Hai maaike Spannend dat je nu dus over gaat op nieuwe hormonen. Laten we hopen dat dit beter aan zal slaan dan chlomid. Toi toi toi. Zoals je vroeg een voorstel rondje; Ik ben 29 en vriend 35 (1 sept beide jarig dus bijna 30 en 36jr) verder zijn wij 2 jaar en 3 maanden gestopt met de pil. Had lange en zeer onregelmatige cyclusse van 65 tot 76 dagen. Als ongi dan veel bloed en veel stolsels en veel pijn. Sinds sept vorig jaar bij gyn, Na onderzoeken gebleken dat ik vaker GEEN dan wel een ei heb dus vandaar menopur, en zaad kwaliteit is niet top dus hebben we middels 3 iui's gehad. Heb ook helaas 2 mk's gehad, 1 met 11 weken en 5 dagen en de ander met 6 weken(2ling). Verder wacht ik nu op 25 aug dan hebben we gesprek met gyn hoe verder.
@Sjors, inderdaad erg lastig! Ik zou me inderdaad eerst laten informeren wat dit soort bacterie voor effect zou kunne gehad hebben op je behandeling. Verder inderdaad wat je aangeeft Zou ik er ook over nadenken of je die gyn. Wel wil verlaten. De vraag is ook maar wat je daar weer voor terug krijgt! Msschien baal je dan ook heel erg. Je zou wel een ander ziekenhuis kunnen bellen en informeren hoe de procedures daar verlopen. Ook kun je misschien met je eigen huisarts het probleem overleggen? Hopelijk hebje hier iets aan! Is erg lastig te adviseren... @Maaike, ik ben28 mijn vriend 29. We zijn in september 1 jaar gestopt met de pil. Daarna had ik eerst normale menstruaties ongeveer 28 dgn. Later werd het steeds vreemder, tussendoor beetje bruine afscheiding maar geen echt menstruatie meer. Mijn huisarts vertrouwde het allemaal niet en stuurde ons door. I het ziekenhuis bleek toen dat ik pco heb. Ik heb dus eigenlijk geen echte eisprong, er zij. Super veel eitjes maar geen 1 die springt. Daarna kwamen ze erachter dat ik heel erg dun baarmoederslijmvlies heb en een innesteling lastig kan zijn. Inmiddels heb ik 1 keer chlomid gehad, dat was niet goed voor het bm.sl.vlies. Daarna 4 rondes met menopur. Geen resultaten tot nu toe. Nu door vakantie geen menopur en nu heb ik vrijwel normale menstruatie lijkt het wel. Echt buikpijn en flink wat bloed verlies. Erg vreemd dus. Dat wad mijn verhaaltje zo ongeveer!
Hey Sjorsjette,.. Jemig wat een verhaal ook zeg!! Erg heftig ook 2 miskramen! Hoop dat het gesprek de 25e positief zal zijn en jullie weer verder kunnen met jullie onvervulde wens!! Hoe gaan jullie om met het nog steeds uitblijven van de zwangerschap?? Zal voor jullie duimen hoor de 25e! Liefs Maaike
Hoi Inge.. Wat zit het menselijk lichaam toch soms raar in elkaar he!! Maar wel fijn dat je nu een normale cyclus schijnt te hebben!! Das alleen maar positief!! En een vakantie doet je ook weer even goed misschien? Wanneer start je weer met de menopuur? Bij ons is het nu zomerstop in het zkh en we beginnen in september weer!! Maar heb de eerste 3 pogingen zonder hormonen gedaan en zouden de laatste 3 met menopuur doen! Maar omdat ik het gevoel had stil te staan tijdens de zomerstop zijn we nu al begonnen met de menopuur! Nu nog 1 ronde spuiten en daarna weer spuiten met IUI....Erg spannend allemaal!! Hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!! Liefs Maaike
