topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ ilayda: Heerlijk he effe op vakantie.

Pffff het is stil hier!!!
    Ik heb eigenlijk nog steeds niks te melden hihi.......

2. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    als ei klopt dan testen rond 8 aug...

ben erg moe, vrijdagavond op stap (battle of drums) zaterdag kermis Tilburg, zondag verjaardag + met vriendlief ff wat gaan drinken in avond.. vandaag 8 mee eters gehad... veel rommel... ik post morgen ff op jullie berichtjes

xxx

3. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    meiden waar zijn jullie???? :(

4. Maaike Coens

11 jul 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden...

Weet niet wie er hier allemaal op dit forum zit, want ik ben hier nieuw!! Ik las iets over menopur en dat spuit ik sinds kort ook! Ben sinds 2008 mama van een mooie jongen! Na 5 pogingen IUI was ik zwanger! Toendertijd gebruikte ik Clomid! Nu alweer 2 jaar bezig voor een tweede kindje! Tussendoor nog 1 miskraam gehad, wat heeeel erg heftig was!! Nu hopen op een tweede wondertje!!

Liefs Maaike

5. ecl

ecl Niet meer actief

Sjors hier!!!!! Spannend meis, nog een paar dagen en dan kan je testen. Voel je je verder wel goed? Ik bedoel je hebt net wat heel verdrietigs meegemaakt! Vindt je een troeper!

Maaike welkom! Vervelend dat je nu weer de mmm in moe(s)t en je er nu alweer 2 jaar inzit. Hier kan je met de meiden lekker kletsen en elkaar steunen en tips geven. Het zijn stuk voor stuk lieverds!

ALLES IS GOED MET DE KLEINE!!!! Oh wat was het weer schattig! Ze heeft het buikje, het hoofdje, een bovenbeen en een voetje gemeten. Het geschatte gewicht is 93 gram. Voetje is 1,61cm echt zo poepig klein! Het was de heletijd aan het bewegen en zich aan het afzetten, tegen mijn blaas. We konden het maagje zien met vruchtwater erin en de blaas met vruchtwater, dat is beide al heel goed zei ze. Het zit ook op de juiste plek. Hartje klopte met 146 slagen per minuut. De 2 hersenhelften waren goed te zien en de afscheiding daar tussen, was ook heel belangrijk. Ze zei dat ze meer heeft kunnen zien dan ze dacht en dat het er echt heel goed uitziet voor zover ze dat nu kan beoordelen. Mijn placenta ligt achter, dus de kans is aanwezig dat ik de kleine over een maand kan voelen.
    Ik ben helemaal blij en opgelucht! Heb 10 foto's mee gekregen inplaats van 6

Een hele dikke knuffel voor jullie!

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Maaike
    Welkom meis.
    Klets idd lekker mee en van je af met ons :)Balen idd zoals ecl al zei dat je ''weer'' in de mm beland bent, succes. Hoeveelste poging zit je nu? en waarom nu besloten om Menopur te gebruiken terwijl toen chlomid (haha sorry gelijk vragen vuur).

@ECL
    ow meis geweldig nieuws!!! Tof joh dat het allemaal oke is en zo in details. Als je nu dan TIEN foto's hebt kan je er toch vast wel 1 showeeeeeeee ;) Hoe ver ben je nou ook al weer... je banner is slecht te lezen (kan aan mij of mijn pc liggen hoor :))

Ja en idd bijna al weer testen. Is echt zo maf na wat er allemaal op ons af is gekomen. Ik kijk ook echt wel weer uit naar gespr met de gyn de 25e. Thnx voor je compliment.

xxx

7. ecl

ecl Niet meer actief

hey sjors tuurlijk wil ik wel een foto showen, doe er zelfs 2!
    Ik ben vandaag 14w2d, zal eens kijken of ik de banner groter kan maken voor je;)

Hier komen ze dan:
    De 1ste is het hele kindje die lekker om mijn placenta heen ligt!
    De 2de is het handje, zo schattig klein:D

8. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ecl
    wat geweldig om te zien meis!!!
    Geniet er lekker van!
    Hahaha ja mijn ogen konden het eerders niet waarnemen :) Maar goed weet het nu dus weer. Wanneer moet je weer op comtrole?

xxx

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Maaike: Welkom hier bij ons cluppie hihi!!
    @ sjors: tja ik weet ik niet waar iedereen is!!
    @ ecl:Ohhhhh wat een gave foto's en inderdaad die 2e met dat handje SUPER!!!!!

