Druufke, wat een verhaal weer en wat een pech weer een cyste! Ik ben wel heel benieuwd naar de verschillen Duitsland Nederland dus als je de moeite wilt nemen hoor ik ze graag!
Dames ik ben er!!! En me ei is er klaar voor! Zucht na weer behoorlijk zweten en een paar uur spanning vandaag kregen we het goede nieuws dat we om 21:30 pregnyll mogen zetten en zaterdag ochtend de iui hebben. Op de echo was dus goed nieuws te zien.... maar het leek heel even alsof er ''iets'' was wat de boel flink op z'n kop zou gooien en minder positief zou zijn. Ik zag op de echo flink boven in de baarmoeder een zwarte vlek (vergelijkbaar met klein eiblaasje) maar ver bij me eierstok vandaan, want er werd op dat moment me ei gemeten.. dus die was duidelijk in beeld. Ik vroeg wat het was en toen werd er aangegeven dat ze de laatste echo dit ook al had gezien en er een notitie van had gemaakt maar dat ie wel veel minder zichtbaar was dan dat het nu was. Ze wilde dat ik meteen bloed ging prikken en moest dan 16:00 bellen voor de uitslag. Pffffffff Ik vroeg waar denken jullie dan aan??? Waar word ik op geprikt??? Ja eh we moeten een zwangerschap in ieder geval uitsluiten voor er pregnyll gespoten kan worden en voor er een iui gedaan word maar er is nog meer mogelijk JE-ZUS ik heb echt op de seconde na om 16:00 me tel gepakt! Nou ze hadden me 2x in de wacht gezet en doorverbonden en toen kreeg ik de gyn en die zei; het is allemaal in orde je mag pregnyll zetten en zaterdag de iui whaaaaaaa die woorden waren zo opluchtend!!!!! Of je leeg loopt! Nu maar hopen dat het raak zal zijn. xxx Sjors Ow en eh Druufffffff ik zou ook graag de verschillen wel willen weten ... hoop dat je het niet erg vind..
Wow, Sjors wat een mazzel, ik gun het jullie ook echt zo! Veel succes met pregnyl, en de Iui natuurlijk! Kunnen weer samen wachten, tja ik op iets anders maar allebei op goed nieuws in ieder geval!
@ sjors: Super meid dat je iui doorgaat!!! *doet een vreugdedansje voor sjors* Nou een paar verschillen: Dusseldorf heeft geen wachttijden! In dusseldorf kun je ook na je werk terecht dus de kliniek is geopend tot 20u!! In nederland bij een punctie krijg je pijnstillers en het kan zijn een morfine infuus......in dusseldorf zeggen ze dat een patient geen pijn hoeft te leiden dus..........narcose!!!!! Als je de punktie gehad heb en ze hebben je eitje bevrucht worden in nederland meestal alleen de A kwaliteit dus de toppertjes bewaard.....in dusseldorf werken ze ook met de B kwaliteit eitjes daar kun je net zo goed zwanger van raken! Dus die worden bewaard en ingevroren. In nederland gooien ze ze vaak weg als er toppertjes bij zitten! Maar het grootste verschil zit hem in een bepaalde behandeling en dat is assisted hatching, dat wil zeggen zodra het eitje bevrucht word maken ze er met een laser een heel minimaal gaatje in zodat als de eicel zich gaat delen en het uiteindelijk een embryo word en uit het celletje moet komen dit veel makkelijker maakt. Nederland past deze techniek helemaal niet toe. Het is nl gebleken dat er bij heel veel stellen niks aan de hand is en zoals bij ons manlief topzaad heeft.....maar dat zaad kan niet door de wand van de eicel heen penetreren omdat het te taai is! In nederland is de max aan terugplaatsingen per keer 2 (en dit wordt ook steeds minder, als je in nederland een toppertje hebt doen ze liever maar 1......meestal met een b kwaliteit doen ze er 2)in dusseldorf mag je zelfs kiezen voor 3! En ja de slagingskansen zijn daardoor wat groter dan in nederland! Vandaar dat wij heeeeel graag naar dusseldorf willen gaan! Hoop dat ik genoeg voorbeelden gegeven heb, deze methoden en werkwijze hanteert belgie trouwens ook! Veel liefsssssss
