topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goby

Goby Lid

4 feb 2011
    15
    0
    0
    Bookkeeper
    op de grens tussen Brabant en Limburg
    Even snel een berichtje van mij

@Eevie, dank je voor de uitleg. Ik had er nog nooit van gehoord. Ja wat je zegt, die opmerkingen ben ik ook echt beu.
    Maar we proberen het gewoon nog voor ons te houden, zolang het lukt. Was straks even bij mijn ouders en ze vertelde dat weer iemand zwanger was
    Echt het wordt steeds moeilijker om dan vrolijk te reageren en om niet uit te schreeuwen dat wij ook bezig zijn maar dat het niet wil lukken.
    Heb je vandaag nog een test gedaan??
    @Ecl, Het heeft doorgezet... Wel erg extreem nu. Voel me ontzettend slap en futloos. Veel hoofdpijn, maar goed dat hoort er allemaal bij.
    Het lijkt bij mijn ook wel een grote schoonmaak. Maar we kunnen weer beginnen met de volgende ronde zullen we maar zeggen.
    Mag vandaag de eerste spuit weer zetten en heb meteen het ziekenhuis gebeld voor een fm. Heb daar de 28e een afspraak.
    Ja dat mijn zus een kleintje heeft gekregen was best moeilijk. Maar ik ben natuurlijk heel blij voor haar. Het is zo'n schatje.
    Ik ben ook echt heel vaak bij haar nu. Al is het maar heel even om dat kleintje te bewonderen. Daarom ben ik ook wel blij dat zij het weet.
    Hoef me voor haar niet groot te houden.
    HOu nog ff vol tot je fm. En veel beterschap!!
    Ik hoop dat het vruchtbare maanden gaan worden. We zijn er allemaal aan toe!!
    Nou ik ga snel mijn spuitje klaar maken...... hopen dat het deze keer minder pijn gaat doen.
    En dan ga ik er snel weer van door.
    Fijne avond iedereen
    Doei doei

2. Goby

Goby Lid

4 feb 2011
    15
    0
    0
    Bookkeeper
    Hier even een ego berichtje van mij.:(
    Sorry zit gewoon niet lekker in mijn vel. Het lijkt wel of echt iedereen ineens zwanger is. Gisteren hoorde ik dat er weer een nichtje zwanger was. De 4e al dit jaar. Zojuist weer een collega. Het lijkt wel of het bij iedereen zo makkelijk gaat en bij ons het niet wil lukken.
    Sorry maar ik moest het ff kwijt.
    Ik ga snel weer aan het werk.

Groetjes

3. ecl

ecl Niet meer actief

Hey meis, wat is dat moeilijk he! Je wordt dan echt weer met je neus op de feiten gedrukt. Jij wilt het zo graag en moet er zoveel moeite voor doen, terwijl het andere aanlijkt te komen waaien. Heb er ook elke keer weer moeite mee.
    Kennisen van mij zijn tegelijk met mij begonnen in de mmm(clomid) en die zijn nu al zwanger van de 2de:(. Ook hebben ze beide keren maar 2 tot 5 behandelingen nodig gehad, dus die waren beide keren niet eens een halfjaar bezig. Maar toch klagen over de mmm en hoe zwaar het wel niet is. Soms denk ik wel eens, waar hebben jullie het over. Jullie hebben geen idee hoe zwaar het is in de mmm, want jullie waren er binnen no time alweer uit! Maarja het is gewoon oneerlijk verdeeld!
    Baal er gewoon flink van, laat al je emoties toe en probeer dan weer op jezelf te focusen.

Wel fijn dat je ongie goed is doorgezet, maar vervelend dat het dan zo extreem is. Gatsie dan voel je je echt de heledag vies(ik tenminste). Viel het spuiten mee?

Dikke digi knuffel voor jouw!

liefs ecl

4. Goby

Goby Lid

4 feb 2011
    15
    0
    0
    Bookkeeper
    @Ecl, dank je voor je lieve berichtje. Ja en dan mag ik eigenlijk ook nog niet echt klagen als ik weet hoe lang jij bezig bent.
    Ik ken eigenlijk verder niemand die via de mmm zwanger is geworden. Bij iedereen lijkt het zo maar te lukken. Behalve 1 collega van mij is ook kinderloos helaas. Die hebben na 5 jaar de moed opgegeven....
    Ja wel fijn inderdaad dat het is doorgezet. Ben er nu al weer bijna klaar mee gelukkig. Nog een beetje bruine afscheiding. Maar goed zondag en maandag had ik echt veel bloedverlies. Was ook erg moe. En inderdaad je voelt je echt heel vies. Je wil het liefste de hele dag onder de douche blijven staan.Ik heb Lekker een dagje vrij genomen gisteren en kon er vandaag weer tegen. Alleen mijn emoties willen nog niet zo meewerken. Maar ook dat komt goed.
    Spuiten viel weer heel erg tegen. Heb het maar weer een keer in mijn bil gedaan..... maar dat was geen pretje. Vandaag gelukkig niet spuiten. Morgen toch maar eens in mijn been proberen
    Hoe gaat het bij jou????
    Donderdag fm??

Dikke knuffel terug:D

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ha ladies, ik ben weer terug. Ik heb niet alles helemaal teruggelezen want jullie hebben flink gekletst!
    Ik was in de buurt van Tilburg, met vrienden en hun baby. En guess what?! Ik was (bijna) helemaal niet jaloers of verdrietig! Ik heb de afgelopen twee maanden in een flinke dip gezeten maar sinds een week of 2 gaat het een stuk beter. Alsof ik berusting heb gevonden. Ik hoop dat het ooit nog lukt maar zo niet dan komt mijn leven ook wel goed. En dat geeft veel rust om de MMM vol te houden.

@ Eevie: ik las dat jij anderhalve dosis menopur gebruikt. Hoe doe je dat? Je krijgt toch allemaal ampullen met dezelfde dosis?

6. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi Goby,

Nee ik heb morgen ochtend 09.00 uur me 1ste fm voor deze ronde en ben echt zenuwachtig! Hoop dat ik kan slapen strx!
    Verder gaat het wel goed, heb al een paar dagen wat last van steken aan beide kanten. We zullen morgen zien wat dat betekend.
    Wat fijn dat de bloeding alweer bijna voorbij is!
    Gatsie de prik was dus toch weer vervelend, is dus maar goed dat je om de dag moet prikken;).
    Misschien wel lastig dat er verder niemand, waarvan jij weet, in de mmm zit. Kan soms best fijn zijn! In de situatie die ik aangaf is dat niet echt leuk, maargoed.
    Ik heb van het prikken eergister een blauwe plek:D, een heel kleintje hoor! Vindt het wel grappig! Ik hoor het heel vaak van andere, maar heb er zelf tot eergister dus geen last van gehad. Nu weet ik waar ze het over hebben;).
    Ik ga even tv kijken:cool:!

Fijne avond meis!

Niet zwanger:
    Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind, 75 Menopur, 1ste FM 23-02
    Eevie: 28 jaar,1e kind, ronde 19-> 4e ronde Menopur 112.5 EH
    Goby: 28 jaar, 1e kindje, 75EH menopur om de dag, waarschijnlijk
    ongi sinds vandaag

Zwanger:
    Nog niemand

7. ecl

ecl Niet meer actief

Kanshebber,

Hey meis, je bent weer terug! gezellig!
    Wat goed dat je het leuk hebt gehad en dat je vrede hebt met de situatie. Echt knap, probeer het zo te houden meis!

Er is veel gekletst he! vindt het leuk dat jullie allemaal wat aan dit onderwerp hebben. Dat we elkaar kunnen steunen.

Liefs ecl

p.s. goeie vraag aan eevie, ben nu ook benieuwd!

8. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @ Goby; ik snap je zo goed!! Het is zo rot als iedereen zwanger lijkt te zijn! En overal zie je buiken enzo... bah! Dat is wel waarom ik er eerlijk over ben naar anderen. Ik heb wel duidelijk aangegeven aan de mensen om me heen, dat ik zelf wel aangeef wanneer ik het er over wil hebben. Dus mensen zijn er als ik ze nodig heb, maar houden wel gepaste afstand. Dat scheelt wel hoor. vind het fijn dat ik me niet altijd groot hoef te houden. Maar ik begrijp het ook wel, als je het niet aan iemand wilt vertellen. Zo balen dat de spuiten pijn doen! KLies de plek waar je het meeste vet hebt, meid!
    @ ecl; die blauwe plekjes krijg je als je een adertje raakt. Dan kun je ook wel eens een druppeltje bloed hebben. Ik snap dat je morgen weer spannend vind. Dat is iedere keer weer!
    @ Kanshebber; knap van je dat je het zo voelde! Hoop dat je de rust lekker kunt houden; dat scheelt zo veel!

