topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    zo meiden heb veel moeten lezen.
    lees af en toe mee.

met mij gaat het super.eind mei weten we het geslacht spannend.

@sjors, hoe gaat het met jou zwangerschap meid?

2. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Ilayda
    Wauw meid morgen zit je al weer op de 16 weken! Wat goed!!! Spannend eind mei geslacht weten.... ben benieuwd!

Met mij en de zwangerschap gaat het goed meis. Ik heb we een lage suiker maar houden het goed in de gaten. 8 mei hebben we weer controle. Dan zal blijken of we bij de vk mogen blijven of dat ze ons terug pasen aan de gyn.

3. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Gisteren weer heen geweest. Eitje was niet genoeg gegroeid (3mm) Nu moet ik morgen weer komen en hopelijk dan groot genoeg voor de pregnyl.

4. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Ow dat is nog erg klein meid! Hoeveel eenheden spuit jij>? 1 ampul? en hoeveelste dag zit je nu?

5. sjniezel

sjniezel Lid

24 jan 2012
    69
    0
    0
    Pregnyl zal nog niet voor direct zijn dan vrees ik,normaal groeit het ongeveer 2mm/dag en zou het 17-18mm moeten zijn voor je pregnyl moet spuiten,dus mss dat ze de dosis nog gaan verhogen weet niet hoeveel je nu spuit.

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Sjorjette en Druufke, bedankt voor jullie reacties!

@Sjorsjette: gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is altijd fijn om succesverhalen van iui te lezen, dat geeft weer hoop.

@druufke: Spannend dat jullie met ivf gaan beginnen. Hoewel het altijd naar is dat je weer een stap verder moet gaan, is het denk ik ook wel spannend en geeft het hopelijk weer nieuwe hoop. Veel succes!

en ik heb natuurlijk nog weer een paar vraagjes:
    de apotheek zei mij dat Menopur niet meer koud bewaard hoeft te worden sinds vorig jaar omdat er iets is veranderd in de conserveringsmiddelen. Dat klopt ook met wat er op de verpakking staat en zij hadden het dus ook niet koud liggen. Ook staat er dat het niet van te voren gemend mag worden. Maar het ZH zei mij juist: koud bewaren en het mag best een paar uurtjes of aan het begin van de ochtend gemend worden hoor.
    Dus naar wie luister ik?? En mengen jullie wel eens van te voren? Hoe lang dan ongeveer? Ik heb het nl met koninginnedag wel gedaan (14.30 gemend en om 18.45 gespoten ergens in zo'n vies toilethokje;))

En over de naalden:
    wat voor grootte naalden gebruiken jullie? Ik heb nu voor de menopur dezelfde als voor de pregnyl (van die licht oranje). Maar ik moet zeggen dat ik de prik elke keer best naar vind en ook gemener dan de pregnyl. Maar ik lees juist dat iedereen de pregnyl zo veel gemener vind. Dus heb ik misschien de verkeerde naalden? Heb deze meegekregen van het ZH zaterdag. De apotheek zei dat er ook nog een maatje kleiner was dat op zich ook mag voor in je buikvet spuiten. Maar durf dat toch niet zomaar te doen...

alvast bedankt weer!

7. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allen, ben weer terug van weg geweest, helaas maandag ongesteld geworden! Ik was zo verdrietig! Weer een tijd gedacht dat hè goed gegaan was! Een mega eisprong en nog niks! Nu ben ik. Terug en kan nadenken ( nie goed veel nadenken) we gaan volgende ronde terug naar het ziekenhuis en een behandeling starten. Nu is het te laat en kan ik nie meer bellen,te ver in de cyclus alweer. Bovendien kan ik in deze weken nog mijn scriptie afsluiten. Dan kan er precies 1 ronde voor de zomer vakantie. Nieuwe ronde met menopur en een tablet voor het bm sl vlies.

