Topics sluiten op verzoek

Discussie in 'Over deze site' gestart door KleineLai, 25 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.032
    113
    Door de toon die gezet werd (beide kanten) was het ook gierend de bocht uitgevlogen. Dat zag je van mijlenver aankomen. En dan zijn er nog minder mensen blij.
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.998
    25.441
    113
    #22 KleineLai, 25 jan 2023
    Laatst bewerkt: 25 jan 2023

    Maar dat doen jullie toch zelf? Het zijn jullie eigen opgestelde regels :o: De enige reden waarom ik hier loop te zeuren is omdat jullie je eigen regels niet volgen. Het verward mij dus ik kom vragen hoe het zit.

    Ik snap dus ook niet waarom jullie denken dat jullie het nooit goed doen. Het is toch helemaal niet persoonlijk? Of een kwestie van goed/fout. Je volgt gewoon de regels dus je doet het altijd goed. Take it or leave it. Dat is juist de kracht van regels, je kunt je erachter verschuilen. … moet je alleen geen loopholes gaan zoeken in diezelfde regels. Dat is niet zo heel handig.

    Ja, ik ben het er mee eens dat het vervelend is als een topic niet gaat zoals je wil maar dat is het risico van een forum. 100 mensen, 100 meningen. Iedereen reageert anders en niet iedereen is even aardig of meelevend. Maar ik vind het niet realistisch om te zeggen dat een TS enkel aardige en super on-topic reacties mag verwachten. Het is een openbaar forum met heel veel leden. Ik vond de reacties van het Bevallings topic net zo off topic als die van het Autisten topic. Maar de ene krijgt wel een slotje en de ander niet. Dat vind ik onrechtvaardig dus ik kom om verduidelijking vragen. Jullie zeggen: ‘we doen het op gevoel’. Dat vind ik persoonlijk vaag, maar goed, het is jullie forum. We gaan zien of dat werkt.





    (Spoiler: het werkt niet. Daarom regels en het volgens van regels en zo.)
     
    Suzi98, Juul75, RoGiJuLi en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.998
    25.441
    113
    Niet mee eens. Er waren mensen die heel erg on topic reageerden. Lange berichten waar echt veel tijd en gedachten in is gestoken. Ook veel begrip, herkenning en erkenning. Ik vond het zelf eerder juist de positieve kant op gaan. Het begon imo juist een goed gesprek te worden tussen de mensen met ervaring.
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.032
    113
    Eens. Er waren mensen die veel tijd er in hadden gestoken en (mooie) ervaringen deelden.
    En ik had zelf, achteraf natuurlijk, ook graag willen reageren.
    Ik dacht dat ik het voelde sluimeren naar de zogenaamde ‘relkant’ en misschien was dat gevoel icm geschreven tekst.
    Alleen als ik lees ‘in eigen straatje’ en ‘fijn dat je het zo goed weet’ en ‘je weet niks’ enz enz enz, dan kun je er de donder op zeggen dat dat 9 van de 10 keer verkeerd loopt hier en worden alle goedbedoelde adviezen ondergesneeuwd.
     
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Dit topic ging over een persoonlijk onderwerp. Waar jullie naar verwijzen gaat over algemene onderwerpen. Die sluiten we niet zomaar.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.998
    25.441
    113
    ?? Ik kan me niet herinneren dat er eerder een topic gesloten werd op verzoek omdat het een persoonlijk topic was.

    Doe wat je wil hoor, het is jouw/jullie forum, maar verzin geen smoesjes.

    Ik ga er dan nu wel vanuit dat iedere TS met een persoonlijk topic een slotje krijgt op verzoek ?

    .. en wat is dan eigenlijk een persoonlijk topic?
    Wat is het verschil tussen het Bevallingstopic en elk ander persoonlijk - maar blijkbaar dus niet persoonlijk want niemand kreeg een slotje - topic van de afgelopen tijd? (Oprechte interesse)
     
    citroenrasp en Bloempjelief vinden dit leuk.
  7. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.996
    5.131
    113
    Het topic over vrouwen met autisme was toch ook persoonlijk?
     
    Juul75, citroenrasp en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.998
    25.441
    113
    Het sluimert vaak wel ja. Het ligt ook erg aan de TS hoe de topics dan gaan lopen. Reageer je op ze, en hoe.. enz. Maar ik vond deze TS erg goed. Duidelijk maar niet lullig of onredelijk defensief. Natuurlijk krijg je reactie op jouw reactie dat je de reacties niet leuk vind ( :o: ) , maar als je het dan laat en je focust op de reacties die je wel helpen dan gaat een topic vaak wel goed. Ik vond dit echt wel een goed topic, ik vind het echt jammer dat hij dicht is want ik kan me voorstellen dat er veel gewonnen kon worden door de manier waarop sommige echt leken te begrijpen hoe TS zich voelde en hadden als bonus dat ze al bevallen waren. Een goudmijn dus als je het mij vraagt.

