Hey meis, Ja stil he?! Hoe is het met jouw? Hier gaat het goed! ben wel druk met werk, vandaar dat ik er wat minder ben. Ben kapot als ik thuis kom. liefs ecl
Hoi allemaal Vandaag bij de gyn geweest.alle bloeduitslagen waren perfect!Dus een mooie eisprong gehad en zeer mooie bloeduitslag van de oestrogenen.Dat zorgt voor een dikke slijmvlieslaag.Helaas heb ik nog steeds geen dikker slijmvlies en daarom dus ook weer ngesteld geworden.Aan het slijmvlies kunnen ze verder bijna niets doen.Daarvan zeggen ze dat heb je of dat heb je niet.Er zijn vrouwen die zwanger raken met dunne slijmvlies alleen maakt het dat allemaal niet zo makkelijk.Nu moeten we van de gyn nog 4keer proberen met menopur en dan proberen zwanger te raken.Tja als ik dat kon bereiken door er veel aan te denken dan was ik nu zwanger van een ontelbaar ling!!!!Na die keren proberen sturen. Ze ons dan door naar een acedemisch ziekenhuis.Daarvan zei de gyn dat zij niet veel anders zullen zeggen.eigenlijk wisten we dit allemaal wel al. Maar dan hoor je het weer even echt kei hard.Toen moesten we nog een echo maken bleek er eencyste. Van 4cm te zitten.Nu konden we dus ook niet beginnen met menopur en moetende 1week wachten.Even stof tot nadenkenmaar ook even uitrusten!!!He is het hier verder met iedereen?Is er ook iemand hier die ervaring heeft met mensen met dunner slim vlies of een acedemisch ziekenhuis? Groetjes
@ingetje: ook jij hebt last van een dun baarmoederslijmvlies? Ik geloof dat dit ook de boosdoener is in mijn verhaal. Ik geraak aan 6,2cm.. wat volgens de gyn perfect normaal is, maar ik ben daar zo zeker nog niet van. De meeste gyns eisen minimun 7mm en dan zien ze het nog liever wat dikker. Ik merk dit ook aan de hoeveelheid bloed tijdens mijn ongi: laatste cyclus welgeteld 48u ongesteld geweest. En soms al ongesteld 10 dagen na de eisprong. Hoe dik geraakt het bij jou? En hoe bedoel je dat ze er niks aan kunnen doen? Heb je al utrogestan of zo gekregen ook? Jullie hebben ook allemaal een uitgangsecho in het begin van de cyclus om zeker te zijn dat er geen cystes zijn, wel, dat heb ik nog nooit gehad. Ik moet maar hout vasthouden dat ik er geen heb. Om deze en vele andere redenen heb ik op 22 juni een intake-gesprek in een ander ziekenhuis gemaakt. Heb meteen al 3 blz vragenlijst toegestuurd gekregen over mijn gynaecologisch verleden en ook familiale historiek etc. In mijn huidige kliniek vroeger ze in het begin enkel of we rookten, hoelang we al bezig waren en hoeveel keer we klusten en daarmee was de kous af. Ik hoop op iets proefessioneler aanpak en hopelijk wat meer onderzoeken.
Bij mij is het 5,8 op zijn dikst geweest, mijn gyn is pas blij met 7 inderdaad. Vreemde zaak dat je geen echo krijgt voordat je begint, je kunt van de cystes zo ook niet afkomen. Het is niet goed als je cystes hebt te beginnen met spuiten omdat zij anders doorgroeien. Ik heb nog geen utrogestan gekregen omdat ze zeggen in mijn ziekenhuis dat dat pas werkt na de eisprong. anders denkt je eicel ook dat die moet stoppen te groeien. Dan heb je direct wel dik slijmvlies maar geen eitje. Succes met alles ik hoor het wel weer!
