@Druufke, die positieve vibes zijn hier inderdaad zeer welkom! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Succes vrijdag meis! Ik ben net gebeld door het ziekenhuis. Operatie staat gepland op maandag a.s. Op zich wel fijn, want dan kan ik me nog even voorbereiden en van het weekend genieten. Ben wel zenuwachtig, maar dat komt wel goed. Morgen intake gesprek...
Ha druuf, goed dat je genoten hebt van de vakantie! Lekker eve ontspannen voordat je dd avontuur begint! Hou ons goed opdeling hoogte! Wij willen alles weten! Zijn druk aan het nadenken over een seconde opinion maar weten niet goed waar omdat mijn traject niet duidelijk is. Ik bedoel ik zou gewoon niet weten voor welke behandeling ik moest vergelijken. Mime veel succes maandag! He laat moet je er zijn en moet je daar blijven?
@ego: Nou terug uit DD, echo gehad......linker eierstok zagen ze wel iets zitten.....kon een cyste zijn, maar kon ook nog resten van eisprong zijn, was niet duidelijk te zien! Schema gekregen om te spuiten Menopur en Cetrocide! Moet op dag 3 van de menstruatie terug komen om uit te sluiten of de "cyste" kleiner is of weg is! En dan starten joehoeeeee!!!!! Word nu heel spannend!!
@druufke: klinkt spannend! nu maar hopen dat het een restant eisprong was en geen cyste... @hier: vandaag de uitslag van de bloedtest gehad en het is inderdaad niet gelukt deze ronde. Ik had het wel verwacht, maar ik blijf het wel jammer vinden. Heb nu wel goede hoop voor de volgende ronde, want dan ga ik echt veeleer eerder komen voor een echo, of ze nu willen of niet!
@ druufke: Ik start deze maand ook met ivf. Vind het best allemaal een beetje eng. Ik heb volgende week vrijdag mijn echo, ben momenteel bezig met de pil tem 1 juni. Vanaf begin juni zullen de spuitjes terugzijn. En in de week van 18 juni heb ik mijn punctie en hopelijk terugplaatsing. Hopelijk heb je geen cyste! Me
@ me: ik heb de mazzel dat ik niet aan de pil hoef......daar doet dusseldorf niet aan gelukkig!! Als alles goed is heb ik dinsdag mijn ongi en mag ik donderdag starten......moet wel mijn lijf even meewerken hihi!!
Druuf duim duim dat het niet weer een cyste is! Heel veel succes we horen het neem ikaan wel! Hoe is het met de vitamines? Me heel veel succes! Al, wij waren bij vrienden op bezoek, hele goede vrienden. Zij zitten/zaten in het zelfde schuitje. Eerste kindje ook via ziekenhuis verkregen en nu gingen ze voor een tweede, dat hadden ze ook vertelt omdat we in hetzelfde ziekenhuis lopen. Na twee rondes zijn ze weer zwanger, erg mooi voor hun maar ook even hard slikken. Omdat het zulke goede vrienden zijn kun je ook samen blij en verdrietig zijn. We hebben even met z'n allen zitten zielig zijn. Toen vroegen ze of ik peettante wilde worden van hun kindje! Wel een hele eer! Ik heb dit weekend weer een ei, althans eer gisteren. Wel wat laat maar ja. Leuk leuk klussen. Poeh soms vind ik het best moeilijk weer op commando... Nu weer spannend wachten en dan ook nog 29 mei gesprek in ziekenhuis over eventuele behandeling.
@ingetje: dank je. ik dacht het al omdat volgens mij de iui te laat was (nog 19 uur na mijn eisprong) omdat de 1e fm te laat ingepland was. Ook was de zaadkwaliteit voor ons doen heel erg slecht (3 miljoen) en er was ook gewoon maar 1 eitje. Er is natuurlijk altijd kans en ergens hoop je het wel, maar had niet echt het gevoel dat we een eerlijke kans hebben gehad deze keer. Even een vraagje trouwens: is jullie ervaring ook dat je ei sneller groeit door de hormonen? Bij mij leek dit nu wel het geval, maar het kan natuurlijk ook domme pech zijn (heb vorig jaar ook 1x een bizar vroeg ei gehad). Maar deze ronde gaat mijn dosis menopur als het goed is omhoog naar anderhalve ampul (omdat ik maar 1 ei had). Zou dat kunnen betekenen dat het nog sneller gaat? Of werkt dat niet zo?
