@ALL Nou gister hadden we HET gesprek . MET ONZE EIGEN GYN!!!! J Het gesprek was heeeeeel lang en veel info. Maar op fijn en duidelijk. De gyn kan er niet over uit dat ik moest bij-spuiten hij bleef turen naar me schema en de gegevens in de pc veel gesproken over de vele metingen en de bij behorende info enz. . hij heeft echt het gevoel dat er iets is wat we over het hoofd zien. Iets dat de boel verstoord zou hebben en mogelijk nog zou kunnen verstoren. Dit mede omdat het schijnbaar erg raar is dat behalve het gef*ck met me ei-tjes ook het bms dan weer dun en dan weer dik enz. enz. was hij zei dat dit heel maf is zeker met spuiten.. en helemaal met hogere doseringen mag het niet slinken. Wel evt. het zelfde blijven maar goed. Hij wilt dit alles nog eens goed bestuderen en gaat hier vrijdag over terug bellen. Niet dat hij zijn collegas niet vertrouwd ofzo maar hij baalde dat de ophoging plaats had gevonden. Nou verder heeft hij ook direct een echo gedaan.. daarop was alles in orde. We hebben besproken hoe iui nu voelt bij ons enz. Hij gaf aan ons heeeeel goed te begrijpen en zei ook van ja maar inderdaad met deze gegevens heel zwart wit is het ook geen doen we hebben alle formulieren en info boekjes (totaal pakket) van IVF/ICSI gehad. Woensdag 2/11 hebben we een afspraak en moeten we de formulieren inleveren en word er waarschijnlijk een intake datum geprikt. We moesten wel gister starten met Menopur hij wilt toch kijken hoe en wat en ook gewoon de normale eenheden. De 1e fm is 02/11 bij onze eigen gyn dus omdat hij zelf wilt zien hoe en wat, dus op voor de 5e iui (tenzij het weer lastig gaat met groei en dergelijke dan staken we het spuiten en stappen we al eerder over). Mocht het wel tot een iui komen en deze niet lukken dan dus over op een andere behandeling. We gaan voor IVF op maar als het zaad dus van mindere kwaliteit is dan word het al la minute omgezet in ICSI. Verder hebben we open en eerlijk gesproken over dat vage van de receptioniste over dat hij er niet was en mogelijk niet terug zou komen enz. Hij heeft enorm de tijd genomen om dit uit te leggen en waardeerde onze directheid en eerlijk/openheid. Zijn vriendin werkt in het Danièl den H.. en hij zei dat ze een moedervlek ontdekte onder zijn voet en aangezien zij overal kanker in ziet (zei hij zelf zo hihi) wilde ze het laten onderzoeken. Zo gezegd zo gedaan.. en het was geen K maar wel kwaadaardige cellen dus zou operatief verwijderd moeten worden. Maar het was na de onderzoeken gaan ontsteken en er zat een mega abces zoeken zoeken zoeken en nu kunnen ze dat hele moedervlekje niet meer vinden.. schijnt dat die helemaal opge.. eh ja hoe zeg je dat opgegaan is door de ontsteking. Dus operatie niet meer nodig maar goed, al die tijd kon hij niet echt lopen en was dus aan het wachten op een operatie vandaar dat hij voor nog onbekende tijd met verlof was en hij dus ineens heel onverwacht weer poli kon draaien. MAAAAARRRR Hij gaf wel aan dat ons gevoel wel goed zit want hij gaat namelijk wel dit ziekenhuis verlaten. Hij heeft namelijk grote interesse die verder gaat dan alleen gyn-poli draaien. Hij wilt zich gaan verdiepen in fertiliteit en zeg maar vrouwen met een bepaald ziektebeeld (ff vergeten hoe het heette) maar eh die hebben dus voor ze überhaupt zwanger zijn al 50% kans op een dood geboren baby. Daarnaast wilt hij ook dieper gaan in de onverklaarbare uitblijven van zwangerschap zeg maar. Dit is allemaal niet helemaal mogelijk in dit ziekenhuis maar wel in een Academisch ziekenhuis. Per dec moet er meer duidelijk zijn. Wij hebben aangegeven dat als hij weg gaat wij ook weg gaan. Dat we dan over gaan stappen naar het EMC. Dit vond hij een goede keuze. Verder hebben we wel aangegeven dat het niet ligt aan het Maasstad want als hij blijft blijven we ook gewoon. Al met al word er nu dus goed gekeken en vrijdag mogelijk telefonisch meer info, gister gestart met Menopur voor mogelijk iui nr. 5 en woensdag 02/11 de 1e fm bij eigen gyn.. IVF/ICSI op de planning/formulieren/info e.d. en wat betreft welke gyn welk zh voorlopig nog Maasstad mogelijk switch in december. Nou lang verhaal maar we zijn er soort van gerust mee! Liefs Sjors
Hoi Even snel want ik ga zo slapen 1 ronde bijwerkingen gehad, heb wel het idee dat ik ietsje ben aangekomen sinds ik spuit. Meer acne heb en meer beharing zeg maar. Hoofdpijn niet echt stemming is die ene keer echt vreselijk geweest. Verder niet echt veel last. Clomid veel ergere bijwerkingen. Sjors, mijn bm slijmvlies is ook eens weggegaan tijdens ronde menopur, vreemd hè! Ik ben erg benieuwd wat jouw arts hierover gaat zeggen! Fij dat jullie zon goed gesprek hebben gehad! Jeerlijk als je het idee hebt dat je dokter ook af en toe een mens is! Ben benieuwd hoe je nu reageert op menopur! Roos ik spuit ook niet s'morgens maar s'avonds, misschie maakt da verschil. Vnd het sowieso fijner dan was de tijd makkelijker te handhaven, anders moest in het weekend ook zo vroeg op. Druuf nog even volhouden meid, zet m op! Meerling is inderdaad een risico, nou ja ik denk dan maar zo als mij dat zelfs gegeven is zou ik gewoon enorm blij zijn! Cyste heb ik ook eens gehad duurde 1,5 week toen was hij weg en kon ik toch beginnen. Volgens mij was die toen 3 cm. Nou dames ik ben er even 2 daagjes tussenuit! Heerlijk!!!!!
