topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is nog een kleine kans op een zwangerschap. Zaterdag opnieuw bloed gaan prikken. Hcg is niet hoog, maar schijnt dat dat wel kan in dat stadium. Progesteron stond goed.

2. ecl

ecl Niet meer actief

oh me, meis wat zenuwslopend spannend! ik ben super hard voor je aan het duimen!

3. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

Gisteren dus naar de gyn geweest. Eigenlijk ben ik best wel een beetje geschokt daar vandaan gegaan... Voor het eerst heb ik dus een gesprek gehad met de gyn, normaal loop ik bij de fertiliteitsarts. We hebben samen even doorgenomen wat de stand van zaken op dit moment is. De menopur van afgelopen cyclus heeft dus niet gedaan wat het moest doen. Mijn probleem (wat ze tot nu toe denken) is een te dun bmvlies. De menopur heeft wel iets gedaan, maar niet veel. Bovendien was de dikte na de pregnyl zelfs weer gedaald...Dus, wat is wijsheid om volgende cyclus te doen? Zelf begon ze al over progynova, wat ik zelf ook al aan wilde kaarten. Maar.... progynova kan het bmvlies verdikken (of opbouwen), maar het remt de eisprong vertelde ze. Dat wist ik helemaal niet! Dus ik zou een 2 a 3 cyclussen progynova moeten slikken om te kijken of het bmvlies zich daarmee opbouwt, maar ik heb dus dan die maanden geen kans om zwanger te worden omdat je waarschijnlijk geen eisprong hebt... Pfff wat een situatie.

@ingetje: ik heb dus ook gevraagd waarom niet in combinatie met menopur, zoals jij ook hebt. Mijn gyn vertelde dat hier te weinig over bekend is om deze middelen samen te gebruiken?!? Waarom liggen die ziekenhuizen toch niet op één lijn he? Ik ben benieuwd hoe jouw cyclus verloopt met menopur + progynova. Hou me op de hoogte!

Verder kreeg ik dus te horen dat er verder geen andere middelen zijn om het bmvlies te verdikken... dat was dus wel een klap. Want zonder goed bmvlies, geen innesteling... ook niet bij ivf... Dit was niet wat ik had verwacht te horen...

Maar vooraf ik ga beginnen aan progynova, willen ze eerst alles uitsluiten. Dus ze begon over een kijkoperatie van de eileiders. Natuurlijk wil ik alles aanpakken wat mogelijk is, maar ik vind het wel een beetje eng... En helemaal omdat ze zei dat dit waarschijnlijk al a.s. woensdag of vrijdag gaat gebeuren!! :$ (mits ik ongesteld ga worden dan, wat vandaag of morgen moet gebeuren) Ik heb een hele korte 1e fase, op dag 9/10 al mijn eisprong, dus het moet in de eerste week gaan gebeuren. Zo, dat is ineens snel! Pfff even wat verwerken... Maar mocht ik ongesteld worden, ga ik het wel doen. Hoe sneller hoe beter. Maar tot op heden nog geen ongi te zien... gek word ik van die onzekerheid! Dinsdag word ik gebeld door het ziekenhuis of ik ongesteld ben geworden, en dan gaan ze een van die dagen inplannen.

Bij die operatie heb ik me neergelegd. Maar ik heb vannacht niet geslapen van het nieuws dat er weinig middelen zijn om mijn bmvlies te verdikken. Ik ben gewoon zo ontzettend bang dat ik nooit een klein wondertje in mijn buik zal hebben...:(

Zo, ik zie dat het weer een heel verhaal is geworden, sorry voor mijn beklaag meiden.... Het moest er even uit.

Fijn weekend allemaal!

4. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi mime

Dat is inderdaad afschuwelijk nieuws! Maar weet je dat heb ik 1 jaar geleden al te horen gekregen. Bij mij waren ze er vrij snel achter dat dit de reden moest zijn. Eerst leek het echter zo dat ik ook nog pcos had maar dit is na mijn miskraam verdwenen. Hetgeen ik altijd ben blijven onthouden is dat ook met minder slijmvlies er genoeg vrouwen zwanger zijn geworden! Ik ben zelf in de zomer spontaan aangeteld en was 6 weken zwanger. Dat k een miskraam heb gehad heeft niets te maken gehad met het dunne slijmvlies dat ik heb. Je slijmvlies zorgt voor de innesteling en later voor de aanmaak van een placenta. Die was al aanwezig!Ik heb toen expres gekozen voor een curretage zodat ze dit direct allemal zouden kunnen onderzoeken. Ik weet dat het heel erg moeilijk is te bedenken dat er zoveel mogelijk is op vruchtbaarheids gebied en dat hierovor nog zeer weinig is. Je leest dat men experimenteert met zelfs paracetamol enz. Ik ga nu ook naar een osteopaat. Dit heeft een zeer grote invloed gehad op mijn eisprong die nu ineens zeer regelmatig en goed is! Ik ga straks naar de huisarts om te vragen wat hij er verder van denkt. Ik heb soms iets nuchterder advies nodig dan mijn eigen omgeving. HIerna ga ik volgende week een afspraak maken bij degyn om het nieuwe traject te bespreken.
    Ik weet trouwens wel van vorige rondes dat wanneer ik extreem gestimuleerd werd, lees hier 3 ampullen ongeveer per keer dt ik wel een dikke slijmvlies zou krijgen. Dus daar valt nog niet mee te experimenteren. Bovendien dat progynova de eisprong tegen zal houden is alleen maar gunstig want als je slijmvlies ronde eisprong niet dik genoeg is heb je ook niets aan! Het is wel lang wachten maar als dat dan het resultaat is!? Ik zal je zeker op de hoogte houde en jij mij hoop ik zo? Welk ziekenhuis loop je? Of had ik dat al gevraagd?

5. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ingetje,
    We zitten eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje he?! Ik ga je zeker op de hoogte houden. Fijn dat er iemand is waar ik mee kan praten en ervaringen kan delen... Ik loop in het Elkerliek in Helmond, en jij? Weet jij trouwens waarom jouw gyn wel de combinatie menopur + progynova voorschrijft?
    Maar goed, eerst de operatie eens doorstaan, en dan op naar de progynova...

6. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dat weet ik niet precies! Ik zal het eens goed navragen komende keer allemaal! Ik loop in Venlo, Viecurie. Heel veel succes met je operatie!!! Je kunt het!

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Mime
    Meis ik kan me heel goed voorstellen dat het een klap is dit allemaal te horen!! Sterkte met de operatie.
    Ik hoop voor je dat het toch allemaal goed is voor een zwangerschap en baby natuurlijk!!!

8. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    slecht nieuws... wachten op bloedingen...

9. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    me, dat is niet goed te horen! Heel veel sterkte meis! Was je HCG gedaald dus neem ik aan? Echt zo balen allemaal!

10. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hcg is gedaald... echt niet goed...

11. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vandaag 2 dagen over tijd, maar test was vanmorgen negatief...
    Dinsdag wordt ik gebeld voor de datum van de operatie, maar dat zal volgende week wel worden. Want zolang ik niet ongesteld wordt, kan er geen operatie gepland worden. En natuurlijk hoop ik niet ongesteld te worden ;) maar die onzekerheid, ohhhh..... Zou de test nog positief kunnen worden??

12. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas, vanmorgen ongi geworden... snik.
    Nu wachten op een telefoontje van morgen wanneer de operatie plaats kan vinden....

13. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    man niet te geloven! Heeft er nu niemand geluk hier?! Ja sorry diegene die al gelukkig zijn natuurlijk haha. Ik belde vanmorgen de gyn. kon ik half juni terecht. Heb hun even haarfijn uitgelegd dat dat absoluut niet kon. Ineens kon ik ook 29 mei komen. Nou fijn dat is precies voor de volgende periode, hopelijk niet nodig maar ja het zal wel....

14. ecl

ecl Niet meer actief

He gatsie dames, wat een negatief spiraal hier! Gun jullie zo erg om eindelijk eens mooi nieuws te kunnen brengen......

Ik denk aan jullie en blijf flink voor jullie duimen!

15. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ecl: lief van je! Ik hoop dat het helpt, want het is allemaal niet echt positief hier op dit forum inderdaad...

@ingetje: misschien heb ik iets gemist, maar waarvoor moet je naar de gyn?

Heeft iemand trouwens ervaring met tarwekiemolie capsules om het bmvlies te verdikken? Ik heb hier iets van gelezen... Ik ga het denk ik maar proberen, niet geschoten is altijd mis... toch?

16. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    ik ga naar de gyn om te bespreken hoe mijn behandeling menopur en tabletten eruit moet zien. Hoeveel menopur enz. Wanneer starten enz. Tarwekiem ook geprobeerd maar holp niets. Helaas maar ja misschien bij anderen wel....

17. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh ben je nog niet begonnen met progynova dan? Dat dacht ik.... Ik waarschijnlijk de ronde na de kijkoperatie. Men zegt wel dat progynova de eisprong remt, is jou dat ook verteld?

18. ecl

ecl Niet meer actief

Dames even over vitamientjes enz.

Wij zijn op een gegeven moment wel met extra vitamine begonnen. Voor mijn vriend, omdat zijn zaad aantal laag is en voor betere kwalitiet. en ik, om de eicel te verbeteren en de conditie van mijn baarmoeder en daarnaast hele lichaam. Hij nam elke dag 1000mg vitamine C(roter 70mg), 2 pilletjes selenium zink(kruidvat eigenmerk blauw potje), 1 pilletje B12(kruidvat eigenmerk groen potje) en 1 pilletje foliumzuur(kruidvat eigenmerk).
    Ik nam dagelijks 280mg vitamine C, 1 vitaal zwanger(kruidvat eigenmerk glaze potje), 1 pilletje foluimzuur(net als vriend)1 pilletje vitamine B12(net als vriend, 2 pilletjes vitamine D(voor kids kruidvat eigenmerk blauw potje) en 1 pilletje omega 3,6 en 9(etos eigenmerk).

Klinkt als veel verschillende dingen en een gedoe met nemen, maar dat viel heel erg mee.
    2 rondes van deze vitamine verder was ik zwanger. (misschien toeval)

Ik zou zeggen is het proberen waard en door eigenmerk potjes ben je ook niet zoveel geld kwijt!

19. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta sinds gisteren officieel in de planning van ivf. in de week van 18 juni zal mijn punctie doorgaan. Eerst nog pil verdernemen tot 1 juni en dan beginnen spuiten.
    Gisteren uiteindelijk toch hysteroscopie gehad. Ben wel nog duizelig van de verdoving.

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Goede morgen dames.......heb heel wat bij te lezen vandaag hihi!
    Zal maar meteen beginnen te klagen......brrrr wat is t koud!!!!
    Super vakantie gehad!!! Ben helemaal klaar voor de start!! Mijn echo afspraak is verschoven naar van as zaterdag naar as vrijdag dus ben heeeeel benieuwd of ik volgende week zou mogen starten!!!! Hopelijk kan ik snel wat positieve vibes hier brengen!!!

Veel liefs!!!

Deel Deze Pagina