@ ingetje: balen meid, weer die ongi!!!! Kop op en naar de volgende ronde dan maar weer he!! @ sjors: ik zou ook wel effe een gesprekje met gyn doen in zo'n geval!! @ maaike: Ik ben 31 en manlief 32. Deze maand zijn we precies 3 jaar bezig. Vorig jaar bij gyn beland in ziekenhuis. Na diverse testen en een HSG niks gevonden....het zou dus gewoon moeten kunnen. Wij zouden vorig jaar sept. zijn begonnen met IUI maar......ik werd de maand ervoor zwanger SPONTAAN!! Helaas eindigde dit in een miskraam. Had erna ook even geen zin om verder te gaan. In februari afgelopen jaar gestart met IUI. Spuiten menopur en pregnyll. Heb er inmiddels 2 gehad. 1x verplichte stopmaand ivm cyste ( komt door hormonen). Daarna 2 mislukte pogingen. Toen wilde ik zelf effe niet meer. Heb nu dus 3 maanden pauze gehad en vond het heerlijk!! Maar wil nu weer graag verder met ronde 4!! EGO: sorry maar bij deze moet ik effe zeuren....... Ik heb een zware k**** dag gehad. Het begon toen mijn wekker vanmorgen afliep.....ik had zo'n nare droom gehad....kennen jullie dat...alsof het echt is!!!! Mijn vriend en ik zaten te praten en ik zei opeens tegen hem dat ik niet meer zeker was of ik wel met hem verder wilde gaan. Hij zei daarop dat hem dat eigenlijk niet zoveel uitmaakte omdat hij een meisje kende die hem wel leuk vond en diezelfde avond had hij een feestje en daar zou hij haar zien......Ik heb de hele avond op hem gewacht en toen hij thuis kwam vroeg ik hem of hij het leuk had gehad, en natuurlijk of dat meisje er ook was Hij had het heel leuk gehad en dat meisje was er ook waar hij hele leuke gesprekken mee had gehad,. Ik vertelde hem dat ik het niet zo bedoelde en dat ik helemaal niet wilde dat ie bij me wegging. Toen zei hij dat hij daar over na moest nadenken omdat hij dacht dat ik op mijn beslissing terug zou komen.........DAMN ik werd wakker en het voelde alsof het echt zo gebeurd was allemaal!!!! Terwijl mijn vriend zo echt niet zou hebben gereageerd, pffffffff. Ik moest wel zeker 3x langs me voelen of hij nog langs me lag. Heb ook zeker 2x de wekker uitgezet om effe bij te komen. NOu ik dus gaan werken, maar voelde dat ik echt niet lekker in mijn vel zat! Tot overmaat van ramp verlies ik mijn armbandje wat ik van manlief had gekregen toen we 5 jaar samen waren: een zilveren Esprit armband...... Ik heb alles afgezocht.....niks gevonden moest toen toch wel effe janken hoor op mijn werk hihi. En nu als ik dit allemaal opschrijf begin ik weer te janken....pffffff ik ben normaal geen jankerd echt niet maar dit!!!! Sorrrrryyyyyyyy moest het effe kwijt!!! Thnx Veel liefs
hey meiden, Sjors Ja heb gehoort van dat ziekenhuis. Snap dat je je niet echt safe voelt om daar naar toe te gaan, zou ik ook hebben. Misschien wel een goede om inderdaad eens te vragen hoe het zit met besmettings gevaar enz. En je kunt altijd een soort second opinion kunnen vragen in een ander ziekehuis. Zo kun je even kijken wat zij jouw voor behandelingen en traject bieden en hoe het daar allemaal in zijn werk gaat. Kan nooit kwaad om dat een keer te doen. Voor die besmetting alleen zou ik ook niet zo snel overstappen denk ik, tenminste het ligt eraan op welke afdelingen die mensen liggen die besmet zijn geraakt. Als dat op een en de zelfde afdeling is en dat is een hele andere afdeling dan die van de gyn, dan zou ik daar voor niet weg gaan. Is het nou een beetje versprijd door het ziekenhuis, dan zou ik wel overwegen om weg te gaan. Met andere woorden, porbeer dat soort dingen uit te zoeken zodat je een beter beeld hebt van besmettings gevaar. Succes meis! Druufke He meis, je hebt dus even een flinke k*t dag gehad. Ja die dromen herken ik, ik droom altijd heel heftig en echt. Nu in de zwangerschap is nog iets erger geworden. Soms wordt je dan echt heel emo wakker en blijf je de hele dag zo'n rot gevoel hebben. Je bent dan gewoon in de war, omdat je weet dat het 'maar' een droom is alleen de gevoelens zijn heel echt. Heb je het armbandje al gevonden? naar is dat, als je zulke waardevolle dingen kwijt raakt en dan voel je je ook nog schuldig tegen over de gever. Voel je je vandaag weer wat beter? Dikke knuffel! Maaike Ik ben 24 en mijn vriend 30, we zijn nu denk zo'n 9 jaar samen. Net voor de uitgerekende datum wordt mijn mannetje 31. We zijn ruim 3,5 jaar bezig geweest. Ik heb 3 vroegemiskramen gehad. 