@ingetje: wat een moeilijke situatie toch ook weer! Ik heb ook een vriendin die na de mmm zwanger is geworden en dat maakt het wel makkelijker om blij voor haar te zijn. Maar toch blijft het ook pijn doen, omdat het je herinnert aan dat je het zelf ook zoooo graag wil. Wel heel mooi dat jullie er met hun over hebben kunnen praten en huilen. Das best wel bijzonder volgens mij, dat je ook die donkere kant kunt delen. Dus wees maar zuinig op dat soort goede vrienden. En hopelijk kunnen zij binnenkort gewoon ook heel blij zijn voor jullie...
Nou vandaag ongi geworden......dagje te vroeg! Maar dat betekent dat ik woensdag naar dusseldorf mag voor de uitgangsecho! Is deze goed dan begint het IVF circus! Hoop zo dat het gaat lukken......wacht nu al 4 jaar op een wonder!!!!
Hey Druufke, dan gaan we misschien een beetje gelijk lopen. Ik start ook met eerste IVF. Punctie gepland rond week van 18 juni.
@ Me: Spannend he......Als alles goed is begin ik woensdag (dag 3) met de Menopur......dan dag 8 de Cetrocitide erbij.......dan dag 14 of 15 de punktie!! Ik zal mijn punktie hebben in de week van 4 juni!! Dit komt omdat ik niet eerst aan de pil hoef!!!
wow druufke, spannend hoor! Heerlijk dat het ook allemaal zo lekker snel gaat Hier ook begin van ongi, maar nog niet goed doorgezet. Ik denk dat het morgen wel goed los zal zijn en dan maar weer aanmelden voor de volgende ronde...
Hoi meiden, gister kijkoperatie gehad. Rechter eileider was goed, links was wat verstopt. Die is nu goed doorgespoten. Verder zag alles er rustig uit. Nu weten we iig dat het bmvlies het probleem is bij mij. Ik heb nu nog wel ontzettend veel last van de wonden, en wat schouder pijn. Hopelijk is dat morgen weer wat beter. Succes allemaal dames!
nou mime, dat je eileider door is gespoten is natuurlijk alweer een verbetering! Er worden vrouwen zwanger met minder dan 7 mm baarmoederslijmvlies alleen is de kans kleiner. Ik ben zelf ook zwanger geweest en door stomme pech een miskraam. Aangetoond dat dit niet door te dun bmslvlies kwam. MOed blijven houden ismoeilijk maar wel nodig in de medische mm! We moeten elkaar gewoon goed op deh oogte houden van alles dat we krijgen,horen en weten wie weet is iemand daar wel bij gebaat!
@mime: fijn dat de operatie goed is verlopen. En het doorspuiten van die ene eileider, geeft nu toch weer extra kansen natuurlijk! Die schouderpijn is wel naar he, heb ik ook gehad. Gelukkig ging het bij mij na anderhalve dag weg hoor. Sterkte ermee! @druufke: hoe was dusseldorf? je was toch vandaag er heen? ik mag gelukkig weer meedoen deze nieuwe ronde (bij het vu is het wel eens druk en soms kan het zijn dat je een ronde moet overslaan, steeds mijn grote angst bij het aanmelden...). Maar ik vroeg mij af: ik had dus maar 1 ei bij 75 eh. Zws moet ik nu naar de anderhalve ampul, dus 117,5 eh als ik het ff zo snel bereken. Betekent het iets dat ik dus onvoldoende reageerde op 1 ampul? Ben ik dan moeilijker te stimuleren en heeft dat straks misschien gevolgen bij ivf? Of is het vrij normaal? Wil een beetje weten of ik me er eigenlijk zorgen om moet maken of niet.
@ Vasca: Meidik moet morgen naar dusseldorf maar lief dat je er aan denkt! Ik heb bij de iui's ook altijd aar 1 ampul gespoten.......3x 1ei 2x 2 eitjes en de laatste iui had ik er 4....dus wil eigenlijk niks zeggen....!! Nu bij de ivf ga ik 2 ampullen spuiten! Heel veel succes deze ronde!!
@druufke: o, dan gaat het in mijn hoofd toch nog iets sneller dan in het echt bedankt voor je reactie over de hoeveelheden. Bij jou hebben ze dus ook niet opgehoogd als ik het goed begrijp? Weet je waarom niet? Dat is ook een beetje waar ik me zorgen over maak...als er bij ivf al begonnen wordt met 2 ampullen, en ze daarmee pakweg 10 eitjes verwachten, zou het dan ook zo kunnen zijn dat ik met anderhalf ineens 5 eitjes heb?!? Das ook een eng idee want dan heb je dus iui's die niet doorgaan, wat me ook heel klote lijkt. Maar ik vind het ook een vervelend idee dat ik mezelf elke dag moet prikken en dan nog maar 1 ei heb, dat ik van mijzelf ook wel heb... Ben benieuwd wat ze donderdag gaan zeggen over de dosis. Veel succes morgen in DD!