@Ingetje Wauw meis mooie waarde! Ik duimmmmmmmmmmmmm @Mime Hoe is het nu meid? Je had al een flink ei op dag 7 zeg!!!! Toi toi toi @Druuf Ow meid wat positief zeg. Ik hoop voor je dat het nu gauw raak mag zijn!! @ALL Nou meiden... na lang hoge druk op het werk is de kogel door de kerk.... vandaag hebben VIJF mensen moeten horen dat ze eruit moeten waarvan IK er 1 ben Echt byzarrrrr.... dit alles met dank aan de bezuinigingen in het Speciaal onderwijs. En morgen zijn er trouwens nog gesprekken... pfff gezellie hoor. Ik ben er redelijk nuchter/positief onder... in die zin... voor zover ik het nu weet neemt het UWV het verlof over... volgende week heb ik vakantie en ga dan gelijk regelen... dan zal blijken hoe en wat. Ben benieuwd! xxx
Hoi meiden, Gisteren weer een FM gehad. Mijn eitje was al 21, groeit als kool! Maar helaas was mijn bmv maar 4,9. Niet veel gegroeid dus... Heb gister wel de pregnyl moeten zetten. Nu zaterdag terug om te kijken of dat nog een boost heeft gegeven op het bmv. En dan weer op het wachtbankje...
Hey Mime, Sorry bij mij was het altijd vrij dramatisch! Ik kan je weinig hoop geven vanuit mijn positie. Ik heb altijd zeer dun gehad en soms iets dikker voor de eisprong. Hierna werd het niet dikker, soms zelfs dunner. Ik ben gewoon heel eerlijk, dus als je het volgende keer liever niet wilt horen gewoon zeggen. Een keer heb ik wel dikker gehad maar toen spoot ik 2 ampullen per keer! Maar ik ben niet jou dus wie weet gaat het bij jou wel helemaal anders!!!!!
@ ingetje: ik vind het juist fijn dat je eerlijk bent. Iedereen is anders inderdaad, maar ik vind het prettig om verschillende ervaringen te horen. Dus, juist wel altijd eerlijk zijn, negatief of positief! Ik moet zaterdag terug naar het ziekenhuis om een vochtplekje in mijn baarmoeder na te laten kijken, kan ik meteen zien of mijn bmv gegroeid is! Laat het jullie hier wel weten.
@allen ik ben 5 weken op rust gezet heb een enorme cyste,5 weken hormoonvrij zal mij wel goed doen,komt nu wel even hard aan en ben er zeker van dat die weken lang gaan duren. Moet dan wel eerst even testje doen voor ik dan met provera begin als ik niet gewoon ongesteld wordt,dus mss toch nog een mirakeltje... @mime ik twijfel of je bm.sl nog gaat groeien na je eisprong,weet het niet want na iui is er geen echo meer,maar denk het niet eerlijk gezegt. Iedereen is anders en een lichaam kan rare dingen doen. Zaterdag zal je het antwoord weten in jou situatie,alvast veel wachtplezier en ik duim!
Mime Bij mij werd me bms ook dunner.. ook pas bij ophoging wilde het aandikken. Ik hoop dat het bij jou positiever is
Hoi allemaal, Kmende dagen even duimen draaien voor mij (lekker ego) ik ben 5 dagen weg zonder mijn mannetje en precies dan mijn nod, wel de laatste dag! Zie er best tegen op! Merk niet echt iets. Heb wel vanaf mijn ei enorme bulten ( lees puisten) op mijn kin. Normaal pas wanneer m'n nod begint. Ook heb ik het heel erg warm de hele dag boven de 37,5 en s morgens ook boven de 37. Wil niks zeggen natuurlijk want normaal meet ik nooit maar ik dacht het leek wel koorts! Nou j schatjes ik denk aan jullie en zal een kaarsje voor ons groepje aansteken in Rome!
Hoi ingetje! Ik duim voor je mee! Ga lekker genieten in Rome, dan gaat de tijd snel voorbij ! Ik moet zo naar het ziekenhuis, gaan ze kijken wat ze met het vochtplekje kunnen doen. Veel plezier!
Mime, succes ik hoop da het plekje weg is gegaan! Anders dat ze snel een oplossing weten! @all, fijne dagen met koninginnedag voor diegene die dat viert! En anders lekker relaxen!