2 vlak na positieve test en 1 met iets meer dan 5 weken. We hebben ruim 2,5 jaar in de mmm gezeten qua behandelingen, maar daarvoor nog 1 jaar om erachtig te komen waarom ik plots niet meer ongesteld werd en ik de 2de maand van het niet ongesteld worden 15 kilo aankwam. In totaal dat jaar bijna 30 kilo aangekomen, last van overbeharing gekregen wat beide niet weg is gegaan. YYEEEHH dit lichaam en vooral YYEEEHHH pcos! Pcos is wat er na dat jaar uitkwam. Het houd even kort gezegd in dat ik geen eisprong van mezelf heb en dan dus ook 0% kan om zwanger te worden. Daardoor begon ik met clomid. Onder in mijn schrift kan je zien wat ik allemaal hoevaak heb gebruikt. En nu dus ruim 15weken zwanger! Ilayda hoe is het met jouw? Ingetje hoe is het met jouw? Liefs ecl
Hai meiden hier testje gedaan; OMO WIT, GEEN ongi en GEEN kramp zondag weer testen denk. verder snot verkouwe en niet heel veel meer nieuws... hoe ist bij jullie??? xxx
@ ecl: ja ik voel me wel al weer wat beter vandaag!! Had mijn dag echt niet. En nee helaas armbandje niet meer gevonden @ sjors: Inderdaad meid zondag nog maar een keertje testen....Eb veel beterschap met je verkoudheid!!
hoi dames, aangezien ik door de weeks werk, en de ramadan maand is begonen ( 2 weken al weer ) ben ik niet zo vaak online, soms lees ik wel ff snel mee. Hoi maaike welkom hier, vervelend dat het bij jullie ook niet lukt. dames me operatie datum nadert steeds dichterbij. a.s dinsdag is het, maandag hoor ik hoelaat. vandaag vast ik niet tot na me herstel van me operatie. heb ff energie nodig voor de operatie. oja, ik heb na 23 jaar me oom ( me moeders broertje van 35 jaar)gesproken in me zomervakantie via de tel. aangezien hij aan de andere kant van het land zat en me vakantie er bijna op zat heb ik heb helaas niet kunnen zien. Als alles goed goed gaat me mammie in de winter naar zijn bruiloft toe. vindt dit zo geweldig. xx
Hoi dames @druufke, wat een rot dag heb jij gehad! Echt niet tof om zo reallife te dromen! Gelukkig viel dat achteraf mee. Ik weet hoe het is om dierbare sieraden te verliezen. Dit jaar ben ik ook een armband verloren die ik van mijn ouders had gekregen toen ze 25 jaar getrouwd waren. Mijn moeder, zus en ikzelf hadden dezelfde armband. Een collega van mij heeft hem uiteindelijk terug gevonden. Hij lag in kleine stukjes en platgereden op de weg. Maar ja ik heb hem in ieder geval voor een klein deel terug. Maar ja wie weet gebeurd dat bij jou ook nog! IK kan er nu voor kiezen om die kapotte stukje te laten smelten en er een bedeltje van de laten maken. @ all, hier is mijn menstruatie bijna afgelopen. Heb er geestelijk ook wel wat last van gehad, behoorlijk depri gevoel de afgelopen dagen.Alles wat er om me heen gebeurde op mezelf betrekken, alsof iedereen en alles tegen me was! Niet echt makkelijk, het huilen stond me vaak nader dan het lachen! Hebben jullie ook wel eens zo'n dagen? Vandaag voel ik me al iets beter gelukkig! Het is ook niet dat ze niet lief zijn om me heen, juist wel eigenlijk! @ilayda, veel sterkte met je operatie! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt daarna!
