ja ik nu, maar dat heeft meer met verkoudheid te maken, ze jeuken en zitten vrij dicht (lekker doof aan het worden)
ik heb last van ''slapende'' oren, als ik er te lang op slaap doet mn hele oor gigantisch veel zeer, heel apart! Had hier voor mn zwangerschap totaal geen last van...
Hee, dat is apart? Ik heb ook sinds een aantal weken last van mijn oren, maar heb dat nooit gelinkt aan zwanger zijn. Ze doen geen pijn, maar met name mijn linkeroor springt steeds dicht, zoals je anders hebt als je verkouden bent. Ik ben al naar de huisarts geweest, waar beide oren zijn uitgespoten. Er zaten wel wat proppen in. Maar nadat ik thuis was gekomen, begon het linkeroor gewoon weer dicht te springen. Liz01
@Tessatje: ik heb de laatste 3 weken van mijn zwangerschap last gehad van een gehoorgangontsteking (= pijnlijk, oor zat dicht etc.). Gelukkig was het, met behulp van druppels van de huisarts) nét voor de bevalling over...
tijdens de zwangerschap verandert de druk aan de binnenkant van je lichaam, en dus ook je bloeddruk. Dan reageert je trommelvlies dus anders op druk van buitenaf dan normaal en kan dit gebeuren. Ik ben daar normaal al vrij gevoelig voor, ik heb licht naar binnenstaande trommelvliezen, en was dus tijdens mijn zwangerschap om de haverklap aan 1 kant doof. Het kan geen kwaad en ging weer over!
Hoi ik had in zo`n blad gelezen dat je buis van eustachius verwijd word tijdens de zwangerschap. Buitenaf geluiden hoor je dan minder als jezelf. Jezelf hoor je vaak juist harder. Groetjess
Thanx voor dit antwoord! Ik heb dus ook al sinds dat ik een week of 16 ben dat mijn oren af en toe dichtzitten (meestal aan 1 kant tegelijk). Mijn vk had deze 'klacht' nog nooit eerder gehoord, maar ik merk het wel degelijk. Is verder niet erg, maar af en toe wel zeer irritant. Ben erg blij te lezen dat ik niet de enige ben!
nou ik heb er nu al sinds gister avond last van pff ik hoor bijna niks meer! van de week maar even naar de dokter..
Ik heb tijdens deze zwangerschap ook veel last van mijn oren. De laatste tijd weer iets minder, maar heel vaak gaan mijn oren dichtzitten! Heel irritant, omdat ik mezelf dan zo raar hoor. Weet niet of ik zacht praat of juist heel hard. Heb hier al vaker gelezen dat dit door de zwangerschap kan komen. Tijdens mijn 1e zwangerschap geen last van gehad.
Ik heb steeds een verstopt oor. En had echt werkelijk geen idee dat dat met mijn zwangerschap te maken kon hebben! Weten we dat ook weer, grappig
verstopt oor, uit laten spuiten, daarna ging het ontsteken, aan de druppels, daarna antibiotica, en vanmiddag weer laten uitspuiten (één oor). maar... volgens mij heeft dit verder niks met mij zwangerschap te maken?