Van waar de onzekerheid dan meis???? FF over je reactie op je berichtje naar mij.... ik heb wel spuiten in huis meis. Heb het meegekregen voor 3 rondes zeg maar. Je zei dat je niet helemaal begreep wat ik nou moest doen of wat. Kijk maandag 9 mei was mijn 3e dag van cyclus dus had ik moeten starten met menopur. Maar toen ik het zh belde om de echo afspraak te maken voor fm meting op dag 10 (maandag 16 mei) toen zei ze dat het niet kon ivm het ziekenhuis dicht is die dag ivm verhuizing. (er gaan hier in Rotterdam 2 ziekenhuizen samenvoegen in een nieuwbouwpand) dus toen zei die vrouw dus eigenlijk dat ik niet mocht starten met spuiten en maar een ronde moest overslaan. Ik was het daar niet mee eens en ze zei dat ik dan met eigen gyn moest overleggen maar die was er donderdag pas.. dus sprak hem op dag 6 pas. Maar aangezien ik de spullen in huis heb vroeg hij dus of ik beginnen was. Dat was dus niet het geval maar hij was het met ons eens dat we zeker niet niks gaan doen dus vandaag het nieuwe tussedoor plannetje snap je me nog???? xxx
Hoi Dames, Ik ben hier vandaag voor het eerst. Heb niet alle pagina's doorgenomen. Maar wel een aantal. Wat bij mij naar voren is gekomen is dat een aantal niet zoveel medicatie gebruiken. Ik zelf gebruik 450 eenheden. Een low responder. Hebben jullie ook altijd zoveel last van hoofdpijn??
Heb het verkeerd geschreven. Ik ben nu juist zeker van de eisprong. Oh dat klopt ja het was omdat ze de 16de dicht waren, maar waarom heb je dan niet gewoon een afspraak voor de 17de of 18de gemaakt? Maargoed wat moet je nu dan doen? wel spuiten of niet spuiten, dat is het stuk dat ik niet helemaal snap. Uit jouw verhaal haal ik dat je niet moet spuiten, maar dat je met ovutesten bezig moet. Maar je zegt ook dat de kans dat jij uit jezelf een eisprong krijgt, heel klein is (als ik het goed gelezen heb). Dan heeft het toch weinig zin om met ovutesten bezig te gaan, die dingen kosten geld en je schiet er waarschijnlijk helemaal niks mee op. In mijn ogen kun je dan beter een menstruatie opwekken en met een nieuwe ronde beginnen. Maar ik snap zijn beweegredenen niet zo goed, dus misschien klopt het niet wat ik zeg! Ik hoop gewoon dat jij toch kans maakt deze ronde, of dat een nieuwe ronde snel begint! Liefs Ecl
Hallo Gabrie, Welkom! Wat doen jullie naast het spuiten? bijv. IUI, IVF, ICSI Dan worden namelijk wel vaker zo'n hoge dosis gebruikt. Anders dan is het bij jouwomdat je op een lagere dosis waarschijnlijk niet of niet snel genoeg reageert. Ik heb niet speciaal van de menopur hoofdpijn, ik heb dat namelijk al sinds jaren! Maar het wordt soms wel erger tijdens het spuiten. Oh en je hoeft niet alles terug te lezen hoor! In het lijstje op de vorige pagina staat allerlei info over sommige van ons! en in het onderschrift kan je wat dingen lezen! liefs ecl
Wij doen ICSI. Deze maand hadden wij de 3e vergoede poging. 11 eicellen en ehh 0 bevruchting. Ik heb voorheen Puregon gebruikt en nooit ergens last van.
@ Gabrie: Welkom hier bij het clubje. Hopenlijk is het voor jou ook snel raak!! @ ecl: mij kun je ook op je lijstje toevoegen hihi 31 jaar, sinds augustus 2008 bezig voor ons eerste kindje. Augustus 2010 miskraam gehad met 7 weken. Februari 2011 begonnen met IUI Nu bezig met 3e IUI NOD is 24 mei!!