Da issue over het bm sl vlies voor de nieuwe onder ons, is gewoon iets van. Mijn mmm verhaal. I heb enorm dun slijmvlies waardoor het niet tot een goede innesteling kan komen. Dat is geen bijwerking!!! Wel een bijwerking van clomid als je da ooit mag krijgen.

Alle nieuwe welkom en veel succes!

@druuf ben je nu al weg?

8. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vasca,
    Menopur bewaar ik nooit in de koelkast, nooit gedaan ook. Alleen pregnyl!
    Mengen heb ik 1 keer van te voren gedaan, dan bewaaarde uk het wel in de koelkast!
    Naalden, de Dunst mogelijke gevraagd in de apotheek, 11 of 12 mm geloof ik! Dezelfde als waar ik pregnyl mee spoot! Als je pijn hebt bij het prikken kun je ook eerst met een ijsklontje je buik verdoven!

9. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ingetje: goede tip trouwens, van dat ijsklontje!
    Jij hebt het trouwens over menopur en een tablet voor je bmvlies? Ik ben deze cyclus dus begonnen met menopur (en pregnyl), maar heeft geen effect gehad. Voor de eisprong 4.9 mm gehaald (overigens wel het hoogste ooit!) en 2 dagen na de pregnyl weer gedaald naar 4.0 mm... ;-( Wat is dat tablet waar je het over hebt? Misschien kan ik het eens aankaarten bij mijn gyn?

10. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend trouwens, dat je weer ongi bent geworden... Kop op meid, nieuwe ronde!

11. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, menopur heb ik al andere rondes gehad, dat was onvoldoende voor mij. Slijmvlies. Nu moet ik er een tablet bij progynova. Hoe en wat precies weet ik nog niet. Als ik meer weet hoor je het! Welk ziekenhuis loop jij?

12. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het Elkerliek in Helmond. Menopur heeft bij mij dus ook niet geholpen. Mijn probleem ligt ook bij het te dunne slijmvlies. Waarschijnlijk willen ze volgende ronde (wanneer ik ongi word tenminste) iets anders gaan proberen. Ik heb wel al over progynova gelezen. Ik vind het fijn om me daar al in te verdiepen, zodat ik weet waar ze het over hebben in het ziekenhuis. En wellicht kan ik het voorleggen... Ik ben benieuwd naar jouw ervaring hiermee! Hoe dun is jouw bmvlies altijd?

13. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Ingetje
    ow meisssss hele dikke knuffff hoor van mij!!!!
    Liefs Sjorsje

@Vasca
    Ik bewaarde Menopur wel in de koelkast, en deed ook soms vooraf mengen namelijk; in de rondes met dosering ophogingen moest ik wel... ik moest anderhalve ampul spuiten.. en dus 3 mengen en de helft spuiten.. de andere helft lag dan klaar voor de volgende dag (alles in koelkast).

Wat betreft naalden.. krijg jij Menopur niet met opzuignaald & spuit naald geleverd dan?????????? Ik had namelijk idd een dikke lange naald voor ut de ampul zuigen en mengen enz... en een hele korte flinter dunne om te spuiten.

xxx

14. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me even aan bij Sjors, klopt op deze manier deed ik het ook, het mengen. Had het even uit mij. Geheugen gebannen! Ook had ik de opzgnaald en de spuitnaald! Een keer zelfs een hele fijne maar dat was een proefnaald en die kreeg ik daarna niet meer!

15. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Ik heb de menopur nooit in de koelkast bewaard en ook nooit van te voren gemengd........
    Heb nooit veel last gehad van het prikken....alleen de pregnyll inderdaad, maar dat lag niet aan de naald, maar aan de vloeistof....

ingetje balen meid dat je weer ongi bent geworden.....wat voor behandeling ga je starten volgende cyclus?

ik vertrek maandag pas naar tenerife.....heb nu wel al lekker vakantie!!

16. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    ik spuit 75 eenheden? 1 ampul in ieder geval.

