Topic beledigingen tijdens zwangerschap, en reacties daarop :)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunny37, 25 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Sorry, wat.... ik heb dit 4 keer gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd las. Bizar, echt bizar.

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nou, ik ben ook heel nuchter. Maar sommige opmerkingen zijn toch echt wel te fout hoor ;)

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geloof me, het is echt gebeurd. Je snapt vast wel dat wij niet meer zulke goede vriendjes zijn....

En het ergst vond ik dan nog: dit kwam uit de mond van een vrouw die zelf meerdere miskramen heeft gehad en maar 1 levend kind heeft gekregen. Dat vond ik helemaal onbegrijpelijk.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Die zou ik echt een klap hebben gegeven!!! En daarna voorgoed uit mijn leven verbannen!

5. HvO

HvO Niet meer actief

En terecht! En dan ook nog een dikke bitchslap erbij :eek::mad: .

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

‘Denk dat een abortus beter is’ - Als je verteld zwanger te zijn.

Oh en ontelbaar veel opmerkingen over dat het vier meisjes zijn, dat we wel zullen balen/stom voor m’n vriend/oneindig lang doorgaan voor een jongen. Maar die gaan altijd t ene oor in en t andere weer uit.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

O wat erg! Wat zou je die persoon een stomp in bet gezicht willen verkopen zeg! Bah bah bah

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

niet gedaan. allereerst was ik veel te verbouwereerd om te reageren, daarnaast had ik net mijn kindje begraven, dus in rouw. Ik was al blij als ik 10 minuten normaal kon functioneren op een dag zeg maar.
    Sommige mensen zijn gewoon ronduit dom, iets anders kan ik er niet van maken.

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dat snap ik. Word er gewoon echt boos om en dat terwijl ik nog niet eens in jullie schoenen heb gestaan.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het meest kwetsende kwam voordat ik ook maar zwanger was. Ik was net mijn broer verloren en we hadden net te horen gekregen dat mijn man erfelijk belast was met een ongeneeslijke ziekte. Onze opties voor gezonde kinderen waren óf ivf met pgd (embryoselectie) óf gewoon zwanger worden en het na de uitslag van de vruchtwaterpunctie met 12 weken weg laten halen (dat had de voorkeur blijkbaar). Toen ik zei dat ik een gewenst kind nooit met drie maanden zwangerschap weg zou laten halen als er ook een andere mogelijkheid was (waarschijnlijk lag er wat felheid in mijn stem) kreeg ik te horen dat ik overkwam als een verwend meisje dat altijd haar zin kreeg. Sorry? Ik had gvd net mijn broer begraven en mijn man bleek ongeneeslijk ziek! Mijn zin krijgen? Dat ik dat mens niet mijn huis uit heb geflikkerd snap ik nog steeds niet. Ze was maatschappelijk werkster notabene.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Die is zeker ook geen vriend/vriendin meer? Echt...HOE komen mensen op zulke achterlijke opmerkingen? Dan moet je volgens mij een flinke kronkel in je hoofd hebben hoor, dan kan bijna niet anders.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dubbel

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Zit vanaf 20 weken aan huis gekluisterd.
    ‘ O lekker van je rust genieten’

Na een spoedkeizersnede en daarvoor 40 uur bezig geweest.
    ‘ oooo lekker hoor zo’n keizersnede’

Nu een geplande keizersnede
    ‘Wees maar blij dat je niet hoeft te puffen’

Tsja... dat soort dingen kan ik niet hebben

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de tweede was ik best aan de flinke kant temeer omdat ik heel veel vocht vasthield.
    Kom ik bij de bakker een tante van mijn man tegen en het eerste wat ze zegt is van zooo je bent wel zwaar geworden, je schoonmoeder vertelde het al en bedankt...
    Ik was echt ronduit beledigd, ik was echt ruim 38weken dus tja dan wordt je eenmaal zwaarder.

15. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja dat heb ik bij mijn 1e zwangerschap ook gehad in een positiewinkel: "zo, ook nog een jonge moeder"
    Euhm... ik ben 32 :$

16. HvO

HvO Niet meer actief

Aan de ene kant ook weer mooi compliment natuurlijk ;).

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

herkenbaar: collega van mij zei toen ik 38 weken was 'dat ik zo dik was....", mijn antwoord was: "ja, IK ben 38 weken zwanger, wat is jouw excuus?"..... (hormonen!!! :confused:)

Evi88, Raaf92, Secretangel en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha dat is een goede. Wat ik toen nog het meest stuitend vond is dat dit ook al besproken was met mijn schoonmoeder , ik zag al helemaal voor me hoe dat gesprek ging pfff

19. HvO

HvO Niet meer actief

Aan de ene kant ook weer mooi compliment natuurlijk ;).

20. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja, ik zag het ook niet als belediging hoor, dus ik heb haar vriedelijk bedankt ;)
    Maar het is wel een vreemde opmerking; wat als ik echt tienermoeder was geweest, heb je gelijk het gevoel dat je uitleg verschuldigd bent (aan een wildvreemde).

HvO en LolaBloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina