@ingetje! wat bijzonder! is het ook een mmm-kindje? eh...zijn het ook mmm-kindjes? ik denk het wel, gezien de 6-weken echo? @druufke: hoera, goed nieuws! Fijn dat je zws gewoon mag starten en ook lekker dat ie die cyste weg haalt mocht ie er nog zitten. Wanneer verwacht je je ongi? @mime: rottig altijd he, dat wachten? Hier ook op het bankje, testdag is 12 juni (bloedtest, 14 dagen na iui). Moet helaas altijd testen ivm gebruik van de utrogestan:x. verder vanavond naar ivf-info avond geweest vandaag... komt zo toch wel dichtbij, maar krijg er gek genoeg eigenlijk vooral ook zin in zo. Maar heb toch ook nog wel erg hoop op deze of evt volgende ronde. Zou zo mooi zijn als het met iui lukte!
Vandaag helaas ongesteld geworden.... Ben vanmorgen bij de gyn geweest, en ik moet CD3 met de progynova beginnen. Weer helaas een maand niet zwanger worden, want hoogstwaarschijnlijk krijg ik nu geen eisprong. Maar goed, ik hoop dat mijn bmvlies dikker gaat worden met de progynova, en dat we na de volgende ronde weer aan de slag kunnen!
@ mime: pffff balen meis!! Maar weer vol goede moed verder......lekker makkelijk gezegd natuurlijk maar tja...we kunnen niet veel anders he!
Wat is het hier rustig meiden... Ik zit ook in afwachting voor mijn volgende afspraak bij de gyn hoor, maar ik dacht, ik zal eens kijken op het forum hoe het met iedereen gaat. Maar het is erg rustig, haha! Ik ben zondag (CD3) dus begonnen met de progynova. Maandag 18e weer terug naar gyn, en dan kijkt ze of het effect heeft op mijn bmvlies. I hope so!!! Succes allemaal weer dames, en ook vanavond met onze oranje-mannen !!
Zeker heel erg rustig! Her ook weinig nieuws. Ben al voor de tweede keer het ziekenhuis gaan bellen in 2 weken tijd. Ze hebben de brief voor de doorverwijzing nog niet gepost! Toch om gek van te worden. Ik heb besloten wanneer de breif vrijdag niet gepost is, ik het via de huisarts ga proberen. Ben het nu goed zat! Bij andere nog nieuws?
Vandaag eerste echo gehad. 6 (nog wel kleine) eitjes en baarmoederslijmvlies van 3mm. menopur wordt opgedreven van 3 naar 4 ampoules. Zaterdag opnieuw echo en begin volgende week waarschijnlijk punctie. Me
Even snel vanuit t werk! Jaaaaa ik ben ongi!! Mag vanmiddag al voor de echo komen!!! Ben zooooo blij!!! Hopelijk mag ik zaterdag mijn eerste spuitje weer zetten en dan eindelijk aan de ivf beginnen!
Haha, dat is nog eens wat anders, iemand die blij is om ongi te worden... haha!! Succes meid, ben blij voor je. Gister weer even een dipje gehad. Een goede vriendin vertelde dat ze zwanger was, meteen raak.... Zo'n dubbel gevoel. Ik wil blij voor haar zijn, maar het lukt me zo moeilijk... Vandaag even een jankdagje gehad...
mime. natuurlijk! Zou ook raar zijn als je dat niets deed! Het leven van ons gaat niet over rozen maar je moet er even over janken en dan naast je neer leggen en weer verder! Hoemoeilijk ook, we gunnen het iedereen maar ons zelf het meest! Laten we eerlijk zijn. Mijn moeder zei laatst zo: dat is niet erg dat je zo denkt en je op dat moment verdrietig voelt, denk je niet dat die andere mensen ook stiekem blij zijn dat jij een probleem hebt en zij niet? Toen moest ik stiekem nadenken en dacht daar heb je wel gelijk in! Dus natuurlijk ben je daar even verdrietig over!
