Topic voor iedereen die kerst NIET leuk vind.

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    is niks grappigs aan jezus kwam om het geloof te verkondigen en de heidenen te bekeren, niet om samen met de heidenen bomen te aanbidden :(

2. Leyni

Leyni Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat de kerstboom iets christelijks is. Absoluut niet! Het was inderdaad iets heidens, en nu is het iets neutraals. Ik heb niks tegen een kerstboom, wel tegen een kerstboom aanbidden. Maar de kerstboom wordt niet meer aanbeden, dus heb ik niks tegen een kerstboom.
    Jezus heeft nooit wat gezegd over bomen aanbidden. Ik ben er heilig van overtuigd dat ie daar tegen was. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat ie van gezelligheid hield. Dus als ik een boom in m'n huis wil omdat ik dat gezellig vind, denk ik niet dat Hij daar wat tegen heeft. Dat het dan toevallig dezelfde soort boom is, daar kan ik niks aan doen. Wil er ook wel lichtjes in een vensterbankplant doen, want die heeft voor mij niet meer of minder religieuze waarde, maar dat is toch niet zo leuk als een kerstboom :p

Maar deze discussie was helemaal niet de bedoeling van TS neem ik aan, dus laten we er maar over ophouden :)

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

De Here Jezus is naar de wereld gekomen om zondige mensen te verlossen en een brug te zijn tussen God en de mens; "want alzo lief had God de wereld, dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leeft."

Niet om het geloof te verkondigen, HIJ is het geloof!

Maar misschien moeten we het hier on topic houden?!

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kerst is voorons niet anders als andere " vrije" dagen. Ik moet gewoon werken ( zorg) 1ste kerstdag gaan we altijd naar mijn schoonouders omdat we dit leuk vinden, koken dan samen en maken het gezellig.

Naar mijn ouders gaan we niet omdat we geen zin hebben in verplichte visite omdat hun zo nodig 2e kerstdag op vakantie gaan! Zullen we nog wel weer " gezeur" om krijgen.

2e kerstdag moet ik werken, s'ochtend gaan we dan lekker brunchen met zijn 3tjes en lekker naar het bos of als het kan schaatsen. S'middags ga ik de slaapdienst in, vriendlief gaat dan wat leuks doen met de kleine meid en zullen wel frietjes bakken haha..

Door juist te doen wat wij leuk vinden maken we het leuk! Ik hou helemaal niet van de commercie.

Oke, we hebben een boom en wat decoratie, kopen wat " kerst" chocolaatjes voor Esmee ( en mama) maar that's it!

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    om maar on topic te blijven :D
    ik heb een zware hekel aan kerst! zodra het 5 dec is geweest mag het van mij heel rap 1 januarie zijn!

Waarom geen idee precies, heb er gewoon een hekel aan, altijd het verplichte naar hier naar daar....hier doen we het zo daar doen we het zo.... bij ons binnen de familie liggen toch bijna alle banden uit elkaar, dus yippie wat een feest de feestdagen...je ziet toch niemand van de familie!

Nu sinds een aantal jaar vier ik dan kerst bij mn schoonouders wat wel redenlijk geslaagd is, al zijn de kerstdagen voor mn schoonmoeder ook niet zo leuk, hun hebben een dochter die in haar 10er jaren overleden is, en daar heeft zij elke kerst nog moeite mee, en vorig jaar is de oma van mijn man de dag na kerst overleden...dus zal het dit jaar allemaal nog zwaarder beladen zijn de kerst dagen!

Maar goed dit jaar hebben we alleen 1e kerst, de 2e kerst moet manlief werken van 6uur tot 18.00 (gelukkig:))

