Ik duim voor je Druufke! En Sjors ik hoop dat je duidelijkheid krijgt! Zou ook helemaal in de stress raken als ik een ronde over zou moeten slaan! Hoop dat je voor donderdag nog terecht kunt?! Nou hier mijn eerste echo gehad en alles was in orde met ons rijstkorreltje
hoi allemaal nou daar zijn we weer. @Sjors ik hoop dat je inmiddels iets gehoord hebt van je gyn!En wat druufke zegt klopt. @lovely, leuk zo'n echo lijkt me.Dan zul je het nu toch wel echt geloven?! @druufke, gelukkig voor jullie zo'n goede zwemmers!Nu geen tv komende avonden voor jullie!haha.Wel spannend hoor vind ik. @allen, vanmorgen bij mijn eigen gyn. Geweest.Hij heeft gekeken en mijn sl.vlies was 5,3. En een eicel van 13.Dus toch niet voor niets door aan het spuiten!Nu nog even moed houden zei hij, start gewoon langzaam maar zoals t er nu uitziet moet er toch iets fatsoenlijks gebeuren nu.Moet donderdag weer terug en dan fm. Eventueel vrijdag pregnyl en bloedprikken. tot volgende berichten
@ ingetje: woohoooo ook heel spannend voor jou dus!! Nee inderdaad geen tv avondjes vandaag en morgen whahaha. Het allerergste vind ik nu dus die 2 wachtweken.......De eerste week gaat nog wel maar zodra ik in die 2e week zit dan pfffff spanningen op en top. Ach dan gaan we die week maar van heeeeel veeel hopenlijk goed weer genieten en lekker veel werken hihi dan hebben we weer afleiding!!!
hey dames, -Druufke super score het zaad van je manntje! Flink aan de klus meis! -Sjors belachelijk zeg! Als ik jouw was, dan zou ik morgen nog een keer bellen(mochtje je nu nog niks gehoort hebben) en eisen dat je doorverbonden wordt met een gyn! wat denken ze wel niet! -ingetje wat goed meis, je bmsv is goed aan het groeien he?! en dan nu ook een beginnend eitje, nou dat gaat helemaal goed komen! - lovely meis wat fijn dat de echo goed was, maar wat heb je vroeg een echo! Ze kunnen nu toch helemaal niet zoveel nuttigs zien. Wanneer hebben jullie de 2de echo? -All Hier ook fm gehad vandaag. Het eitje van 11mm was nergens meer te bekenen er zaten alleen veel kleintjes van max 9mm. Ik moest meteen bloedprikken om te kijken of hij gesprongen is of wat er anders aan de hand is. Morgen wordt ik tegen het einde van de middag gebeld. Ben een beetje teleurgesteld, heb namelijk niet het idee dat hij gesprongen is! fijne avond ecl
@ ecl; zo gaat hun procedure. Als je een tijd onder behandeling hebt gestaan bij een fertiliteitsarts doen ze altijd een eerste echo. Nou geen probleem mee gehad hoor En wat bedoel je met niets nuttigs?? We hebben een mooi vruchtzakje gezien met een heel klein 'rijstkorreltje' nog geen hartactiviteit natuurlijk maar alles zat op zijn plek nou dat vind ik best wel nuttig hoor! We hebben 27 mei de tweede echo.
Lovely, Sorry 'niets nuttigs' is niet echt goed geformuleerd. Ik bedoelde inderdaad hartactiviteit, maar ook dat wat ze nu zien niet heel veel wil zeggen, want daar is het te vroeg voor(naast of het op de goede plek zit en of er een vruchtje is). Maargoed dat is dan blijkbaar hun procedure. Maar ik heb het niet goed in mijn bericht geplaatst, was wel erg kort door de bocht en verkeerde woord keuze, nogmaals sorry! In iedergeval heel fijn dat alles wat ze nu konde zien, goed is! Mijn duimen draaien voor een mooi kloppends hartje bij de volgende echo liefs ecl
@Druufke Wat goed dat jullie goede zaadjes hadden meis mijn duimen draaien. Ik weet hoe spannend en irrie die 2 wachtweekjes kunnen zijn. We slepen elkaar er wel door meis. Fijn trouwens om dat te horen van die dagen tot zelfs de 6e dag. Ik hoop zo dat ik groen licht krijg van me gyn! @Lovely Wat leukkkk dat het oke is met jullie korrelbambino heb je een nieuwe echo datum gekregen meis??? @ecl wat balen dat je 11mm eitje zoek was.. spannend dus nog ff hoe en wat. @Ingetje fijn dat het doorspuiten wel werkt... langzaam maar toch! We blijven duimen. @ALL Hier dus nog geen bericht van gyn... maar heb mede dankzij bericht druufke goede hoop! xxx
Lieve Ecl tnx voor je lieve berichtje, weet ook wel dat je het niet zo bedoelde, echter op dat leesmoment dacht ik wel van "huh :x" Inderdaad, zo werken ze bij ons in het ziekenhuis, vind er ook niets raars aan en ergens ook wel logisch, je staat lang onder behandeling bij zo'n arts en dan willen ze gewoon nog een keer kijken of het ook allemaal goed is zeg maar. Balen dat je eitje gekrompen is, en niet dominant bleef. Het kan zeker zijn dat ie al gesprongen is, maar dan moet hij wel behoorlijk gegroeid zijn in die paar dagen dus ik zou het ook niet zo snel geloven. Ben benieuwd wat ze vanmiddag zeggen! Sjors; we hebben 27 mei de tweede echo all; mijn duimpjes draaien voor het spuiten en de wachtweken!!