@ mime:Ja was super blij dat ik ongi was geworden. En die baaldagen en jankdagen...verschrikkelijk!! Komt allemaal goed meis!! Nou dames.....ben terug uit dusseldorf. Mijn cyste zat er nog.....was niet groter geworden. Maar aan de andere kant zat nu ook een cyste.....wel een heel stuk kleiner dan die andere.....Ook waren er rondom de cystes wel duidelijk wat follikels te zien! Ondanks deze cystes mag ik toch gaan starten met de IVF want de gyn ging ervan uit dat het allemaal wel goed zat! Pffff ik zou blij moeten zijn.....maar zo voelt t niet......weet niet waarom....door de cystes?....door de spanningen?.....door t onbekende wat me te wachten staat?....door de te vele teleurstellingen die ik al gehad heb?....door de hormonen?...... Maar we gaan er maar van uit dat gyn weet wat ie doet...... Zaterdag weer eerste spuit zetten en dan volgende week vrijdag terug voor de eerste FM. Veel liefss
Hallo iedereen, ik ben hier voor het eerst dus ga me even voorstellen. Wij zijn sinds februari 2010 gestopt met de pil. Na een half jaar nog geen menstruatie gehad, dus maar naar de ha. Meteen doorverwezen naar het zkh. Na een echo en bloedonderzoek bleek dat ik pcos heb. Sinds ik gestopt was met de pil ben ik echt aan gaan komen dat blijkt met pcos te maken te hebben. Echt balen is dat. Toen gestart met clomid in totaal 5 x steeds een hogere dosis en geen enkele reactie. Toen besloten om aan de lutrelef hormoonpomp te gaan. Hiermee ook geen enkele reactie. In dec 2011 even rust moeten nemen omdat we besloten hadden om de LEO-behandeling te gaan doen. Dit is 13-3-12 gebeurd en toen heeft de gyn 10 gaatjes gebrand in iedere eierstok. Na de operatie vertelde de gyn dat het pcos echt heftig aanwezig is. Dus operatie was ook echt nodig. Meteen de 1e mnd na de operatie een eisprong gehad maar niet raak. Daarna weer met echo's gaan kijken wanneer de volgende er an zat te komen, maar nee hoor er komt geen 2e eisprong. Nou ben ik sinds 2 weken menopur aan het gebruiken. Netjes een nieuwe cyclus opgewekt met Provera en op dag 3 begonnen met spuiten. Op dag 11 echo gehad 1 eitje van 8mm dus nog erg klein. Op dag 13 bruin bloedverlies en overgegaan in echte bloeding op dag 14. Op dag 14 ook afspraak voor echo. Gyn zei dat dat normaal is dat het vaker voor komt met spuiten dat je een doorbraakbloeding hebt. Heeft dit iemand ooit gehad? Het eitje was nog steeds 8mm en kon alle kanten op zei de gyn. Dus afwachten! Maar morgen weer terug naar gyn voor echo. Groetjes Muppeke
Hoi Muppeke, welkom! Ik heb zelf de menopur gespoten om mijn bmvlies te verdikken, niet voor de groei van mijn eitjes, want dat gaat al goed uit zichzelf. Ik heb nooit last gehad van doorbraakbloedingen tijdens het gebruik ervan, dus ik kan je daar niet bij helpen. Ieder lichaam is anders... Ben benieuwd of je eitje vandaag gegroeid is, laat je even weten hoe het is gegaan bij de gyn? Ik heb trouwens gister uit nieuwsgierigheid een ovutest gedaan, gewoon om te kijken of ik heel misschien TOCH een eisprong zou hebben deze maand. Gyn heeft me vorige week gezegd dat ik waarschijnlijk geen eisprong zou hebben door de progynova. Maar ik ben eigenwijs, en ik wil het zeker weten . De test gaf wel een 2e streepje, wel lichter als het controlestreepje, maar hij was er wel. Wil dit zeggen dat er toch een LH-piek in aantocht is? Want wanneer je helemaal geen eisprong zou hebben, zou er toch helemaal geen 2e streepje komen?!? of heb ik dat mis? @druufke: natuurlijk ben je onzeker! Maar dat is niet meer dan normaal. We moeten uitgaan van de deskundigheid van onze gynaecologen, en daar ook op vertrouwen. Maar piekeren, twijfelen, onzekerheid... dat zit nu eenmaal in ons als mens. En je begint aan iets nieuws meis, dat is allemaal super spannend! Vertrouw erop meis, komt allemaal goed! Heel veel succes in ieder geval!