Dankje Druufkje, Ik wens je veel succes en hoop dat het deze maand raak is. De dames die een betaalde poging gaan doen of doen. Waar kopen jullie de Menopur? En wat zijn de kosten per ampul? LIefs, Gabrie
even gauw een vraagje, ik moet zo vergaderen op mijn werk. Merken jullie iets aan je lichaam direct na de pregnyl? Ik heb best wel last van mijn eierstok heb ik het idee, steekjes aan de linkerkant. Dit is ook de kant waar het grootste eitje zat. Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren? gr
Niet zwanger: *Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind/ 2e x 75 Menopur, 1ste FM 23-02 niks, FM2 28-02 niks 1,5 ampul spuiten, FM3 04-03 niks, FM4 09-03 ei 10,5mm, FM5 14-03 ei 18mm+16mm+kleintje vandaag pregnyl! 5 cystes./27-04 cystes weg dus 3e x 75 Menopur spuiten, FM1 06-05 ei 11mm, FM2 10-05 *Sjors: 29 2 jaar bezig 1e kind waarvan 8 maanden mmm (tussendoor spontaan zwanger geweest met 11,5 weken mk) in april begonnen met 75 menopur 20/04 1e iui 04/05 testen! *Ingetje:Gestopt sept.2010/ Vanaf jan.2011 MMM, conclusie PCO en dun bm.sl.vlies/ 1e ronde clomid,slecht resultaat/ 2e ronde, 1 ampul menopur, te dun bm.sl.vlies, wel 2 eitjes/ 3e ronde, 1,5 ampul menopur *Ilayda:27 jaar 3 jaar bezig 1e kind/ begonnen met 75 meopur bezig met iui/ 20 mei gyn voor inwendige echo Wachtbankje: *Ecl: waarschijnlijk eisprong op zo 8mei of maandag 9mei, ik houd 11mei aan zodat ik op mijn "nod" kan testen. 10mei progesteron:10 17mei progesteron: Zwanger: *Lovely:
Niet zwanger: *Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind/ 2e x 75 Menopur, 1ste FM 23-02 niks, FM2 28-02 niks 1,5 ampul spuiten, FM3 04-03 niks, FM4 09-03 ei 10,5mm, FM5 14-03 ei 18mm+16mm+kleintje vandaag pregnyl! 5 cystes./27-04 cystes weg dus 3e x 75 Menopur spuiten, FM1 06-05 ei 11mm, FM2 10-05 *Sjors: 29 2 jaar bezig 1e kind waarvan 8 maanden mmm (tussendoor spontaan zwanger geweest met 11,5 weken mk) in april begonnen met 75 menopur 20/04 1e iui 04/05 testen! *Ingetje:Gestopt sept.2010/ Vanaf jan.2011 MMM, conclusie PCO en dun bm.sl.vlies/ 1e ronde clomid,slecht resultaat/ 2e ronde, 1 ampul menopur, te dun bm.sl.vlies, wel 2 eitjes/ 3e ronde, 1,5 ampul menopur *Ilayda:27 jaar 3 jaar bezig 1e kind/ begonnen met 75 meopur bezig met iui/ 20 mei gyn voor inwendige echo *Druufke: 31 jaar, sinds augustus 2008 bezig voor ons eerste kindje. Augustus 2010 miskraam gehad met 7 weken. Februari 2011 begonnen met IUI Nu bezig met 3e IUI NOD is 24 mei!! Wachtbankje: *Ecl: Waarsch. ei op zo8-5 of ma9-5, ik houd 11-5 aan zodat ik overtijd test, 10-5 progesteron:10 17-5 progesteron: 59 *Druufke: Nu bezig met 3e IUI NOD is 24 mei!! Zwanger: *Lovely:
@ ingetje: ja het is heel goed mogelijk dat je iets voelt door de pregnyl, de pregnyl zorgt er namelijk voor dat je itje los gaat laten uit je eierstok. Zelf heb ik het nog nooit zo gevoeld. Ik heb ook nooit menstruatie klachten gehad. Dus kan er moeilijk over mee praten. Ik voel nl nooit iets hihi. Ik voelde vorig jaar augustus dus ook meteen dat ik zwanger was. Zere Borsten en al die ander kwaaltjes die mensen ook voelen voor een naderende menstruatie. Veel liefs Druuf
Ilyada, bedankt voor je welkom. Hmm zodra de ooievaar bij jouw geweest is kun je hem dan door navigeren naar mij toe!!