Hey dames, Hoe is het hier? Ingetje hoe is het meis? zit je weer wat beter in je vel? Zo niet, dat mag ook best hoor het is niet niks allemaal. Sjors meis hoe is het met jouw? heb je toevallig een omo colour gehad? of zijn de duivels weer gekomen? Ilayda heel veel succes en sterkte met de operatie, hoop dat ik niet te laat ben. Druufke he gatsie, toch het armbandje niet terug gevonden. Hoe is het verder met je? Hier gaat alles goed! Vandaag 16 weken, johh wat gaat het hard! Liefs ecl
@ ecl: hier gaat alles zijn gangetje. Morgen D-Day haha. Geloof er niet zo meer in dat het allemaal op de "spontane" manier gaat gebeuren. Maar ja dan gaan we weer voor IUI nr 4
hoi dames, heb gisteren me operatie gehad.poliep is goed verwijderd.vloei nog wel een beetje.na de operatie voelde ik me helemaal niet goed. heb 2 a 3 keer overgegeven, was ontzettend duizelig. en in de uitslaapkamer had ik veel krampen toen ik wakker werd. gelukkig hebben ze pijnstillers toe gediend via het infuus. heb nog last van me onderbuik waardoor ik bijna niet kan zitten. manlief heeft een logeerbed in de woonkamer gezet zodat ik ook tv kan kijken. liefs ilayda
Druufke, toch altijd spannend die dagen vind ik!je telt er niet op maar ik ben toch wel teleurgesteld dan! Ilayda klinkt niet helemaal slecht!na een operatie altijd goed bijkomen is lang tijd voor nodig. Ze doen toch iets met je Ichaam dat je niet gewend bent! Allen, ik voel me weer iets beter. Niet zo depri achtig meer gelukkig! Ik denk dat ik er gewoon ook heel erg aan moest wennen weer thuis te zijn, waar het gewone leven weer begint! We wachten deze ronde menstruatie weer even af en dan bellen we het ziekenhuis. Ik ben namelijk vorige keer redelijk normaal ongesteld geweest en dat willen we weten of dat nog een keer zou zijn. Bovendien begin ik maandag met een nieuwe functie op mijn werk en dat is allemaal erg spannend! Wel heb ik nog het een en ander i internet gelezen over een Leo operatie. Hebben jullie daar al ervaring mee? Er staat dat veel mensen met pcos dit laten doen met groot succes! Ik heb er alleen in mijn ziekenhuis nog nooit van gehoord! Sjors, is jouw ziekenhuis nu weer in het nieuws met 10 nieuwe patiënten erbij? Weet je al wat jullie doen?