Hoi Mime, Dank je voor de reactie! Mijn eitje was gister niet gegroeid. En de bloeding is sinds vandaag gestopt. Mijn bmsvlies was dan wel nog netjes op dikte namelijk 6mm. Je zou zeggen dat het weer dun zou zijn. Ik ben dan wel sinds gister omhoog gegaan met de dosis van 75IE naar 137,5IE. En moet nu maandag middag terug. We wachten in spanning af. Natuurlijk wil je zeker weten of er wel of geen eisprong komt.< Ik zou ook getest hebben. Ik weet alleen niet zeker of er toch een licht streepje kan komen als er geen LH-piek komt. Ik heb zelf pas 1 keer een ovu-test gedaan omdat ik toen aan mijn lichaam merkte dat er iets gebeurde. Toen heb ik een test gedaan en het streepje was veel donkerder dan de controle streep. Heb toen in de avond mijn eisprong gehad (duidelijk gevoeld). Is ook de enigste geweest in ruim 2 jaar tijd. Dus sorry ik kan je daar niet echt mee helpen. Ben wel benieuwd of je er toch een krijgt.
@ muppeke: welkom hier en klets lekker mee!!' Hoe is het met iedereen hier?? De tijdelijke junk in mij is weer naar boven gekomen hihi, eerste spuit zit erin!!
Ik ben intussen opgedreven naar 4 ampoules per keer. Echo viel vandaag een beetje tegen. Er zijn maar 5 eitjes die doorgroeien ipv 6. Ze waren ca. 14mm. Baarmoederslijmvlies was wel al mooi opgebouwd naar 6mm. Punctie zal voor tweede helft deze week zijn. Maandag moet ik terug.
hoi meiden! @druufke: fijn dat je gestart bent weer Ik vind dat toch, ondanks dat prikken niet leuk is, wel fijn. Het gevoel dat je iets aan het doen bent... Dus junk nog maar even verder Hoeveel moet jij spuiten eigenlijk? @muppeke: welkom hier! spuit jij 137,5 EH? Hoe doe je dat dan? das dan dus 1 3/4 ampul? @me: jammer dat het er maar 5 zijn... is het een bekend probleem voor je? Gelukkig is 5 wel beter dan niets en kan ruim voldoende zijn om zwanger van te raken! @mime: moeilijk altijd he, die aankondigingen? Ik ben ook altijd weer bang dat er elk feestje/ gelegenheid weer dat soort dingen komen. Ik ga starten met mijn 6e iui. Mijn dosis is weer opgehoogd naar 150 EH, dus 2 ampullen. Vind het wel veel klinken. Zeker als ik hoor dat me83 maar 4 ampullen spuit bij ivf. Das het dubbele, maar zou dus wel veel meer eitjes moeten uitlokken. En omdat het steeds zo snel gaat, moet ik nu dag 3 voor de uitgangsecho en dan dag 5 (!) al weer voor de 1e FM... gek he? Je kunt je bijna niet voorstellen dat er dan al iets kan zijn. Maar vorige keer was er op dag 6 dus al een dikke follikel van 19 mm. Dus steeds maar ietsje eerder kijken he? Ik hoop wel dat we nu een keer meer eitjes krijgen. Misschien gaat het dan ook wel iets langzamer, als er meer eitjes komen. We hebben in overleg met de arts ook afgesproken dat we toch (indien nodig natuurlijk) nog een 7e iui gaan doen. Gewoon om het gevoel te hebben dat we echt 6 goede kansen hebben gehad met iui. En we hebben het zo weten te plannen, dat het de start van ivf niet hoeft te vertragen. Dus dat is dan weer fijn.
Druuf, goed bezig! Doe je best en hou ons op de hoogte! Wanner terug? Me baarmoeders in vies om jalours op te zijn! Go go go! Wel veel 4 ampullen, ben je nog te harden? Ik vond mezelf al vreselelijk me 2! Vasca toch nog een Iui wel fijn misschien ook wel, hou ons op de hoogte van de vorderingen! Mupet welkom! Allen, ik heb nu op dit moment een mega eisprong volgens mij, mijn zij doet echt hele Erge pijn! Huswerk gedaan en nog steeds! Ben benieuwd of het wat uit za halen. Het ziekenhuis heeft eindelijk de verwijzing gestuurd naar het radboud dus ik ga ze maandag gewoon vast zelf bellen!