topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Succes meid!!! duim voor je ;)

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @sjorsjette: wat jammer dat het niet gelukt is! Kop op, meid.
    En je bent alweer op dreef voor de derde iui.. in feite gaat dat toch vlug, he. Ben ook eens benieuwd wat ze je in juli gaan vertellen.. wat de volgende stappen zullen zijn. Heb ook nog nooit gehoord dat ze eerst beginnen met spuiten om daarna nog 3 iui's met clomid of zo te doen, dus misschien wel meteen ivf?

@ilayda: Weet ons te zeggen of ze wat gezien hebben dmv die waterecho!

Hier niks te melden eigenlijk. Zit ondertussen op 10d na "niet-eisprong" :( Ik wacht mijn ongi af om dan weer te starten met spuiten. Hopelijk blijft die ongi niet weg, aangezien er geen ei gesprongen is, da's het enige dat ik nu hoop.
    Zonet gaan eten voor vaderdag.. amaai, kan geen pap meer zeggen! Het was à volonté :)

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Framboos
    ow meis hoop ook voor je dat ongi gauw komt aanzetten dan kan je inderdaad weer verder.

Ja ik ben dus ook benieuwd hoe verder.. want inderdaad is eerst spuiten en dan chlomid NIET de volgorde... zal dan ivf of icsi worden... ligt dus denk aan zaad van liefje. Maar goed eerst nog poging 3.

4. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey
    @Sjors balen van je 2e Iui, hopelijk heb je inmiddels minder last van je spuiten!Ik heb dit ook een doosje lang gehad.die laatste ampul heb ik ook niet meer gebruikt.Nieuw doosje gepakt en geen last meer.de gyn heeft dat doosje opgestuurd naar lab voor onderzoek.Hij zei dat hij da erg raar vond!
    @allen
    Her afwachten tot morgen ben benieuwd of cyste verdwenen is!
    jullie horen het wel weer!
    Groetjes

5. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai ingetje
    owwww hmmzz ja balen want dit is em laatste doosje :( kan dus niet proberen wat jij hebt gedaan. Maar ga als vanaaf ook weer zeer doet morgen ff bellen.
    Jij succes morgen!!!! Hoop dat het oke is! ;)

6. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Net terug van de gyn.cyste is weg!Er groeien 2 eitje tot nu toe.Allebei de kanten 1.W mochten gaan beginnen met spuiten.Dit was de gunstigste op
    Tie voor ons ivm vakantie.Nu hoeven we niet te stressen of we op tijd zijn of dat we het halen enz. We hebben nog gevraagd of het kwaad kon dat we nu langer gewacht hadden tussen de menstruatie en het prikken in ivm cyste. Volgens de arts was er geen enkel probleem, geen kwaliteit afbreuk van de eicellen en het slijmvlies gaat toch pas groeien als het eitje gaat groeien. Dat zou nooit alleen gaan groeien. Net dus braaf het pakket opgehaald bij deapotheek en vanavond beginnen met prikken. Met vrijdag terug omdat het kan zijn dat de eitje die ze nu zagen door blijven groeien en ze dan al groter zijn. Ze zagen er links een van 8mm. En erecht van 9 bij 11mm. Weer netjes afwachten!

Sjors hoe ging het spuiten?
    Ilayda succes alvast met je echo?is zoiets pijnlijk?
    Framboos, alles nog oké?nog steeds geen verschijnselen?

Ga nu ervandoor!

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai ingetje

Wat fijn dat je kan beginnen met spuiten, spannend dan dus vrijdag of de eitjes die er al aan het groeien waren al groot genoeg zijn.. kan hard gaan. Duim voor je.

Spuiten deed hier ''weer'' zeer! Ik ga zo het zh bellen om te vragen hoe of wat. Maarja moet nog 2x (1 vanaaf en 1 morgen) want donderdag al afspraak in het ziekenhuis voor fm meting. Wie weet door spuiten niet nodig.

xxx

8. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Hier 12 dagen na "niet-eisprong" en sinds 2 dagen is mijn temp hoog! Wat is dat nou! Ik heb helemaal niks van spanning in mijn zij gevoeld en bij een eisprong heb ik dat altijd. Zou het kunnen dat het ei eerst weer verkleind is en daarna alsnog een tweede poging waagt en springt? Ik moet al denken of we geklust hebben??
    Hoedanook, binnen 2 dagen verwacht ik de ongi. Eens benieuwd. Zo in de war dat mijn lichaam is, door die 5 maanden vol hormonen, ik heb er medelijden mee!

