Hallo, Ik ga ook menopur spuiten voor mijn 2e poging van IVF nummer 1. Ik ben met IVF poging 1 begonnen met gonal-f om eitjes te stimuleren en daar groeide dus niks, niet 1 eitje. We kwamen er dus achter dat ik een hele lage eicelreserve heb en de vraag is dus ook of er bij mij ooit nog eitjes gaan groeien. Ik heb een zoontje die is geboren nadat ik van de 4e IU poging (met clomid 100 en pregnyl) zwanger ben geraakt. Dus redelijk normaal en zonder veel moeilijkheden achteraf gezien. Ik ga dus een hele hoge dosis menopur per dag, dosis is 300, spuiten om toch maar eitjes te laten groeien. Gonal-f en puregon zijn synthetische hormonen en menopur is een natuurlijk hormoon dat wordt gehaald uit de urine van vrouwen die in de overgang zitten. Deze urine bevat een hoger gehalte aan LF (wat dit is weet ik niet) en dat werkt beter bij vrouwen die weinig eitjes hebben of waarvan de eitjes van niet zo'n goede kwaliteit zijn. Dat is mij verteld. Het is natuurlijk en dan geeft dat ook minder bijwerkingen. Succes iedereen. Nataly
Goby ah oke, dus bij jouw is het ook steeds verschillend! Is in je bil beter, ik bedoel minder gevoelig? Bij mij is het inspuiten van de vloeistof ook wel wat gevoelig, maar wel te doen. Dus jij gaat elke spuitdag met de billen bloot. Ik heb woensdag mijn eerste fm, dat is na 8 dagen spuiten op cd11. Nataly welkom. Wat een schatje heb jij als avatar, dat is zeker je zoontje?! Hoe oud is hij? Bedankt voor de uitleg! Wat naar dat je een hele lage ei reserve hebt! Woh 300 menopur, dat is inderdaad een hoge dosis. Heb het wel meer gelezen hoor, maar dat is wel ff wat vergeleken bij 75 van mij. Maar meis dit gaat er voor jouw gewoon voor zorgen dat je mooie eitjes hebt, daar gaan we voor en hopen we op! Mijn duimen draaien voor je! All Ik ben zo blij dat er een leuk clubje meiden mee schrijft! Natuurlijk is de reden dat we hier allemaal schrijven helemaal niet leuk, maar wat mooi is het om je verhaal te delen met andere die ong. het zelfde mee maken. Vragen stellen, advies geven/krijgen, steun geven/krijgen enz. Ik hoop dat we allemaal snel onze wondertjes gaan krijgen, laat dit een heel kort maar krachtig topic worden. Op naar een nieuw zwangere topc voor ons allen. Liefs ecl
Hoi, ik sluit me ook graag aan. Ik zal m'n verhaal even kort doen; kijk nl. Op m'n telefoon. Ik zit nu aan het eind van de 4e ronde Menopur. Zondag kan ik testen maar heb het gevoel dat het weer niet raak is. Ik zit nu bijna n jaar in de mmm, heb 3x Clomid gehad (50-100-150) maar dat deed niets. Dus Menopur en Pregnyl. De eerste 3 maanden had ik elke x rond dag 20 een sprong, deze maand op dag 13!! Ik spuit 1,5 ampul, dus dat is 112,5. Dat is het wel even zo snel. Ik doe mee voor een kort en krachtig topic! Groetjes, Eevie
Eevie welkom, Volgensmij heb ik jouw al eens eerder voorbij zien komen op een ander topic. Daar las ik dat je deze keer vroeg een eisprong hebt gehad en dat je er niet zo'n goed gevoel over hebt. Vervelend is dat, waarom denk je dat het niet raak is. Heb je bepaalde klachten die je bij een aankomende menstruatie hebt of? Meis misschien wordt het voor jouw wel heel kort maar krachtig, ik ga hard voor je duimen! Liefs ecl