Hallo allemaal, ik zie dat jullie al een aardig vast groepje hebben en hoop dat jullie het niet erg vinden als ik inbreek. Zoals in mijn handtekening te zien is, zijn wij nu bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Ik heb inmiddels 3x iui in eigen cyclus en een laparoscopie achter de rug en morgen ga ik beginnen met spuiten van 75 eh Menopur. Ik ben wel benieuwd of jullie als menopur-ervaringsdeskundigen nog tips voor mij hebben en heb ook wat vragen. Vinden jullie het goed als ik dus even meeschrijf/ vraag? Zijn er dingen waar ik absoluut aan moet denken of op moet letten bij het spuiten? Of bepaalde bijwerkingen? Ik heb al wel pregnyl gespoten eerder, dus weet al wel een beetje hoe ik moet spuiten. Verder was ik een beetje verbaasd dat ik deze gestimuleerde ronde eigenlijk later een fm zou hebben dan ongestimuleerd, is dat normaal? Ik moest anders op dag 8/9 en had dan meestal op dag 12 iui. Nu wilden ze me eigenlijk pas op dag 10 zien, zodat ik eerst 7 dagen gespoten had. Maar ik ben zelf bang dat het met extra hormonen ineens juist sneller zal gaan... Of is dit onzin? Ik mag nu wel dag 9 "al" komen gelukkig, dus denk dat het wel goed zal gaan, maar vond het toch gek. Ik lees veel over dun bms... is dat een bijwerking van de menopur? Of is dat toeval? Mijn bms is volgens mij meestal wel ok. Sorry voor al mijn vragen, hoop niet dat jullie het vervelend vinden... Alvast bedankt! vasca
Hallo, Ik zal me ook even kort voorstellen. Ik ben dus LaikaBasko. Sinds sept.2009 proberen wij zwanger te worden. Na ruim 1,5 proberen zijn we vorig jaar het ziekenhuis in gegaan. Uit de onderzoeken bleek dat er niets aan de hand was en dat we nog maar even moesten proberen. Niet gelukt en sindskort dus in de medische molen om via IUI zwanger te worden. Sinds afgelopen week ben ik begonnen met Menopur spuiten. Dit is voor mij de eerste keer dat ik mezelf moet spuiten. Vond het wel eng maar valt gelukkig nu mee. Ik heb alleen het idee dat ik wat sneller geirriteerd ben.
Hallo allemaal, Ben er eventjes niet geweest en heb zot veel moeten bijlezen!! 4 pagina's! Goed geschreven, dames! Ik heb me voorgenomen om iets minder op het forum te zitten en mij met andere dingen bezig te houden, vandaar dat ik maar af en toe ga kijken en schrijven. Ik heb vorige week zaterdag slechte echo gehad op dag 10: bms 3.5 - 1 ei van 15mm rechts (slechte kant voor mij, want daar is mijn eileider weg) en beetje vocht. Maandag opnieuw echo gekregen en deze was beter: bms 5,7mm - eitje gegroeid en vocht was weg. Woensdag heb ik dan mijn inseminatie gekregen. Het systeem was veranderd en deze keer mocht ik een kwartier blijven liggen na de inseminatie. Volgende week vrijdag hebben we intakegesprek IVF, waar ik enorm naar uitkijk. Ma 14 mei moet ik wel in dagopname een hysteroscopie krijgen waar ze een bioptie gaan nemen (omwille van dat vocht die er in het begin altijd zit) Mocht er een ontsteking zijn, krijg ik daar dan antibiotica voor. Wanneer deze maand niet gelukt is (waar ik vanuit ga) krijg ik onmiddellijk pil voor 3 weken, daarna starten de inspuitingen met menopur. Deze zullen wel in andere dosissen zijn dan bij IUI, wat ergens wel normaal is. Vele groetjes, Me
@ Vasca: Welkom meid en natuurlijk mag je hier meeschrijven!! Ik heb 6 IUI behandelingen gehad met Menopur en Pregnyl.....Helaas alle 6 mislukt! Tja waar moet je rekening mee houden......weet niet of je de menopur al in huis hebt maar je moet t dus zelf gaan mengen.....(in je handtekening te lezen ben je al begonnen) Verder heb ik nooit meer dan 6 a 7 dagen hoeven spuiten omdat het bij mij vrij snel ging.....Maar ja ieder is anders......verder heb ik nooit geen klachten of bijwerkingen gehad van de menopur..... alleen soms wat emotioneler dan anders maar ja denk dat dat vrij normaal is met hormonen! @ Laika: Welkom hier! Schrijf gerust mee hier e stel gerust je vragen....of alles wat je maar kwijt wil hihi! @ Me: oehh spannend je intake!! Misschien gebeurd er nog wel een wonder! Heel veel succes in ieder geval!!