@Ingetje fijn dat je je iets positiever voelt meis. Van die operatie heb ik ook nooit gehoor maar kan omdat ik dat niet heb. Het is idd ons (nou ja ons haha) zh met die nieuwe besmettingen. We hebben info opgevraagd en mensen gesproken en voor ons is er geen gevaar en geen gevaar geweest. DUs we gaan wel, we hebben wel afgesproken dat we het ook in real life ff met gyn bespreken. @Ilayda Sterkte met aansterken meis!!!!! Lief dat je laat weten hoe het is gegaan. @Druufke Ow spannend toch meis. Ga je testen of wacht je? @ecl ow leuk 16 weekjes al weer!!!! Cool zeg! Hoe gaat het met je? Ik heb geen test meer gedaan meis.... @ALL Hier dus nog geen ongi zit al 22 of 23 dpo... vraag me nu langzamerhand af waar we op wachten hoor. Pffffffff twijfel zelfs of diestomme ovu test wel juist was haha sorry hoor maar word ff gek. Zal ik toch nog testen of wachten op volgende week donderdag? xxx
Hoi Sjors, Tja testen kun je doen maar dan ben je daarna misschien ook erg onzeker... Wachten kan ook maar wachten is ook niet zo mijn hobby. Ik denk dan altijd, tja wie hou ik voor de gek? All, ben beetje zenuwachtig moet morgen weer gaan werken. Nou ja even naar het werk voor koffie en vakantiepraaje. Ik begin maandagochtend weer echt. Nu heb ik een nieuwe functie en dat vind ik wel spannend! Heb bruiloft kleren gekocht voor een bruiloft van een vriendin!
Druufke meis, hoe is het bij jouw? hopelijk geen rode duivels! Sjors joh je bent dus al even overtijd?! Ik zou nog een testje wagen, is deze negatief dat je gyn bellen, is hij positief dan ook je gyn bellen voor een echo. Meis vindt het heel spannend en hoop op super goed nieuws voor je! Ingetje meis goed dat je je beter voelt. Ik heb ook wel eens van die dagen gehad dat ik echt zo down was van alles, is ook logisch gezien de mmm waar we in zitten/zaten. Veel plezier morgen! Leuk nieuwe kleren voor een bruiloft, altijd leuk als je een nieuwe outfit kan kopen Ilayda meis super dat alles goed is gegaan, dat je last van je buik hebt is wel logisch. Gelukkig heb je pijnstilling gekregen. Is toch een operatie he, dus doe heel rustig aan. Gun je lichaam de tijd om te herstellen. Goed plan van je mannetje om een logeer bed beneden te zetten. Meis sterkte met herstellen! Ben blij voor je dat het achter de rug is en dat het goed gegaan is! All Hier echt stuk van me werk! Loop al een tijdje op mijn tandvlees en ben nu echt helemaal op. Ben strax (volgende week dinsdag)6 dagen vrij, kijken hoe ik me dan voel. Anders is het met manager praten, want ik trek het gewoon niet. Ben uitgeput en kan wel janken voor ik naar bed ga en als ik opsta. Tijdens mijn werk staan de tranen soms in mijn ogen, omdat ik gewoon op ben. Dat kan natuurlijk niet verder gaan zo. Ga is met mijn verloskundige bellen dinsdag en dan met mijn manager. Moet helemaal niet wachten tot na die 6 vrije dagen, want weet nu al dat ik me niet opgeladen heb in die paar dagen. Over mijn werk zelf wil ik niet te veel kwijt, maar werk in iedergeval veel dagen achter elkaar (6/7) en veel uur(43/49). en het is geen kantoor baan ofzo, maar heel intensief lichamelijk en geestelijk werk. Dus jullie snappen dat ik helemaal kapot ben! Ik ga slapen, want moet morgen weer aan de bak
Ecl, direct actie ondernemen! Dit kun je niet door Aten gaan nderdaad, je kunt maa beter er goed over praten voordat het te laat is!! Zet m op! Als je dat besproken hebt kun je misschien ook wel beter genieten van de 6 vrije dagen!!! Gewoon doem, kies voor jezelf en de mini!!! En je vriend /man natuurlijk!!!
@Ilayda dikke knuf @Ingetje tja meis ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. slaap er nog wel een nachtje over. Wat heb je voor out fitje gekocht???? @ecl oeh klinkt heel intensief mop, hou je jezelf wel in de gaten. @ALL hier dus nog geen duidelijkheid, geen ongi en nog twijfel. ik slaap er nog ff nachtje over en besluit mrgen wel wat ik nou ga doen. xxx