@ Eevie; ik spuit inderdaad 1,5 ampul. Ik meng 3 ampullen met 1 ampul water. Daar spuit ik de helft van in en de andere helft gaat in de koelkast. Dus ik heb om de dag al iets klaar staan, dat scheelt!!
    Verder geen nieuws. Geen bloed, geen zwangerschap. uhm... rust dus?
    xx

9. ecl

ecl Niet meer actief

hey dames,

All
    Net voor Fm geweest, was niet echt heel positief ofzo. Er was nog geen dominant eitje te zien, maar mijn baarmoederslijmvlies was wel al mooi aan het opbouwen.
    Het is natuurlijk een fm na pas 8x spuiten dus is waarschijnlijk ook niet heel gek dat er nog niet veel te zien was, toch is het echt zo'n baal moment!
    Ik moet nu volgende week maandag weer om 08.55uur, dan heb ik 13x gesproten. Als er dan nog niks is, moet ik een hogere dosis spuiten.

Sorry dat ik niet heel uitgebreid reageer, maar ben nu op de comp van iemand anders!

Liefs ecl

10. Goby

Goby Lid

4 feb 2011
    15
    0
    0
    Bookkeeper
    @kanshebber, harstikke goed dat je bijna niet jaloers was.
    En inderdaad het is beter vol te houden, want als je er te veel mee bezig bent is het erg zwaar. Maar dat zul je zelf ook wel weten

@Eevie, dat is wel fijn inderdaad dat er mensen zijn die het weten en waar je je verhaal kwijt kunt als je wil, maar niet dat ze steeds vragen hoe het zit.
    Zit zelf nog steeds heel erg te twijfelen of ik het mijn familie ga vertellen.
    Mijn probleem is dat ik niet veel vet heb, dus daarom zal het ook wel pijn doen.
    Rust dus... dat is ook wel eens lekker. Maar wacht je nu op een bloeding?? of moet dat opgewekt worden met medicijnen?

@ecl, Jammer dat er nog niets te zien was, maar dat je bms dikker wordt is wel positief. Ik snap dat je baalt. Dat zal voor iedereen wel zo voelen.
    Nou.. hou vol en moed. Hopen op goed nieuws maandag. Maandag krijg ik zelf ook een fm om 8.45uur. Sterkte meis

@hier, net de 2e spuit gezet aan de zijkant van mijn been en het viel gelukkig mee met de pijn. Mijn vriend heeft het nu ook wat sneller ingespoten.
    Maandag mag ik dan voor een fm naar het zkh, vraag me af of er iets gebeurd.... dan heb ik pas 4 keer gespoten. Maar we wachten geduldig af.
    Hebben jullie ook last van een opgezette buik?? en misselijkheid?? IK had verwacht dat die buik van mij wel minder zou worden na mijn bloeding.
    Het is ook wel een dag of wat minder geweest, maar ik kan mijn broek weer niet dicht. Ook ben ik met vlagen misselijk. Zeker s ochtends en s avonds.
    Herkennen jullie dit?? of ben ik weer een rare??

Fijne avond iedereen

Niet zwanger:
    Goby: 28 jaar, 1e kindje, 75EH menopur om de dag, 1ste FM 28-2

Zwanger:
    Nog niemand

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ha Goby,
    Ik kreeg vorige maand ook een opgezette buik van de menopur. Dat had ik niet eerder bij GonalF. Maar misselijk ben ik niet, bij GonalF had ik meer bijwerkingen.
    Dank voor je antwoord op de anderhalve dosis trouwens.

Ik had vorige cyclus de IUI trouwens als op cd11, dus ik heb maar 6 keer menopur geprikt. Dat was een dag sneller nog dan de maanden ervoor met GonalF. Mijn cycli waren altijd zo'n 24-26 dagen maar met hormonen maar 22-23 dagen.

Niet zwanger:

Kanshebber, 31 jaar, 1e kindje, maandje rust, NOD rond 6 maart

Zwanger:
    Nog niemand

12. ecl

ecl Niet meer actief

Goby,

Die misselijkheid herken ik wel. Dus je bent niet zo rare:D.
    Dus in je dijbeen viel de pijn wel mee, mooi. Dat was dus een goede plek, heb je hem gemarkeerd;). Oke dus jij hebt maandag je eerste fm, na 4x spuiten is volgensmij wel vroeg. Maar je had toch een sterke reactie, misschien dat je daarom zo snel moet komen. Laten we duimen voor 2 goede echo's:D

Dank je wel meis. Het was even balen, maar ik weet dat er nog van alles kan gebeuren dus blijf er niet in hangen! We gaan gewoon door met spuiten en hopen op het beste! Mijn fertilarts zei trouwens dat het ook wel goed is dat ze rustig aan groeien, dan heb je meer kans op een goed eitje(moet ook niet te lang duren natuurlijk). Daarom wil ze de dosis nu nog niet ophogen.
    Ze was ook wel positief, maar terughoudend omdat ze zag dat ik teleurgesteld was.