Hoi dames, Ik ga vandaag alweer aan spuit nummer 4! Ben gister lekker uit eten geweest, maar heb daardoor de spuit wel iets eerder gezet. De bloeding begint hier eindelijk wat minder te worden. Was voor mijn doen echt een flinke bloeding met veel krampen deze keer. Normaal gesproken bloed ik maar 2 dagen echt rood, heb ik 1 of 2 dagen roze slijm en 2 of 3 dagen iets bruin verlies. Nu heb ik 2 dagen roze slijm gehad en al 4 dagen flink bloedverlies, met super grote stolsels. Denk dat er een grote schoonmaak gehouden wordt van binnen. Vindt ik best, dan kan mijn bevruchte eitje strax goed in nestelen in zijn/haar/hun schone huisje voor de komende 8 maanden. haha mooie gedachten he, als het nu nog even waarheid wordt! Over grote schoon maak gesproken, denk dat ik hier in huis ook even flink ga schoonmaken. Kom vanaaf weer ff spieken! liefs ecl
Hoi Hoi allemaal, Welkom voor de nieuwe in deze topic. Leuk dat jullie ook allemaal mee schrijven. Fijn om te horen dat er meer mensen zijn die ervaringen hebben met menopur. Zo kunnen we mooi ervaringen uitdelen. @Nataly1972: 300 dat is echt veel. Zit ik te zeuren over 75. Ik hoop voor je dat je met deze dosis mooie eieren krijgt. Succes met het spuiten! @Ecl, ja letterlijk met de billen bloot. In mijn bil is minder pijnlijk dan in mijn buik. Ik heb nl zelf niet zo heel veel vet, ben best mager en daardoor is het in mijn buik gevoeliger. Nu zei de gyn de laatste keer dat ik het ook wel in mijn bovenbeen kan proberen. Dus dat ga ik zeker doen als ik weer mag spuiten. Spannend dat je woensdag weer mag voor een fm. Mijn menstruatie is sinds dat ik provera gebruik ook echt heel licht. Meestal maar 2 dagen met redelijke bloedingen en dan 2 dagen met iets bruine afscheiding. Dus valt erg mee. Maar misschien is dat wel net wat je nodig had zo'n grote schoonmaak Laten we het hopen Succes met spuiten @ hier, nog steeds alles rustig. Ik heb echt een gigantisch opgezette buik. Dat wordt alleen maar erger. Ik heb zelfs gisteren mijn navelpiercing eruit gehaald omdat dat vervelend werd. Maar goed het hoort er gewoon bij zullen we maar zeggen Iedereen fijn weekend!!! Succes voor iedereen
Goby, Goeie he van mij, met de billen bloot, hahahah! In je bovenbeen is ook een goede optie ja, en anders ga je gewoon weer met de billen bloot. Ik heb bijna altijd, ook voor de provera enz; een hele korte en lichte menstruatie. Ja laten we het er maar ophouden dat het nu ff nodig is. Altijd positief blijven. Bij jouw is het dus nog rustig, nouja het komt vanzelf wel. Wel heel appart dat je zo'n opgezette buik hebt of heb je dat elke keer voor je gaat menstrueren(of in dit geval een bloeding krijgt)? Jij bent dus een slankeden, nou ik niet hoor(helemaal niet zelf). Ik kan helaas kiezen waar ik in me vet prik. Nouja beide uiterste is niet fijn, maar wij zijn mooi zoals we zijn, punt uit! Fijn weekend allemaal Liefs ecl
@Ecl, ja ja was zeker goed verzonnen!! Ik had (toen ik nog aan de pil was) altijd een lange menstruatie. Ik had echt een volle week ontzettende bloedingen en dan nog een halve week bruine afscheiding. Dus dit is wel wat beter inderdaad. Nou ik heb altijd al wel een beetje een opgezette buik gehad als ik ongesteld moest worden, maar dit is echt niet normaal meer. Echt ik kan geen broek meer dicht Ja ik ben altijd al veel te dun geweest. Dus die 5 kilo's die ik er nu bij gekregen heb door al die behandelingen vind ik niet erg. Precies, we zijn allebei mooi. Daar sluit ik me volledig bij aan. ALs we ons maar goed voelen zoals we zijn, toch. Ik was nog even aan het teruglezen in deze topic, en ik zag dat jij al 3 jaar bezig bent zeg. Pfff dan mag ik eigenlijk nog niet klagen. En die miskramen is ook heel erg zeg! Lijkt me echt niet prettig. Hoe hou je het zo goed vol? Nooit gedacht om een rustpauze in te lassen? Ik ben namelijk nu al dood op en zit pas sinds vorig jaar september in de mmm. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik bekend ben met CVS. @ All, hebben jullie familie, vrienden of collega's al ingelicht over jullie situatie?? Of houden jullie het allemaal stil?? Iedereen fijn weekend
Goby, Heel appart hoe emotioneel ik wordt als iemand erop wijst dat ik al lang bezig ben en bewondering heeft hoe ik het vol hou. Tsja hoe hou ik het vol, ik wil gewoon moeder worden. Ik probeer elke keer weer positief en hoopvol te worden na elke teleurstelling. Ik heb wel genoeg momenten dat ik denk, hoelang hou ik dit nog vol. Daarnaast heb ik een tijdje gehad dat echt heel bitter was. Ik gunde niemand een zwangerschap behalve mezelf, zelfs niet mensen die ook jaren bezig waren. ik kan je vertellen zo ben ik helemaal niet. Dit was nadat ik een miskraam had gehad en toen de eerste ronde spuiten niks uitgehaald had door een cycte. Was toen echt zeker een maand heel down. Nu heb ik sinds die tijd niet meer gewerkt en dat heeft me, met me vakantie van januari, heel veel rust en tijd gegeven om alles te verwerken. Ik heb nu een heel goed gevoel, ik wordt dit jaar zwanger, dat weet ik zeker! Die miskramen, poeh dat is echt heel zwaar. Je hebt eerst een positievetest, wat echt iets is wat we allemaal zo graag willen. Dan gaat het ineens mis en valt alles in elkaar. "gelukkig" was het alle drie de keren een heel vroege miskraam(tussen de 4 en 6 weken). Door de 2 de keer was ik zo'n 2 maanden uit de running, dat was ook heel zuur. Voelde echt als een dubbele straf ofzo. Maarja nogmaals wil gewoon heel graag moeder worden dus ik blijf doorgaan! Ene jij mag ook "klagen", onze situaties zijn stuk voor stuk KUT! Misschien moet je het ziekenhuis bellen als je buik groter blijft worden! Heb geen idee waardoor dat kan komen, naast de hormonen. Mijn familie en vrienden weten het en dat vindt ik aan de ene kant wel fijn. Je krijgt dan minder vervelende opmerkingen. Nou heb ik ook juist doordat ze het weten wel eens hele vervelende opmerkinge gehad, met naen over mijn gewicht(dat ik trouwens aan de pcos te danken heb:x). Ik kan het alleen maar ontwetendheid noemen en probeer me er niet meer boos over te maken. Mijn oude werkgever weet ervan en dat vond ik ook wel heel fijn, dan wordt je ook niet stom aangekeken als je weer later bent door een afspraak bij de dokter. Nou moet ik wel zeggen dat zowel familie, vrienden als werkgever, niet precies van mijn cyclus op de hoogte zijn. Ze weten dat ik wel wat vertel als ik daar behoefte aan heb. Dat heb ik aangegeven, want wil gewoon niet elke keer moeten vertellen hoe of wat. En dat ze weten wanneer we moeten klussen of testen. Dat is prive, vindt ik! Hoe is het bij jouw, of ben je nog aan het twijvelen of je het wilt vertellen of niet? Fijne avond meis!
Zullen we een lijst maken? Ik zal beginnen, als 1 van jullie hem dan kopieert en de eigen gegevens er onder zet en de volgende die dan weer kopieert enz. liefs ecl Lijst Niet zwanger Ecl, 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind, 75 Menopur, 1ste FM 23-02 Zwanger ....
