Ik wil echt gezegd hebben dat ik het grote onzin vind dat mijn topic gesloten is. Het niet over iets inhoudelijks, maar gewoon over je lidmaatschap van een organisatie. Als je als beheer de mogelijkheid geeft om over andere dingen dan zwangerschap en kinderen te praten, moet je dit soort maatschappelijke onderwerpen niet mijden. Overigens vind ik dat ook voor geloof gelden. Als in de regel blijkt dat dit soort onderwerpen vaak uit de hand lopen lijkt het mij handig dat het beheer en moderatoren wat actiever daarin zijn...iig actiever dan dat nu het geval is. Overigens vind ik het uit de hand lopen geen reden, want topics over bv/fv, werken/niet werken of sommige geldtopics lopen ook continue uit de hand en die mogen ook gewoon. De opmerking van: dat wist je toen je je aanmeldde vind ik ook een dooddoener, want er is al veel veranderd dan toen ik mij ruim 8 jaar geleden aanmeldde. Ik snap niet waarom deze regel zo kortzichtig gehandhaafd wordt. Topics in de strekking van: vind jij Rutte ook een dikke .... snap ik dat dat wellicht niet de bedoeling is. Maar de vraag of iemand naar de stembus gaat of lid is van een politieke partij vind ik in dezelfde strekking als: kom je wel eens bij de appie of ben je lid van een krant.
Je weet toch zelf ook wel dat dergelijke topics uiteindelijk op niets gaan uitlopen. Politiek is zo'n heet hangijzer dat ik het wel begrijp. Daarbij tuc ... er staat duidelijk dat er geen politieke topics mogen worden geopend. En jouw topic was per definitie politiek. Duidelijk toch??
nee niet duidelijk, dat leg ik hierboven uit. En ik vind dat beheer deze maatregel mag heroverwegen. Een politiek topic is niet meer een heet hangijzer dan een topic over de keuze voor bv en fv of een topic over toeslagen en het nodig hebben daarvan (als we dan een voorbeeld nemen dat over iets algemeens gaat.
Ik ben het met je eens, daarnaast ging jouw topic niet over welke politieke voorkeur je hebt, maar of je lid bent van 'een' politieke partij en waarom. Is m.i. Niet anders dan dat je zou vragen of je lid bent van een vakbond, of van een sportclub, etc etc.
Dus jij denkt dat als iemand hier uitkomt dat ie lid is van een extreem rechtse partij (ik noem geen namen) ... dat iedereen zich in kan houden om daar iets over te zeggen??? Sorry, maar zo naïef ben ik niet. En ja, ik ben het met je eens dat de fv/bv kampen het wel eens wat rustiger aan mogen doen .. maar hé dit is een zwangerschapspagina en dat zijn dingen die daarbij horen, en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het gedoe is met toeslagentopics... maar politiek mondt altijd uit in een gevecht. Mijn mening en van wat ik hier heb meegemaakt met topics ...
Topics over politiek mogen niet. 'Ben jij lid van een politieke partij' is overduidelijk een politiek topic. Dat kan je een stomme regel vinden, maar dat veranderd niets aan de regels. 1.21 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina.nl een aantal off topic rubrieken gecreëerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd.
Je hoeft toch niet te zeggen: ik ben lid van de pvv of ik ben lid van de sp? Je kunt toch melden DAT je lid bent Oke als je meldt dat je door je lidmaatschap rozen uitdeelt dan is het wel duidelijk maar dat hoeft dus niet.
Ik snap het ook niet, tuc. Misschien had je het woord 'politiek' niet moeten gebruiken Dan werd het misschien wel als normaal topic gezien Het gaat om een simpel feit, een gegeven, niet om discussies over welke politieke partij dan en waarom. Je hebt er nota bene een poll bij toegevoegd, waardoor mensen niet eens hóeven reageren. Het ging duidelijk om "OF" en de overweging waarom wel/niet en niet "WELKE" met bijbehorend 'gevaar' van discussies. Ik vind het zoals shart86 ook zei net zoiets als vragen of je lid bent van een publieke omroep, sportclub of vakbond. Het beheer houdt nu wel heel strak vast aan het begrip 'politiek' en had best even kunnen afwachten hoe het topic zou lopen. Er was geen enkele aanleiding voor een rel of whatever.
Wat shampooL zegt klopt. Volgens de regels zijn politieke topics niet toegestaan. Jouw topic gaat over politiek en voldoet daarom niet aan onze voorwaarden. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Ik vind het een beetje hypocriet. Het topic over Turkije ging ook duidelijk over politiek, alleen werd het woord politiek niet genoemd. Dat topic werd (gelukig) niet meteen gesloten. En jouw topic wel, omdat het woord politiek wordt genoemd? Ik vind het meten met 2 maten.
Precies en het feit dat beheer alleen reageert met de regel hierover te benoemen zegt mij genoeg. Het is een forum alleen staan ze er zelf niet open voor om in discussie te gaan....erg jammer.
Ik vind t eerlijk gezegd ook allemaal een beetje onduidelijk, die regels. Discussies over Erdogan mochten wel maar dit niet. Net als de regels over religie trouwens. Een topic over of je in het hiernamaals gelooft zal worden gesloten. Maar bij sommigen topics vliegen de termen God en Allah je om de oren en dat mag dan ineens wel.
Ik ben het niet vaak eens met Tuc (sorry Tuc), maar in dit geval geef ik haar gelijk Sommige topics mogen wel, ook als het overduidelijk een politiek topic is. Het is totaal niet duidelijk waar de grens ligt. Wat vandaag niet mag, mag morgen wel.
Vind het sowieso onzin dat topics over politiek en geloof niet mogen. Maar ik haat censuur, we leven niet in China.
Op zich mee eens ... maar dergelijke topics mondden 100% uit op moddergevechten over en weer .. hell, we kunnen niet eens op normaal niveau spreken als het over bv of fv gaat, laat staan dat we kunnen praten over elkaars politieke voorkeuren . Ik snap het wel, en dit is een zwangerschapspagina, geen politiek platform
Whaha nou bedankt iig....(denk ik) Ik krijg er net als boomm een beetje China of korea gevoel bij. Suzq, nee het is geen politiek platform, maar ook geen blokker huishoudforum of een belastingdienst toeslagen forum Ik wil ook helemaal geen discussie over men's politieke voorkeur...ik wil weten wie er lid is van een partij en waarom wel of niet. Het boeit mij niet welke partij. Wat vd21 zegt klopt...die topics over Erdogan hebben veel meer politieke inhoud dan mijn vraag.
Misschien laat Beheer een topic over Erdogan open omdat het een politieke actualiteit is, en actualiteiten (het nieuws) mag in principe onder het subforum Nieuws. Het topic van Tuc was duidelijk een gewoon topic over de politiek. En dat mag niet. Het is misschien niet een heel duidelijke lijn, maar ik snap hem wel.
Als het een actualiteit is dan zien ze het meestal wel een beetje door de vingers tenzij het uit de hand loopt. Ik heb ook wel eens een topic over de verkiezingen in Amerika geopend, daar heb ik vooraf wel toestemming voor gevraagd via een pb. Het werd toen toegestaan omdat het actueel was.