Goedemorgen meiden, @Kiyeko Welkom hier, schrijf gezellig mee. Jammer dat ook bij jou mmm nodig is! Wat balen hey dat je weer aan de pil moet.... ik weet wel van meiden die een cyste hebben dat je moet wachten tot die weg is voor je verder kan maar weer aan de pil????? MOET dat echt?! @Ingetje Meid geniet lekker van het tussen uitje! Als ik meer weet dan laat ik het horen, wie weet kun jij er ook wat mee xxx
@ALL de gyn heeft gister nog gebelt en gaf aan dat hij ondanks bestuderen er niet uit komt. En toch wilt hij het er niet bij laten zitten en dus gaat hij overleggen met het EMC... zodra er nieuws is laat hij het weten. Woensdag dus de 1e fm dus nog effies door met spuiten. Och en ik heb de info gelezen die we mee hadden gekregen betreft de ivf/icsi... pffffffff wat is dat veeeeeeel en heftig zeg!!! xxx
@ alle nieuwe welkom!! @ ingetje: Hoop dat je lekker hebt genoten van je daagjes Gent @ sjors: effe op je tandjes bijten en dan weer spuiten ja hopelijk komt er iets positiefs uit!! @ecl: meid hoe is t met jou meid??? heb je nog mooie echo's om te showen?? @ all: nou heb eigenlijk niks te melden.....wachten wachten wachten!! Nog een weekje!! Veel liefs en een fijne zondag!!!!
@Druuf lekker zwiepen met die beentjes op het wachtbankje meid... weet je wat... ik kom gezellig naast je zitten... jij wacht op testdag... ik wacht op ei
Is het heel erg als ik te laat ben met spuiten?? normaal 's morgens (waardeloos maar moest van gyn) en nu net pas om kwart voor 3... Ik krijg geen ivf ofzo. Alleen na Menopur Pregnyl injectie. Zit nu op dag 4 van spuiten.
Misschien een gekke vraag maar ik stel hem toch omdat dit mijn eerste ronde is met Menopur. In de bijsluiter staat dat je absoluut niet zwanger mag zijn als je dit middel krijgt. Maar springt je ei echt niet uit zichzelf en dus bijv eerder dan de Pregnyl prik gezet wordt? Als je eitje bijv de goede grootte heeft? Of is dat onmogelijk? Omdat ie normaal toch ook zelf zou moeten springen? Ik vraag me dus af als het wel is voorkomt dat ie toch al eerder springt, en je rond die tijd sex hebt, je dan eerder zwanger kan raken? En dat dus niet mag.. Snapt iemand mijn vraag? haha.
meis ik snap je vraag, Ik heb in de eerste ronde met Menopur een iui gehad zonder Pregnyll.... Ik begrijp dat jij geen behandeling krijgt? gewoon puur de Menopur en Pregnyll... om ei te kweken en te laten springen maar jullie moeten het zelf doen? (begrijp ik dat goed?) Nou bij ons was dus het eitje de 1e x zo groot op de echo dat ze twijfelde en ik in het zh een ovulatie test moest doen... die was knal positief en dus kreeg ik de iui METEEN OP DAT MOMENT! Het is uitzonderlijk (het is me daarna namelijk niet meer overkomen) maar het ''kan'' dus wel.... how ever kan de menopur zoals jij dat dus vroeg niet zo mega heel erg kwaad. Je bent immers niet meteen zwanger als je ei springt.. daar gaat nog een heel proces/aantal dagen aan af... Hoop dat ik je vraag beantwoord heb.
