gastouder

Discussie in 'De lounge' gestart door zomaar, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Wie van de dames hier is toevallig gastouder (of geweest)
    Hoe is dat bevallen en wat verdienden je ongeveer?

Ben aan het overwegen of het misschien dadelijk iets voor mij is om te gaan doen maar ik ken geen mensen met ervaringen hierin!

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben gastouder geweest. Mijn ervaringen waren super! Maar dat komt misschien ook omdat ik op het dochtertje van mijn nicht pastte, dus ik denk dat dat sowieso al een andere ervaring met zich meebrengt.
    Je kent elkaar immers al. Ik verdiende iets van 4 euro nog wat in het uur (is volgens mij landelijk vastgesteld? 4 euro zoveel per kind, per uur)

Liefs Minya

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    En die 4 euro is dat bruto of netto? (mag hopen netto ;) )

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    In mijn geval was dat netto. Weet eigenlijk niet hoe dat is vastgesteld...? 't is geen vetpot, maar ach, ik had weer even 'werk' en mijn nicht was uit de brand geholpen. Ik heb het overigens maar een half jaartje gedaan. Het begon me snel te vervelen...

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik ben ook gast ouder,
    en het bevalt me prima,lekker thuis,en toch nog je eigen dingen kunnen doen,

ik verdien 3.55 per kind

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Het lijkt me zo fijn als je net een baby hebt ( die je zelf niet naar kdv of gastouder wil doen ;) ) en toch een centje bij wil verdienen..... Zo ben je lekker bij je eigen kindje en door er laat zeggen 2 kindjes bij te nemen overdag heb je toch een extratje aan het eind van de maand!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Derona: Jij vangt de kiddies gewoon in je eigen huis op?
    Hoe 'moet' dat dan precies? Qua kindvriendelijk enzo... moet je ook extra bedje e.d. hebben als er kindjes zijn die nog moeten slapen? Hoe moet ik dat voor me zien?

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    bij deze gastouder bureau,kan ik zelf alles aanvragen,
    zoals bedje kinderwagen box etc etc,
    en ik pas bij mij thuis op,
    op dit moment heb ik 1 kindje van 17 maanden,
    en straks heb ik er 1 van 6 en 1 van 7 maanden

dus wel erg leuk

9. Niet meer actief

Ik ben ook een tijdje gastouder geweest, gewoon zwart. Ik had een meisje van 1.5jr, 4 dagen in de week, en dan 2 keer in de week nog een jongen van 4 en naschools zijn zus van 7.

Ik rekende voor 1 kind uit een gezin 4 euro, voor het 2e kind 2euro. Dus op de tijden dat ik alle kids had, kwam ik op 10 euro per uur uit en dan tikt het lekker aan.

Ik vond het op zich ideaal werk, ik was gek op die kinderen, maar zou het toch niet zo snel weer gaan doen als ik zelf een baby heb. Dan moet je je aandacht toch gaan verdelen en omdat dit m'n eerste kindje wordt, wil ik gewoon nog even ongestoord genieten. Zodra er een tweede kind bijkomt moet je sowieso gaan verdelen, dus dan is t anders.

Er zijn bij jou in de buurt vast wel gastouderbureau's waar je eens een afspraak mee kunt maken? Kun je alles vragen wat je wilt en zo een goeie keuze maken.

Succes en veel plezier!

10. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ja dat delen van aandacht is voor mijn eerste babytje "helaas" al van toepassing. Mijn vriend heeft een kindje van 5 uit een eerdere relatie die full-time bij ons woont dus qua aandacht zou het niet echt veel invloed moeten hebben, delen is delen.

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik ben nu gastouder en er lopen er hier nu 5 rond :)

Ik heb een meisje van bijna 1 jaar en een baby van 8 maanden en een meisje van 2 jaar en een meisje van 3 jaar en me eigen zoontje natuurlijk ook nog.