En dit jaar heb ik voor het eerst sindsdat we samen wonen nu 4,5jaar de kerstboom opgezet omdat onze oudste dochter van bijna 4jaar erom liep te zeuren! En ik moet gewoon gaan leren om kerst leuk te vinden, met mijn eigen gezinnetje! Maar dat komt hopenlijk wel goed.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik hou niet van dat MOETEN. dit hebben wij dan ook afgeschaft ;) Ook speciale dure kleding wordt hier niet aangeschaft nog nooit gedaan ook... Kerstboom staat hier wel elk jaar in de kamer, vind ik gezellig en leuk en ook buiten heb ik een kerstboompje te staan, vind het prachtig al die buiten verlichting als ik in het donker naar huis moet fietsen. Maar verder met kerst heb ik niet veel (meer) het moeten doen we niet meer, en mijn familie is behoorlijk uitgedund in de loop der jaren (overlijden) en met dit soort dagen mis ik de gezelligheid van vroeger en mijn familie die overleden is. dit jaar gaan we wel uiteten weer met mijn ouders, broertje en mijn zoon. Mijn zoon is laatst voor het eerst meegeweest met uit eten en vond dit reuze leuk en gezellig, dus met kerst gaan we te wokken ;) en 2e kerstdag niks doen haha.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha dat geldt voor mij ook! laat het maar 1 januari zijn haha. Oud en nieuw zegt mij ook helemaal niks meer. Om niet alleen te zijn ga ik met mijn zoon naar mijn ouders toe net als vorig jaar daar slapen we dan ook. Maar zoals vroeger is oud en nieuw niet meer. om 12 uur is er niemand op straat te bekennen, vroeger alle buren buiten en heel gezellig. Naar een feest ga ik ook niet meer sinds ik moeder ben ;) Dus ik zit met mijn ouders oud en nieuw uit en dat betekent verplicht andré rieu kijken whhaaaaaaaa :$ ;) zoals vorig jaar :p

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Kerst vind ik eigenlijk een heerlijke tijd.
    Al die lampjes in de bomen en in huis, lekker knus met het gezin.

Maar kerst heeft voor mij de charmes verloren, het zal nooit meer zo worden als dat het was.
    Want nooit kunnen wij kerst vieren met ons zoontje erbij...
    Ik zie er dit jaar dan ook heel erg tegenop en hoop dat ze snel voorbij zijn.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat het kerstfeest voor sommigen niet meer leuk is, door overlijden van dierbaren.

Aan de ene kant vind ik het heerlijk: extra dagje samen met mn man :D Aan de andere kant: mijn moeder wil altijd dat we 1e kerstdag langskomen, omdat ze niet alleen wil zijn.
    Opzich wel begrijpelijk, maar ja wij willen wel s samen zijn..
    Dat is wat ik erg vervelend vind aan kerst en oud en nieuw. O&N had ik sowieso een hekel aan, ga t liefst gewoon om 10 uur naar bed.
    Maar ja dan ben ik weer ongezellig.......
    1 januari vind ik ook verschrikkelijk, want dan moet je naar oma's en opa's toe die zitten te wachten met vieze oliebollen van gisteren...
    BAH. En dan begint het gedoe met het zoenen, wel, niet, 1,2,3? Bepaalde personen niet, of iedereen wel? AAARGGH
    Doe mij maar 1 februari, is alles weer voorbij :p

10. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Voordeel van kerst is dat je vrij bent. Nadeel is dat iedereen wat moet van je :D

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Meid, ik kan mij zo goed voorstellen dat je erg tegen kerst opziet! heel veel sterkte.

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Lara, vreselijk :( Ik snap dat alles z'n charme verliest als je zelf zo'n verlies hebt geleden! Helemaal kerst... Sterkte!

13. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar..... Wij hadden vorig jaar bedacht lekker op vakantie te zijn met de kerstdagen. Dat ging toen helaas niet door i.v.m. een operatie bij mij. Maar dat is wel de ultieme smoes om even alleen met je gezinnetje te zijn!

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat een ellende! Onze ouders wonen aan de andere kant van het land en zij vinden het serieus een goed idee om onze meid van 1 op eerste Kerstdag 4 uur in een auto te zetten en tweede Kerstdag opnieuw.... omdat mijn ouders de dag niet willen delen. Ze wonen een half uur bij elkaar vandaan.

Wij hebben gezegd, eerste Kerstdag is bij ons dan is iedereen welkom. Mijn ouders willen vervolgens niet met de ouders van zilverman Kerst vieren. Mijn vader vindt zijn vader niet leuk en mijn moeder zijn oma niet. (for the record, die mensen sturen steeds kaartjes, bloemen en weten van niks).
    Mijn zusje komt wel, en nu zitten mijn ouders die dag dus met zijn tweeen in een restaurant. Mijn moeder heeft kanker (geen ernstige vorm, gelukkig... ze komt er waarschijnlijk bovenop) en speelt nu in op mijn schuldgevoelens dat het misschien haar laatste kerst is. Dat is niet zo, alle testuitslagen zijn goed, alle behandelingen slaan goed aan en bovendien zijn ze (al bedenken ze zich 10 minuten van te voren) altijd welkom om mee te eten.

