topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moeten altijd bellen op dag 1 de eerste dag van de menstruatie en dan een afspraak maken voor dag 3-6.dit is in verband met signaleren van cystes en starten van de menopur.De menopur is toch de bepaler van de eisprong samen met de pregnyl.wat ben jij gewend dan?

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @ingetje: in het andere ziekenhuis had ik geen uitgangsecho, dus begon ik op eigen houtje op dag 2 met menopur. En dan lieten ze me rond dag 11 of 12 komen voor een eerste echo. Meestal was mijn ei dan al 18mm, dus 's avonds dan meteen pregnyl. Blijkbaar zou de 1ste keer dat je menopur spuit, je ei al vroeger dan normaal kunnen springen, maar de keren daarna is dat weer op het gewone moment in de cyclus. En het is niet mijn eerste keer, dus vind ik het raar dat ik ineens op dag 6 langsmoet. Nou ja, ik zal het er dinsdag wel eens over hebben met de gyn. Vind dit beetje vroeg en overbodig.

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Ik moet op dag 3 starten met Menopur... en so far is elke keer op dag 10 de echo en dan is eitje ook goed dus die avond pregnyl... net als bij jou dus Framboos.

@ALL
    Hier gaat het nog goed, boobs blijven gevoelig, buik zet einde middag/avond op... en ben moe!
    Morgen op schoolreis met de kids dus denk dat ik dan pas laat of woensdag zal reageren. Geniet allemaal in ieder geval van het mooie en warme weer, goed smeren, genoeg drinken en geregeld de schaduw opzoeken!

xxx Liefs Sjors

4. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    hoi dames , hoest hier?
    heb het zo ongelooflijk druk op het werk, een collega is op vakantie. maar leez gewoon af en toe mee x

5. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Pffff wat is het rustig hier!! Hoe gaat het met de dames.....??

6. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Niks te melden hier.. ik mag vrijdag voor de derde keer deze week naar de gyn voor echo, dat is dan op dag 9. En steeds tijdens de werkuren. Ze volgen wel goed op. Al had het praktischer geweest als het ook eens na de werkuren kon.

Heb ondertussen nog eens laten pendelen, je leest het: in sept een jongetje! :)

7. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Morgenvroeg om 8u (lekker vroeg!) nog eens richting gyn voor de derde echo in een week tijd. En mijn ventje gaat ook nog eens mee, ze zullen de uitslag van het spermastaal wel hebben. Is wel al zo vaak onderzocht in de vorige kliniek, maar goed, eens benieuwd of het nog steeds hetzelfde is :)

Ik ben precies weer melancholisch aan het worden, al doe ik mijn best om ertegen te vechten en dat lukt goed. Da's door de hormonen, ik heb dat altijd. En ik wéét dat het enkel daardoor is, en toch voel ik me sip, da's zo raar! Nog enkele dagen, morgen is de 8ste spuit. Daarna kan ik weer mijn vrolijke zelf zijn, haha.

Het is hier muisstil.. iedereen op reis of zo?

8. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Het is inderdaad heel erg stil hier. Ik heb niks te melden, heerlijke rustperiode :)

9. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Net terug van de gyn. Vandaag dag 9. Ei was al braafjes 13,5mm. Maandag teruggaan en dan wellicht 's avonds pregnyl. Baarmoederslijmvlies was nu al iets meer dan 7mm! Wat ben ik blij! Het zaadstaal was ook prima.

10. ecl

ecl Niet meer actief

Ja framboos super meid!
    Je bmsl doet het goed joh, nou geniet lekker van deze meevaller.

Hoe is het met de rest van de dames?

Sjors weet jij al meer???? ben benieuwd!

All
    hier gaat het goed! Maandag een echo bij de verloskundige, ben dan 10w 2d als het goed is. ben wel een beetje gespannen en hoop dat alles goed is met ons kleintje.

Meiden doe het lekker rustig aan, soms is wat afstand wel even goed! Als we uiteidelijk maar weer even hier komen buurten;)
    Ik denk aan jullie en ben nog steeds flink aan het duimen voor jullie!

11. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ja sorry ik lees wel vaak of er iemand post maar ben zelf even niet actief.afronden schooljaar kost altijd veel tijd!verder wachtenop het wachtbankje is ook niet altijd zinvol alles te melden.ik merk of voel nog niets goeds of slechts!?misschie weet ik maandag meer, of minder!tja ik hoop het beste!anders nog wel. Neuws?

12. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Meidennnnnnnnnnnnnnnnnnn....

Ik heb een POSITIEVE TEST!!!!!!!!!!!!