1 positieve noot: weer extra stof om aan de gyn te vertellen volgende week! ;)

9. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @ingetje: wat goed dat de cyste weg is! :) En mooie groottes van eicellen!

@sjors: ik zou er zelf ook tegenop kijken om te spuiten, wetende dat het pijn doet. Raar dat sommige dozen dat hebben en andere niet. Moet je vaak nog verderspuiten na de eerste echo?

Mijn gyn vertelde dat je met menopur slechts 1 eicel doet rijpen, maar dan wel ene die kwalitatief beter zou zijn. Dit is toch niet waar? Er zijn zoveel vrouwen die 2 of 3 of meer eicellen ontwikkelen? Zelfs overgestimuleerd raken. Enfin, ze zei me dat omdat ik opmerkte dat het vreemd was dat ik met clomid 1 eicel en een 5tal kleinere had, maar met menopur slechts 1 ei en geen kleintjes. Ik reageer precies niet veel op hormonen.. zelfs niet met dubbele dosis clomid. Dat belooft voor de ivf!

10. ecl

ecl Niet meer actief

He meiden,

Ingetje Super dat je cystes weg zijn en dat je zelfs al 2 eitjes hebt! Nu dus spuiten om ze nog even wat power te geven en dan lekker klussen en op vakantie! succes meis, duim voor je!

Framboos nee hoor er kunnen wel meer eitjes groeien. Met IVF geven ze je een veel hogere dosis Menopur.
    Ik reageerde elke ronde anders op de menopur! De eerste keer had ik meteen een cysten. De 2de ronde had ik na ophoging pas op cd32 een eisprong. Deze ronde had ik voor de 2 de fm al spontaan een eisprong gehad op cd14!
    Dus je lichaam reageert steeds anders.
    Maar wat is je lichaam raar aan het doen! Zou je nu dan pas je eisprong gehad hebben?! Dat kan best!
    MMMM afwachten maar weer he, doen we al nooit afwachten!

Sjors wat vervelend dat je zulke pijnlijke injecties hebt! Ik heb dat volgensmij nooit gehad. Nou hopen dat je inderdaad nog maar 2 keer hoeft te prikken!

Dames ik ben er niet zo vaak! Ben erg moe! Ik denk wel veel aan jullie hoor en mijn duimen blijven door draaien!
    Dikke knuffel voor jullie!

11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Framboos
    Zoals ecl al zei kunnen er zeker wel meer eitjes groeien hoor. Ik heb tot nog toe nooit na de 1e meting hoeven door spuiten... dus gaat bij mij redelijk gelijk op elke ronde... mijn iui's lopen ook bijna gelijk... 1e was 20 april... de 2e 20 mei... zou nu dan de 3e op 20 juni zijn??? hahaha als dat zo is dan zal het wel door spuiten worden want maandag pas de 20e en heb donderdag de meting.

12. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ALL
    Ik heb vandaag me fm meting gehad en die was oke. Vanaaf moet ik om 23:00 pregnyl zetten en zaterdag om 11:00 hebben we de 3e iui.

Hier ff bank hangen ben beetje moe.

Hoe ist hier meiden?????

xxx Liefs Sjors

13. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    @Sjors goed bezig,pregnyl en dan afwachten dus!nu hopen op dat alles in topconditie is zaterdag,maar dat komt helemaal goed!Veel succes in ieder geval alvast!
    @ilaida hoe is de cho. Gegaan?ik ben erg benieuwd!
    @ecl,moe ja dat zijn vriendinnen van mij ook erg geweest in het begin!Rust maar af en toe lekker uit!
    @framboos nog iets gemerkt?
    @ allen, nu weer 3 dagen menopur achter de rug, 1,5 ampul per keer.morgenvroeg om 12 uur fm,ben erg benieuwd!Nu hoop ik wel dat mij slijmvlies iets gedaan heeft, voor die eitjes ben ik niet zo bang!Even duimen dus!
    Jullie horen het wel weer!
    Groetjes

14. ecl

ecl Niet meer actief

Sjors mooi meis! Aan de klus dus!

Ingetje spannend morgen zal voor je duimen! Zou mooi zijn als ze doorgegroeit zijn en dat is vast ook het geval.

All
    Hier niet veel bijzonders te vertellen. Over een paar dagen de eerste echo, wel heel spannend hoor. Maandag horen jullie dus sowieso weer wat van mij, maar zal morgen ook even komen kijken hoe de fm van ingetje was!