Nou meiden, Vanuit m'n bed even, ff uit n ander topic gekopieerd. Reageer straks even goed. Hartstikke witte test.... Dus prachtige maand gehad,top-zaad, top-ei en top-eisprong, maar helaas weer niet raak... Neem komende maand toch maar geen maandje rust, dus ik maak de bollen op en wacht op m'n ongi. Alle kwaaltjes waren van de bollen... Zucht. Ben er weer ns zo klaar mee... X
ah Eevie nee toch! Maar begrijp ik hieruit dat je nog geen bloeding hebt? Je zou zeggen geen bloeding betekend hoop, maar ik weet dat dat vaak toch niet echt opgaat. Toch duim ik nog stiekem voor je! Kan me goed voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent! Het is gewoon heel oneerlijk allemaal. Wij moeten zoveel ondergaan en toch duurt het zo lang. Een hele dikke knuffek voor jouw! Liefs ecl
Zo meiden, voor het eerst eens even een goede post van mij hier. @ ecl; wij kennen elkaar inderdaad vanuit een ander "spuit-topic"!! Komen we elkaar weer ergens tegen! Ik heb trouwens ook wel heftigere duivels dan met Menopur. Ik ben het met Goby eens. Ik vind het ook stoer van je dat je nog steeds vol houdt. het is van zichzelf al heftig, maar miskramen zijn niet niks. Ik hoop echt dat je snel een plakbeeb hebt!! @ Kanshebber; heb jij nu nog een maandje rust? hopen dat de volgende IUI aanslaat meid! Veel plezier dit weekend. @ Maj; jij gebruikt het niet, want je bent al zwanger, of je hebt een kindje? @ goby; Dat is best een flinke reactie! Ben benieuwd hoe het spuiten om de dag bij je gaat zijn. Bij mij is het inspuiten niet pijnlijk. Ik heb ook wat vet om in te spuiten, maar het scheelt ook wel heel erg als je de vloeistof opwarmt. Mijn vriend doet dat vaak voor me of ik stop het even onder m'n trui. In je bovenbeen lijkt me trouwens wat pijnlijker. Ik zou dan niet aan de voorkant, maar misschien eerder aan de zijkant ofzo. Kijken waar je het meest vet hebt! Hoe is het trouwens met je buik? @ Druufke; Dat is idnerdaad snel; ik had deze maand hetzelfde!! Na 7 dagen mocht ik stoppen. Ik heb ook moeite met de Pregnyl... Schijnt stroperiger te zijn... Spannend, elke keer weer, he, dat wachten!1 Succes meid! @ Nataly; spannend IVF... Vind je het heftig? En doe je dat nu in Dusseldorf? @ Eevie; Ik heb inderdaad nog geen bloed, maar ik gebruik ook progesteron. Zolang ik die gebruik, zal mijn bms niet afbreken. Maandag stop ik ermee. Dan doe ik voor de zekerheid ook de laatste test en dan is het wachten op de duivels. Die bollen hebben wel vervelende bijwerkingen; die zijn nl hetzelfde als bij een zwangerschap. Gebruiken jullie ook progesteronbollen? Fijn dat er nu een echte topic is over Menopur. Kunnen we dat in ieder geval met elkaar vergelijken! Fijn weekend!
Niet zwanger: Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind, 75 Menopur, 1ste FM 23-02 Eevie: 28 jaar,1e kind, ronde 19-> 4e ronde Menopur 112.5 EH Zwanger: .... Vul maar aan ladies!! x
@Ecl, ik heb echt bewondering voor je meid! Ik hoop echt dat dit jullie jaar gaat worden. Ik heb het helaas mijn teamleider ook moeten vertellen omdat ik zo vaak naar het ziekehuis moest. Alleen dat is een man, vrijgezel en rond de 40 dus niet echt dat je daar lekker over kunt praten. En een paar lieve collega's heb ik het verteld omdat er toch wel vaak opmerkingen kwamen over het feit dat ik steeds te laat kwam. Vrienden en familie heb ik nog niets verteld behalve mijn zusje. Zij heeft een maand geleden zelf een kleintje gekregen. ALs ik het mijn ouders vertel wil ik met goed nieuws komen ipv "we zijn bezig". Zeker omdat ik gehoopt had dat dit hun eerste kleinkind zou worden. Inderdaad die opmerkingen zijn niet altijd leuk. Ik kreeg zeker veel reacties toen mijn zusje net bevallen was... en begint het bij jou nog niet te kriebelen. Wanneer komt bij jullie een kleintje enz. Zeker omdat ik gestopt ben met roken, toen ik aan mijn eerste behandeling ben begonnen. Echt ik kon af en toe wel janken. Laatst vertelde een hele goede collega zelfs dat ze per ongeluk zwanger waren geworden. 