Super bedankt, je weet nooit waar t allemaal goed voor is, maar dit klinkt wel goed! Heb je sites waar die methode nog verder wordt toegelicht? Voor onz is t nog lang niet zo ver maar ja... Düsseldorf is niet verr weg
Dit is de gehele site van de kliniek in dusseldorf: IVF Düsseldorf | IVF, kinderwens, Düsseldorf, Duesseldorf, voortplantingsgeneeskunde, onvruchtbaarheid, kinderloos, inseminatie, kunstmatige bevruchting, ICSI, TESE, Nord-Rhein Westfalen, onvruchtbaar, hormoon, gynaecologie, donor, genetisch onderzoe Oh ja nog een dingetje......ze hebben nederlandse artsen!!! Tja inge voor jou net zo ver als voor mij
@ALL Wij hebben gister ochtend de 5e iui gehad ging best weer moeizaam maar stukke beter dan de laatste keer. (het is zo lastig omdat mijn baarmoeder hoog ligt en gekanteld en daarnaast blijk ik een erg sterke bekkenspier te hebben maar goeeeee) het zit er allemaal in hihi dus zit ik op het wachtbankje!!!! @Druuf Dank voor het vreugde dansje hoop dat ie vruchtvaar was J haha Ow fijn dat je alles zo hebt willen vertellen. Klink inderdaad wel iets hoopvoller dan de procedure in NL kan me voorstellen dat als het niet al te ver is en je zorgverzekering het dekt je daar voor kiest. @Ingetje Ja meis saampjes wachten kopje koffie??? Hahaha Hoe ist verder met je??
Saai, ik wacht me een ons! Heb het mega druk op mij werk.had in het weekend een hekel aan mezelf, ik irriteerde me ineens aan iedereen, terwijl ze niets geks deden. Ik had eerst hele goede zin en ineens niet meer. Geen idee waarom, er was niets aan dehand, dus toen irriteerde ik me ook nog eens aan mezelf, snap je t nog?? Nou ja gewoon een irri dag! Ik denk gewoon ook te druk, op mijn werk, in mijn weekend, in mijn hoofd!!! Hebben jullie vast ook wel eens. Dan loop je gewoon over! Wachten duurt zo lang.. Nog steeds geen menstruatie, maar ja komt die wel?? Ik heb wel soms een beetje last van rugpijn die ik normaal we eens heb bij menstruatie maar ja.. Hoe is het met jullie? Iets minder gezeur?.
@ ingetje: pffff meid wat jij beschrijft ken ik wel degelijk, ik voel me nl al 2 dagen zo, en dat zonder spuiten! Moest vanmorgen terug om te kijken of de cyste weg was......nou word je lekker wijzer van. Er was een blaasje te zien, kleiner dan de cyste vorige keer. Kan dus nog steeds de cyste zijn of een eitje. Moet ik maandag weer terug om te kijken wat het doet! Grrrr dan vraag ik me af.....waarom al die moeite als ik toch geen iui krijg.......snap er de ballen van, maar ja ik ga wel weer hoor! Mijn leven draait onderhand alleen nog maar om eitjes, echo's ziekenhuis bezoekjes, spuitjes en een hoop geregel op t werk om naar al die verdomde afspraken te gaan!!!! Nou sorry voor mijn heerlijke klaagzang, maar het moest er eventjes uit!!!!! veel liefs van De Zeur Piet
@Druuf & Ingetje Ik deel het gevoel met jullie!!!!! Ow Druuf en zoals jij zo mooi zei dat het leven lijkt te draaien om spuiten, eitjes, echos en geregel op het werk whaaaaa ZOOOOOOO herkenbaar!!!! @ALL Hier gaat het redelijk meiden. Ik was ff erg druk met werken (rapportjes komen eraan) en daarnaast had ik een studiedag in Nieuwegein en ben ook nog eens snipper de snipppp verkouden. Begon met me neus en 1,5 dag later hoest erbij loop nu met me meddd tassie met neusspray, hoestdrank en paracetamol (laatste puur voor als ik me echt echt echt beroerd voelde) en ook nog is strepsils pffffff. Maar al met al is er nu een week van de wachtweken af! Hahahaha dus zonder al te veel zenuwe zit ik al op de helft!!! had gisteraaf beetje pijn in me buik zou misschien wel innesteling kunnen zijn. Ach we zien wel. Liefs Sjorssie
hoi meiden, hoest hier? iedereen heeft het druk zo te lezen, ben inmiddels met me 4e iui begonnen, me dosis is toch verhoogd van1 naar 1,5 ampul. tevens is dit me laatste iui ronde. ben ik niet zwanger gaan we in het nieuwe jaar met de ivf beginnen.
