Ik wil een kaart sturen aan familie die slecht nieuws hebben gekregen. Hij heeft kanker en zal niet meer beter worden. Nu wil ik ze een kaart sturen maar vind ik het best lastig wat ik erin zal zetten. Ik zat te denken aan Lieve..... .... ..... Wat een vreselijk nieuws hebben jullie te horen gekregen. We weten niet zo goed wat we hierop moeten zeggen. We hopen dat jullie de komende tijd nog wat van elkaar mogen genieten voor zover dat kan. Heel veel sterkte ! Wij denken aan jullie ! Hebben jullie nog tips ? En kan ik dit schrijven ?
Wij hebben pas een familielid een kaart gestuurd met voorbedrukte tekst erop. Hebben we ook een hele lieve reactie op terug gekregen.
Dat is toch prima? Het maakt niet zoveel uit wat je erop zet, zolang het maar geen beterschap is of termen als "Alles komt goed". Want dat kan nogal confronterend overkomen. Nu laat je blijken dat je meeleeft en daar gaat het om.
Ik vin het stukje heel goed. Alleen deze zin: We hopen dat jullie de komende tijd nog wat van elkaar mogen genieten voor zover dat kan. Zou ik er misschien helemaal uitlaten. Lijkt mij erg confronterend...
Knap dat jullie er sowieso woorden voor kunnen vinden Ik zou langs gaan met een bosje bloemen en maar hopen dat zij het woord nemen.
Dit zou ik persoonlijk niet doen. Als je hulp wilt bieden zou ik binnenkort eens bellen met de vraag wat kan ik voor jullie doen.