hey dames, Lovely ja snap ik, zou ik ook hebben als iemand zo'n bericht voor aan mij plaats. Ja snap ook wel dat ze de eerste echo willen maken, aangezien je daar onder behandeling bent geweest. Hier wordt dat alleen pas rond de 7/8 weken zwangerschap gedaan(soms 6 weken). Tegen mij werd in mijn super korte zwangerschappen gezegd dat het helemaal geen zin had om eerder te komen, omdat wat ze zien dan nog niet zoveel zegt. Vandaar mij reactie! Maar ik weet wel dat ze toch allemaal een ander idee hebben en andere procedures hebben. In iedergeval heb jij jullie kleintje nu al kunnen zien en ik hoop dat er nog vele mooie echo's zullen volgen All Vanmorgen was me temp wat gestegen en mijn gyn geeft aan dat de uitslag wat onduidelijk was. Mijn progesteron is iets aan het stijgen, wat kan duiden. Maandag weer bloedprikken om te kijken of hij gestegen is(is dan 7 dagen na de vermoedelijke eisprong) Hij vindt het ook twijfelachtig omdat hij dan wel heel snel gegroeit moet zijn. We zullen het wel zien! Ik ga slapen, liefs ecl
@ecl spannend dus meis ben benieuwd wat de uistalg is. Krijg je die maandag meteen?? @Lovely wat cool de 27 je echo.... hopen op een mooi kloppend hartje merk je al iets aan je lichaam???? @ALL ik nog geen nieuws, wacht op tel gyn en heb zo sportdag. Is vlak bij me huis dus ga meteen door en niet eerst naar school. Verders trouwens ongi over! Yeah das dan weer lekker. Ik spiek en post later meiden. werkse xxx
Ecl; thnx *geeft een knuffel* Sjors; neej merk nog heel weinig! Alleen wat moe na mijn werk en gespannen (.)(.) maar verder ben ik heel blij dat ik geen last heb van vervelende kwaaltjes! Kan nog komen natuurlijk
Hoi Even een ego bericht!Ik zit er even echt doorheen!Vandaag fm. Sl.vlies ineens van 5,2 naar 4,3.er is er een eicel te zie die is ietsje gegroeid tov dinsdag.Ik moet nog meer doorspuiten en zaterdag weer terug komen!Het begint me nu echt op te breken, ik ben er heel emotioneel over!Ik weet dat dat door de hormonen kan komen, de tranen zitten heel erg hoog!Heb het gevoel alsof ik de hele tijd in huilen kan uitbarsten!!Hebben jullie dit ok wel eens?Ik vraag me dan weer af heb de afgelopen dagen stress gehad van het werk, zal het daarom minder zijn, of komt het omdat de arts niet goed meet? Liefs
hey meis, Ten eerste als je tranen hoog zitten laat ze dna lopen meid! Het is zo vreselijk zwaar en steeds die telleurstellingen. Met wat minder goed nieuws komt zoveel onzekerheid. Is het de zelfde arts geweest die de echo heeft gemaakt? Als dat niet zo is, dan meten ze misschien beide anders waardoor het nu minder lijkt. Maar ook als het de zelfde is, dan kan er een keer niet helemaal goed gemeten worden. Ik hoop dat dat het is, want dat betekend dat je bmsv nog steeds goed aan het opbouwen is. Ik zal flink voor je duimen! He meis net als ik onzekerheid, wordt je toch niet goed van!:x Laat ons gewoon lekker zwanger worden met z'n alle inplaats van deze hel! Dikke knuffel meis!
@ingetje: pffff ik kan me het zooooo goed voorstellen die onzekerheid, die teleurstelling. Ik heb dat ook gehad vorige week. En inderdaad laat je tranen gewoon lopen meis eerlijk het lucht op. Ik kan goed met mijn vriend erover praten en hij is een hele steun voor mij. Maar hij weet niet hoe ik me soms voel, hoe graag hij t ook wil begrijpen. Maar ik weet niet of stress hier iets mee te maken heeft.....? Het zou kunnen....dat zou je eens na moeten vragen of dat zo is. Meid heeeel veel sterkte en ga lekker een potje janken als je daar behoefte aan hebt!! Veel liefs Druuf
hoi dames, sluit me ook hier aan helaas. sinds 28 april 2008 zijn we bezig. vandaag heb ik me 2e spuit menopur gehad.