@ all: Nou zoveel zin ik in die rust periode had zoveel zin heb ik nu weer om te beginnen. Het klinkt vreemd maaaaaaaaaar, hoop dat ik snel ongi ga worden zodat ik verder kan met ronde 4 alweer!! Heb er weer zin in om iets te gaan doen!!!

Veel liefsssss

10. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Niet zwanger:
    *Sjors:
    29 2 jaar 4 maanden bezig voor 1e kind waarvan 11 maanden mmm (tussendoor spontaan zwanger geweest met 11,5 weken mk) in april begonnen met iui met spuiten menopur & pregnyll 20/04 1e iui, 20 mei 2e iui, 18 juni 3e iui... raak --> mk met 6 weken van een 2ling... 25 aug evaluatie met gyn
    *Ingetje:Gestopt sept.2010/ Vanaf jan.2011 MMM, conclusie PCO en dun bm.sl.vlies/ 1e ronde clomid,slecht resultaat/ 2e ronde, 1 ampul menopur, te dun bm.sl.vlies, wel 2 eitjes/ 3e ronde, 1,5 ampul menopur
    *Ilayda:27 jaar 3 jaar bezig 1e kind/ begonnen met 75 meopur bezig met iui/ 20 mei gyn voor inwendige echo
    *Druufke: 31 jaar, sinds augustus 2008 bezig voor ons eerste kindje. Augustus 2010 miskraam gehad met 7 weken. Februari 2011 begonnen met IUI Nu bezig met 3e IUI NOD is 24 mei!!

Wachtbankje:
    *Druufke: Nu bezig met 3e IUI NOD is 24 mei!!
    *Ilayda: iui 24-5
    *Ingetje: 3e ronde menopur, nod 1 juni??

Zwanger:
    *Lovely:
    *Ecl: 24 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind/ 2e x 75 Menopur, 1ste FM 23-02 niks, FM2 28-02 niks 1,5 ampul spuiten, FM3 04-03 niks, FM4 09-03 ei 10,5mm, FM5 14-03 ei 18mm+16mm+kleintje vandaag pregnyl! 5 cystes:(./27-04 cystes weg dus 3e x 75 Menopur spuiten, FM1 06-05 ei 11mm, FM2 10-05 niks meer progesteron:10 17-5 progesteron: 59 23-5 positieve teste

@ALL
    Meiden ik zocht het lijstje en kon geen geupdate vinden misschien niet goed gezocht hoor :) Helpen jullie ook met update?????
    Ik heb mezelf al aangepast

11. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Niet zwanger:
    *Sjors:
    29 2 jaar 4 maanden bezig voor 1e kind waarvan 11 maanden mmm (tussendoor spontaan zwanger geweest met 11,5 weken mk) in april begonnen met iui met spuiten menopur & pregnyll 20/04 1e iui, 20 mei 2e iui, 18 juni 3e iui... raak --> mk met 6 weken van een 2ling... 25 aug evaluatie met gyn
    *Ingetje:Gestopt sept.2010/ Vanaf jan.2011 MMM, conclusie PCO en dun bm.sl.vlies/ 1e ronde clomid,slecht resultaat/ 2e ronde, 1 ampul menopur, te dun bm.sl.vlies, wel 2 eitjes/ 3e ronde, 1,5 ampul menopur
    *Ilayda:27 jaar 3 jaar bezig 1e kind/ begonnen met 75 meopur bezig met iui/ 20 mei gyn voor inwendige echo
    *Druufke: 31 jaar, sinds augustus 2008 bezig voor ons eerste kindje. Augustus 2010 miskraam gehad met 7 weken. Februari 2011 begonnen met IUI Nu effe een rustperiode.

Wachtbankje:
    *Druufke: NOD 17 augustus

Zwanger:
    *Lovely:
    *Ecl: 24 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind/ 2e x 75 Menopur, 1ste FM 23-02 niks, FM2 28-02 niks 1,5 ampul spuiten, FM3 04-03 niks, FM4 09-03 ei 10,5mm, FM5 14-03 ei 18mm+16mm+kleintje vandaag pregnyl! 5 cystes:(./27-04 cystes weg dus 3e x 75 Menopur spuiten, FM1 06-05 ei 11mm, FM2 10-05 niks meer progesteron:10 17-5 progesteron: 59 23-5 positieve teste

12. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Dag meiden, hier ben ik weer!

