topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Vasca: het voelde eigenlijk meteen ook alweer "vertrouwd" raar he?! Ik spuit nu 150IE Menopur......(IUI had ik 75IE) Ik had bij de laatste IUI met 75IE al 4 eitjes......, dus denk dat 150 voor mij meer dan voldoende is.

@ Ingetje: Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!! Ik moet vrijdag terug voor de 1e FM!!

Nou ik ga eens langzaam mijn bedje opzoeken....mag morgen werken.....leuk aardig doen tegen onze duitse klanten pffffffff

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @ingetje en druufke: als ik het goed begrijp, spuiten jullie dus voor ivf maar 150 EH... dan voel ik me wel best wel "ongevoelig" dat ik dat blijkbaar voor iui alleen al nodig heb. Ik hoop dat dat geen slecht voorteken is voor de ivf :(
    Ik krijg dan meteen visioenen dat ik heel moeilijk te stimuleren ben blijkbaar en dan misschien al vervroegd in de overgang ga...?!?
    Nou ja, mag niet op de zaken vooruit lopen natuurlijk.
    En wat ik dan gek vind, is dat het dan wel weer zo snel gaat. Dat geeft aan dat ik dus wel reageer op de menopur, maar net weer wat anders dan verwacht... zucht.

Bij ons doen ze trouwens de ivf niet met menopur, maar met gonal-f, heeft iemand hier ervaring mee? Is het aantal eenheden menopur bv te vergelijken met het aantal eenheden gonal-f?

Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte en ben ook benieuwd hoe het bij jullie allemaal verder gaat!

@ingetje: wat doe jij nu dan voor behandeling, of ben je aan het wachten? dat je nu je eisprong zo voelt bedoel ik...

3. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ vasca: hebben ze je nog nooit geprikt op je AMH waarde (eicelreserve) ! Ik zou me niet te druk maken ober de eenheden misschien werkt de gonal wel anders dan de menopur.....en heb je daarbij wel meerdere eitjes. Iedereen reageert nl anders op hormonen!! Komt allemaal goed!!

4. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen IVF, ik doe nu ovulatie inductie maar vanaf mijn iskraam niets. Wilden weer starten met verhogde dosis menopur en progynova. Nu wil de gyn dus eerst een seconde opinion in het radboud. Ik voel wel mijn ei maar heb telkens te dun baarmoederslijmvlies!

5. muppeke

muppeke Lid

14 jun 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vasca:
    Dankjewel. Idd nu je het zegt ik spuit 112,5 EH, stomme gyn die zij dan spuit je 137,5. Ik heb het ook helemaal niet opgemerkt haha. Ik gebruik 1,5 ampul.

@Druufke dankjewel.
    Mijn duimen draaien rond voor je, een spannende tijd voor jullie!

Ik heb vanmiddag weer een afspraak voor echo. Ben benieuwd of er nu wel iets gaat gebeuren.
    Tot nu toe ben ik alleen heel moe verder niet echt bijwerkingen.

6. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    muppeke, hoe was je echo??

7. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer eerste echo gehad na 8 dagen progynova. Was een beetje een teleurstelling, bmvlies was maar 3,4... Volgende week maandag terug, en hopen dat het dan beter zijn werk heeft gedaan...

8. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks de 4 ampoules menopur geen denderend succes. Deze keer waren er maar 4 grote eitjes meer te zien en 1 middelgroot. Woensdagvoormiddag heb ik de punctie. Ik ga zo blij zijn als die achter de rug is. Als er een volgende keer komt (wat ik stiekem hoop van niet) zal ik onmiddellijk moeten starten met 4 ampoules ipv 3.

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Me heel veel succes met de punktie......misschien komen er nog een paar bij door de pregnyll!!

10. muppeke

muppeke Lid

14 jun 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is mijn bmsv van 6 mm naar 9 mm gegaan.
    Dat doet het ect goed, maar er was geen groeiend eitje te zien.
    Ik had nog wel maar 3 keer de verhoogde dosis gehad, dus nog vroeg. Ik ga donderdag middag weer terug.

Ik lees wel dat te dun bmsv ook vaak voorkomt zeg, dat is ook erg!

Me: heel veel succes en sterkte met de punctie en hopelijk hoef je niet aan een volgende ronde te beginnen. Duimen draaien voor je!!

11. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow mooi baarmoederslijmvlies! Jaloers!

Succes met je punctie me! Wie weet is het we genoeg! Duimen draaien!

Moe was ik ook altijd van de menopur!

Druuf spannend, de dagen kruipen voorbij! Goede menstruatie gehad?

Alle, gisteren nou ja vannacht spokentoch gehad! Ben nu goed moe! Lag om half 3 in bed en toch werken vandaag! Hè was kamp! Ben geslaagd voor m'n opleiding! Mooi eindelijk rust! Vrder ga ik orgel radboud bellen! Hou jullie op de hoogte!

12. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Ingetje; Gefeliciteerd met het behalen van je opleiding!!
    Ben benieuwd wanneer je naar het radboud mag!
    En nee mijn ongi is mega vreemd......afgelopen donderdag en vrijdag hevig ongi geweest....zaterdag en zondag zo goed als niks.....maandag weer een beetje en nu is het helemaal weg........nou ja we wachten vrijdag maar eventjes af.....

13. muppeke

muppeke Lid

14 jun 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingetje: Gefeliciteerd met het slagen van je opleiding.
    Weet je al iets meer over het Radboud?

Iedereen: Ik heb iedere dag tegen de avond sinds en paar dagen last van vervelende hoofdpijn en gister heel heftig. Heeft iemand van jullie daar ook zo'n last van met de Menopur?

Moet vanmiddag terug voor een echo en meld het wel even.
    En als er dan nu ook een mooi eitje mag zijn dan, dan weten we dat het reageerd.

Groetjes en succes voor iedereen.

14. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ muppeke: Ik had op het einde ook last van een zwaar hoofd, moest wel 4 ampoules pakken.

Ik heb mijn punctie achter de rug! Oef! Nu goed rusten. Gisteren tel gekregen, ze hebben 6 eicellen kunnen plukken. Vandaag krijg ik tel of er bevruchting is.

15. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    @muppeke, ik had ook altijd 's avonds hoofdpijn van de menopur, kon ik de klok op gelijk zetten.... Was erg vervelend inderdaad, maar het hoort blijkbaar bij de bijwerkingen...

16. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt ontgoocheld: er zijn er maar 2 bevrucht van de 6...

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Menopur: Heb ook mega hoofdpijn al 3 dagen.......niet alleen 's avonds maar gewoon de hele dag!

@ Me: meid ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt......maar om het een beetje positief te houden: je hebt er maar een nodig! Makkelijk gezegd natuurlijk. Ik denkdat als ze mij dit zouden zeggen ik ook even zwaar teleurgesteld zou zijn hoor!!

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @me: fijn dat je punctie achter de rug is, maar ik kan me voorstellen dat je baalt van slechts 2 bevruchtingen. Maar zoals druuf al zegt: je hebt er maar 1 nodig. Je moet gewoon geluk hebben dat je de juiste hebt nu!

@hoofdpijn: ik heb vandaag ook hoofdpijn, maar gister voor het eerst in weken weer wijntjes gedronken, dus weet niet wat oorzaak en gevolg is. Heb tot nu toe volgens mij weinig klachten, maar ook steeds maar kort gespoten.

@druufke: ze hebben mijn amh niet geprikt. Dat doen ze alleen als je fsh waarde verhoogd is, zei mijn arts. Maar volgens hun valt t nog mee met de hoeveelheden die ik spuit. En inderdaad: nu eindelijk wel resultaat!

Gister en vanochtend (dag 5 en 6) voor echo's geweest. Gister zaten er 4 follikels: 2 rechts van 11 mm en 2 links van 10 mm. Vandaag rechts nog steeds 2: 11mm en 13 mm en links nog maar 1 van 11 mm nu. Dat was wel een opluchting, want 4 is wel echt wat veel! 3 vind ik wel acceptabel nog.
    Volgende FM is zaterdag, vind het erg spannend wat de follikels gaan doen hoor! De arts verwacht nu dat de iui maandag zal zijn.

Ik ben ondertussen ook een volleerde junk geworden hoor! Afgelopen dagen door veel afspraken steeds ergens op een toilet zitten spuiten. Had ze toen stiekem op werk vast klaar gemaakt gelukkig. Vandaag in de stad een beetje de tijd vergeten en ineens was het 18.30 (priktijd!). Gelukkig had ik t bij me, dus heb in de invaliden toilet bij de v&d zitten mengen en uiteindelijk geprikt. Ging op zich best goed, behalve dat er dus toen ik net binnen was, een echte invalide kwam, die stond te wachten tot ik er weer uit kwam!! En het duurde natuurlijk mega-lang, want moest echt alles nog doen. Dus niet heel relaxed. Heb nog nooit zo snel die spuit erin gejast en leeg gedrukt :D.

19. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha vasca, wat een gedoe hè dat spuiten! Ik heb ook wel eens op ongemakkelijke momenten moeten spuiten. Maar ja, je raakt eraan gewend!

Ik kon het vandaag weer niet laten, toch een ovulatie test gedaan, en wat denk je: kei positief!! Ondanks de progynova?! We hebben het maar meteen even gezellig gemaakt ;)! Ik snap er niks van, gyn zei dat ik nu geen eisprong zou hebben? Maar ja, de test is natuurlijk ook geen garantie, maar toch... Maandag pas weer een echo voor mijn bmvlies... Zouden ze dan kunnen zien of er een eisprong heeft plaatsgevonden??

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Weet niet precies wat de progynova voor hormonen bevatten...maar kan het niet zijn dat de test reageert op de progynova?

Deel Deze Pagina