topic voor gebruikers Menopur (ook ieder anders is welkom

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ecl, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Hallooooooooooo dames ik ben er weer!!!! Wat is het rustig hier) Ga alles netjes teruglezen en dan ga ik weer actief meeschrijven!

De vakantie was super en we hebben heerlijk genoten! Lekker tot rust gekomen.........volgende week woensdag de 29e mag ik weer naat Dusseldorf.........dan krijgen we te horen wat er mis is gegaan en hopelijkl door naar 2e poging!!
    Zo ik ga nu eerst met mijn beestje knuffelen en de was doen uiteraard!!

Veel liefs!!

2. sjniezel

sjniezel Lid

24 jan 2012
    69
    0
    0
    @ingetje alles was in orde met ons spikkeltje,heel beweegelijk en 4 september mag ik terug op controle. Straks nog naar de dokter want ik ben goed ziek,verkouden,keelpijn.... Vandaag wel gaan werken maar had eigelijk veel beter in mijn bed blijven liggen.Normaal ga ik zo snel niet naar de dokter maar moet nu niet alleen aan mezelf denken eh!
    Hoe gaat het met jou voor de moment?

@druuf veel succes ik duim alvast!

3. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha druuf! Iderdaad saai en stil hier! Heerlijk da je zo genoten hebt van je vakantie! Ben zo benieuwd hoe je gesprek in d dorf is vandaag! Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt en een nieuw plan!

Sniezel heb je wat gekregen van de huisarts?

Her alles oké, morgen voor het eerst haar de verloskundige! Ben benieuwd. Wa lijkt het lang als je 2 weken niet gecontroleerd bent! Nu weet iedereen in mijn omgeving dat we een kindje verwachten. Ik vond het best eng om te vertellen! Dan lijkt het ineens zo echt en dan denk je soms ineens, zit hij er nog wel!
    Ik heb maar eens iets gekocht om aan te trekken maar ik vind veel vrij duffe mode! Och ja niet klagen natuurlijk doe ik dat niet! Verder voel ik me prima. Ben wel enorm moe! Ik doe ook mee aan moeders voor moeders trouwens, dat doe ik voor jullie! En iedereen die deze ellende heeft moeten doorstaan en nog steeds bezig is! Dus ik pies met liefde voor jullie!

4. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Ingetje: Spannend weer he een echo!! En thx dat je voor ons piest hihi.....het is ook gewoon zooooo nodig nog steeds!!

Ik zal proberen om het begrijpelijk te gaan maken, over mijn Dusseldorf verhaal. Als ik volgende week ongesteld word, dan mag ik weer gaan beginnen met een volgende poging. Ik ga starten met neuspray op dag 1.......op dag 3 ga ik weer spuiten zetten......de dubbele dosis dan de vorige keer. Wat inhoud dat ik 's morgens en 's avonds moet gaan spuiten. Dit om zoveel mogelijk eitjes proberen te verkrijgen uit 1 eierstok. Dit omdat mijn andere eierstok.....waar normaal een cyste in zit......waarschijnlijk niet mee gaat doen omdat er weer vocht in te zien was en geen eitjes (word extra goed in de gaten gehouden terwijl ik spuit. Mocht nu na een aantal dagen spuiten blijken dat ik niet genoeg eitjes (hij wil er tussen de 7 en 10 uithalen) ga kweken, word de poging afgebroken......dit ook om mijn kansen nu wel optimaal te gaan gaan benutten en niet meer met een paar eitjes te gaan kloten!

Waarom het de vorige keer niet gelukt is, is omdat er maar 3 eitjes waren waarvan er 2 niet rijp genoeg waren.....die andere had een matige kwaliteit en dat de zaadjes daar niet bij zijn geweest tja dat was gewoon vette pech!

Sorry voor het lange verhaal!!

5. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ druufke: dus binnenkort met volle moed starten met poging 2. Veel succes!

@ ingetje en sniezel: goed om te lezen dat alles goed gaat met jullie!

Ikzelf heb besloten om eventjes te wachten, nadat de eerste ivfpoging mislukt is. Ik heb wel besloten om te veranderen van kliniek, wanneer ik een tweede poging zou ondernemen. Ondertussen laat ik wel de natuur zijn gang gaan, je weet nooit. Momenteel ben ik aan het wachten op ongi. Spannend, maar zo bang. Ik denk dat ik ze vanaf vandaag kan verwachten, maar liever niet natuurlijk!

6. sjniezel

sjniezel Lid

24 jan 2012
    69
    0
    0
    @ingetje ik mocht kiezen of ik antibiotica nam of niet en heb beslist daar niet direct mee te beginnen,dus heb een weekje ziekteverlof gekregen,goed gerust en ben nog wel heel moe maar heb geen koorts meer en voel me wel beter dus antibiotica was uiteindelijk niet nodig. Morgen hebben we een trouwfeest ik denk dat ik gewoon ga eten en aangezien de zaal niet ver is van mijn tante kan ik daar gaan slapen moest het nodig zijn en kan mijn vriend verder feesten en moet hij niet mee met mij want ik zie mij daar niet tot 's morgensvroeg zitten.

