topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    vorig week woensdag 1 ampul van 5000

2. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ me: als ik het goed heb dan word per dag de dosis de helft minder
    dus woensdag 5000
    donderdag 2500
    vrijdag 1250
    zaterdag 625
    zondag 312
    maandag 156

Dus denk dat die 156 nog genoeg is voor een positieve test........

Hoop het natuurlijk niet voor je hoor

3. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druuf je hebt gelijk! En als je pech hebt heb je tot een hele lage waarde een positieve test, zoals ik! Maar ook ik hoop natuurlijk dat je testwel oké is!

Ik moet donderdag om 12 u bij de gyn zijn. Ben nog na aan het denken over wat uk allemaal wil vragen...

4. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Ingetje: meid alles vragen wat er in je op komt....schrijf het desnoods allemaal op!!! Succes!!!!

5. sjniezel

sjniezel Lid

24 jan 2012
    69
    0
    0
    @ingetje inderdaad schrijf alles maar op,ik heb ook altijd vragen en tegen dat ik dan bij gyn ben vergeet ik de helft te vragen,al goed heeft mijn schoonzus dit ook allemaal meegemaakt en weet zij meestal wel antwoorden op mijn vragen.

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ALL

Reageer morgen wat langer... De intake bij VK ging goed. We zijn beide tevreden en hebben 10 april een nieuwe afspraak staan. We hadden nu een hele leuke jonge lieve meid, en ze zei nog dat ze extra op zou letten dat we echt iedereen een keer gehad hebben.. gezien we pas op de helf van de zwangerschap bij hun starten. Fijn dus! Nou met een goed gevoel weg gegaan. Hartje nog even kunnen luisteren toch wel weer leuk (ondanks we het thuis ook luisteren).. ik ben trouwens 3 kg aangekomen totaal so far.. en m'n bloeddruk was prima. Suiker ook oke en de groei van me baarmoeder was ze heel tevree over. Dus toppieeeee. Nu op naar donderdagggggg!!!

7. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas, vandaag opnieuw getest en wit. Op naar ronde 2 van IUI...

8. sjniezel

sjniezel Lid

24 jan 2012
    69
    0
    0
    @me wat spijtig meid!!! Vol goede moed naar de 2de ronde iui ik nog een weekje spannend afwachten.

Nu vooral onder de indruk van het busongeval,echt kippevel als je de beelden ziet. België is in diepe rouw voor de moment.
    Verder net op babybezoek geweest,was wel leuk,al had ik er geen behoefte aan om de baby te pakken ofzo,maar dat verstonden ze wel.
    Morgen een gezellig dagje shoppen met mijn tante en een druk weekend voor de boeg,maandag verlof en dan zijn we bijna aan nod dus zal er vlug zijn,eerste week is voorbij gevlogen hopelijk de 2de ook en weet ik vlug iets...

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ me: Balen meis!!! inderdaad vol goede moed naar de volgende ronde!!!

@ sjniezel: ja het is echt verschrikkelijk wat daar gebeurd is!!! Geen woorden voor!!!

10. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me, wat jammer, teleurstellingen zijn nooit leuk en zeker niet op dit forum!sterkte en kop op voor de volgende ronde, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn!

Sniezel, erg ja wat er gebeurde in België. Ik woon in Limburg en krijg er dus ook geregeld beelden van te zien op allerlei zenders! Sterkte met de 2 e wachtweek!

Sjors hoe was je echo??

All, zo meteen om 12 uur gesprek gyn, ben benieuwd!

11. sjniezel

sjniezel Lid

24 jan 2012
    69
    0
    0
    @ ingetje veel succes en stel vooral je vragen zodat je met een gerust hart verder kan!!!

12. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    net terug uit het ziekenhuis even een up date van het gesprek

-Ons verhaal vertelt van de afgelopen maanden(3)
    -De gyn bekeek de bloedwaardes van sfgelopen cyclussen en constateerde dat die eisprongen echt perfect waren.
    -Vroeg hoever we nu in de cyclus waren en ik vertelde ongeveer op de helft. Hij heeft een echo gemaakt. Slijmvlies van 3 mm. Eicel links 12mm en recht 15 mm. Volgens hem paste dat bij het beeld van het slijmvlies.
    -Constateerde toen dat het beeld van PCO er nu helemaal niet op leek, bij pco heb je heen grotere eicellen maar zijn ze allemaal even groot.
    -Hij vermoedde dat ik erg veel stress had en dat daarom deze ronde de eicellen nog niet zo groot waren en het slijmvlies dus ook niet mee gegroeit was. Daar heeft hij gelijk in. Momenteel volg ik mijn opleiding en ervaar daar enorme prestatiedruk, moet in juni afstuderen en heb ook nog gewone module werkstukken tussendoor. Over deze hele situatie maak ik me natuurlijk erg druk en dan nogmijn functie op mijn werk die sinds dit jaar nieuw is. Hij kon terug kijkende in het dossier niets anders dan concluderen dat stress van grote invloed is op mijn cyclus. Alle tekenen van ontwikkeling zijn hetzelfde dan bij een "normale' vrouw en hij adviseerde niet om verder te kijken. Hij vermoedde zelfs als ik rustiger aan zou doen ik volgende week best wel eens een normale voortgang van deze cyclus kon verwachten.