Afgelopen woensdag (2-5) ben ik weer heen geweest en toen was mijn ei ruim 19 mm! Enorm gegroeid dus. Dus donderdag is er voor het eerst geinsimineerd. Er zijn in totaal 5 miljoen zwemmertjes terug gezet. En nu afwachten

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Laikabasko: heel veel succes de komende en slopende 2 wachtweken!!

18. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik weet dat het nog heel vroeg is, maar ik heb echt nood aan een 'uitspuwmoment'. Gisteren een echte rotdag gehad. Gisteren heeft mijn schoonbroer tegen mijn man 'tussen de soep en de patatten' gezegd dat ze zwanger zijn. Mijn man heeft dat gisterenavond tegen mij gezegd en ik ben een beetje ingestort. Je moet weten dat ze maar met 2 zijn en dat mijn man de oudste van de twee is. We hadden het ook niet echt zien aankomen, want ze zeiden eerder dat ze nog wat wilden wachten en ze zijn vollop bezig naar het zoeken van een woning en wij dachten dat ze gingen wachten tot ze hun stekje gevonden hadden. Niet dus... Het klinkt misschien stom en egoïstisch van mij maar het is ook het eerste kleinkind dat mijn schoonouders krijgen en mijn schoongrootouders en alles wordt nu zo maar even voor onze neus afgepakt. Ik vind het ook grof wanneer hij het vertelt heeft. Ze waren samen op een vrijgezellenfeestje en tussen 2 bowlingspelletjes krijgt mijn man dit nieuws. Alsof mijn man geen gevoelens heeft! Ik merk dat hij er ook van aangedaan is, maar ik ken hem al een beetje en zie dat hij dat voor mij probeert te verbergen. Ik vind de timing ook zo fout dat ze het gezegd hebben, ik zit op het laatste van mijn wachtweken en dat is al zo stresserend. Die lat ligt nu zo hoog dat ik 'moet' zwanger zijn. Ik denk dat ik echt deze week compleet ga crashen wanneer blijkt dat het niet zo is. Ik heb sinds gisterenavond massa's buikpijn, mijn lichaam trilt van de stress en heb ook last van hartkloppingen. Ik heb deze nacht enkel liggen wenen af en toe en heb echt geen minuut geslapen. Om 5 uur ben ik er dan maar uitgestapt, heb eerst een beetje tv gekeken en ben nu aant werken voor mijn job. Ik heb mijn schoonbroer daarnet een ber gestuurd, waarin staat dat ik hoopte dat ze toch meer begrip gingen tonen voor onze situatie en dat ik het allesbehalve vind hoe hij het vertelt heeft. Heb ook gezegd dat ik wil dat ze ons gerust laten. Ik weet nu al van mezelf dat ik daar echt niet ga kunnen mee omgaan. Ik wil ze niet meer zien. Dit is nu echt 'de' druppel die mijn emmer doet overlopen. Ik voel me echt slecht en ik vind het zo ambetant omdat stress zoiezo ook al niet goed is in 'onze' situatie. Ik was van plan dinsdag te testen (test altijd 2 dagen te vroeg), maar ik denk als ik de uitslag ga zien, dat ik echt ga crashen en dat ik niet ga kunnen gaan werken. Ik zit er echt compleet door, dit had ik niet nodig. Eerst dan dom intake ivf-gesprek en nu dit. Kan het dan echt nooit eens goed gaan? Is dat nu echt zoveel teveel gevraagd? Sorry, maar moest echt mijn gal eens uitspuwen.