Hey dames, Ingetje he gatsie je hebt nu dus een cyste. Wat appart dat je een week moet wachten, ik moest namelijk provera slikken en dan bij een bloeding weer een uitgangsecho. Nouja hoop dat hij kleiner is na deze week, helemaal weg lijkt me niet(maar hoop van wel natuurlijk). Meis het zit jullie ook even helemaal niet mee he?! Dus jullie moeten nog 4 keer menopur gebruiken, mocht er dan geen zwangerschap ontstaan dan gaan jullie door naar een academisch ziekenhuis. Maar die kunnen waarschijnlijk ook niet veel meer doen. MMMM........ Nou ik denk aan je meis en ik hoop echt dat die 4 rondes genoeg zijn voor jullie om een mooi wondertje te krijgen! Meis dikke knuffel! Framboos jij hebt dus ook een wat dunner slijmvlies, bij ons wordt trouwens min. 6mm aangehouden. Maar de hoeveelheid bloed zegt niks hoor. Ik heb namelijk weinig bloedverlies elke menstruatie(wel eerst veel slijm verlies) en ik heb gemiddel een bmsv van 14mm, wat weer aan de dikke kant is. Mijn dikste was ruim 16mm Maar meis wat slecht dat je nooit een uitgangsecho hebt gekregen! Dat is best belangrijk, omdat er bijvoorbeeld een cyste van 10mm kan zitten die door de hormonen groter wordt. Dan heb je na de pregnyl dus geen eisprong. Ik heb dit de eerste keer met Menopur spuiten gehad. Het is dus wel een goed idee om voor een ander ziekenhuis te kijken! Meis dikke knuffel! All Net is een vrouw van moeders voor moeders hier geweest, heb dus de potten om in te piesen. Ze belde rond 18.30 en was hier om 19.30. Heb snel zelf nog een testje gedaan, was bang dat ie ineens negatief zou zijn ofzo. Nou dat wassie niet hoor! Zie foto!!! Meiden wat gun ik jullie dat ook! Mijn duimen draaien natuurlijk overuren voor jullie! Knuffel!
Nee sorry meis, dat medicijn heb ik niet! Misschien een idee om even een onderwerp te starten met duidelijk help erin. Zo zal je hopelijk iemand vinden! Succes
@ ingetje: ik vind het inderdaad vreemd dat je met een cyste na een week terug moet komen. Toen ik de de cyste had, was het "helaas, volgende ronde beter". Ik mocht toen absoluut niet gaan spuiten! @camilla: nee helaas ook ik heb dit medicijn niet! Nou hier niks bijzonders!! Effe lekker helemaal niks!! Volgende week: Jamaica!!! Hopelijk gebeurd er daar een wonder hihi!!!
@Ingetje Hee meis balen van de cyste! Hebben ze bij/met jullie wel gesproken over evt ivf of icsi? @Framboos Goed dat je de stap hebt gezet naar een ander zh meis. Hoop voor je dat het ''niet'' nodig zal zijn en mocht dit toch het geval zijn dat hopen dat het daar beter zal gaan. @ECL Hihi cool hoor je test! Haha ik zou m denk ook nog is doen ja hier gaat het rustig...nog paar daagjes afwachten. Voel nog niks. Ben wel sinds vorige week woensdag erg moe.. en sinds vandaag ''beetje opgezet'' buikje.. maar mag geen naam hebben hihi @Camilla... Aiiii ik kan je er ook niet aan helpen meis. Zou er idd een topic over starten. Suc6 ermee meis. Hoop voor je dat je wat kan vinden. xxx
ecl wat een knal test. ben deze week ook behoorlijk moe na het werken, daarom zo afwezig. nog een weekje te gaan om te testen
Ja ikbegrijp het niet helemaal.ik heb nu gewoon een menstruatie dus ik zou geen bloeding hoeven opwekken lijkt me toch?Die cyste zit er nu en als die weg is zou ik volgens de gyn wel kunnen starten met menopur.Ik heb wel geen natuurlijke cyclus hè,door pco wordt dat lastig.Dus ik bepaal door de medicijnen de cyclus.Zal dat ermee te maken hebben??Jullie hebben normaal wel een echte cyclus?
@ ingetj, tja dat zou inderdaad heel goed kunnen ja. Ik heb een normale cyclus van 28 dagen, dus mijn cyste zou weg spoelen bij een volgende menstruatie, daarom mocht ik toen niet spuiten en een maandje overslaan!
