Top reactie van je studie! Wat een achterlijke opmerking en al helemaal waar iedereen bij stond......

16. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    #36 Hotsiflots, 25 jan 2018
    Laatst bewerkt: 25 jan 2018
    Bij mijn miskraam een ex goede vriendin: haar woorden van troost: ach kinderen kosten alleen maar geld....

Tweede zwangerschap tweeling: ooooooh wacht maar je gaat het heel druk krijgen (no SHIT) nou was dit wel waar het waren huilbaby's en ik was dodelijk ziek na mijn bevalling, en het zeker zo dat het heel druk is en dit kan je alleen oordelen als je er midden in zit en je situatie bv ik doe het alleen en als mijn tweeling beide ziek zijn of jankbui hebben.....dan ja heb ik het druk.

Ik ben een BAM en dus bewust alleen moeder geworden via een bevriende donor: waar is je man..ben je lesbisch?...

over mijn buik: zit daar een tweeling in? ze zijn zeker te klein? (ik kreeg pas een buik met 26 weken)

je gaat nooit ze voldragen (gezegd tegen mij door een andere tweeling moeder die bevallen is op 30 weken) ik heb ze dus mooi voldragen met 38 weken (ingeleid want ze kwamen maar niet zelf)

het zijn twee meisjes: ga je nog voor een jongen?

en deze HAAT IK ECHT: over mijn tweeling: heb je een favoriet? of deze: welke is de zwakkere? wtf....

Sowieso ben je met een tweeling een wandelende attractie en heb heel vaak last van ''kinderwagentoeristen'' komen ze met opmerkingen: was het ''natuurlijk'' huh wut? ga jou toch ook niet vragen hoe je terwereld bent gekomen of wat? en ja ze zijn natuurlijk verwekt als geen ziekenhuis hulp en heb je je koters helemaal in het roze: is het een jongen en een meid? ben je kleurenblind ofzo?

en dan de idiote adviezen van de cb: over mijn huilbaby's doe de slaapkamer deur dicht zet de stofzuiger aan hoor je ze niet....<- LUISTER hier nooit naar aub! welke instantie dat ook zegt.

als je de reacties al erg vind tijdens je zwangerschap wacht maar tot je bevallen bent...ongevraagd advies van vreemde en soms kinderloze mensen nota bene pfft mijn tip: NIKS van aantrekken en doen wat je zelf wilt en aanvoelt.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Is dat niet ook persoonlijk? Ik bedoel, mijn vriendin is na 4 jaar en 3x icsi eindelijk zwanger en had met deze opmerking totaal geen moeite.. maar zo’n traject gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten, hoe dan ook. Zij heeft vast weer met andere dingen moeite.

18. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Lekker handig :eek: niks van aantrekken dus!

19. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Weer een jongetje? Nou dan moeten jullie toch nog voor een derde gaan!

Jemig je hebt wel een kleine buik. Eet je wel genoeg? Je hoeft nu niet aan de lijn te denken he, je kindje moet wel groeien!

Alsof ik m’n baby uithonger ofzo :eek:

20. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja ik dacht na mijn eerste zwangerschap dat ik me er de tweede keer niks van aan ging trekken maar ik merk toch wel dat ik sneller op de kast te jagen ben dan normaal.

De eerste zwangerschap:
    -Zo, je kunt wel zien dat je zwanger bent, van voren en van achteren! (terwijl ik hapjes uitdeelde midden in een groep mensen op de verjaardag van mijn man)

-Toen we het vertelden met 11 weken: Is dat niet heel vroeg om te vertellen, er kan nog vanalles misgaan! (Lekker bemoedigend als je net daarvoor een miskraam hebt gehad en in die zwangerschap ook telkens bloedverlies)

Deze zwangerschap vooral veel commentaar dat ik veel kleertjes koop voor mijn baby en dat het niet praktisch is om alles roze te doen. Dat ze het ook mis kunnen hebben qua geslacht (na 3 echo’s bij 2 verschillende verloskundigen..)
    Dat ik wel moet gaan lijnen als de baby er eerdaags is. En nu al op de calorieën moet gaan letten want dan hoeft het er dan niet af. Bluhhh waarom denken mensen zich overal mee te moeten bemoeien en een oordeel over te moeten hebben geven. Wees gewoon blij voor me dat ik het kan doen hoe ik leuk vind, denk ik dan.. En of en wanneer ik ga lijnen, bepaal ik zelf wel.
    Maar als ik nu iets terug zeg, is het meteen zo fel dat ik ruzie heb, denk ik:o:

Nu ik erover nadenk bij wie deze opmerkingen vandaan komen, denk ik dat vaak jaloezie een rol speelt. Zijn toch vooral personen die niet happy zijn met zichzelf, hun relationele of hun financiële situatie zeg maar:D

Deel Deze Pagina