Ahhhhhhh sjors............NEEEEEE!!!!! Ik had t zooooo gehoopt lieverd!!!! Maar ben je al ongi of niet?? @ all: Nou vanmorgen weer fm gehad en..............YESSSS maandag IUI met jawel.....3 eitjes!!! 2 van 1.9 en 1 eitje van 1.7! Misschien dat die laatste niet mee doet!! Ben zooooo blij!! Gelukkig niet voor niks 9 dagen moeten spuiten!!! Vanavond om 00.00u de pregnyll!!!! Fijn weekend!!!!!
*ff ego* Ow meiden de hoop is hier 0,0% De moed daalde al met een flinke klap neerwaards bij ons beide... en nu heb ik ook nog is flinke krampen onder in me buik Heb al een mok thee gedronken en paracetamol.... als het zo door blijf gaan of erger word vrees ik zelfs dat ik ga grijpen naar die andere pillen, dat zegt dus wat. We hebben samen tranen weg zitten pinken en gesproken. We hebben afgesproken dat we maandag de gyn bellen voor een spoedgesprek over hoe nu verder. We zien het op deze manier echt niet meer zitten. Als deze poging zou mislukken moesten we zowiezo met gyn praten over Menopur en hoe verder/evt ander medicijn of wat ook... maar we gaan dus echt aankaarten dat we het vertrouwen echt kwijt zijn in iui bij ons... zeker nu in combi met dus de ervaring vanaf 25 aug met Menopur. We willen mogelijk aansturen op toch een andere behandeling... en mocht dan ter overbruggen (in bijv tussen tijd) een 5e iui kunnen dan staan we daar wel open voor, maar we zien het dus niet zitten om nog een 5e en 6e poging zo verder te sukkele en dan pas kijken hoe verder. Het is ons namelijk ook erg zwaar gevallen dat het zo lang duurde voor er uberhaupt een ei was... en die teleurstellende fm's allemaal... 1 ei.. 2 eitjes... groei... groei-stop... ineens een ei kwijt.... acuut stoppen/hoog progesteron dus ei gemist... en toen weer wel ei geen ei enzzz en ophogen dosering blaaaaa. En juist nu we dan EINDELIJK een ei hadden en TOEVALLIG dan ook nog is een keer SUPER zaad en een moeizame en pijnlijke iui en goed klussen... pfffff. Dus ff afwachten voor welke dag we een afspraak hebben. Wel heeeeeeel erg dank voor het duimen en kaarsjes branden enz meiden! Jullie zijn stuk voor stuk echt steun voor mij & ons! xxx Liefs Sjorsjette
Druuf wat fijn dat de iui toch door kan gaan meid!!!!! WOW en met 3 eitjes... nouuuuu vanaf 15 doen ze echt wel mee springen hoor! Toi toi toiiiiiiiiii knufffffffff
Heej lieve sjors, ik wilde even reageren op je ego berichtje! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet meer ziet zitten, al die resterende iui's! Dat hadden wij ook. Wij hebben toen ook een gesprek gehad met de gyn. Maar we mochten absoluut niet door voor de ivf voordat we alle iu's achter de rug hadden! Dit komt omdat ik punt 1 niks mankeer, punt twee manlief niks mankeert en punt 3 we nog niet boven de 35 zijn! Dus moeten wij de 6 pogingen afmaken!! En lieve sjors, zeg NIET tegen de gyn dat je het zo zwaar hebt met de iui's want dan krijg je als reactie dat ivf nog een stapje zwaarder is!! Het is maar een tip, en kijk maar wat je ermee doet meid!! Wij waren ook zwaar teleurgesteld dat we geen andere stap konden zetten en de iui's af moeten maken!!! Dussssss ik hoop voor je dat ze bij jou in het zh wat anders zeggen als bij mij!!! Sterkte en een digi knuf van mij!!!!
Hey Sjors, wat een domper! Kan me goed voorstellen dat je het echt niet meer ziet zitten! Ik wens jullieveel succes en sterkte met het verwerken. Zet van tevoren alles op een rijtje voor jezelf! Druufke, heeft het duimen toch echt geholpen! Geweldig! Nu duimen op een goede Iui!dat moet gewoon lukken! Ik heb gisteren na mijn werk mega migraine gehad! Moet echt op mezelf Pasen!
@ sjors lieverd wat leef ik met je mee. hopelijk heb je zo snel mogelijk een afspraak bij de gyn. dikke knuf @ druuf, eindelijk meid, hopelijk slaagt deze ronde @ ingetje, gaat het al wat beter met je hoofdpijn meid?