@druuf ik duim voor jou dat alles eens meezit en je voldoende eitjes hebt die willen meewerken!

@me soms is een pauze niet slecht,probeer het even gewoon uit je hoofd te zetten,ik was er zelf ook totaal niet meer mee bezig en zie de wonderen zijn de wereld niet uit!

7. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Goede morgen dames....hoe is het hier met iedereen??

Mijn ongi heeft doorgezet dus ik ga weer starten met de 2e poging! Ben aan de neusspray begonnen en morgen mag ik weer gaan spuiten. Woensdag naar dusseldorf voor de eerste fm!

8. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey druufke,

Hier is ongi zaterdag doorgebroken. Waren van plan om nog eenmaal deze maand zelf te proberen en daarna IVF 2, alleen begin ik nu te vrezen dat ivf2 nog langer zal duren. Ga naar ander ziekenhuis op aanraden van gyn, maar heb nu ff het gevoel dat ik een beetje aanvet lijntje gehouden wordt. Weet nog steeds niets meer, dus starten in oktober zal ik wel mogen vergeten, vrees ik.

9. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey druuf goed nieuws! Nou ja liever geen ongi maar nu wel een start. Ben benieuwd naar je fm!Hopelijk heb je goed nieuws! Hoe is het spuiten gegaan? Wel vaak dat je nu moet prikken dan toch?
    Me, ik hoop dat je niet te lang aan het lijntje wordt gehouden gewoon voor jezelf opkomen anders gebeurd er vrij weinig in het land van de dokters.Gewoon zelf dat andere ziekenhuis bellen en anders je eigen ziekenhuis.

En de rest>?

Hier gaat het vrij goed. Alleen op het moment heb ik een bijna voorhoofdsholte ontsteking en mag dus bijna niets innemen of gebruiken. Dat is zwaar irritant. Ik heb dus een mega dichte neus en krijg het benauwd ervan. Mag alleen af en toe paracetamol, zoutoplossing en stomen.Als het te erg wordt moet ik naar de huisarts. Ik denk dat ik morgen en overmorgen ziek thuis blijf, dit kost me zoveel energie... Verder ook wel leuk, we zijn dit weekend bij babydump geweest spullen kijken. Het blijft eng en we hebben ook nog steeds niets gekocht. Ja goed, een knuffel en een doekje. Grote spullen kopen we pasin e herfstvakantie. Dan zitten we ook rond de 20 weken echo. Vorige week nog een echo gehad en de kleine wilde gewoon niet stil liggen voor een mooie foto. Nou ik hoop hier snel wat goed nieuws te lezen! Mijn vriendje is nu braaf de blauwe bussen van moeders voor moeders voor mij omruilen bij het wisselstation!!

10. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingetje: ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en al een afspraak gemaakt bij het andere ziekenhuis. 7 november was ik voor de eerste keer gaan. Ze vertelde dat het eventjes duurt voor de eerste afspraak, maar dat er daarna geen wachtlijst meer is, dat het daarna vrij vlot gaat.

11. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg goed me! Zie je wel! Dat heb ik wel geleerd de afgelopen 2 jaar , als je niet voor jezelf opkomt dan doet echt niet iemand anders dat, althans meestal niet. Heb je nu nog kunnen bellen. Nou Druuf moest toen ook lang wachten maar kon geloof ik ook zo door. Wij moesten ook lang wacht voor onze sec. opinion 3 mnd, maar hoefden er uiteindelijk niet meer heen.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat!

12. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Klopt Ing, wij hebben in januari gebeld en konden in april terecht.....daarna was er geen wachtlijst meer! Succes ermee!

Ingetje ik ben nog niet begonnen met spuiten......as vrijdag pas dan zit ik op dag 3 ;) Hou jullie op de hoogte!

13. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Nou dames, vanmorgen naar DD geweest voor de eerste fm. Mijn "goede eierstok" zouden dus aardig wat eitjes aan moeten zitten anders werd de poging gestopt. Heel erg opgelucht dat er 5 grote eitjes aan zaten en een stuk of 3 wat keinere. Manlief en ik waren zo opgelucht! Toen zei Dr. S dat hij nog even mijn "slechte eierstok" wilde zien om te kijekn wat de mega dosis Menopur met het vocht had gedaan. Tot onze grote verbazing zaten er zeker 6 eitjes waarvan de grootste 2.0 was. Pffff dit hadden we nooit verwacht. We gingen nog maar uit van 1 goed werkende eierstok. We waren zooooo blij. En dat na 5 dagen spuiten.......... Ik moest spontaan ervan huilen! Eindelijk goed nieuws!! Ik weet dat ik er nog niet ben, maar dit is al zoveeeel beter dan de eerste IVF.
    Zaterdag om 10.30u de punktie.....toch besloten met Dr. S om voor ICSI te gaan, omdat er de vorige keer geen enkele bevruchting was!