Alles kits? Iedereen is precies even met vakantie geweest, of gewoon niks te melden.. het is hier inderdaad nogal stil geweest.

Hier alles OK. Morgenvroeg (om 7u40!) heb ik de eerste echo. Zo vroeg is wel fijn, zo is het helemaal geen probleem voor mijn man om mee te gaan.
    Tot enkele dagen geleden had ik nergens last van, ik vond dat wel frusterend. Maar zoals zovelen, is met 6 weken de kwaaltjes-knop omgedraaid. Ben nu al paar dagen misselijk van 's morgens tot 's avonds. Zelfs soms met overgeven.. ik voel me het slechtst met een lege maag, dus ik eet heel de dag door kleine beetjes. Maar ik heb het er uiteindelijk wel allemaal voor over. En op een manier is dit geruststellend.. je voelt dat je lichaam 'iets' doet. Ook al zijn symptomen geen garantie op een goede afloop.. morgen weten we alweer meer.
    Als die echo goed is, denk ik er ook aan mijn ouders in te lichten. heb het voorbije jaar elke maand in zak en as komen vertellen dat alweer een iui mislukt is, dat het nu vreemd lijkt ze het nieuws nu te verzwijgen.

@sjors: spannend! Ik duim!

@ecl: wat een mooie echo! Is dat nu een pret-echo? Is dat dan in 3D, want dat lijkt precies zo niet.. of zie ik dat verkeerd?

13. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    #553 framboos, 8 aug 2011
    Laatst bewerkt: 8 aug 2011
    Niet zwanger:
    *Sjors: 29 2 jaar 4 maanden bezig voor 1e kind waarvan 11 maanden mmm (tussendoor spontaan zwanger geweest met 11,5 weken mk) in april begonnen met iui met spuiten menopur & pregnyll 20/04 1e iui, 20 mei 2e iui, 18 juni 3e iui... raak --> mk met 6 weken van een 2ling... 25 aug evaluatie met gyn
    *Druufke: 31 jaar, sinds augustus 2008 bezig voor ons eerste kindje. Augustus 2010 miskraam gehad met 7 weken. Februari 2011 begonnen met IUI Nu effe een rustperiode.

Wachtbankje:

Zwanger:
    *Lovely:
    * Framboos: 30j, bezig sinds sept 2009 voor 1ste kindje. 6de iui: zwanger

14. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet zwanger:
    *Sjors: 29 2 jaar 4 maanden bezig voor 1e kind waarvan 11 maanden mmm (tussendoor spontaan zwanger geweest met 11,5 weken mk) in april begonnen met iui met spuiten menopur & pregnyll 20/04 1e iui, 20 mei 2e iui, 18 juni 3e iui... raak --> mk met 6 weken van een 2ling... 25 aug evaluatie met gyn
    *Ingetje: na 3 rondes menopur normale ronde, 7-8 menstr.Weer afwachten wanneer ziekenhuis!

Wachtbankje:

Zwanger:
    *Lovely:
    * Framboos: 30j, bezig sinds sept 2009 voor 1ste kindje. 6de iui: zwanger

15. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Hier ben ik weer, helaas terug van vakantie! We hebben het heerlijk gehad! Helaas ben ik op de laatste dag van de vakantie nog ongesteld geworden. Dat was wel even een domper, je hoopt toch op een wonder! Ik was wel over tijd zoals dat de vorige keren natuurlijke cyclus zou gelopen zijn. Die keren dat ik nog wel een "normale" cyclus gehad heb was het 28 dgn en nu was het na 34 dgn. Tja je moet toch een beetje hoop blijven houden. Ik werd de laatste keren niet meer normaal ongesteld alleen door middel van de pregnyl en dan had ik ook niet echt ergens last van. Wat nu zo vreemd is dat ik nu een redelijk normale menstruatie heb en dat ik echt buikkrampen heb zoals ik dat "vroeger" gewend was tijdens mijn menstuatie. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken.
    Leuke foto's zag ik hier voorbij komen! Hoe is het verder met iedereen?

16. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @ingetje: welkom terug, helemaal ontspannen van die vakantie!

Hier gewoon even melden dat de echo vanmorgen in orde was, hartje zien kloppen. Binnen 3 weken terug voor de 2de echo. :)

17. ecl

ecl Niet meer actief

Framboos yes super! Een kloppend hartje is het mooiste wat je ooit kan zien! strx heb jij net zulke foto's als ik.
    Die echo was inderdaad de pretecho en in 2d. 3D ziet er inderdaad heel anders uit;).
    Joh meis ben echt zo blij voor jullie!
    Jammer dat je misselijk bent, maar inderdaad als dat is wat je moet doorstaan tijdens de zwangerschap, dan is het maar zo, als je maar goed zwanger blijft;)
    Heb je trouwens een leuke vakantie gehad?

