Wanneer vertellen aan familie/vrienden etc

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Degoe1982, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer het grote nieuws vertellen?

1. meteen!!

2. met 12 weken

3. na 1e echo

4. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wanneer vertellen jullie het grote nieuws aan familie/vrienden etc

ben gewoon benieuwd

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ouders en schoonouders, en mijn zusjes weten het al..
    Mijn allerbeste vriendin weet het ook..
    Ze wisten dat we er al zooo lang mee bezig waren

Helaas nu hier veel onzekerheid dus achteraf wel spijt van..
    Maar andere kant wel fijn, mocht het toch mis zijn, dat ik steun heb

De rest vertellen we pas nadat we zeker weten dat alles goed is

3. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wij hebben het in fases gedaan, omdat wij het belangrijk vonden het ook te kunnen delen als het mis gaat met onze ouders. Dus ik vind dat iedereen lekker moet doen wanneer het goed voelt. Wij hebben het zo gedaan:

- Meteen aan ouders en broers/zussen
    - Na termijnecho 10.6 weken aan familie en vrienden
    - Na 12 weken (combinatietest echo) op facebook

4. Jac84

Jac84 Lid

23 jan 2014
    23
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben het inderdaad ook in fases gedaan.
    Aangezien we al een tijdje bezig waren (5 jaar) en ook in de MMM hebben we het onze ouders en broers/zussen al meteen verteld. Ook op het werk wisten ze het meteen aangezien ze daar op de hoogte zijn van alle behandelingen in het ziekenhuis. En vond het ook heerlijk om niet te hoeven liegen. Na 5 jaar wilde ik het liefst meteen van de daken schreeuwen. Ik heb van mijn man tot 11 weken moeten wachten voordat ik het wereldkundig (lees: Facebook) mocht maken. Hij was bang dat het nog mis zou gaan en dan wil je niet aan iedereen het slechte nieuws moeten vertellen.

Als ik jou was zou ik doen waar je je goed bij voelt en bedenken wie je ook op de hoogte zou stellen wanneer het uiteindelijk eindigt in een miskraam.

5. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gelijk beste vriend, week later ouders, nog een week later beste vriendinnetje. En na de eerste echo wat kennissen, omdat we ergens heen zouden gaan waarbij ik niet alles kon doen.

Ik heb nog niet zo'n behoefte om het met de rest van de wereld te delen..

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier afgelopen zaterdag, was toen precies 13 weken. Vorige week hadden we de combinatietest en we wilden dat eerst afwachten. Waarom iedereen blij maken en dan misschien later moeten vertellen dat het toch niet goed is? Nu was het extra fijn om te vertellen: goede uitslag combitest, 2 goede echo's gehad, kloppend hartje gehoord en we waren de 12 weken voorbij.
    Na Pasen vertel ik het op het werk. Facebook weet ik nog niet of ik het er dan op zet.

Ik vond het lastig af en toe om mijn mond te houden maar aan de andere kant is het fijn om eerst zelf aan het idee te wennen, zonder dat je gelijk allerlei vragen en adviezen op je dak krijgt (kreeg nu al de vraag waar ik wil bevallen. Ben ik helemaal nog niet mee bezig). Ook een geheimpje hebben samen met je man is soms erg leuk :D

7. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Heb na 1ste echo gestemd maar wij hadden een vroege echo met 6,5 week. (schoon) ouders, zus en broer meteen verteld een aantal dagen na de test. Denk dat we zo'n 5 weken waren! Zeer goede vrienden hebben we na de 1ste echo verteld en 'gewone' vrienden na 2de echo met 10 weken. Zet het vandaag op fb en ben exact 13 weken.

Ivm met mijn vorige miskraam heb ik het aan zeer goede vrienden en familie vroeg verteld omdat als het mis zou gaan ik hun steun echt nodig zou hebben gehad.

8. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Als we met ruim 10wk een goede echo hebben. Lastig maar ben erg bang dat t alsnog fout is..

9. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties.
    Degene die het nu al leuk vinden zullen het ook snel te horen krijgen
    de rest denk ik pas na 12 weken.
    Het wordt mn derde kindje dus die goed bedoelde adviesen kan ik wel naast mij
    neer leggen. Hihi. En bevalling zoiezo zkh want heb al ks gehad

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn schoonouders: 10 weken
    Mijn moeder: 12 weken (wegens omstandigheden want ik wou het persoonlijk vertellen en ze woont niet in Spanje)
    2 goede vriendinnen: meteen (eentje was nl ook zwanger en beiden wisten wanneer ik ongesteld moest worden en vroegen ernaar want wisten dat we bezig waren en ik kon niet liegen...)
    De rest van de vrienden: na de 12 weken

11. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook meteen verteld vanwege onze IVF poging, maar alleen aan familie en onze beste vrienden. Facebook mocht netjes 10 weken wachten. ;)

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vond dat geheimpje hebben ook wel leuk!!!! Was speciaal, was leuk om zo een leuk geheim te hebben, hihi.

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Binnen 5 minuten na de poaitieve test heb ik mijn moeder opgebeld.
    (Ze wisten van onze strijd, moest het gewoon met ze delen)

Vrienden hebben we het vlak voor de 12-weken echo verteld aangezien we z.s.m. na de 12-weken echo het officieel bekend wilden maken.

14. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ouders en beste vriendinnen wisten al wel dat we in het ivf traject zaten en wanneer ik de eerste echo had enzovoorts. Wel pas na de 1e echo aan andere familie en vrienden verteld

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ouders, broer, zus en beste vrienden hebben we het meteen verteld, de rest na de eerste echo. Dit was bij mij de termijn echo dus met 10 weken. Heb het daarna meteen op fb gezet

16. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog niet zwanger maar planning is om meteen aan mijn zusje te vertellen.
    Na de eerste echo (bij ons als het goed is bij ongeveer 6 weken ivm iui) aan familie, naaste vrienden etc) en de rest zal redelijk snel volgen. Zijn nogal wat m,ensen in onze omgeving die hun mond niet kunnen houden. dus dan zeggen we het liever vroeg, maar wel zelf..

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn zus & beste vriendin: een week na de positieve test (5 weken)
    Mijn ouders & schoonouders & schoonzus: na de eerste echo (9 weken)
    Mijn vriendinnen: tussen de 10 en 12 weken
    De rest van de wereld: na de 13 weken

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja he :D En een lol dat we er soms om hadden!
    Gefeliciteerd trouwens met de verjaardag van je kindje, ik zie dat vandaag de eerste verjaardag wordt gevierd.

Deel Deze Pagina