Hallo, Ik vind het wel leuk om te weten hoe er over het algemeen word gedacht over tienermoeders hier op het forum. Ik zou zeggen, brandt los!
Algemeen niks over te zeggen. Je hebt "meiden" van 17 met zaken perfect op orde , serieuze instelling en je hebt vrouwen van 40 die liefst nog lekker losgaan elk weekend met een andere scharrel.
Ja want ik ben 19 en krijg enorm vaak commentaar en scheve gezichten ondanks ik alles in orde heb. Haha heel veel menings verschillen
Ik sta wel even te kijken ja, als ik een tiener met een kind zie. Een kind met een kind dus. Voor mijn gevoel mis je toch iets van het leven als je zo vroeg aan kinderen begint. Dit zegt verder niks over de liefde en de zorg die je je kind zal geven.
Snap ik wel, maar van mij is aan kinderen beginnen een bewuste keuze geweest omdat ik me veel ouder voel dan dat ik daadwerkelijk ben. Ik denk niet dat veel tienermoeders dat kunnen zeggen
Mijn eerste indruk is dat het een foutje is, maar de moeder wel zo verantwoordelijk is om kindje te voldragen en er voor te zorgen. Als ik (tiener) moeders zie lopen met een sigaret of blikje redbull achter de kinderwagen laat ik het verantwoordelijkheids uitgangspunt weer varen. Ik heb soms wel medelijden met tienermoeders. Ze weten vast niet waar ze aan beginnen, hebben vaak relatie en financiën minder goed op orde en slaan een deel van hun jeugd over. Allemaal vooroordelen, I know, maar ik heb ze toch...
Ik ben er officieel zelf eentje. Tenminste, ik was nog een paar weken 19 toen dochter werd geboren. Ben bewust jong moeder geworden, ik vind dat mensen tegenwoordig veel te laat/oud kinderen krijgen. Ben nog lekker bij de tijd, relaxt en binnen no time weer strak. Nooit scheve gezichten op straat trouwens. 1x een opmerking van een onbekende man, daar lach ik alleen maar om. Verder alleen maar veel positieve dingen zelfs van de kraamzorg destijds. Scheelt misschien ook wel dat de papa een dertiger is en geen joch van 16 met een petje
Tja.. Wat is jong? Ik ben 25 en krijg nog soms te horen dat ik jong moeder ben. Terwijl ik het een mooie leeftijd vind, had van mij wel vier jaar eerder gemogen . Toen ik 19 was ben ik gaan samenwonen en trouwen, terwijl ik vriendinnen had die toen thuis woonden en nog helemaal geen vriend hadden, elke vrijdag en zaterdag gingen stappen...
Ach tja je hebt volwassen tienermoeders van 18/19 jaar en onvolwassen moeders van 28 jaar. Ikzelf ben op mijn 18e getrouwd (week later werd ik 19) Ik voelde me ook geen 18. Had alles goed op de rit. Had mijn diploma op zak. Had een plus functie op mijn werk, had m'n rijbewijs, hadden een koophuis en een flinke spaarrekening. Waarom zou ik eerst samenwonen en dan gaan trouwen?!? Wel bewust tijdje gewacht met het proberen zwanger te raken. Maar al zou het toen komen, was het ook welkom. Inmiddels ben ik 22 (bijna 23) Perfecte leeftijd om kinderen te krijgen. Aldus de vk/ha. Die vind het zo jammer dat de meeste vrouwen zolaat zwanger raken. Maar ik zie op het werk ook wel eens meiden langskomen van 19/20 jaar (stagiaire) die niet eens geld hebben om een rijbewijs te halen. Die vinden feesten belangrijker dan sparen. tja.. Feesten is ook superleuk, maar je zal ook aan je toekomst moeten denken.
hier met 29 ook geen spaar geld, is helaas niet anders, niet iedereen heeft de mazzel er veel aan te kunnen doen, maar heb wel mijn zaken op orde. niet getrouwd, dat geld gebruik ik liever voor de kids. maar zijn ook zat die over de 30 zijn en er een zooitje van maken, en tieners die het écht goed doen. tja ieder is anders.
Ik werd door de pil heen zwanger van onze oudste op mijn 18e. We woonden wel samen, maar mijn vriend was student ik werkte als oppas. Wat een veroordelingen wij wel niet kregen.. Pff. Gelukkig stonden onze ouders, broertjes en zusjes volledig achter ons, maar het was wel vrij pittig. Maar dit was mede echt te verklaren door het onverwachtse aspect.