Ingetje he gatsie toch ongie geworden. Heb je wel een leuke vakantie gehad?

Hier alles goed, naast de vreselijke koppijn die ik nu heb! Morgen nog werken en dan ben ik weer een paar dagen vrij, dan zal ik wat meer aanwezig zijn. Op werk dagen trek ik dat vaak niet, sorry daarvoor:)

Dikke knuffel voor jullie dames!

18. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

Het word idd al weer wat drukker.... fijn dat we het lijstje weer update meiden.

@Framboos
    Feli met mooie echo meis!! Al aan ouders verteld??? en hoe?

@Ingetje
    Balen toch ongi meis!
    Was je vakantie wel leuk???

@ecl
    rustig aan meis... sterkte met hoofdpijn en werkse nog effies dan.

@ALL
    hier niet veel nieuws te melden, vandaag is nod... nog niets gespot en geen krampen enz... dus toch spannend. Ik ga vridjag denk testje wagen.

xxx

19. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Meiden ff een ander vraagje... vorig jaar 15 sept was onze eerste afspr bij de gyn in toen nog mcrz zuider... dat is nu dus samen gegaan met mcrz clara en nu dus 1 zh mcrz Maasstad (R'dam) jullie zullen vast wel een en ander hebben gehoort in het nieuws over de bacterie, besmettingen, mogelijke besmetttingen, zieken, doden... directeur die per direct stopt... maar goed;

Wij zitten dus bij/in dat ziekenhuis (overigens bij mij om de hoek... niet dat dit er ff toe doet maar ja) nu zitten wij dus eink te dubben wat te doen. Of we er blijven of niet. We zijn natuurlijk sinds het bekend is al 4x geweest; 2x in juni (fm meting en iui) en 2x in juli (bloedverlies/controle echo... en nog een echo ivm mk).... aan de ene kan denk ik ja we zijn er al een paar keer geweest toen al gesproken werd over die bacterie en alles er omheen. Maar aan de andere kant heeft vanuit het zh nooit iemand met ons er over gesproken.

Zucht, we zijn blij met onze gyn en hebben wel een soort van verstrouwensband met hem enz zeg maar. En dan de vraag wat gaan ze in een ander zh doen, wat voor gyn krijg je en welke behandeling... en kan je meteen starten of wachtlijst enz.
    Vind best lastig maar om er nou helemaal niet over na te denken is ook zo simpie.

We denken eraan om wel te gaan maar het ter sprake te brengen bij onze gyn... en wel van te voren (dus voor de 25e) proberen contact met het zh op te nemen en de vragen te stellen over wanneer besmettings gevaar en hoe enz, daar zullen ze toch vast een info iets voor hebben?

Al met al heel verhaal maar wat zouden jullie doen???? En hebben jullie tips????

xxx Sjors

20. Maaike Coens

11 jul 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjorsjette
    @ Druufke
    @ ECL

Hoi meiden...dank je wel!! Kunnen jullie wat over jezelf vertellen! Hoe lang jullie in de mmm hebben gezeten of zitten! Hoe oud jullie zijn etc.

Het is inderdaad ook wel eens fijn om lekker met meiden te kletsen die in het zelfde schuitje zitten en weten waar je over praat en wat je voelt!! Thuis in je omgeving probeert iedereen het wel te begrijpen, maar als je het zelf niet mee maakt is het toch heel anders! En je wilt ook niet altijd klagen als je weer niet lekker in je vel zit door de hormonen of doordat je weer eens voor de zoveelste x ongesteld bent geworden! Zoals ik nu gister weer ben geworden! Morgen gaan we weer beginnen met spuiten! De vorige x reageerde ik zo heftig op die Clomid dat ze nu hebben besloten om menopuur te gebruiken! En ze schijnen het beter te kunnen doseren zeggen ze in het zkh! We zullen zien deze ronde wat het nu op levert!

Wens jullie allemaal heel veel succes! En ik las dat ecl zwanger is!! Wat fijn zeg!!! Lekker van genieten van het mooie wondertje!!

Tot snel weer!

Liefs Maaike

Deel Deze Pagina