Zoon haalt uit naar klasgenoot

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Apr 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn zoon word al enige tijd getreiterd door een jongen in de klas.
    Hij word uitgescholden voor dikzak enz.
    Eergisteren heeft deze jongen bedreigt mijn zoon neer te steken toen deze een schaar in de hand had.
    Heb daarover met school gebeld, en er zou over gepraat worden. Ook heb ik met de ouders van de jongen gebeld.
    Gisteren kwam ik thuis van werk lag mijn zoon op de bank zogenaamd "ziek" later bleek dat er wel gepraat is maar niet met de meester erbij de jongens moesten met hun tweeën praten en de jongen heeft zijn excuses niet gemaakt. Dit zat mijn zoon blijkbaar zo dwars dat hij naar huis is gegaan.

En nu word ik gebeld dat mijn zoon die jongen een klap verkocht heeft, stiekem ben ik trots (weet heel erg)dat hij eindelijk eens van zich af heeft gebeten en zijn grens heeft aangegeven. Maar ik baal wel dat het zo ver heeft moeten komen!

Ik mag nu zo dus voor gesprek op school komen, omdat mijn zoon dit heeft gedaan. Heb medelijden met de meester want dit is omgekeerde wereld, ze moeten de pester maar eens aan pakken en dat ga ik ze duidelijk maken ook! Als ze dat eerder hadden gedaan had dit nooit hoeven te gebeurden.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,020
    548
    113
    ellendig idd. als het echt zo is als je nu verteld heeft je zoon groot gelijk. al is er nu nog geen oplossing zo natuurlijk. succes en sterkte. hoop dat het opgelost gaat worden.

3. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,669
    1,427
    113
    Ik zeg pak de leraar naar even goed aan, zijn ze niet wijs ern jochie wordt bedreigd, daarna moeten die kinderen het samen uitzoeken (erg raar :() en is jouw kind de gebeten hond nou ammehoela, ik stuur wat extra kracht je kant op om de leraar goed aan te pakken. En stiekem applaus voor je zoontje.

4. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Heel eerlijk..... Ik zou ook trots zijn op mijn jongen... Ik weet, slaan mag niet etc etc, maar als hij steeds zo gepest wordt en er wordt niets aan gedaan... Dan maar zo...

Ben benieuwd naar je gesprek straks, hopelijk snapt de leerkracht het achterliggende waarom...

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit vind ik dus echt heeeel erg triest dat jij nu op school moet verschijnen...werkelijk!
    Hulde voor je zoon en een flinke schouderklop voor hem!
    Ik zou net zo trots zijn hoor, ook al is slaan geen oplossing. Maar ik snap hem heel goed...gepest worden (ik haat dat!) en dat er dan ook gewoon niets gedaan wordt, kan ik heel slecht tegen.
    Eigen rechtertje vind ik dan in zo een geval niet erg. Ik hoop dat het heeft geholpen!
    Als jouw zoon straf krijgt om dit incident vind ik dat wel erg schandalig en daar zou ik ook eigenlijk niet aan mee werken...

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Je zoon heeft helemaal gelijk! Goed dat hij dat gedaan heeft en nu maar hopen dat die klasgenoot er ook mee stopt.

Ik vind het wel heel kwalijk dat ze het maar zelf op moesten lossen. Daar hoort naar mijn mening begeleiding van school bij en er moet toch ook wel echt duidelijk gemaakt worden dat pesten niet getolereerd word. Nu lijkt het net alsof de school zoiets heeft van oh boeit ons niet.

7. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Ik zou ook trots zijn, ik kan me voorstellen dat dat misschien niet is wat je de beste oplossing zou vinden maar jeetje wat ontzettend stoer dat je zoon dit heeft gedaan...helaas is het bij kinderen nou eenmaal zo dat praten weinig helpt maar misschien doordat hij zo heeft gereageerd laten ze hem wat meer met rust.

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

:$ omgekeerde wereld.

Zou ook trots zijn hoor, wie niet horen wil... :cool:

Succes, hoop dat je begrip krijgt (je zoon ook).

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Dit. Ik zou erg anders echt werk van maken ik zou zelfs overwegen aangifte te doen als het niet stopt

10. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Wat raar dat die jongens het zelf maar uit moeten praten.
    Ik snap wel dat je stiekem ergens trots bent dat je zoon heeft laten zien dat hij niet alles pikt.
    Ik hoop dat de pester wordt aangepakt want ik vind het nogal wat wat hij zegt en waar hij mee dreigt. ....
    Ik hoop dat er een passende oplossing wordt gevonden!
    Succes bij het gesprek.

11. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Dit dus ;)

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wat goed van je zoon dat hij zich niet laat kisten! Ben heel benieuwd naar je gesprek straks, veel succes en hopelijk komt het binnen bij die meester!

