Ik heb jarenlang als manager in een supermarkt gewerkt en toen ik daarmee begon had ik geen diploma's. Terwijl ik wel veel verantwoordelijke en leuke taken had (de bedrijfs en financiele administratie, maken van personeelsplanningen, leidinggeven aan mijn ploeg, ook hun beoordelingen e.d. maken en sollicitanten aannemen e.d. personeelszaken) Later ben ik wel gaan leren tot zelfstandig ondernemer. Deze branche werd ik beu en nu ga ik in september begin met werken op een peuterspeelzaal. Ook zonder diploma's, maar ga wel 1 dag in de week naar school om mijn diploma te gaan halen.
ik ben nu 20 en heb tot nu toe vanaf me 16e altijd fulltime gewerkt. - Blokker - Drievliet (atractie bediende) - Madurodam (fotograaf) - Intertoy's - Bart smit
Ik heb gewerkt als telefoniste/receptioniste en als secretaresse en voor geen van beide beroepen heb ik een diploma's. Nu werk ik (weer) in de winkel, maar heb hier wel een diploma voor.
Zonder diploma kun je best wel wat werk doen: - schoonmaak werk; - toezicht houden in een zwembad; - verkoopmedewerker; - postbode; - bezorger van kranten/ folders; - call center medewerker. - thuiszorg. Ik weet niet of jij hobby`s hebt, misschien dat je daar dan ook wat mee kunt.
Zorg trekt mij erg aan maar ook het werk met kinderen. Ik wil nog 2 jaar thuis blijven en van mijn kinderen genieten. Dan gaat de jongste naar de basisschool en heb ik meer ruimte om daadwerkelijk iets te gaan leren. En ik heb best veel ervaring in de detailhandel en dat is me ook altijd goed bevallen. Nu ben ik 1 maal per 2 weken werkzaam in de schoonmaak ( bij mensen thuis) maar dat is echt om er even uit te zijn.
Ik heb een diploma van een toeristische opleiding, maar werk niet in het toerisme. Heb gewerkt als: - kas-/officemanager bij de bank - griffier bij sector kanton van rechtbank Utrecht - notarieel secretaresse - afdelingssecretaresse van de juridische afdeling van een hypotheekverstrekker (dit is de baan die ik nu heb)
Ik heb ook mijn opleiding niet afgemaakt, en sindsdien werk ik de de verkoop. Sinds juni als assistent filiaalmanager, hier krijg ik straks wel een opleiding voor
Ik heb wel een diploma, maar mijn vriend niet. En die is jarenlang bedrijfsleider geweest van een restaurant (opgeklommen) en nu werkt hij als hoofd horeca/productie/verhuur bij een poppodium. Ik ben supertrots op hem. En ik ben ook heel blij dat er genoeg mensen zijn die inzien dat er heel veel mensen zijn met capaciteiten en kwaliteiten die toevallig geen diploma hebben gehaald.
Mijn man heeft ook geen diploma's. Hij heeft eerst 5 jaar op een benzinepomp gewerkt maar dat is vrij uitzichtloos als je nog 's meer wilt. Tenminste daar wel. Hij werkt nu in de productie wat hem erg goed bevalt. Als hij ergens een contract kan krijgen, gaat hij er ook een opleiding bij volgen d.m.v. avondschool. Zoals 't lijkt zou hij graag in de toekomst voorman willen worden in een productiebedrijf. Nu is dat een functie waar je meestal inrolt, maar 't kan vast geen kwaad om ook een papiertje te halen.
Ik heb ook geen diploma, ik ben met 16 van school afgegaan. Tot mijn 20ste verschillende productie baantjes gedaan, en toen een cursus Word en Lotus gedaan en naar kantoor gegaan. Ik heb verschillende kantoorbanen gehad, en daar veel in geleerd. Nu heb ik al ± 7 jaar veel ervaring als medewerker klantenservice/receptioniste/debiteuren beheer. De afgelopen 2 banen waren echt duizendpoot banen, en erg leuk en afwisselend. Ik ben nu op zoek naar iets anders, omdat we het financieel niet trekken als ik niet meer uren ga werken, niet omdat ik het niet naar mijn zin heb hier. Integendeel, ik vind het erg jammer dat ik in mijn huidige baan niet meer uren kan draaien, maar ja... crisis hè?
Mijn man heeft bijna geen diploma's maar is wel vestingsleider bij een erg grote vestiging van zijn bedrijf. Hij heeft zich wel opgewerkt en veel cursussen gedaan (niet bij dit bedrijf trouwens). Ik ben super trots op hem!