Ik keek vorige week huizenjacht op televisie en ik was helemaal in shock. Er was een huis te koop in (Ik dacht) Hoogeveen voor 120.000 euro.. daar heb je hier nog niet eens een normale flat voor. Zo'n huis wat die mensen wilden kopen staat hier te koop voor minimaal 200.000. Wel ellende hoor.. we willen zo graag verhuizen maar we hebben nog niet voldoende spaargeld en kopen is echt wel gunstiger dan opnieuw huren dus we zullen helaas geduld moeten hebben
Wij hebben getekend nu voor een twee onder 1 kap woning, jaren 30, 3 ruime slaapkamers met mogelijkheid tot 4e, tuin van 7,5 bij 46,5 meter voor €140.000. Onze woning is een tussenwoning van eind jaren 70, 3 ruime slaapkamers, vernieuwd douche, toilet, keuken en ramen beneden, geisoleerde spouwmuur en vloer voor vraagprijs van €97.500.
Waar ik vandaan kom kan je een mooie 2 onder 1 kap kopen voor minder dan 2 ton, waar ik nu woon is dat minstens 4 ton. Is op een half uurtje rijden. Maar ik krijg mn man niet mee, want er is daar niks te beleven .
Kozijnen is wel een kostenplaatje waar mensen hun geld liever niet meteen aan uitgeven. Maar kan misschien van de prijs van het huis af?
ik vraag me steeds meer af in wat voor afgelegen uithoek je woont teeeeering wat goedkoop!!! 2 onder 1 kap in de plaats waar wij nu wonen 4ton....minstens... een eengezinswoning waar je alles nog aan mag moderniseren (en dan is t niet eens perse een heel ruime woning) voor minimaal 260.000.... zo oneerlijk he die hele woningmarkt wij staan ook te koop. iedereen (inclusief wijzelf) waren vol vertrouwen dat het heel snel zou gaan, makelaar ook....helaaaaaaas...we hebben ook gekocht al onder voorbehoud verkoop eigen woning. met 1 gelukje, die verkopers hebben geen haast! die zouden het het liefst met een jaar uitstellen als het even kan (hebben pas nadat we rond waren gehoord dat hun nieuwe huis een jaar later opgeleverd wordt)....dat is echt ons geluk, we hebben dus nu feitelijk alle tijd om ons appartement verkocht te krijgen.
Ik gok in de buurt van oude pekela, muntendam ?? Ben ook wel benieuwd. Hier ook in het noorden, maar toch echt een flink stuk meer betaald voor een klein 2 onder 1 kap huis.
dat vind je hier in het midden van het land idd niet, weet niet waar jij vandaan komt (maar aan je 2e zin te zien, in de buurt ) 465 was het goedkoopste wat ik zag voor een 2 onder 1 kap. helaas kan ik daar alleen maar van dromen! leuk topic trouwens, wij hopen deze maand (oke oke november) ook de verkoop in te gaan..
Kan ook iets zijn om af te dingen, want het was al bekend dat boven enkele beglazing en houten kozijnen waren, zowel op Funda, en bij eerste bezichtiging gezien. En daarbij zijn wij ook behoorlijk wat goedkoper dan de rest. En opzich nodig is het niet, wij hebben altijd de ramen open boven, dus nooit nodig gevonden om ze aan te pakken. Het is goed leefbaar met het huidige spul haha
moest het ff opzoeken haha. maar dat is idd wel een beetje een uithoek van NL ja mijn man is daar in de gemeente van de zomer geweest om "even" (zeg 2,5 uur enkele reis) een tvmeubel op te halen haha. hij vond het een mooie omgeving met hele mooie huizen, maar iets te afgelegen
omgeving Rotterdam denk dat die prijzen wel beetje gelden voor rond alle grotere steden zou het niet? alleen Amsterdam spant de kroon met die belachelijk hoge prijzen. echt niet normaal. Rotterdam zelf gaat ook steeds meer Amsterdam achterna wat dat betreft. En het dan straks gek vinden als we weer met z'n allen in een nieuwe huizencrisis terecht komen
Ja, zoiets dacht ik al. Van de week naar landgoed Tenaxx geweest en onderweg ook heel wat huizen te koop zien staan. Soms wel 6 in een straat.
Voor de mensen die een huis hebben gekocht in de prijsklasse 175.00/180.000... hoeveel kosten koper moesten jullie ongeveer betalen?
Ja veel plekken zijn erg leuk, met leuke woningen. Zelf zou ik opzich graag richting Apeldoorn willen, alleen familie, werk, school van kids, alles is hier. Dus misschien ooit iets voor de toekomst haha. Voordeel is dat ik niet anders gewend bent dan dit Maar dat was wel een flinke rit voor een tv meubel dan haha
Staat veel te koop hier, en het loopt helaas nog niet zo als in de rest van NL. Dus helaas hier nog geduld hebben haha. Wij kunnen gelukkig nog wat zakken in prijs. Maar dan ben je een dief van je eigen portomonnee als je nu al zover gaat zakken in prijs haha! We wachten even af wat de kijkers gaan doen. Op dit moment is het nog, geen bericht is goed bericht haha
Koopje, ik ben jaloers! Wij hebben net een hoekwoning met garage gekocht voor 315(wel 6 slaapkamers). Krijgen in januari de sleutel.
Spannend zeg! Hopelijk komen ze gauw met een acceptabel bod. Ons huis is verkocht o.v.v. financiering. Ons huis heeft 15 maanden bij een makelaar te koop gestaan, vervolgens even uit de verkoop gehaald en nu binnen 2 maanden 3 biedingen boven de vraagprijs bij een andere makelaar. Wij hebben al een nieuwe woning gekocht, echter is die woning pas over een jaar af. Als de koper van onze huidige woning de financiering rond heeft, moeten wij er vrij snel uit. Wij moeten dan op zoek naar een tijdelijke huurwoning (ook nog een hele klus). Hopelijk is deze periode gauw voorbij, want die onzekerheid is helemaal niks.