Wij gaan tweede kerstdag niet alsnog bij ze langs, zilverman is zo boos (en ik eigenlijk ook). Vooral na de onsterfelijke zin van mijn vader "Kerstmis is bedoeld om je blij en comfortabel te voelen en dat lukt me niet bij die mensen"... is voor mij de lol er af.

Weet je, kerstmis als de omslag van de langste nacht naar nieuw leven, als feest om met iedereen samen te zijn en iets voor een ander te kunnen doen (een mooi diner, gezelligheid voor iemand die vaak alleen is, een goed doordacht kadootje) vind ik prachtig. Kerstmis als feest om je "blij en comfortabel te voelen" ten koste van anderen... daar walg ik van!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind kerst wel gezellig. Alleen vind ik één dag wel voldoende.
    De afgelopen twee jaren hebben we het bij ons thuis gevierd zodat mijn familie en mijn schoonfamilie allebei bij elkaar konden komen. En mijn schoonouders hebben beide jaren voorafgaand aan de kerst zoveel drama gecreëerd dat we dit jaar gezegd hebben dat we weer net zoals voorheen naar mijn ouders (drie kwartier rijden) gaan. De andere dag blijven we lekker thuis. (we hebben overigens wel sinterklaas bij mijn schoonouders gevierd hoor. Daar staat mijn schoonmoeder op en wij vinden het zo goed geregeld. Zij niet zo maar ja, helaas dan).

Het enige wat ik dan jammer vind is dat mijn moeder alleen in de keuken wil staan. Het lijkt me zo gezellig als bijvoorbeeld mijn zus het voorgerecht zou maken, mijn moeder het hoofdgerecht en wij het toetje, bijvoorbeeld. Maar mijn moeder zegt dan "laat mij maar in de keuken staan".
    Dus dan zien we haar bijna niet, plus ik voel me een beetje buitengesloten. Niet dramatisch hoor :) Ik zou het gewoon gezelliger vinden om het met zijn allen te doen.
    Ach, ik zet mijn hoop op mijn eigen gezinnetje later :) Dat wij en alle kinderen iets bijdragen aan onze gezamelijke gezelligheid.

Enne arggg, dat zoenen met nieuwjaar ja! Ik heb er zo de schurft aan.
    Ik kom binnen en roep dan "Gelukkig nieuwjaar voor iedereen, ik ga niet zoenen!"
    Maar er is altijd wel een irritant persoon die het dan toch nodig vindt. Echt, ik geef mijn grens toch aan, of niet soms?

Rojos: Ben gewoon eerlijk en zeg dat je er geen zin in hebt.

16. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Hier ook geen zin in kerst. Ik kan geen kindje krijgen en elk jaar doet dat zeer. Ben blij als de kerst voorbij is. Het enigste voordeel is dat mijn vriend vakantie heeft ;)

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113

hahah maart08; ik onderstreep nog iets, je quote mij en dan nog begin je met "ik vind je....." Beetje jammer.;)

Ik koop merk (altijd in de uitverkoop!) omdat het langer meegaat. Is dus bewuster. Ik krijg ook veel. Hoe weet jij nou wat ik met de opbrengst van de verkoop doe?
    En daarbij, de verkoop loopt voor geen meter en alles wat langer dan een maand te koop staat geef ik weg. Mijn nummer staat geregistreerd bij een instantie die tienermoeders helpt, en de rest gaat naar een collega wiens moeder geregeld afreist naar Afrika en daar de mensen blij maakt (weeshuis).

Dus, vind jij lekker wat je vind, ik hoop dat je je er fijn bij voelt. En oordeel volgende keer pas als je de waarheid weet!

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wbt de geloofsdiscussie, daar heb ik helaas nog te weinig kennis over.

Verder wil ik iedereen die het erg moeilijk heeft deze dagen, veel sterkte wensen!!!

Deel Deze Pagina