@druufke: bedankt voor je antwoord! Ik ben nog niet begonnen met spuiten, ga morgen (zondag) voor het eerst spuiten. In het zh hebben ze laten zien hoe het mengen moet en met de pregnyl had ik dat ook al gedaan, dus denk dat het wel lukken moet... Maar toch wel spannend hoor. Ben morgen ook niet thuis, maar bij een vriendin toevallig die ook in de mmm heeft gezeten en dus bekend is met menopur spuiten. Jij schrijft dat je maar kort hoefde te spuiten... Had je van jezelf ook een korte cyclus? Wanneer had je in je eigen cyclus dan je ei normaal gesproken? Ik ben nl ook bang dat het toch ineens heel snel gaat. Maar ze willen me dus eerst 7 (nu 6) dagen laten spuiten sowieso. Ik heb in mijn eigen cyclus ook een keer een ei gehad op dag 9 al. Vandaar dat ik altijd wat paranoia ben dat mijn ei per ongeluk al is gesprongen. Is jouw ervaring dat je ei juist eerder of later komt met menopur, vergeleken bij je natuurlijke cyclus? alvast bedankt voor je antwoorden (anderen mogen natuurlijk ook antwoorden!)
@Ingetje Natuurlijk duimen we voor jou! Ik zal ook een kaarsje voor je branden. Toi toi toi hoor!!!! @Sjniezel We helpen je wel door de zenuwslopende voor jou lang durende periode heen hoor meis, komt goed!!! @Memi En meis hoe is het gegaan in het zh, hoe ist nu met het vochtplekje? @Vasca Welkom hoor en vraag maar raak! Mijn Menopur ervaring is; Wij hebben 8 stimulatie's gehad waarvan we 6 iui's hebben gehad. de eerste 3 gingen super! Op dag 10 de 1e fm en op dag 12 de iui. De volgende 3x waren een ramp (ik had trouwens wel een mk tusse door gehad.. de 3e iui was raak) We hebben bij de 3e, 4e en 5e poging de dosering omhoog gegooit en moesten megaaa langer spuiten... pfffff maar goed. Ik vond het mengen ed niet erg. Mijn vriend deed het spuiten (dat vind ik wel te eng hihi) Verder is dat van dunne bms puur toeval, is geen bijwerking van Menopur. Hoop voor je dat het na 2 jaar worstelen gauw raak zal zijn! Ik had trouwens van mezelf een erg lange cyclus... en vaker GEEN dan wel een ei... al met al ben ik nu van onze laatste iui 26 weken in verwachting!!! (wij hadden de IVF papieren al ingevuld en wel...) @Me083 Begrijpelijk dat je even wat rustiger aan doetw at betreft het foruj meis. Wle leuk/fijn dat je af en toe komt, leest en schrijft. Spannend toch allemaal, is je nod dan 9 mei? Ik hoop voor je dat IVF toch niet nodig zal zijn en dat je net als ons de dans ontspringt!!!! Toi toi toiiiiiiiiii @Laikabadask Ook welkom meid, jij ook al zo lang bezig. Wat balen zeg. Aan de ene kant fijn dat ze geen aanwijsbare reden hebben gevonden en aan de andere kant weer minder. Hopen dat iui in combi met Menopur voor jou de oplossing zal zijn. Wanneer heb je je eerste fm?? @Druuf Hoe gaat het met jou meis?? @ALL Ik zit al weer over de 26 weken meiden!!! Owww voelt nog altijd zooooooo maf!!!! Zal straks ff foto posten. Liefs Sjorsje
@ Vasca: mijn normale cyslus is altijd 28 dagen....dus precies 4 weken. Bij de IUI zat ik meestal op een cyclus van zo'n 3 a 3 en halve week! Heb een keer een uitgangsecho gehad op dag 4 (normaal op dag 3 maar er zat een weekend tussen) toen was mijn eitje 15 En mocht dus niet starten omdat het al vrij groot was en dan had stimulatie geen zin...... Kregen dus de tip om het al te gaan "doen" terwijl ik nog ongi was! Blehhhhh maar ja je hebt t er voor over! Zelfs dan was mijn cyslus gewoon 4 weken, dus ik heb waarschijnlijk wel een langere LF! @ Sjors: met mij gaat het super! Zit flink aan de voorgeschreven vitamientjes uit Dusseldorf hihi! Volgende week nog een weekje werken en dan eerst even lekker met mijn moeder op vakantie voordat ik aan de volgende achtbaan (ivf) ga beginnen! Heb er zin in!! Hoe is het met jou en je beeb???
@Druuf Ow meis waar ga je heen met je mams??? Goed bezig jij aan je vitamieniessss Gaat helemaal goed komen! Met mij gaat het goed. Ben mega blij dat we over de 26 weekjes heen zijn. Voelt weer als een mijlpaal. Ons meisje is erg druk met wiebelen en bewegen dus heb ook constant bevestiging dat het oke is... gebruik de angelsound ook nog wel regelmatig hoor. Vind het mega geweldig om te horen en toch ook wel een fijne bevestiging na de ma's. Blijf het spannend vinden.
Wij gaan even 8 daagjes naar de zon in Tenerife!! Wat fijn dat het zo goed voelt bij je!! Ik hoop ook zooo dat ik na de vakantie direct mag starten!