Hallo dames, Sjors wat een super gesprek in met jullie gyn. Wordt er helemaal blij van als ik lees hoe goed die man bezig en hoe hij dingen aan het uitzoeken is voor jullie. Dat zouden ze allemaal zo netjes moeten doen! Voor jullie dus nog even niet meer duidelijkheid, maar dat komt vast wel! Nu dus toch ronde 5, nou meis laat dat maar de DE ronde zijn die jouw en je man(vriend) echt mama en papa gaat maken. Druufke lekker wachten meis, uhm lekker.........zo lekker is dat niet. beetje verkeerde woord keuze van mij, haha. Maar mijn duimen draaien heel hard voor je meis! Als jullie het allemaal leuk vinden wil best een echo foto plaatsen, heb vorige week namelijk een pretecho gehad 2d en 3/4d. Ik hoor het wel, en dan zal ik er 1 plaatsen. Roos ik was ook wel eens een paar uur te laat met prikken, dat is niet zo erg. Een opgezwolle buik en kortademigheid heb ik niet gehad en weet ook niet of vooral die kortademigheid niet een slechte bijwerking kan zijn, dat zou ik echt even in je ziekenhuis navragen. Een gezwolle buik hebben vrij veel dames, dus dat is herkenbaar. Je ei kan zeker al voor de pregnyl springen, dat is bij mij ook gebeurd en de kleine is nu in mijn buik aan het trappen. Doormiddel van de FM's follikel metingen(echo's) proberen ze je eitje(s) in de gaten te houden en te schatten wanneer je de pregnyl moet zetten voordat het eitje vanzelf gaat. Volgens mijn gyn is het niet schadelijk geweest dat ik toch 1 of 2 dagen menopur gespoten heb terwijl mijn eisprong al was geweest. Maak je daar maar niet te druk over. Klussen is altijd handig om, om de dag of om de 2 dagen te doe vanaf het moment dat er een groeiend eitje te zien is bij de FM, just in case! Ene geen vragen zijn dom hoor. Vraag gewoon alles waar je meer van wilt weten. All hier gaat het goed, probeer niet te veel over mezelf te schrijven, want dat is toch confronterend voor jullie. Maar ik geniet voor de volle 100000000000000%. Ene net zoals ik bij druufke schreef, als jullie het allemaal leuk vinden, dan wil ik hier wel een echo foto plaatsen. Wees a.u.b. eerlijk, want ik kan het ook op een andere manier aan druufke laten zien. Meiden mijn duimen draaien voor jullie!
@Sjorsjette, Dank voor je reactie. We hebben al even gepb't. Mijn vraag is beantwoord. @Ecl, Dat is ook toevallig dat ik me dit afvraag en jij het bewijs bent dat het dus wel degelijk voor komt haha. Wel een heel mooi verhaal. Wat heerlijk dat je er zo van geniet. En ik ben alleen maar heel blij voor je en natuurlijk ook altijd voor andere vrouwen als zij zwanger zijn! Tuurlijk mag je best over jezelf schrijven! Kan begrijpen dat iemand soms denkt van "was ik ook maar zwanger", heb ik zelf ook vaak. Maar dan nog ben ik altijd heel blij voor de ander als ik zo'n berichtje lees en alles goed gaat.
Is het mogelijk om eerder een eisprong te krijgen door Menopur? Ik heb veel heldere afscheiding en heb erge steken bij mijn eierstok. Dit staat niet bij de bijwerkingen. Herkend iemand dit?
@ roos: ik ken die verschijnselen ook niet meid, heb daar nooit geen last van gehad! Misschien eens even bellen met de gyn....?! @ all: jaaaaaaaaaaaa de helft van mijn wachtweken zitten erop!!!! gelukkig heb ik een druk weekje voor de boeg dussssssss afleiding zat!! @ sjors: gezellie zo met zijn tweetjes op t bankje Veel liefsssss
@ECL Meis ook ik wil gewoon de foto zien hoor!!!! Vind eht juist fijn en leuk! Dus uploaden die hap!!!! @Druuf *zwaai* @Roos Meis bij twijfel kun je een ovulatie test doen...Menopur heeft geen invloed op die testen... eenmaal prergnyll gezet dan telt de uitslag van die testen niet.
@ sjors: hmmm bedoel je ecl misschien?! hihi *ZWAAI* @ ecl: zoals ik al zei wil ik hem heel graag zien hoor en dat meen ik! Ook jij bent door een hel gegaan zoals wij allemaal en ik gun het je van harte!!!!!!! Ben zooooooo benieuwd naar je knappert
@roos,ik moest me wel altijd aan de tijden houden!Met een kwartier speling. @ Ecl ik wil ook wel een foto zien ook al is het dubbel, wij weten allemaal hoe bijzonder dit is dus dan hun ik het iemand ook! Dus show maar! Sjors, ik heb geen foto dus ik denk inderdaad dat je ecl bedoelde, maakt niet!
Nou dames hier komen dan 3 foto's 1 3d foto met 25w 6d 1 2d foto met 20 weken 1 buikfoto met 26 w en 5d