Pestgedrag

Discussion in 'Over deze site' started by EdN, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,626
    113
    Ik word zo langzamerhand doodziek van het feit dat er een paar mensen op ZP zitten die ooit eens een aanvaring met een bepaald lid hebben gehad en die nu structureel in ieder topic waar dit lid post als een roedel wolven boven op haar springen en alleen nog maar lullige ***opmerkingen kunnen maken. Het betreffende 'slachtoffer' reageert mijns inziens eigenlijk altijd vrij sportief op deze opmerkingen, of ze gaat er helemaal niet op in, maar ik ben van mening (en anderen met mij) dat het hier om niets anders dan ordinair pestgedrag gaat. Ieder topic dat zij start wordt al snel verziekt door kinderachtig gedoe.

Natuurlijk hebben we allemaal wel bepaalde leden die je meer of minder liggen, en met een flinke discussie is niets mis, maar wat hier steeds gebeurt begint mij steeds meer te storen. Is het toegestaan om systematisch een lid te pesten? Zo niet, kan er dan niets aan worden gedaan, misschien de structurele 'pesters' waarschuwen oid? Als je iemand niet 'moet', lees dan haar topics gewoon lekker niet.

2. mumija

mumija Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens.
    Je weet van te voren al hoe een topic gaat verlopen. Echt verschrikkelijk kinderachtig gedrag.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ook helemaal mee eens.
    Heb weleens op de uitroep teken geklikt om een melding te maken dat men gewoon gemeen tegen een ts aan het doen zijn.
    Valt me trouwens ook op dat er telkens weer een andere lid het pispaaltje wordt.
    Dus nu is het bijv. pietje,over 3 maandjes jantje enz.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens!!! Weet denk ik zelfs op wie je doelt. Ik stoor me hier ook al erg lang aan ja.

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Het is wel erg dubbel natuurlijk. Ik denk te weten wie je bedoeld en dit betreffende lid is niet onschuldig. Ze heeft sommige reacties zelf uitgelokt. Neemt niet weg dat het soms te ver gaat. Maar krijg niet de indruk dat dit lid hier nu enorm mee zit.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Maar dit is niet de eerste lid bij wie het gebeurt.
    Heb het de vaker zien gebeuren dat een bepaalde lid nergens een topic kon openen of een reactie kon plaatsen om daarna door een hele groep de grond in geboort te worden.

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Oh dat weet ik niet. Als er een vast groepje elke keer een nieuw slachtoffer uit kiest dan moet dit uiteraard aangepakt worden!

8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,626
    113
    Waarschijnlijk hetzelfde lid onder haar vorige gebruikersnaam...

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

herkenbaar. En inderdaad, het is steeds weer een ander lid, en elke keer worden er continu ouwe koeien uit vorige topics uit de sloot gehaald. ik kan die trein inmiddels niet meer zíen eerlijk gezegd.

En als iemand er een opmerking over maakt volgen er steevast 'Ja, maar zij zei, en dus zei ik' reakties om het gedrag goed te praten....

Het brengt me altijd weer helemaal terug naar de speelplaats van vroeger. De pesters tegen de zwakkeren...

10. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,626
    113
    Oh, ik zeg ook niet dat zij een schatje is en nooit iets fout zegt. Maar ik heb nog nooit gezien dat zij mensen persoonlijk aanvalt, ze geeft gewoon een mening over zaken. Die kun je dan stom vinden, maar ik begrijp niet waarom zij steeds zo fel persoonlijk wordt aangevallen, in groepsverband en op zo'n hele lullige, zuigende manier. Ik vind het gewoon ergerlijk. Je weet vooraf al als je haar naam ziet staan welke kant dat topic op zal gaan, en dat is dan ook zonder uitzondering zo.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

En iedereen die het voor die persoon opneemt (of 1 van de andere doelwitten) kunnen ook stelselmatig l*llige opmerkingen verwachten in topics ;)

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nooit gemerkt. Maar daar moet je sowieso boven staan...

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Grappig. Ik heb het idee dat er vandaag in de lounge best veel bitchy gedrag te lezen is. Heb al op een driehoekje geklikt maar er zijn geen mods online geloof ik.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Tja en zo ontstaat bij kinderen ook het pestgedrag denk ik dan!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Soms verbaas ik me er gewoon over hoe een normale vraag binnen no-time uitmond in een rel-topic..

16. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mee eens dit is ook de reden dat ik nauwelijks reageer op topics in de lounge. Heb t zelf ondervonden hoe je digitaal wordt 'afgemaakt"in een periode dat het slecht ging met ons...

17. Herkenbaar.. sommigen lijken alleen uit de zijn op rellen.. :(

18. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Vaak zijn het dezelfde digitale pesters. Om die reden durf ik haast geen topic meer te openen. Zelfs dit topic niet.

19. Crocus

Crocus Niet meer actief

Ik ook! En het eindigt er altijd mee dat TO zwaar gestoord is,d'r vent de deur uit moet zetten of ander geneuzel terwijl de vraag misschien was of ze in zijn telefoon zou kijken omdat ze hem niet vertrouwd.;)

20. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ik erger me ook echt dood aan de overdreven reacties van anderen. als ik zo,n reactie tegen kom probeerik er wat van te zeggen. ik kan heel slecht met pest gedrag omgaan.

Share This Page