-Wij vroegen dus waarom is het afgelopen 3 keer niet gelukt dan. Nou dat is altijd lastig omdat het ook wel een soort van kansspel is waarbij de kans om zwanger te raken 30% per keer is. Dan moet ook echt alles optimaal zijn.
    - om mij nu gerust te stellen mag ik volgende week vrijdag weer komen om een echo te maken en te bekijken of er wijzingen zijn.

Nou kom maar op met de tips om te ontstressen....

13. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag weer de eerste menopur gekregen. Ronde 2 is officieel van start gegaan.

14. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ ingetje:Tja er zit natuurlijk wel wat in dat stress niet goed is......maar hoe lang zouden jullie nu nog "zelf" verder moeten klussen totdat jullie zouden mogen beginnen met behandelingen?? Of is een IUI of IVF bij jullie of in het ziekenhuis geen optie?

@ me: Meid heel veel succes met ronde 2!!!

Nou mijn eerste wachtweek zit er morgen op.......Op naar de tweede en laatste wachtweek!!! Voel niks raars of zo....ik zie het wel, poging 6 zal ook wel niks worden.....heb me daar in ieder geval op ingesteld en kijk ontzettend uit naar de IVF volgende maand, ondanks mijn 4 eitjes!!!

15. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druufke, ik heb net de wachtweken achter de rug. Ik versta het gevoel. Echt verschrikkelijk he die onzekerheid en onwetendheid. Toch hoop ik voor jou dat het deze maand raak mag zijn.

Me

16. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou voor als nog lijkt er nu geen probleem. Als dat zo blijkt komende vrijdag dan moeten we bekijken of we zonder ziekenhuis verder willen even. Wat ook kan is Iui maar dat moeten we overleggen geen idee die optie is überhaupt nog niet ter sprake gekomen!dus dat is nie duidelijk..spannend die wacht weken

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Druuf
    wacht maar meis... het is raak! MOET GEWOON!!! ;)

@Me
    Ow balen meis!!!! Succes in deze nieuwe ronde.

@Ingetje
    Meis is Yoga iets voor jou?
    Of sauna?
    In bad gaan (als je die hebt) met rustgevende olie?

@ALL
    Nou wij hebben de 20 weken echo gehad... JEEEEEEEEJJJJ wat is dat GE-WEL-DIG!!!!!
    Alles is on orde! WAUW wat een opluchting!!! We hebben enorm genoten van de beelden (uur lang) en gefilmd... en weer mooie foto's mee gekregen.
    Verder weten we ook wat we verwachten... ik had nog even niets gezegd omdat we niet zeker wisten of we het zouden delen.
    M'n buddy-dinnie van ZP wist het vanmiddag al wel... maar nu dan ook voor alle anderen...... wij verwachten eennnnnnnnn....

MEISJE! :) :D

Vriendlief ging gewoon een dansje doen hahahaha was zooooo lief!!

Nou wij zitten dus lekker op onze roze wolk!

(ik kan nu niet slapen... dus ga ff verder lezen en posten)
    foto's volgen ook nog!

xxx Liefs Sjorsje

18. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    sjors, wat een geweldig nieuws! Ik begon me al zorgen te maken omdat je nog niets geschreven had! Heerlijk hoe geweldig kan nieuws zijn en daar kan zeker wel een vreugdedanse vanaf!
    Genieten in het kwadraat!!!! Een meisje, helemaal tof!(nou ja een jongetje ook hoor als het maar gezond is!)
    Ben benieuwd naar de foto's!

19. sjniezel

sjniezel Lid

24 jan 2012
    69
    0
    0
    Sjors leuk dat alles goed gaat!!! En een meisje super,al maakt het allemaal niet uit of het een jongen of meisje is zolang het maar gezond is. Geniet nog maar verder van je zwangerschap!!!

Ingetje ik was de eerste cyclus met menopur ook vrij stressie omdat je natuurlijk niet weet hoe en wat en deze is afgebroken,de 2de cyclus heb ik vrij ontspannen beleeft en ik had vroeger dan gedacht het gewenste resultaat dus probeer je zinnen op iets anders te zetten,ik ben terug beginnen paardrijden en gaan lopen en daardoor was ik echt ontspannen en ik geloof echt dat het daardoor deze keer wel allemaal goed gelopen is.

Druuf je weet pas binnen een week of het niet gelukt is het kan evengoed deze keer wel prijs zijn omdat je zoiets hebt van oef de laatse keer en nu verder met ivf...

Ik ga de laatste week in,het enige waar ik de laatste dagen last van heb ik nachtmerries niet normaal krijg al bang om te gaan slapen...

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ sjors: ohhhhhhh meid super!!!!! een kleine mini-me hihi!! Ga maar lekker genieten hoor!! Ben ook benieuwd naar de foto's!!

@ ecl: meissssssss hoe is t met je? en de kleine??

@ ingetje: ok dan maar eventjes afwachten

@ sniezel: ik weet het, nog een weekje......maaaaaar na 5 mislukte pogingen is je hoop weg ook voor de laatste......

Deel Deze Pagina