1 keer samen naar bed geweest, heel dom zonder voorbehoedsmiddelen en toen meteen zwanger. Nou ik kon wel door de grond zakken. Ben ook ff naar de wc gelopen omdat ik mijn tranen niet in kon houden. Ik gun het iedereen en ik ben echt wel blij voor ze, maar toch is het zuur. Opmerkingen over je gewicht zijn niet leuk inderdaad. Ik hoor altijd dat ik veel te dun ben. Das ook geen pretje, maar goed. Ik heb zelf ook PCOS @Eevie, Ik blijf net als ecl duimen voor je. Die progesteronbollen zeggen me niks. Waar is dat precies voor? Bij mij maakt het niet uit of de vloeistof koud of warm is. Het doet gewoon pijn. Ja ik ben ook benieuwd of het pijnlijk is om in mijn been te spuiten. Ik zet de spuit niet zelf, dat doet mijn vriend altijd. Ik durf het zelf niet (ja ik ben een watje) Mijn buik is nog steeds dik. Ik heb alleen vanmorgen ineens wat bruine afscheiding, maar of dit nu mijn ongi is, ik weet het niet. Het zet niet echt door. We zien morgen wel. Niet zwanger: Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind, 75 Menopur, 1ste FM 23-02 Eevie: 28 jaar,1e kind, ronde 19-> 4e ronde Menopur 112.5 EH Goby: 28 jaar, 1e kindje, 75EH menopur om de dag, waarschijnlijk ongi sinds vandaag Zwanger:
@Goby: de progesteronbollen moet ik inbrengen iedere dag omdat m'n lf te kort was; m'n bms brak na een week al af. En nu heb ik een helemaal goede lf! Maar geen zwangerschap... Bij mij weten vrij veel mensen het. Zowiezo m'n familie (gezin), m'n collega's inderdaad omdat ik vaak weg ben en mn vrienden eigenlijk ook. Ik was de vragen wanneer wij n kind zouden krijgen echt beu. Die kwamen te hard aan. Niet dat ik het van de daken schreeuw, maar ik houd t niet stil. Mensen mogen best weten dat het geen vanzelfsprekendheid is en dat er echt veel meiden zijn die dit doen. En dat het heel zwaar is. Merk wel dat het vaker tot begrip leidt. Xx
Goeie morgen dames, Eevie dank je wel meis! Ik gebruik die bolletjes niet, maar ken ze wel. Maar dan is het inderdaad logisch dat je nog geen bloeding hebt. Ik heb trouwens wel gelezen over vrouwens die na pregnyl is negatief testen en daarna positief en dus zwanger zijn/waren. Dus er is nog wat hoop! Maar je kan inderdaad het beste na het stoppen met de bolletjes nog een keer testen(i keep my fingers crossed). Goby dank je meis! HHMM dus je hebt gister iets bruiverlies gehad, hoe is het nu? Als het doorzet loop je precies een week achter mij. Dat je zus(je) pas bevallen is, moet we confronterend zijn (geweest). Beide; het is wel fijn om het met andere te delen, naast een forum. En ik vindt het fijn dat mensen die het weten er toch rekening mee houden. Bij mij lijkt de bloeding te stoppen, het is overgegaan naar bruinverlies. Ik voel regelmatig, ook al tijdens de bloeding, steken in mijn rechter eierstok. Vindt dit best appart, want ik voel die pijnen altijd, maar dan als er echt al een flink ei zit. Maar het zegd allemaal niet zoveel, alleen de fm kan me vertellen wat er in de eierstokken gebeurd. Nog nachtjes slapen en dan krijg ik de fm, ben nu al gespannen(soort van zenuwachtig) erover. Hoop echt dat het goed werkt! En daarna op een plakbeeb( zoals eevie dat zegd)! Verder ben ik totaal niet lekker, heb veel last van mijn keel, mijn hoofd en begin verkouden te worden. Misschien griepje ofzo. Nog een fijn weekend dames! Niet zwanger: Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind, 75 Menopur, 1ste FM 23-02 Eevie: 28 jaar,1e kind, ronde 19-> 4e ronde Menopur 112.5 EH Goby: 28 jaar, 1e kindje, 75EH menopur om de dag, waarschijnlijk ongi sinds vandaag Zwanger: Nog niemand
Oeps vorige bericht ging niet helemaal goed All, Heb best wel wat steken steeds, hoop dat het goed werkt. Ben grieperig, dus zit lekker thuis. Goh wat slaap ik slecht, elke keer als ik slik lijkt er een bolprikkeldraad in mijn keel te zitten. De bloeding is nu trouwens echt zo goed als klaar! Beetje bruin bij afvegen verder niks meer! Meiden laat februari/maart 2 hele vruchtbare maanden zijn voor ons! Zijn er naast de medicatie nog dingen die jullie slikken? zoals vitamine of andere dingen die je vruchtbaarheid vergroten? Liefs ecl