@ ilayda: ja hier zeker druk op t werk!!! Pfffff werk me kapot hihi! Krijg je er maar 4? ook fijn om dan door te gaan naar de volgende stap!!! En hoe is t met de rest???? Veel liefsssssss
Hoi, SPannend Ilayda en Sjors....weer dat ellendige wachten! Bij mij was het al niet veel anders... Gisteren bloed geprikt en vandaag op gesprek. Ik heb NOG steeds hcg waardes!!!!! Twee weken geleden nog 97 en nu nog 14. Hij moet echt op 0 komen willen mijn andere hormonen op gang komen en een eisprong voor elkaar krijgen. Lekker frusterend dus... De gyn zegt dat hij het ook niet begrijpt. Wat positief is, is dat de waarde nog steeds dalende is, had ook kunnen stagneren of stijgen. Nu moet ik maandag weer bloedprikken en dan bekijken of de waarde dan 0 is. Daarna over 3 weken de progesteron en oestrogenen laten bepalen om te zien of die aan het werk zijn... Dus tot einde 2011 niet veel meer te doen!!! Weer ellendig zijn en wachten!!! Ik baal zo van mijn lijf he!
@sjors, spannend weer die wachtweken @druufke, ik krijg er inderdaad 4, omdat de gyn het zei voordat we begonnen, en nu slaat het bij mij niet aan. steeds 1 eitje maar. heb in iedergeval 29 december gesprek met mijn gyn. @ ingetje toch, meid leef zo met je mee. was het maar 0 zodat je verder kon. ik hoop voor je dat de weken voorbij vliegen, we hebben sint kert en oud en nieuw. @ dames morgen heb ik fm, we gaan zien hoe 1,5 ampul zijn werk heeft gedaan
Hai girls!!! Hier ben ik dan . Vandaag dag 14 na iui . En geen ongi !!!!! JJJ Het begint enorm te kriebbele maar wil eink maandag pas testen . Pfffffff geen idee of ik dat ga volhouden. Whaha heb in ieder geval nog geen test in huis dus kan ook niet! Heb nog altijd last van me hoest (al stukke minder) en ben ook nog snottie. Maarrrr ik voel me goed. Boobs zijn iet wat gevoelig. (we hebben trouwens nog sex gehad vanmorgen vroeg.. was effies bang dat daardoor misschien ongi op gang zou komen als niet zwanger . Maar so far niks gespot) aaaaaaaahhhh duimen jullie voor me. xxx Liefsssss
goed hoor meis! Werk nu nog 50% en ga de 21ste met verlof, dus nog even volhouden. Mijn buik groeit heel hard en het is heel druk binnen. Ik denk de laatste tijd heel vaak aan de mmm en kan dan flink emo worden. Het is zo onwerkelijk dat ik echt moeder ben/wordt. En ik vindt het zo naar dat andere net als jullie nog zo hard aan het vechten zijn voor jullie wondertje. Ook ben ik erg gevoelig voor onrecht tegen kinderen, was ik al hoor. Maarja nu ben je toch iets meer emo. Kan zo kwaad worden om het feit dat sommige mensen bijna letterlijk kindernemen als een of andere accessoire en dus helemaal niet goed voor ze zorgen. En dan zijn er zo veel lieve mensen die niet anders willen dan een kindje en die er wel goed voor zullen zorgen, bij wie het dan niet wil lukken. Maarja voor mijn zwangerschap had ik ook van die 'baal en boos op de wereld' momenten. Jullie weten dat ik jullie echt een wonder gun en dat mijn duimen voor jullie altijd zullen draaien okal ben ik hier niet zoveel aanwezig. liefs ecl
@ sjors wat spannend. @ ecl, meid geniet nog van je zwangerschap, ooit zal ook onze dag komen. knuf @ dames, donderdag was me fm 18mm, s'avonds pregnyl gezet en vandaag had ik me 4e iui. nu 2 weken bidden dat me laatste iui wel lukt.