Veel liefs!!

14. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Supergoed nieuws druufke! Ben blij voor jou.

Hier ook redelijk positief nieuws. Had ondertussen zelf al een afspraak gemaakt bij een andere gyn, maar zal misschien toch niet meer nodig zijn, want ik heb maandag tel gehad van gyn en volgende week vrijdag heb ik een afspraak in jette! Zal waarschijnlijk een soort intakegesprek zijn. Laat voorlopig mijn andere afspraak ook nog staan. Je weet maar nooit! Vandaag start voor ons het klussen opnieuw. Zal misschien de laatste maand zijn dat we het nog eens zelf proberen.

15. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha druuf,ik heb vandaag echt aan je gedacht! Wat een geweldige stap vooruit! Kan me heel erg goed voorstellen dat je moest huilen! Dit is toch ook gewoon super! Verrassingen zijn de wereld nog steeds niet uit! Zet m op druuf de komende dagen! Goede keuze icsi denk iK, wel weer spanning maar dat komt goed! Sterkte met de punctie zaterdag! Laat jeeven horen hoe het met je is gegaan?
    Dikke knuffel!

Me is Jette ook een ander zieknehuis! Beter iets teveel geregeld dan te weinig! Top, ik hoop dat je daar een goed gevoel bij hebt!

Allen, ik begin al een buikje te krijgen! Kan mijn eigen broeken niet echt meer aan. Wel leuk maar ook nog steeds wel spannend!
    We ijken voor baby spullen maar kopen is nog niet gedaan, herfstvakantie! N denken we na over namen. Meisjes namen check, jongens namen poeh moeilijk moeilijk!iemand leuke suggesties voor een kortere normale Nederlandse jongens aam
    , als jullie geen zin hebben om het hierover te hebben snapik dat ook hoor dus dan ben ik niet beledigd! Haha!

16. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Me: inderdaad heel goed nieuws.....en goed dat je die andere afspraak laat staan!

@ Ingetje: Wat lief dat je aan me hebt gedacht!! Ja we zijn heel blij, maar zoals ik al zei: we zijn er nog niet.......Maar ben in ieder geval alweer een stap verder dan de vorige keer!
    En natuurlijk laat ik zaterdag even weten hoe het was en wat nu de opbrengst precies was!
    Tja en die namen..........Manlief en ik weten ook al wat meisjesnamen maar jongensnamen........geen flauw idee haha ben ook wel benieuwd naar de suggesties haha!

17. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hey meiden!

Ik ga over ongeveer een weekje (afhankelijk van ongi) beginnen met de eerste keer menopur. Wil me dus graag bij jullie aansluiten om ervaringen te wisselen en lekker te kletsen!

Zoals ik al schreef, de eerste keer menopur en tevens onze eerste ivf. Wel al ervaring met spuiten, maar dat was fostimon en pregnyl tijdens de IUI.

Weer een nieuw stukje van de mmm die ik ga betreden! Ik ga me even inlezen in deze topic, maar hoop er nu al veel ervaringen te kunnen lezen!

Liefs Daisy

18. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Even snel een berichtje. Net terug uit dusseldorf! Punktie is goed gegaan en de opbrengst was 13 eicellen!! We zijn heeel blij! Mega suf nog van de narcose dus ik kruip lekker op de bank! Maandag uitslag van het aantal bevruchte eicellen!

Veel liefs

19. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waw, druufke da's mooi zeg 13!!!! Laat ons hopen op een paar megatoppers.

Welkom daisy

Hihi ingetje, het beginnende buikje, ik denk dat ik dat ook super zou vinden. Wij hebben ook al onze namen voor onze eventuele baby's.

Vrijdag afspraak in Jette ben eens benieuwd wat ze allemaal gaan zeggen en doen. Hopelijk weet ik dan iets meer van data, want nu is het een beetje ambetant. We zouden willen op weekend gaan of een kort reisje in herfst of kerstvakantie, maar durven voorlopig nog niets te boeken. Want ik laat mijn inspuitingen geven door thuisverpleging en de periode van punctie en terugplaatsing moet je ook zeker thuis zijn (logisch). Ik zou willen een lijstje maken met allemaal leuke dingen, die ik zou kunnen doen telkens wanneer blijkt dat ik niet zwanger ben. Iemand toffe ideetjes om eraan toe te voegen? Het klussen is nog steeds volop bezig. Gezellig om de dag. Deze keer ben ik niet naar gyn geweest voor follikelcontrole en merk dat dit wel goed is.

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Nou dames, heb net telefoon gehad......van de 13 eitjes waren er 9 goed genoeg om de icsi behandeling mee uit te voeren.....van deze 9 hebben er helaas 2 het overleefd! Morgen de terugplaatsing om half4 van beide eitjes. Hopelijk overleven ze de nacht........ Dit is in ieder geval nog steeds beter dan de eerste poging!!

Deel Deze Pagina