    Maar goed. Het is wat het is. Er zijn nieuwe regels blijkt , we gaan zien hoe die gaan verlopen! (Ik zet stilletjes en voorzichtig de popcorn alvast klaar)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.118
    4.333
    113
    Home
    Dit vind ik een raar antwoord
    Jullie hebben destijds afgesproken dat topics niet werden gesloten als TS de antwoorden niet leuk vond en vroeg om een slotje want dat werd erg vaak gedaan

    En nu heeft het ineens met persoonlijk te maken
    Dat is dus onzin
     
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Ten eerste, ik vind het inderdaad raar dat @Beheer nu een nieuwe regel maakt, en dat persoonlijke topics wel gesloten kunnen worden. Zouden jullie aan willen geven wat persoonlijk is? Want iemand die vertelt over haar eigen autisme vind ik net zo persoonijk als iemand die bang is voor een bevaling, maar jullie schijnbaar niet. Dus graag iets beter definieren.

    Ten tweede: Door goed modereren, en dus tijdig ingrijpen, kan een beheerder van een forum voorkomen dat iets gierend uit de klauwen loopt. Ik zou @Beheer het dan ook aanraden het meer in die hoek te zoeken.

    Ten derde: Eens dat er leden zijn die zuigen en doen. Die heb ik ook onder de negeerknop staan. Dit is m.i. ook een verantwoordelijkheid van leden zelf. Als de meningen van sommige leden je zo triggeren dat je daar niet meer goed op reageren moet je ze gewoon op de negeerstand zetten, dan heb je er ook geen last meer van.
     
    Neuzeke en Krv vinden dit leuk.
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Het is tot een paar jaar geleden heel gewoon geweest om een door jou gestart topic te kunnen laten sluiten. Op een gegeven moment werden er wel erg snel slotjes aangevraagd. Dit was jammer omdat dit een discussie afkapte en het onmogelijk maakte om nog te reageren. Daarop hebben we besloten om algemene onderwerpen (bv gezocht leuke camping in Nederland) niet zomaar meer te sluiten.

    Soms plaats je in emotie (onzekerheid, angst, boosheid..) iets op internet waarvan je later spijt hebt. We zijn nog steeds van mening dat een onderwerp over bv een persoonlijke situatie, of topics met privacygevoelige informatie gesloten moet kunnen worden.
    Wij kijken dan of het topic geanonimiseerd kan worden en zullen het vervolgens sluiten. Soms is een topic na het anonimiseren door het ontbreken van informatie onbegrijpbaar voor lezers geworden, dan kunnen we het helemaal verwijderen.
     
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.786
    6.963
    113
    Vrouw
    Waarom ontwijken jullie gewoon steeds de vraag? Wat is het verschil qua persoonlijkheid van autisme en bevallingsangst?
     
  13. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Er zit niet echt een verschil in. Behalve dat er in het 'autisme-topic' werd er verzocht het te verwijderen en in het 'bevalangst-topic' gevraagd werd om een slotje.
    Wellicht was het beter geweest als we hadden voorgesteld het autisme-topic te sluiten. Maar dan zit je gelijk in het grijze gebied. Er zullen altijd leden zijn die dan gaan zeggen dat we toch niet zomaar topic sluiten.

    Verder ontstond er een verschil doordat een aantal reacties in het bevalangst-topic vervelend werd.
    Een aantal bleef doorhameren op de natuurlijke bevalling terwijl TS op zoek was naar een ziekenhuis of gynaecoloog die wellicht wel een keizersnede doen om deze reden. Het is heel begrijpelijk dat ze ook tips krijgt om toch op de natuurlijke manier te bevallen (een keizersnede is een flinke operatie) maar ze heeft duidelijk aangegeven dat ze die informatie nu niet zocht. Dan is het vervelend als men daar toch op door blijft gaan. Dat wekt irritaties op en dat zag je terug in de reacties. Soms is het beter om te sluiten. En eerlijk gezegd zagen we deze situatie niet in het autisme topic.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.786
    6.963
    113
    Vrouw
    Tjah sorry, er zijn wel meer dingen vervelend op een forum. Als je alleen antwoorden wil in je eigen straatje kan je beter geen topic openen. Iedereen kan en mag zijn/haar mening geven hier, ook als er dus net iets anders wordt gevraagd, want vaak spreekt men dan uit ervaring.
    En ja, jullie hadden de TS van het autisme topic idd beter aan kunnen bieden om een slotje te geven. En die leden die er dan naar zouden vragen waren er nu ook, waaronder ikzelf, dus wat is het verschil nu precies? Ik krijg meer het idee dat jullie vanuit eigen persoonlijke redenen hiervoor hebben gekozen en dat vind ik een beetje flauw.
     
  15. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Absoluut niet!
    Hiermee geef je zelf al aan dat het niet uit had gemaakt wat we gedaan hadden. Sluiten/ verwijderen of juist niet.
     
  16. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    190
    171
    43
    Vrouw
    .
     
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.786
    6.963
    113
    Vrouw
    Nee, hiermee geef ik aan dat jullie reden om het ene topic wel te sluiten en het andere niet helemaal niks had uitgemaakt. ‘Bang’ voor reacties. Die heb je nu toch ook gehad bij het andere topic? Of bedacht je je dat toen niet?
     

Deel Deze Pagina