Mex

19. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Lieve Me,

Gooi je frustraties hier lekker eruit!! OOK daar zijn we voor!
    Wat een verschrikkelijk bericht voor jou en je man!! Ik kan het me helemaal voorstellen hoe je je voelt!!
    Ook wij hebben in deze klote situatie gezeten en het is inderdaad heel klote. Ik ben bij ons in de familie ook het oudste en mijn nichtje (heb geen broers of zussen) haar kleine is inmiddels al 2........! Ik kon er ook niet heen op kraamvisitie dit deed mij heel veel pijn. Ik had wel het geluk dat iedereen dit in onze familie begreep en respecteerde.....ook mijn nichtje. Zo hebben mijn buurjongen en buurmeisje toen ze mekaar een half jaar kende een "ongelukje" gehad......ook dit was frustrerend voor ons.....het was helaas bij 12 weken fout gegaan, en ik mag het niet zeggen maar op dat moment was ik opgelucht......later schaamde ik me mega dood voor deze gedachte. Het traject is heel zwaar en emotioneel. En het is natuurlijk heel makkelijk gezegd o een moment dat jij je klote voelt, maar je moet door......je moet toch proberen je erover heen te zetten hoe moeilijk dit ook is. Het beheerst nu al je complete leven (denk wel voor ons allemaal) En dat je nu zo verbitterd bent kan ik me helemaal voorstellen.....alleen.....je schiet er geen reet mee op!! Je word er niet zwanger door.
    Ik hoop met heel mijn hart dat je een positieve test zult hebben aankomende week, maar probeer er niet al te veel op te hopen, al is het maar uit zelfbescherming!!

En als je wil zeuren ga gerust je gang, daar zijn we ook voor!!

Veel liefs!!

20. ecl

ecl Niet meer actief

Hey meiden,

Me meis een hele dikke knuffel voor jouw! Ik ken dit instrorten ook heel goed.
    Dit zal heel moeilijk voor je zijn. Je hoopte toch de eerste te zijn met het krijgen van een kindje en dat jouw kindje je schoonouders opa en oma zou maken.
    Naast dat is het weer met je neus op de feiten gedrukt worden. en dat is dat het voor jullie met veel moeite gaat en dat het zo vreselijk lang duurt voor je jullie wondertje in je armen kunt houden.
    Alle emoties die er bij komen kijken en de onzekerheid of en wanneer je nou eindelijk eens moeder gaat worden zijn opzichzelf al heel heftig.
    Ik kon er niks meer bij hebben, elke tegenslag voelde 100x heftiger dan anders.
    Al die mensen die (per ongeluk) zwanger werden. Mensen met kinderen die er totaal niet voor zorgen. Dat kwam helemaal in als een bom(en nu nog steeds trouwens, mijn maag draait nog steeds om als ik hoor dat iemand zwanger is).
    Geeft toe aan hoe je je voelt, maar probeer daarna weer je hoofd op te tillen en verder te gaan.
    Hoe je schoonbroer het heeft gebracht is niet handig en de plek al helemaal niet. Probeer te bedenken dat hij waarschijnlijk niet echt wist wat het juiste moment was, ze voelen zich vaak toch een beetje rot om het te moeten vertellen. Het is ook wel heel mannelijk om het dan maar zo tudden neus en lippen door te vertellen. En het goede moment....die is er niet! Het is sowieso heeel erg pijnlijk.:(
    pppffff het is gewoon heel rot!
    Mijn duimen draaien voor een mooie positieve test!

Druuf hoe is het met jouw meis?

Inge he gatsie ben je weer ongie geworden;) sjonge jonge.

Sjors meis wat gaat het toch hard! hoe is het met je?
    Ilayda hoe is het met jouw?

Hier gaat alles goed! Ben nu al 2x ongesteld geworden, eerst 6 weken na me bevallingen en daarna iets van 42 dagen later. Ben benieuwd hoe en of het verder gaat.
    Met toetoe gaat het hartstikke goed! Ze is flink aan het groeien en is een heel vrolijk gezellig meisje.
    Ga hier toch ff 2 foto's plaatsen. 1 van de eerste dagen en 1 van nu!

Op de eerste foto is ze 2 dagen oud en 2940 gram, 48cm
    Op de 2de foto is ze 2,5 maand en 5600 gram, ong. 56cm

Deel Deze Pagina