@Ingetje Nou nee niet echt bij mij... ik had van 37 tot 73 dagen. Maar nu staat het zonder medicatie zo goed als stil. Vandaar menopur. @ALL AAAAAAAAAAAhhhik vind het wachten nu toch wel erg moeilijk hoor meiden.
@ sjors: ja meid dat is inderdaad heel erg. Ik vind persoonlijk die 2 weken wachten erger dan ziekenhuis in uit en spuiten!! Meid veel succes met wachten en hopelijk word je wachten gewoon prachtig beloond!!!
Hey Sjors, Oke dat wist ik niet of heb ik niet helemaal opgeslagen met lezen dat jij ook zo'n lange cyclus hebt. Ik vind het wachten zelf ook vreselijk maar ik heb er ook steeds meer een hekel aan om in het ziekenhuis teleurgesteld te worden. Maar ja helaas weet je dat nooit van tevoren. Ik hoop nog altijd op een keer dat ik helemaal blij het ziekenhuis uitren! Hopelijk word je wachten snel beloond!Kaarsje branden en heel veel leuke dingen doen dat helpt misschien. Druufke, wanneer vertrek je precies op vakantie? Echt vet jamaica!hoe lang blijf je weg? Misschien een domme vraag maar hoe weet je dan wanneer je weer naar het ziekenhuis moet komen? Ik ga nu nog 1 ronde doen voordat we op vakantie gaan. Maar als ik terug kom dan weet ik niet goed hoe ik dan weet wanneer ik weer moet gaan. Tja ik moet dat ook gewon in het ziekenhuis vragen komende week. Hebben jullie trouwens allemaal een samenlevingsonderzoek gehad bij alles wat gedaan wordt in het ziekenhuis?
@sjorsjette: veel doorzettingsvermogen toegewenst om de laatste dagen door te komen! Vooral die 2 à 3 dagen voor het testen zijn zenuwslopend, vind ik zelf ook. Elke keer vol angst naar het toilet, en toch een beetje wegdromen van 'moest het deze keer jackpot zijn..' Ik duim mee voor positief nieuws later deze week!
@ingetje: ik heb geen samenlevingstest gehad, dat vonden ze ouderwets en onetrouwbaar. Trouwens, zo zeiden ze, door iui te doen, omzeil je het probleem van eventueel vijandig slijmvlies. Ik vind dit zelf wel jammer, want nu weet ik niet of we er ooit op eigen houtje in zouden slagen zwanger te worden.
@ ingetje: We gaan volgende week donderdag naar jamaica voor 16 dagen. Ik kan na de vakantie de draad weer oppakken als ik wil. Ik moet dan bellen als ik weer ongi ben. dan weer gewoon 3e dag echo etc etc. Ik weet alleen niet of ik na de vakantie de draad weer wil oppakken meteen. Net zoals nu...... 3e iui mislukt was wel weer een vette tegenslag. Nu even geen ziekenhuis geren en dat vind ik persoonlijk effe lekker. Misschien zeg ik na de vakantie we gaan er meteen weer voor of we wachten nog een paar maandjes!! Ik mag zelf bepalen van het ziekenhuis wanneer ik weer kom!! Ik vind het nu heerlijk, voel me ontspannen en niet gestressd. Dus we zien wel weer!!! Wij hebben ook een samenlevingstest gedaan en die zag er heel goed uit! Liefs Druuf
@Framboos Dank voor doorzettingsvermogen duwtje @Ingetje Denk dat je er gewoon is overheen hebt gelezen meis. Maar maakt niet uit. Wij hebben trouwens ook geen samenlevingstest gehad. Dit kwam meer doordat ik vorig jaar ineens midden in onderzoeken zwanger was... tot het dan mis ging bij 11 weken en 5 dagen. Daarna hebben we de onderzoeken opgepakt en wilde de gyn eerst dat ik chlomid zou slikken maar nog voor ik de 1e pil had genomen kwamen andere uitslagen en aan de hand daarvan een echo en toen besloot hij dat het Menopur spuiten werd. Nou ja en toen dus 20 april iui 1 en 20 mei iui 2... nu afwachten. (ff in het kort). xxx