@Gabrie Welkom meis! Wij gaan voor iui 2e poging. @ecl Klopt meis. Ik kon geen afspraak plannen voor de 17 want toen was het zh al wel open alleen het lab pas de 18e (vandaag dus)... en ze waren bang dat ik dan mijn ei al gehad zou hebben en die musten van de balie waren dan zo simpel te zeggen dat ik ff moest wachten. Vandaar. Maaaaaaaaarrrrrrrrr lees volgende -----> Holyhelll girls... ik heb gisteravond een ovutestje gedaan (gister was dag 11) toen waren er wel 2 strepen te zien maar de teststreep lichter dan de controle streep... vandaag vanmorgen weer een gedaan en de streep is al donkerder dan die van gister... dus naderend ei! ZONDER MENOPUR!!! Ga zo het zh bellen of ik morgen langs kan! xxx
Hey meiden, ik zag dit topic staan en het is waar, er zijn er niet zoveel die menopur moeten spuiten. Ik heb zelf reeds 4 iui's met clomid + pregnyl en 1 iui met menopur + pregnyl. Nu even een rustmaandje aangezien we op reis gaan en ik voor de eisprong niet tijdig terug zal zijn Maar begin juli zal mijn 6de en laatste iui zijn, ook weer met menopur. Voor degenen die met iui bezig zouden zijn: Moeten jullie ook 7 dagen na de iui nog een spuit pregnyl zetten? Ik moest dat doen omdat er in menopur niet genoeg LH zit, dat is om de innesteling te bevorderen blijkbaar. Dat is zeer vervelend, want zo kan ik niet op nod testen! Die pregnyl zit dan nog in mijn lichaam en dan test ik vals positief (paar dagen geleden voorgehad, gelukkig mijn hoofd niet gek laten maken). @Gabrie: een (stom ) vraagje, waarom gaan er zoveel dames naar Dusseldorf? Doen ze daar andere dingen dan hier? Het is me al opgevallen dat velen richting Dusseldorf gaan, maar ik weet niet juist waarom. Dus als je dat kan ophelderen voor mij?
hey Sjors Goed nieuws! Wel apart dat je nu zonder menopur al zover bent!Neem het ervan! Alles beter dan zoveel rotzooi! Druufke,Ecl, houden jullie het nog vol? Ilayda, bijna controle, ben benieuwd. Wat gaan ze doen als je controle goed is? Is het een gewone fm? Of bepalen ze meteen wanneer je iui is? Gabrie waarom inderdaad Düsseldorf?Ik ben ook nieuwsgierig! groetjes
@ framboos: Welkom meid! Ja ik moet meestal ook de pregnyl spuiten. Dit, zodat ze weten dat na t zetten van de pregnyl je eisprong binnen 36 uur optreed. Dat wil zeggen dat de pregnyl eigenlijk puur is voor t loslaten van je eitje in je eierstok. Ik heb begrepen dat ze in belgie en duitsland andere technieken gebruiken voornamelijk ook voor ivf, het hele invries gebeuren is daar ietsje anders dan hier. Daar liggen de slagingspercentages ook iets hoger als ik me niet vergis. Ook is het daar zo dat ze niet zo heel streng zijn qua normen zoals in nederland. Hier in nederland krijg je geen IUI of IVF als je te zwaar bent geloof ik. Als je BMI boven de 30 of 31 zit dan doen ze hier in nederland eigenlijk niet veel. Dan raden ze je eerst aan om af te vallen etc. En daar is dat niet nodig. Volgens mij moet je die behandelingen daar welzelf betalen, maar dat weet ik niet zeker
@ ingetje: ja ik hou het nog wel vol hoor hihi. Het word wel spannend allemaal hoor!! Maar ja ik heb wel heeee veeeel afleiding gelukkig. Heb nergens last van in ieder geval geen klachten of kwaaltjes, maar ja die heb ik eigenlijk nooit!! En hoe is het met jou? Alweer wat vrolijker nu na het goede nieuws??