topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ego: Fuck wat voel ik me klote!! Mag helaas niet gaan starten aan de ivf! Dat wat ze in mijn linker eierstok zagen afgelopen vrijdag bleek inderdaad een cyste zijn van nu maar liefst 4,6cm!! Moet nu vandaag beginnen aan de pil en over 2 weken (6 juni) weer terug om te kijken of ie dan al verdwenen is......Zo niet gaan ze hem weghalen!! Baal als een stekker........
    Begin er serieus in te geloven dat het ons gewoon echt niet gegund is!
    Lekker lijf heb ik!!
    Zo uitgezeurd hier.....ga ik thuis maar weer verder met mokken! Bah!!

2. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    druuf dat meen je niet!!!!! Wat een ellende!Ik had zo gehoop dat het niets was en dat je kon starten! Natuurlijk mag je even lekker mokken! Daar heb je alle reden toe!!!!! Ik geef je een digi knuffel, neit dat dat veel helpt maar ja. Nou wel fijn dat er direct actie ondernomen wordt en duidelijkheid is over welk plan je moet volgen. Dat je daar niet nog over na hoeft te denken. Misschien kunnen we met z'n twee op zoek naar een nieuw lijf!?

3. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje druuf, wat ontzettend balen!!! Het lijkt wel of het ons allemaal hier niet gegund is! Maar kom op meid, hoop blijven houden, dat is het enige wat ons op de been houdt! Ik geef je bij deze ook even een dikke knuffel!

Pfff, herstel van de operatie is me toch vies tegen gevallen. Wat een pijn in mijn buik... Gyn heeft me wel gezegd dat we deze ronde gewoon mogen benutten om zwanger te worden. Maar heb vandaag waarschijnlijk mijn ei (gisteravond positieve ovulatie test), maar heb weinig puf om te klussen nu.... Pfff.

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @druufke: o, nee! wat een rottig bericht!! :( Dan rij je helemaal hoopvol naar duitsland en dan krijg je dit... Hopelijk is de cyste over 2 weken weg. En misschien kun je zo denken: het is nu net of je net als in nl het lange protocol volgt. Dat doen ze hier volgens mij omdat ze dan denken meer en betere eitjes te krijgen geloof ik. Dus misschien is je lijf helemaal niet stom en zorgt het er gewoon voor dat je straks nog meer mooie resultaten krijgt. Want die ivf komt er heus. Maar het is echt wel heel erg balen en dat mag ook best even nu.

@mime: ik vond de kijkoperatie ook vervelender om van te herstellen dan ik dacht. Alleen bij mij kwam dat vooral door de narcose. Ik had geen pijn aan mijn wonden of buik. Althans, wel een beetje een gevoel van een blauwe plek, maar die zat op een hele andere plek dan de incisies. Hebben ze bij jou heel veel gedaan ook? Dat kan ook nog wel schelen met pijn.
    Als dat niet zo is, zou ik toch even contact opnemen met het zh als je pijn aanhoudt.
    Oja, onze dr zei ook dat we mochten klussen maar ik kon het niet opbrengen, voelde gewoon niet goed. Maar toen zijn we creatief geweest en hebben zelf een soort van "iui" gedaan :). Niet verder vertellen hoor, heel gênant ;)

@ik: ik ben vandaag weer begonnen met spuiten, nu 112,5 eenheden (anderhalve ampul). Ik vind het wel spannend, want als ik hoor dat jullie soms met dezelfde hoeveelheid wel meer eitjes hadden, ben ik nu een beetje bang dat ik er straks ineens heel veel heb ofzo...
    Verde4r was de fm dus echt niet leuk. Heb echt ruzie moeten maken met de vpk omdat ik eerder wilde komen dat zij had bedacht. Ze wilde er echt niet aan en vond dat ik al blij moest zijn met de 2 dagen eerder die ze me gaf. Ze wilden ook absoluut niet horen dat de vorige iui te laat was, was volgens haar gewoon op tijd. Heb voet bij stuk gehouden, maar stoom kwam uit mijn oren en volgens mij heb ik nu definitief het stempel dat ik een lastige zeur ben. Nou ja, dat moet dan maar. Maar baal er toch wel van. Waarom luisteren ze nou niet gewoon eens een keertje?! Je zou denken dat ze na zo'n blunder van vorige keer wel wat hebben geleerd, maar nee dus. Verder zijn de meesten in het zh trouwens heel aardig en ok hoor, maar alleen deze vind mij dus vervelend en gaat gewoon tegen alles in wat ik zeg, volgens mij omdat ik het dus ben. Komt denk ik omdat ik eerder met haar discussie over de iui heb gehad en de echo-data. T lijkt wel een beetje een ego ding te zijn. Maar daar ga ik dus mooi mijn iui niet door laten verpesten!
    sorry, moest t ff kwijt.

5. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Wat is t rustig hier!! Allemaal lekker genieten van het prachtige weer?!

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi Druufke, zeker rustig hier!

Ik was wel aan het genieten van het mooie weer hoor, maar zal toch ook nog even een update-je geven:

Ben dus zondag (dag 6) voor fm geweest. En wat was ik blij dat ik donderdag stevig het gevecht was aangegaan met die vpk die het maar onzin vond dat ik al wilde komen! Ik had dus na 3 dagen spuiten met anderhalve ampul al weer een follikel van 19 mm. Helaas wel weer maar 1 dus, maar ja, das ook een kans. De arts wilde zelfs een ovutestje doen om te zien of hij niet al bezig was te springen. Dat was niet zo, dus werd ik ingepland voor de iui op dinsdag (morgen). Ik moest nog wel 's avonds voor het spuiten van de pregnyl nogmaals een ovutestje doen om te zien of de ovulatie dan niet toch al had ingezet, maar dat was gelukkig niet zo.
    Maar was dus nu echt nog een beetje extra pissig op die stomme vpk die mij maar een lastige aanstelster vond. Als ik naar haar had geluisterd was ik pas op dag 8 gekomen. Dus de dag dat ik nu iui heb. Zou het gewoon door haar bijna weeeer te laat zijn geweest (al zou ze dat nooit toegeven, want volgens haar was de iui niet te laat houd ze vol).

Al met al blij dus met mijn eigenwijze gedrag, maar leuk is anders. Vind het wel lekker dat het allemaal zo snel gaat, maar maak me ook wel zorgen of het niet slecht is voor het ei, dat hij zo ontzettend snel groeit?!? weten jullie dat? heeft iemand anders ook de ervaring dat je ei sneller groeit door de menopur?
    Ik krijg dus met het verhogen van de dosis tot nu toe niet meer eitjes, maar wel een sneller ei :(;)
    Bms was op zich al wel redelijk, namelijk 8,1. Das voldoende al vond ik het zelf niet overhouden als ik eerlijk ben. Maar goed, het heeft nog 2 dagen om te groeien denk ik dan maar.

Verder met iedereen alles goed? Druufke, hoe voel jij je na de ontgoocheling in DD?

7. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

We hebben inderdaad genoten van het lange pinksterweekend met mooi weer!! Dus vandaar dat de computer even niet aan is geweest -;)! Dus ik heb lekker even kunnen relaxen, om te herstellen van de operatie. Verder heb ik geen nieuws, ik kan niet meer doen dan wachten tot mijn nod... We hebben deze ronde nog wel benut, maar ben bang dat we te laat zijn geweest... Eisprong was erg vroeg (wanneer ik op de ovu testen af moet gaan) deze ronde. Dus ik zit nu op het wachtbankje, 10 juni is mijn nod. Wachten = killing! ;)

8. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Ja mime i know!!! Wachten is niet leuk!!
    Word er langzamerhand gestoord van van dat wachten!!!! Wacht inmiddels al bijna 4 jaar!!!!!! Als ons wachten uiteindelijk maar eens beloond word, dat vind ik t prima!!!!

9. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, 4 jaar al... Dan mag ik niet klagen eigenlijk...
    Meis, soms zakt de moed me ook in de schoenen, maar ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het ooit voor ons allemaal goed komt! Mijn vriend zegt altijd: goed werk heeft tijd nodig! ;)

10. ecl

ecl Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft ruim 3,5 jaar gewacht voor ze besloot dat ze perfect genoeg was om te komen;). Nou en perfect dat is ze!!!!
    Gek genoeg voelt het nu echt zo als ik naar haar kijk dan denk ik; ze is zo mooi, lief, vrolijk en volmaakt.......het kan niet anders dan dat we daar op moesten wachten. Maar dames wordt soms ook nog verdrietig en laat best nog wel eens wat tranen lopen. Ben de mmm en alles wat daarbij hoort echt niet vergeten en ben me er van bewust dat er genoeg dames(net als jullie) nog steeds aan het vechten zijn voor een wondertje. Wordt daar echt verdrietig van, omdat ik weet hoe moeilijk en pijnlijk het is!
    Ik en dat zullen jullie strx ook hebben, kan geen enkele keer zonder trots en dankbaarheid naar mijn mooie meisje kijken.

11. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ego,
    Gisteren vol goede moed naar ziekenhuis, gekozen te starten met menopur en progynova. Maken we een echo, slijmvlies 4,5 mm. Weinig dus. Ik zit nu op dag 31 en merk nog niks, spannend dus. Gyn bekijkt nogmaals dossier van voor tot achter en wil toch eerst een seconde opinion. Wilden wij zelf na de zomer doen maar ja dan nu maar alvast. We zijn nu wel tevreden met het antwoord maar het was gewoon even helemaal anders als waar we op ingesteld waren. We beginnennu dus nier. Hij wil mij niet onnodig veel hormonen laten toedienen voordat ze in het radbout naar mij gekeken hebben. Hij gaat deze week een brief sturen en dan bellen ze mij voor een afspraak binnen 3 weken. Dus al met al wachten we maar weer verder af... Dan gaan we begin jullie gewoon eerst heerlijk 2 weken op vakantie!!!! Ook wel lekker hormoonloos op vakantie want ze zouden mij 3 keer de normale hoeveelheid hormonen toe gan dienen!

12. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou snel even, net een test gedaan. Waarom mezelf onnodig hoop geven. Negatief dus. Ben wel al op dag 31 en dag 15 na mijn ei. Nou ja....

13. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    jeetje ingetje weeeeeeer wchten....helass weet ik als geen ander hoe t voelt! Ik hoop dat je wat wijzer word van de hele situatie na de second opinion in nijmegen!!! En lekker op vakantie!!! Hmmmm heb onze vakantie ook alweer geboekt voor augustus......ja ja ja weer Tenerife hahaha!! Zolang dat t kan geniet ik er nog volop van!!!

Nou her nog steeds aan de pil.....voelt zooooo dubbel....maar jaaaaaaaaaa alles maar weer voor t goede doel! Woensdag weer terug na dusseldorf ben benieuwd of door de pil daadwerkelijk mijn cyste is verkleind of verdwenen!!!

Fijn weekend allemaal!!

14. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha druuf ja lastig altijd hè! Helaas hebben we daar samen al teveel ervaring in! Nu ong geworden dus zegt me weer genoeg! Wel pas op dag 32! Ik ga naar sardinië! Ben er benieuwd hoe het daar is! Heb trouwens ook mijn scriptie ingeleverd! Hè duimen voor jou komende woensdag!!,

15. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren mijn laaste pil gepakt en begin woensdag met mijn inspuitingen voor de start van ivf... ben benieuwd.... (maar ook wel een beetje veel bang!)

16. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè,
    Me succes met alles voor de IVF! Zet hem op!

Verder voor iedereen rust of zo? Winterslaapje met dit weer?

Bij mij niets te melden eigenlijk, als dat ik nog geen bericht heb uit nijmegen om een afspraak te kunnen maken. Nu 1 week en 1 dag geleden dat de gyn een brief zou sturen naar het radboud ben benieuwd hoe lang ik daa op moet wachten of dat ik zelf eens ga bellen?

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Terug uit DD en de cyste was bijna 2cm kleiner! Nu braaf de pilstrip opmaken en dan op dag 3 van de menstruatie weer terug. Hij gaat ervanuit dat ik dan gewoon mag starten!! Mocht ie er nog zitten en een acceptabel formaat hebben starten we evengoed en dan haalt ie hem bij de punktie weg!!
    Zo opgelucht!! Er zit weer schot in. Had wel even wat positiefs nodig!!

Liefssss

18. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds op het wachtbankje, nod is 10 juni... Maar heb er weinig vertrouwen in, bruinverlies en ongigevoel is weer aanwezig... :( En vrijdag afspraak bij gyn. Dus ik heb ook nog niet veel te melden! Hou jullie op de hoogte meiden!

19. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druuf, goed nieuws! Niet voor niets de pil genomen! Gaat gewoon goed komen!

Mime, shit dat is niet zo fijn! Ik hoop dat het toch nog goed komt, wel spannend hè dat stomme wachten!

Al, mijn "peet kindje"in wording gaat vandaag op de foto, 6 weken echo, spannend! En iets heel anders heb zojuist de laatste module van mijn opleiding ingeleverd! Ben nu helemaal klaar, nog 2 cijfers terug krijgen, scriptie en deze duimen draaien! Ik studeer voorlopig niet meer!

20. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn peetkind staat mooi op de foto met zijn of haar broertje of zusje! Oeps het zijn er twee! Nu wordt mijn vriend ook peetoom!

Deel Deze Pagina