Ilayda welkom! Meis wat ben jij ook al lang bezig meis! Mag ik vragen wat bij jullie het "probleem" is? Wat heb je allemaal geslikt en ondergaan voor het menopur spuiten? Meis ik hoop dat dit voor jullie de juiste behandeling is en dat jullie d.m.v. menopur jullie wondertje krijgen. Wij zijn vanaf februari 2008 bezig en bij ons ligt het probleem bij mij, ik heb PCOS, maar het zaad onderzoek was ook niet heel goed. Volgens mijn fertilarts wel goed genoeg, dus heb ik het verder niet meer al te veel over. Heb mannetje aan een hele boel vitamines gezet die positief kunnen werken voor de hoeveelheid en kwaliteit van het zaad. Zelf zit ik nu in mijn 3de ronde menopur. Na clomid en tamoxifen, zie mijn onderschrift! Dan even over mijn ervaring met menopur tot nu toe: Mijn eerste ronde (november): dachten we na 8 x spuiten dat ik al een ei van 23mm had, dus mocht de pregnyl zetten. Mijn temp steeg alleen niet en ik voelde hem nog zitten. Iedereen verklaarde me voor gek want met pregnyl heb je altijd een eisprong, nou niet dus!!!! Het bleek een cyste te zijn, die ze hadden kunnen zien als ik een uitgangs echo had gehad voor het beginnen met spuiten, wat ik dus niet gehad heb. Ik ben toen ruim 2 maanden uit de running geweest, mede door vakantie. Mijn tweede ronde (februari): wel een uitgangsecho gehad, deze was goed. Dus begonnen met 75 menopur(1 empul) na ruim 2 weken geen reactie dus opgehoogt naar 112,5 menopur(1,5 empul), weer 2 weken later begon er wat te groeien. Ik heb uiteindelijk de pregnyl gezet toen er 2 grote en 1 kleine ei zat. Ongesteld geworden en bij de uitgangs echo bleek ik 5 cystes te hebben dus moest 2 weken wachten en dan provera beginnen. Toen ik na de provera een bloeding had gehad, kreeg ik weer een uitgangsecho en deze was goed Dan deze ronde, dus ronde drie (9april):na 1 week spuiten 75 menopur(1 empul) een ei van ruim 11mm, 4 dagen later (afgelopen dinsdag) was er niets meer behalve kleintjes. Ik moest dus meteen bloedprikken en de uitslag was een progesteron waarde van 10. dit betekend dat hij aan het stijgen is en dat ik misschien een eisprong heb gehad. Het ei is dan van vrijdag 11mm naar zondag/maandag groot genoeg om te springen gegroeit, dus denk zo'n 4mm per dag. Maargoed ik moet nu maandag bloedprikken om zeker te zijn of ik echt een eisprong heb gehad. Maar ik denk het wel, want mijn temp is sinds dinsdag omhoog gegaan en ik voel het aan mijn borsten. Dus dinsdag krijg ik de uitslag en dan plaats ik het hier weer. Hoor graag hoe het traject tot nu toe verlopen is voor jouw als je dat wilt delen natuurlijk. Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor Druufke hoe is het met jouw meis? Ingetje ben benieuwd hoe het gister is gegaan! liefs ecl
Hoi Met mij is het niet zo super op het moment.Zal even beginnen met zhuis.We zijn donderdag dus voor fm geweest en toen was het eitje niet veel gegroeid en sl vlies weer minder dik.Nu ben ik zaterdag weer geweest en was het sl vlies nog maar 2,9 en het eitje 17.We zoude. Eigenlijk onze eigen gyn hebben was er weer iemand anders.Wij waren een beetje boos en vroegen dus naar hem.Zij heeft uiteindelijk de echo gedaan en daarna heeft ze met hem overleg gehad.We moeten nu doorblijven spuiten tot maandag en dan morgenvroeg bloedprikken.Ze willen inde bloedwaardes kunnen zien hoe hoog het oestrogeen is.Dit kan namelijk een oorzaak zijn van het dunne slijmvlies.Het eitje is dan groot genoeg vor pregnyl.Wij zeiden maar dat heeft toch geen zin als het sl vlies zo dun is.Zij zei dat jedat toch moet doen.Dan komt er anders als nog een menstruatie.Ik spuit namelijk al 19 dagen achter elkaar en dan wordt de kwaliteit van de eicellen ook minder. Morgen moet ik weer een echo en dan bespreken ze als het goed is direct de bloeduitslag.Ze gaf aan dat wanneer alles negatief is ze ons misschien door wilde sturen naar Maastricht.Dit vonden wij zelf best wel voorbarig, je kunt toch ook een keer een mindere cyclus hebben?Kortom ik heb een slecht weekend gehad.Voelde me heel erg emotioneel en een wrak!Kinkt gezellg hè!!Wat zouden jullie denken?Heeft iemand van jullie ervaring met dun slijmvlies en met een academisch ziekenhuis?We wachten morgen weer af en plannen ook direct een gesprek met onze eigen gyn!Daar word ik tenminste zelf altijd en beetje zekerder van.Dus helaas geen positief nieuws! Welkom aan het nieuwe meisje, ik kan even je naam niet terug vinden.Hoe gaat het spuiten? Druufke, voel jij je nog goed?Heb je no controle gehad? Of krijg je dat pas na de 2 weken? Ecl, hoe voel jij je? lovely ook nog hier?