Fijne avond!

15. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Ilayda: ben ook benieuwd naar die water-echo-resultaten! Hopelijk werden ze er wat wijzer mee!

@ingetje: ik duim voor je slijmvlies. Hebben ze bij jullie al eens slijmvlies gemeten ná de eisprong? Als ik van die statistiekjes zoek op internet, zie ik overal dat het slijmvlies op dezelfde dikte blijft dan op de eisprong, en pas weer afbreekt op de ongi (of 1 dag ervoor, zoiets). 8 maand geleden hebben ze bij mij eens een cyclus nauwkeurig gevolg en 4d voor ei was het 12mm, maar 7d na ei maar 7mm meer. "Geen probleem" zei de gyn, "7mm is voldoende om in te nestelen". Hoe dan ook, dit lijkt me totaal NIET OK! Het breekt te snel af, me dunkt.

@ecl: kruip maar lekker met een wollen dekentje op de sofa :D Spannend voor jou, hoor, die eerste echo!

Hier niet veel nieuws. Temp is al 5 dagen hoog nu. Ik vermoed dat er alsnog een ei gesprongen is.. het zal opnieuw geprobeerd hebben, zeker..? Ook nog geen ongi gezien, die had gisteren of vandaag moeten komen.. die zal dan ook uitgesteld zijn, zeker. Wellicht nog 9 dagen dan.. zo duurt het wel lang..

16. ecl

ecl Niet meer actief

ingetje hoe was je echo?

Framboos denk dat je inderdaad nog 9 dagen moet wachten, het duurt wel lang. Maaaaaaar gelukkig heb je waarschijnlijk wel een eisprong gehad!

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Ingetje
    Hoe was je meting meis???

@ecl
    spannend dus bijna je echo!!! Blijf je volgen.

@Framboos.. nog effies wachten dus... moeilijk he?

ALL
    Voel me hier goed, Had gister wel sinds middag beetje zeurend gevoel in me buik dacht zal toch niet nu me ei springen zonder dat ik pregnyl zet... hebbben gister dus om 23:00 gespoten, vanmorgen vroeg nog ff klusse :p en dan morgen weer... ben benieuwd.. dan weer dat zenuwslopende wachtbankje op.

xxx

18. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal
    Vanmorgen geweest en je gelooft het niet, mijn slijmvlies is al op 5mm.tja ik weet ook wel dat dat niet super is maar zo goed heb ik het nog nooit gehad na 3 keer spuiten! Ik was gewoon helemaal blijheid! Ze zagen 2 eitjes, die eerst groter was is iets kleiner geworden en die andere is groter geworden.niet heel veel dus nog doorspuiten.maandag terugkomen. Ik ben erg benieuwd wat de eitjes in combinatie met het slijmvlies dan weer gedaan hebben!
    Zo zie je maar weer de wonderen zijn de wereld nog niet. uit!
    Sjors goed klussen nu dus en morgenvroeg alvast heel veel succes!ik zal aan je denken!
    Framboos, tja dat is balen, ik vind wachten ook altd zo frustreren!het duurt zo lang allemaal!
    Ecl als je een echo maakt plaats je maar een foto van de aanwinst hier op het topic haha!

19. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Framboos, kun je eens zeggen waar je dat gelezen hebt, is wel belangrijke info!hoe is dat precies bij jou gegaan dan?met welke reden dan ook?

20. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    @ingetje spannend meis
    @ecl jah!! ik wil ook die echo van jou zien
    @sjors, succes zaterdag
    @framboos ik hou ook niet van wachten pff

@all, meiden wat zijn jullie lief dat jullie aan me denken.
    Gisteren heb ik me gebeld bij de gyn, er werd een waterecho gemaakt, wat was ik gespannen zeg, denk dat het komt omdat ik een keer hsg hebt gehad toen had ik veel pijn.
    gelukkig viel dit mee.
    Ik zag meteen de poliep zitten.ik vroeg dus of het groot was. ze zei dat het vrij fors is voor een poliep.het is 2 bij 1.5 centimeter.
    Dus moet het operatief verwijderd worden, dit gebeurd onder volledige narcose en is een dagbehandeling.
    Na de operatie mag ik een week niet werken en geen zware dingen tillen.
    Ik zal binnenkort wel een brief ontvangen met datum, waarschijnlijk wordt het augustus ivm vakanties.

Deel Deze Pagina