Ah sjors toch wat een k*t situatie weer! Meis toch eerst heeeeeel veel hoop en dan wordt dat zo in 1 keer helemaal weg genomen. Heel gemeen en oneerlijk! Goed dat jullie maandag gaan aangeven een gesprek te willen. Maar dek jezelf in en ga met het idee dat je toch de iui af moet maken en dat ze dus in eerste instantie niets willen veranderen. Mijn ervaringen met Menopur zijn ook soort van slecht, maar het is uiteindelijk wel gelukt. Dat is ook nog steeds een mogelijkheid bij jouw! Maar ik snap helemaal dat je daar nu gewoon niet zo overdenkt en dat het ook niet zo voelt. Een hele dikke knuffel en super goed dat jij en je mannetje goed bij elkaar gehuild hebben en met elkaar gesproken hebben. Ik denk aan je hoor! Ingetje gatsie flinke hoofdpijn dus, doe je het wel een beetje rustig aan meis?! Druufke mooi meis toch de iui, yeeehhh! Mijn duimen draaien weer! Ilayda hoe is het met jouw meis?
Hallo, Ik breek even in. Mijn ervaringen met Menopur zijn wel heel erg positief. Ik heb een zoontje waarbij ik met de 4e IUI zwanger ben geraakt met alleen maar Clomid 100. Toen we voor een 2e wondertje gingen dacht ik dacht IUI ook wel weer zou lukken. Dat had ik dus goed mis want alle 6 de IUI's met clomid zijn mislukt. Toen werden we dus doorverwezen voor IVF en is mijn bloed onderzocht. Ik blijk dus een hele lage eicelreserve te hebben waardoor er elke maand maar weinig eitjes klaar liggen die kunnen en willen groeien. Ik heb 2 pogingen tot IVF gedaan zonder menopur maar met het hormoon gonal-f met als resultaat maar 1 eitje. In mijn ziekenhuis waren we uitbehandeld omdat zij vonden dat ik nog te weinig eitjes had en dat ik dus moest accepteren dat ik in de overgang zat. Ik wilde en kon me er nog niet bij neerleggen en wij zijn toen volledig overgestapt naar Dusseldorf. Daar kreeg ik menopur voorgscheven (een hele hoge dosis 450IE) en toen had ik 5 eitjes, die zijn alle 5 bevrucht en het 4e bevruchte eitje is blijven plakken en nu ben ik dus zwanger. We hebben zelfs nog een embryo'tje in de vriezer. Menopur schijnt heel goed te helpen bij vrouwen die een lage eicelreserve hebben (ofwel vervroegd in de overgang zitten) en waar de eitjes moeilijk te stimuleren zijn. Menopur is een natuurlijk hormoon die uit de urine van vrouwen wordt gehaald die in de overgang zitten. Ik heb dus heel blij met menopur. Heel veel succes voor jullie allemaal. Liefs Nataly
Goedemorgen meiden, Gisteraaf dus met kramp & kruik naar bed gegaan en vandaag met vette ongi opgestaan! iui nr 4 is echt officieel GAME OVER! Wel snel, maar we hebben beide wel zoiets van oke; duidelijk! Ik heb wel veel buikpijn/kramp.... ga zo het zh bellen. Verder kijken we uit naar het gesprek wat hopelijk heel gauw komt. @Druuf Dankje voor je reactie meid en voor de tip! Zal er zeker wat mee doen. Punt is wel dat ik wel iets mankeer.. en vriendlief ook. We houden er wel rekening mee dat we mogelijk wel een 5e iui gaan doen.. ter overbrugging of what ever.. tja en weet je als het zelfs zo lang gaat duren dat een 6e nog kan zeggen we geen nee we willen alleen toch wel iets anders om naar uit te kijken. Puur gevoelsmatig doet dat al goed. Ben ook benieuwd wat ze bij ons in het zh zeggen je hoort het meis @Ingetje We gaan vandaag samen ff dingen opschrijven. Verder rustig aan hé jij sterkte met de migraine!!!! Knuff @Ilayda Dankje meid, hoe ist bij jou???? @ecl Meis zoals ik ook al naar Druuf schreef, we realiseren ons dat we mogelijk het af moeten maken . Maar we willen niet stilzwijgend langs de zijlijn blijven zitten met een negatief gevoel. We kunnen goed praten met onze gyn en die heeft ook altijd aangegeven en vraagt tusse door ook hoe en wat betreft ons gevoel. Daarnaast is wat betreft de Menopur het leek bij ons/mij eerst ook echt HET wondermidel het sloeg zooooo goed aan.. altijd op dag 