Ik vind het heerlijk! Ik verdien 3,75 per waarvan 0,75 cent naar de belasting moet. Dat moet je natuurlijk wel zelf appart houden van eind van het jaar moet je gaan betalen.
    Campingbedjes heb ik allemaal via mp gekocht en kinderstoelen ook.
    Ik wil ook weer snel zwanger worden dus dan is dit echt een ideaale oplossing!

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben ook gastouder geweest ( zwart wel) en ik heb ook positieve ervaringen maar ook negatieve.
    Het enige negatieve is dat op een gegeven moment een stel niet betaalde.
    Ik raad dus aan toch een kleine borg te betalen.
    Ik zelf doe dit nu dus ook altijd, kan een klein bedrag zijn voor 75 euro.
    Dat wanneer ze niet kunnen betalen je toch iets heb.
    Of vooruit laten betalen, ik deed altijd einde van de week.
    Verder was het super hoor! ik raad het je aan want het is gewoon lekker in je eigen huis te zijn.

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik denk dat als ik het ga doen dat ik toch kies voor een bureau dit omdat je dan idd vaak spullen kunt lenen, mensen met je in contact gebracht worden en dat je in ieder geval zeker bent van je geld. En als ik me niet vergis kunnen die ouders weer geld van de belasting terug krijgen als ze via zo een bureau een contract hebben..

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi ik ga het ook doen ik word geregistreerd maar ik word toch betaald via de ouders van het kind zelf dat kunnen de ouders zelf beslissen of je word betaald door de ouders of door het gast ouder bedrijf zelf ik krijg voor 9 uur werken 60 euro perdag dan heb ik toto 3 uur 1 kind en na 3 uur 2 kinderen erbij dus dan heb ik 2 uurtjes maar 3 kinderen om op te passen.

ik vind het wel leuk

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben ook gastouder. Heb 2 meiden van 3 en 5 jaar en dan onze eigen dochter. Heeft veel voordelen maar ook nadelen.

Voordelen zijn dat ik lekker bij m,n dochter kan blijven en gewoon thuis ook nog van alles kan doen.

Nadelen zijn nu dat de moeder van die meiden ziek is en ik de meiden al 2 weken niet heb gehad, en dus ook geen inkomsten heb :( Je word namelijk niet doorbetaald. Ook geen vakantiegeld/pensioen etc.

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben ook gastouder. Heb 2 meiden van 3 en 5 jaar en dan onze eigen dochter. Heeft veel voordelen maar ook nadelen.

Voordelen zijn dat ik lekker bij m,n dochter kan blijven en gewoon thuis ook nog van alles kan doen.

Nadelen zijn nu dat de moeder van die meiden ziek is en ik de meiden al 2 weken niet heb gehad, en dus ook geen inkomsten heb :( Je word namelijk niet doorbetaald. Ook geen vakantiegeld/pensioen etc.

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja idd dat zijn de nadelen er van
    hier is het wel zo.dat ze 30 uur van te voren moeten afbellen,zo niet mag ik dan die dagen gewoon rekenen

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nee hier is dat niet zo helaas. De moeder belt gerust 10 min voordat ze zouden komen af....

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja en dat is mooi vet K*T

20. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    ik ben ook gastouder van 3 kids (6-4 en 2 jaar). Meestal is het leuk, natuurlijk zijn er ook dagen waarop ik me afvraag waar ik aan ben begonnen ;)

Meest vervelende vind ik dat die 2 knullen die hier komen nogal slopers zijn, en er dus regelmatig speelgoed van mijn zoontje sneuveld. Ze nemen wel bijna altijd zelf iets mee om te spelen, maar zodra ze hier zijn wordt dat vergeten. :)

En net wat Rachel schrijft, dat doorbetalen.. Hier sinds 16 juli geen kids meer gehad, en dus ook geen centjes :(

Na de herfstvakantie komen ze weer, en we gaan dan de bedragen ff aanpassen zodat we er allebei beter van worden :)

Deel Deze Pagina