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou ook trots zijn! Was gewoon een kwestie van zelfverdediging zoals ik het lees. Ik zou ook eens flink boos worden op de school! Als hun beter ingrijpen zijn dit soort dingen niet nodig!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn zoon is groot en breed maar heeft een klein hartje, hij doet geen vlieg kwaad.Nou ja tot vandaag dus. Het speelt gewoon al te lang en er is al zoveel gepraat, het heeft nooit geholpen de jongen blijft doorgaan met gemene opmerkingen maken. Zo erg dat mijn zoon er "ziek" van is hoofdpijn, buikpijn en misselijk.
    Het is voor mijn zoon de druppel geweest en ik geef hem geen ongelijk.

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou ja zeg! Idd de omgekeerde wereld. Lekker beleid houden ze erop na daar.

Mijn broertje heeft in de brugklas in eej soortgelijke situatie gezeten. Een jongen die hij kende van de basisschool waar hij een haat/liefde-verhouding mee had sloeg helemaal door in de brugklas. Hij had een groepje jongens verzameld die constant mijn broertje het leven zuur maakte. Nu liet mijn broertje zich niet zo snel op zijn kop zitten, maar mijn ouders hadden gezegd dat hij het maar gewoon moest negeren, omdat er al genoeg problemen waren tussen mijn broertje en die andere knul. Maar het ging van kwaad tot erger, zelfs zo erg dat ze mijn broertje dreigde in elkaar te slaan en op te wachten na school. Toen heeft mijn broertje uiteindelijk gezegd dat J. (de bewuste jongen) maar eens zo stoer moest zijn om zelf langs te komen ipv constant zijn vrienden te sturen. Toen hij kwam begon hij gelijk mijn broertje uit te schelden voor hoerenjong. Dat was echt de druppel voor mijn broertje en hij heeft die knul gelijk tegen de grond geslagen. En idd, uiteindelijk was mijn broertje de schuldige, terwijl de school op de hoogte was van alle problemen die er speelden. Nou, dan ben je bij mijn ouders dus ook aan het verkeerde adres en dat hebben ze ook wel even goed duidelijk gemaakt.

Ik snap je frustratie dus echt zo goed en ik zou ook eens even een hartig woordje spreken met school. Succes!

16. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou vind dat nogal een behoorlijke dreigement dat hij je zoontje neer wil steken. Hoe oud zijn ze als ik vragen mag? Moet niet gekker worden tegenwoordig. Schouderklopje voor je zoon!

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heel goed van jouw zoon! Mijn oudste had het toen hij in de brugklas zat. Ze fietsen altijd in groepen naar school en hij mocht van 1 jongen niet meefietsen. die gooide hem elke keer van zijn fiets af.

Toen heb ik gezegd dat hij hem eraf moest duwen, dat duurde een tijdje voordat hij dat durfde, aangezien hij dan op school straf zou krijgen.

Toen heb ik de mentor gebeld en het uitgelegd. Haar antwoord was toen: laat hem maar gewoon terug duwen en slaan, dan lossen wij het hier op school wel verder op!

Zo gezegd zo gedaan, jongen duwde en sloeg mijn zoon weer, zoon heeft hem van zijn fiets afgeschopt en een paar rake klappen verkocht, kwamen ze op school en toen moest de andere jongen vervolgens ook nog een week nablijven, nooit meer last van gehad.

Ik ben niet voor geweld, maar soms is het helaas noodzakelijk.

18. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Zelfs ik ben trots op jouw zoon!
    Ongelofelijk dat de school daar op deze manier mee omgaat.
    Pesten is heel kwalijk, en daar moet onmiddelijk actie op volgen.
    Belachelijk dat jij dan op het matje moet komen, omdat de leraar heeft gefaald.
    Hulde voor je zoon!

19. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Hoewel ik geen fan ben van slaan, zou ik ook trots zijn op mijn zoon.
    Pesten is zo walgelijk en laag! Dat niemand ingrijpt bij zo'n bedreiging. Die knul had geschorst moeten worden. Dit is echt de omgekeerde wereld. Goed van je zoon dat hij voor zichzelf opkomt. Ik hoop alleen dat het schoolbestuur hem hiervoor niet straft, dat zou geen goede boodschap zijn naar die pestkop. en naar alle anderen, zo laat je zien dat als je voor jezelf opkomt je straf krijgt. Ik zou het echt hogerop zoeken, als je er straks niet uitkomt.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Je zoon kon niet anders...en ik ben ook geen voorstander van slaan...maar uiteindelijk was dit wel een daad uit frustratie ( en terecht)

doet me denken aan dit filmpje

LiveLeak.com - BULLY GETS BEAT UP

Share This Page