10 Pregnyll maar sinds augustus werkt het niet of nauwelijks. Het was een gyn die ons vertelde dat als deze poging mislukken zou dat we dan een afspraak moesten maken met eigen gyn om medicatie te bespreken. Zij zei dat het niet goed is om op deze manier zoals de Menopur nu werkt ermee verder te gaan. En gaf ook aan dat het mogelijk niet alleen een ander medicijn kon worden maar ook een andere behandeling. Tis dus ook niet alleen ons eigen gevoel en ervaring maar ook die van een andere gyn. Verder was/is het inderdaad erg fijn dat we samen ff tranen hebben kunnen laten en dat we goed hebben gesproken. Kreeg vandaag vanmorgen ook een vette Knuff en kus, thee en een vers gevulde kruik de schat. xxx Sjors
@ all: Nou de iui is goed verlopen! Was zelfs een uurtje eerder aan de beurt omdat ze bij het lab een foutje hadden gemaakt in de tijdsplanning met het terugbrengen van het potje! Alleen.......ze waren me vergeten......moest een kwartier blijven liggen na de iui! Na een half uur in manlief maar eens gaan vragen of we klaar waren! Na dus ruim drie kwartier in de beugels te hebben gelegen met ongelofelijke kramp in mijn benen en kont kwamen ze me uit de stoel halen hihi!! Pffffff nu t ergste: 2 weken wachten!!!!!! Veel liefs!!!!
Mooi meis, mijn duimen zijn weer volop aan het draaien voor je! Poeh 3 kwartier in de beugels, ze wilde dat uur zeker weer inhalen.
haha ecl, daar lijkt het wel op ja druufke dat wordt spannende weken dames ik had zaterdag een beetje pijn verder ging alles goed. zondag een uur met de hele gezin in het bos gewandeld, heerlijk fris lucht. morgen ochtend heb ik me echo, kijken hoe het met de cyste zit, jullie horen van me.
hoi dames, mijn cyste is verdwenen en heb gisteren pregnyl gehaald. vrijdag mag ik weer komen om de eiblaasjes te laten opmeten, gisteren was het 10mm. spannend. hoest met jullie meiden?
Ilaida waarom heb je nu al pregnyl gehad? Fin un dat je cyste weg is! Ik lekker vakantie! Overmorgen nachtje weg naarr Gent!
Hallo dames, Ik ben nieuw hier. Krijg ook Menopur en ben heel blij met dit topic. Je leest idd veel over andere namen. Ga vanaf nu lekker mee lezen en kan over een tijdje mijn ervaringen vertellen. Er is bij mij geen activiteit. Geen eisprong, menstruatie en dus geen cylcus. Kreeg eerst Clomid maar dat had geen effect behalve veel bijwerkingen. Ik krijg eerst Menopur en dan Pregnyl. Vandaag mijn eerste spuit gezet en vond het wel mee vallen.
Dan nog een vraagje: er staat in de bijsluiter dat er meer kans is op een meerling. Zijn er hier dames, of kent iemand een vrouw die inderdaad een meerling heeft gekregen door het gebruik van bijv. Menopur. Ben erg benieuwd.
@Druuf ow meis spannend! Ik duim voor je dat je positief van het zenuwslopende wachtbankje af komt! @Ilayda Nou meid dat is goed nieuws de cyste weg en vrijdag weer een fm toi toi toi @Ingetje Fijne vakantie meid!!! @Roos36 Welkom meid, wat vervelend dat je ook in de mmm bent beland. Hoe lang zijn jullie bezig? En jullie eerste? En hoe oud zijn jullie? (zo heel kruis verhoor.. hihi) Ja je leest inderdaad veel over andere hormonen maar Menopur niet zo. Ik zelf heb maar 1 ronde last gehad van bijwerkingen (echt alles, van hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen, opgezette buik, misselijk, knallende boobs.. whaha was 1 bom hornoonmonster) maar ik had die last zo omdat ik een tijdje niet had gesproten (stop na mk) en me lichaam moest schijnbaar weer wennen. Alle andere maanden GEEN last. Ik weet dat je er van aan kan komen/vocht kan vast houden. Verder heb ik van de 4 iuis (allen met Menopur & Pregnyll) 3x maar 1 eitje gehad slechts 1 poging (de 3e iui) 2 eitjes en ook toen zwanger. De kans is groter ja maar wilt niet zeggen dat dit bij iedereen die Menopur spuit het geval is. Moet jij trouwens in de ochtend spuiten????