Heb trouwens wel een super erge hoofdpijn, wordt er gewoon misselijk van:(. Nou heb ik sowieso bijna elke dag hoofdpijn, de ene dag wat erger dan de andere dag, maar nu is het wel heel erg. Nou ging het wel even, dus ik dacht reageer even, maar het begint nu toch weer flink zeer te doen.
    Moet maar gaan slapen zo, is morgen vast weer over;)

Weltruste!

13. ecl

ecl Niet meer actief

Niet zwanger:
    Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind, 75 Menopur, 1ste FM 23-02, FM2 28-02

Zwanger:
    Nog niemand

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    ]Niet zwanger:
    Ecl: 23 jaar, 3 jaar bezig 1ste kind, 75 Menopur, 1ste FM 23-02, FM2 28-02
    Eevie: 28 jaar,1e kind, ronde 20-> 5e ronde Menopur 112.5 EH

Zwanger:
    Nog niemand

15. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zo even n korte post; lig in bed en kijk dus op m'n telefoon. Ben vandaag ongi geworden. Het is nog niet veel, maar ik vind t goed genoeg. Vrijdag de eerste spuit, volgende week vrijdag de eerste fm. Ik ga dan 's avonds op vakantie; ben de donderdag erna al weer terug. Dan zit ik dus wel met de echo's... Want ga dus op dag 10 voor de eerste, maar ik kan pas weer op dag 17 terug... Dus moet even met de hun overleggen hoe en wat. Maar ik wil het liefst geen maand overslaan!!

Xx

16. ecl

ecl Niet meer actief

Eevie,

Ah dus je hebt nu een bloeding, fijn dan kan je vrijdag beginnen.
    Maar als je zaterdag begint en dan volgende week vrijdag fm, dan is het de 16 dag dat je weer terug bent. Is dat niet beter?
    Misschien kan je ze nu al bellen en vragen wat verstandig is?! Sanp dat je geen ronde wil overslaan en dat is denk ik ook niet nodig.
    Ben benieuwd!

Liefs ecl

17. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Tja, dat scheelt 1dagje... Moeilijk... Ik denk dat ik gewoon morgen start en dan zie ik volgende week wel hoe het eruit ziet! Heb het gevoel dat ik niet moet stoppen.
    Ben echt onwijs moe deze week. Trusten dus meiden! X

18. ecl

ecl Niet meer actief

Ja echt lastig eevie!
    Jij hebt natuurlijk meer ervaring met spuiten enz, dus doe wat jij denkt dat het beste is.

Goby hoe is het met je?

Kanshebber, dan heb jij wel lekker korte cyclussen. Hoe is het met je?

Liefs ecl

19. Goby

Goby Lid

4 feb 2011
    15
    0
    0
    Bookkeeper
    Jeetje, het gaat goed hier op het forum. Er wordt veel gekletst. Gezellig!!:p
    Ik ben druk bezig geweest de afgelopen dagen en geen tijd gehad om achter de laptop te zitten.

@ecl: Ok pfff gelukkig dat ik niet de enige ben:D. Ja na 4x spuiten vind ik ook wel erg vroeg, maar goed dat is op cd10 en ik ben iedere keer op cd10 gekomen voor de eerste FM
    Ja ik had een sterke reactie. Op cd10 had ik vorige keer 6 eieren die klaar stonden om te springen
    Die hoofdpijn herken ik wel. Ik heb al een week aan een stuk hoofdpijn. Daar had ik met clomid minder last van.
    Hoe gaat het nu met je?? Nog hoofdpijn of misselijk? en hoe staat het met je teleurstelling?? Weer een beetje positiever gaan denken?
    @Eevie, Een bloeding, wel jammer, maarje weet in ieder geval dat je weer snel aan de volgende ronde kan beginnen. Heb je vandaag gespoten?
    @hier alles rustig heb ik het idee. Nog steeds hoofdpijn, misselijk en moe, maar dat zal er wel bij horen. Valt ook mee te leven. Heb vandaag weer een spuit gezet. Dat ging niet helemaal goed.
    Deed echt heel erg pijn:(. Maar goed morgen weer een rustdagje.
    SLaap lekker allemaal
    Heel fijn weekend!!:cool:
    Kus

20. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zo de eerste spuit zit er weer in. Was een onprettige, dat is altijd met de eerste...morgen zal t weer normaal zijn, alsof er geen pauze is geweest. Heb wel echt weer pijn in m'n rug en buik van de duivels. Erg irritant. Morgen zal t weer z'n hoogtepunt hebben en dan ben ik er hopelijk weer snel vanaf!!

Hoe is het met de rest? Moeten hier maar n vruchtbaar topic van maken! ;)
    Trusten! X

Deel Deze Pagina