Hallo dames Wij zijn al 15 maanden bezig. Nu een zaad onderzoek gedaan en vandaag de uitslag. Iets verminderde aantallen... Het moet nog een keer over Iemand hier ervaring mee?
Bij mijn eerste zwangerschap had mijn man een uitslag van 5,8 miljoen per ml. Deze zwangerschap heeft hij multivitamine geslikt (en misschien nog wel ongezonder geleefd dan toen) en toen had hij er 38 miljoen per ml. Misschien kan jouw man ook multivitamine slikken om het te verbeteren?
Ja wij! Kregen april te horen dat het van ook minder was dan gemiddeld. Uiteindelijk is het zo dramatisch geworden dat wel wachten op IVF.. wel maken de IUI behandelingen nog af. Maar wel hebben weinig kans.
Waarschijnlijk na de tweede keer krijgen jullie een gesprek. Misschien is het goed genoeg voor IUI en anders ook misschien IVF. Bij hebben rond de 8 miljoen per zaadlozing en na bewerking voor IUI nog 0 (volgens de gynaecoloog is het niet 0, maar iig onder de 1 miljoen) dus daar gaat heel veel van verloren..
Hier manlief 7 miljoen, ook veel te weinig! 2 icsi kindjes gekregen en nu totaal onverwacht spontaan zwanger!!! Dus alles kan.
@ vmiss Met 7 miljoen icsi? Apart! Hier minder dan een miljoen en nu in icsi traject. Wij hoorden na 2 uitslagen idd ook pas de getallen (na vragen anders hadden we het nog niet gehoord ben ik bang maar dat is een ander verhaal). Het kan erg wisselen dus vandaar dat ze op 2 momenten pas de kwaliteit berekenen. Spannende tijden! Maar iets verminderd, klinkt hoopvol genoeg om er iets mee te kunnen in ieder geval! Sterkte!
Hier hadden we bij het 1ste onderzoek een score die duidelijk onder het gemiddelde lag... De fertiliteitsarts gaf ons een 5/10, maar de mogelijkheid om spontaan zwanger te worden was er wel, maar het zou moeilijker zijn... Een 2-tal maanden nadien bij herhaling van het onderzoek bleek alles zo goed als in orde... Kregen we een 9.5/10 en dus eigenlijk wel een goede kans dat het zo zou lukken. Vl zijn hoeveelheid (aantal en ml) was gehalveerd, maar de beweeglijkheid en morfologie was wel dubbel zo goed. Ik had een beetje mijn twijfels omdat we qua aantal net op de ondergrens zaten, maar de arts vond het blijkbaar niet zo slecht meer. Ik vind het moeilijk om te interpreteren die cijfers... Dus misschien dat zeker aan je arts overlaten... MAAR! Er is dus wel een kans dat het volgende keer beter (en normaal) is, dus duimen we dat het deze keer gewoon 'een slechte dag' was voor je vriend!
Hier ook verminderde aantallen. Man moest vitamine c slikken 1000. Na 3 maanden waren de aantalken aanzienlijk verbeterd
Mijn vriend neemt foliumzuur (had ik gelezen op internet) en via de fertiliteitsarts hebben we 'flixar' gekregen.
Hier ook een slechte uitslag met het zaad onderzoek, < 1 miljoen zaadjes. Wij zijn nu bezig met onze eerste icsi ronde. Hopelijk is de volgende test een stuk beter! En is er meer duidelijkheid hoe nu veder
Geen ervaring (nog) maar ik heb ook wel eens gehoord dat zink innemen ook helpt voor de zwemmertjes..
Wij hebben verder helemaal niks te horen gekregen van aantallen oid. Binnenkort weer een monster inleveren en ik denk dat we dan maar meteen een afspraak moeten maken bij zijn huisarts om wat duidelijkere antwoorden te krijgen
Zeg nooit dat je weinig kansen hebt. Dat klinkt misschien zo als je de uitslag hoort. Mijn man ik hebben een heel traject achter de rug van IUI behandelingen. artsen gaven ons bij elke behandeling steeds minder kans. Mijn man had een zaaduitslag tussen de 300.000 en 4,3 miljoen. De ene behandeling had hij een betere uitslag dan de andere. Zat geen stijgende lijn is. Mijn man is tijdens de behandelingen gestart met het slikken van vitaminen van A tot Z en mijn man deed zijn laptop niet meer op zijn schoot en ook heeft hij zijn leren bureaustoel niet meer gebruikt. Ik ben nu 28 weken zwanger. Gaat heel goed met de kleine. Ik ben zwanger geworden na de laatste IUI behandeling met een zeer slechte zaaduitslag. Er hoeft maar 1 actief zaadcelletje aanwezig zijn die mijn eitje heeft bereikt. En dat is gelukkig gelukt. We waren al aangemeld voor de IVF intake gesprek. Ben erg blij dat we dat traject uiteindelijk hebben mogen overslaan. Dus geef de moed niet op. Er bestaat altijd een kans. Er bestaat ook een kans zonder behandeling. Liefs Stay Calm
Bedankt voor alle reacties. Van de week uitslag en gesprek HA (van man) en ik heb al een doorverwijzing en over een paar weken eerste afspraak Gyn.
Hier was ook een half jaar geleden VL zijn zaadonderzoek matig, de aantallen zaten er ver onder. De bewegelijkheid etc. weten weten we niet. We zijn nu doorgestuurd naar een gynaecoloog en nu is het afwachten .
Nou.... "Iets" zeggen ze dan. Hij scoort een 2 van de 15..... Flink verminderd dus. Moet het even gaan verwerken, maar gyn is absoluut nodig
2 van de 15 zegt helaas niet zoveel... Nog niet eerder van zo'n soort uitslag gehoord. Verder weet je niks? Kan je niet de uitslag opvragen bij je huisarts?