Wij laten onze emotie spreken als we zeggen lijkschouwer of aanleder van een overleden persoon. Of de strafrecht advocaat. Maar ik zou bijvoorbeeld aannemer kiezen, maar dat is puur omdat ik in die wereld gewerkt heb en het helemaal niet leuk vond.
Wat voor werk doe je zelf. Ik vind het juist heerlijk dat mijn kantoorbaan als ambtenaar eindelijk die rust geeft die ik zoek. Eindelijk ook een beetje wadering voor mijn werk.
Bejaardenverzorgster… ik ben dolblij dat ze er zijn en ik vind het fantastisch zoals mijn vader verzorgd wordt in het verpleeghuis waar hij zit. Maar het lijkt me echt een afschuwelijke hondenbaan. Ik zou echt het geen dag volhouden. Ik weet niet waar je dan je energie uit moet halen. Niet alle kantoorbanen zijn hetzelfde denk ik… Ik ben softwaredeveloper en ik vind het echt super veelzijdig en helemaal niet saai. We hebben veel creatieve overleggen samen en dan loop je ook heen en weer. Ik ben altijd helemaal blij als mijn code het doet en ik maak altijd langere dagen omdat ik me niet van mn scherm los kan raken Toch maak ik wel 8000 stappen op een kantoordag.
Iets leuk vinden of niet is toch ook een emotie? Mij lijkt criminelen verdedigen niet leuk, jij vindt de aannemerswereld niet leuk.
Inderdaad zou ik ook absoluut niet kunnen én willen. Ik zou binnen de kortste keren zelf een advocaat nodig hebben. Ook slager zou ik ook absoluut niet willen worden. En sekswerker sla ik ook over. Zeden rechercheur(pc analist: weet niet hoe het precies heet) sla ik ook over: computerbeelden bekijken die ze vinden bekijken om te achterhalen wie de makers /kinderen zijn.
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren natuurlijk. Ik zou er ook niet aan moeten denken om kleuterjuf te zijn. Heb ook wel eens nagedacht over een bbl opleiding pedagogisch medewerker, maar ik denk dat ik compleet overprikkeld zou raken. Ik vind het thuis af en toe al een uitdaging met 2 kinderen en dan kan ik mezelf nog eens afzonderen als het te veel wordt. In de kinderopvang heb je ze een hele dag om je heen en moet je ze ook de hele dag vermaken . Even weglopen kun je ook niet maken.. Ik heb een kantoorbaan, helemaal prima, laat mij maar m'n eigen ding doen hahah
KNO-arts en dan het deel van de neus/oren ieuw. lijkschouwer, verzorgende, pedicure, vuilnisman (alleen al achter die wagen rijden maakt me over mn nek gaan), chirurg (eigenlijk alle beroepen waar je huid, bloed, organen etc ziet), verloskundige (vreselijk om te moeten zien dat iemand aan het bevallen is), kraamverzorgende (ieuw die controles downunder) etc etc etc
Uitvaartverzorger spreekt me best aan Je vegeleidt mensen op een keerlunt in hun leven en je verzorgt een waardig afscheid. ( Ik zou dat nu niet kunnen maar als de situatie anders zou zijn) Lopende band werk. Ooit 1 week gedaan en kreeg nachtmerries en raakte steeds meer gestresst Advocaat, ik zou het niet kunnen. Zoals bijv. Jos B.
Pedicure, yuk. Werken in een slachthuis (die geur alleen al) Verkeersregelaar, hele dag maar staan en verveeld kijken.
Mijn beroep zelf is geweldig, werk als verpleegkundige met mensen met dementie. Maar ik heb elke dag met veel ontlasting en urine te maken op plekken waar het niet hoort en kan mij voorstellen dat dit voor vele horror is.
Misschien vanwege het salaris? En vergeleken met een chirurg bijvoorbeeld een stuk minder verantwoordelijkheid. Je kunt wel een gebit verpesten, maar geen levens in gevaar brengen.
Dan ben je lichamelijk veel drukker dan ik op kantoor. Ik heb echt mijn pauze nodig om te wandelen. Of in de ochtend deel OV deel fietsen. Wel vind ik mijn vastigheid prettig, dat vind ik een voordeel van mijn kantoorbaan. Ik zou jouw baan te druk vinden dan slaat mijn hoofd op hol. Ik vind het superknap dat je het kan, dat meen ik.
Ik probeer je niet in een andere baan te krijgen, maar geloof me, kinderen vanuit je werk is echt heel anders dan eigen kinderen. Overigens is juf ook geen beroep voor mij.
Haha, ik had pas de omgekeerde gedachtengang; ik zat bij de mondhygieniste en dacht;’Goh, eigenlijk lijkt me dit wel leuk werk!’
Kantoorbaan ben ik het met je eens, ik kan niet alleen maar stil zitten. Maar kantoorbanen zijn zo breed, ik kan mij niet voorstellen dat je alleen maar het zelfde eentonig werk doet. Mijn man heeft ook een kantoor baan ( zijn beroep is zelfs hier al benoemd. ), maar gaat ook naar klanten toe, heeft verschillende scholingen, en is echt niet met 1 ding bezig wat eentonig gaat worden.