Ik ben er ff niet geweest omdat ik dus (zoals ik al had aangegeven) een echt mega drukke week had op me werk)
    Maar goed... ik was dus al voorzichtig met schoolreis... en vrijdag toen dacht ik echt ik voel gewoon iets..heb 's avonds laat een test gedaan kv 2v5 en die was :$ licht maar wel positief! Vriendlief was erg bang dat het van de hormomen was dus vroeg of ik er nog meer had (testjes) en of ik die in de ochtend wilde doen... dus ik die gedaan (digi van CB met indicator) en ja hoor; Zwanger 1-2 !!!!!!!!
    We zijn zo blij :D

Ik ben nu in Heerlen bij me ma (zij heeft openhuis). Ik kon helaas niet eerder op zp... geen internet op me tel dus vandaar dat ik er nu pas ben. Ik ga snel bij lezen en reageren... EN als ik vanaaf laat thuis ben upload ik de foto's van de testjes!!!

xxx Liefs Sjors

13. ecl

ecl Niet meer actief

JJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAA Sjors super!
    gefeliciteerd meis! Onwerkelijk is dit he, je hoop er zo erg op en dan heb je die test.....wwoouuww!
    Meis geniet ervan en doe rustig aan!
    Ben echt zo blij voor je!

14. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ECL
    Ja dankjeeeee. Och het is zo onwerkelijk. Na de mededeling bij de 3e iui dat het kwalitatief echt slecht was... en dat we op de 7e as de evaluatie afpr hebbben dachten we echt dat dit een kans was die zeeeeeeeeeeeerrrr klein was... en dus vast zou mislukken! NIET DUS! Wauwies zeg dit voelt zo maf.

We zijn wel wat voorzichtigjes hoor. Na de mk vorige keer met 11,5 week... alleen wil ik echt wel proberen te genieten en dit is natuurlijk niet ''de vorige keer'' het is een nieuwe zwangerschap.. dus moeten het proberen los te zien. Stress is nooit goed maar zeker nu in de eerste fase niet... dus doen ons best... maar zullen spannende eerste weekjes worden.

xxx

15. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    WOW SJORS!! Een hele dikke proficiat en knuffel!! Wat fijn nieuws, zeg. Hopelijk gaat alles prima deze keer, ontspan je en geniet ervan, je verdient het!

16. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjors,super proficiat!kan me voorstellen dat het allemaal super spannend is!geniet er volop van!laat wat van je horen als je op controle mag!
    Hier spannend, ik durf niet naar de wc!te bang voor een teleurstelling!

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Dankjeeeeeeeee ja wij hopen het ook!!!!

18. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Dank voor de felicitatie meis... ik ben voorzichjtig maar wel blij! Ik laat zeker van me horen hoor, ben hier niet weg! Blijf jullie aanmoedigen! Hoe ver zit je nu??? Och ik ken dat niet naar de wc.. ik durf nu ook niet :)

19. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey sjors, Super maar kan me ook voorstellen dat jij "bang" bent naar het toilet te gaan. Ik moet nog tot morgen wachten als het ongeveer hetzelfde is dan de vorige keren. 13 dagen na de pregnyl. Ik vind het zo spannend. Ik hoop ook ooit zo'n gevoel te mogen krijgen wat jullie nu hebben!Leuk als je blijft dan blijven er toch lichtpuntjes in het vooruitzicht!
    Ik zal hard voor jullie duimen dat het goed blijft gaan, dat moet gewoon!
    Ik vind het alleen erg moeilijk, mijn vriend is dinsdag t/m vrijdag weg voor zijn werk naar het buitenland.

20. ecl

ecl Niet meer actief

Ingetje, spannend meis! Daarom is het ook niet leuk dat je mannetje er niet is! Gatsie zit je helemaal alleen in de spanning. Weet je al wat meer vandaag? duim voor je hoor meis!

Sjors meis snap je angst, die heb ik ook nog steeds. Het is allemaal zo pril en je hebt nu zoveel te verliezen. Maar dat weet je wel van de vorige keer. Juist door de vorige keer ben je nu extra bang. Maar ik duim super hard dat alles goed blijft gaan en dat je over 8 maanden een kleine in je armen hebt, die het hartstikke goed doet.

Framboos, Ilayda en druufke hoe is het bij jullie?

All
    Vandaag weer een echo gehad, zou 10w 2d zijn. Ben 3 dagen teruggezet naar 9w 6d. Verder was alles goed, er was weer een duidelijk hartje te zien. De kleine lag eerst met het hoofdje naar beneden en lekker verstopt, daarna ging hij/zij flink bewegen en werd toen beter zichtbaar. Is zo schattig om die kleine te zien bewegen. Heb weer een mooie foto, maar die komt later nog!
    Heb ook ff geen zin om me banner aan te passen dus die blijft even op 10w 2d staan.
    Vindt de echo apperatuur van de verloskundige trouwens veel slechter dan die van de fertilarts.
    Maargoed het was super om die kleine weer te zien.
    4 aug moet ik weer, maar dan voor de standaard controle. We willen met 16 weken een pretecho laten maken, want ik kan echt niet tot 20 weken echo wachten om die kleine weer te zien;).
    Ben wel iets minder gerust dan na de volgende echo, wat volgens de verloskundige helemaal niet nodig is, maar dat terug zetten is toch wel een beetje eng. nouja eigenlijk moet ik niet zeuren want het hartje klopte goed en de kleine was aan het bewegen, dus wat zeur ik dan over 3 dage teruggezet worden???

Dames gun jullie allemaal echt zo'n mooie echo, mijn duimen blijven flink draaien voor jullie.
    Nu ik het over draaien heb, mijn maag is aan het draaien dus ga maar even wat eten;)

Liefs ecl

Deel Deze Pagina