Hallo dames, Sinds een tijd slik ik het medicijn Topiramaat, maar nu las ik dat anticonceptie minder betrouwbaar word.. aii! Hier heeft de Neuroloog mij niet op gewezen. Welke anticonceptie gebruiken jullie?
Dat klopt. Topiramaat en wisselwerkingen met andere medicatie: Anticonceptiepil. Dit geldt voor alle anticonceptiepillen, maar ook voor andere toedieningsvormen, zoals de vaginale ring, de anticonceptiepleister, de prikpil, het spiraaltje met anticonceptiehormonen en het implantatiestaafje. Topiramaat vermindert de betrouwbaarheid van hormonale anticonceptiemiddelen. Veel van deze anticonceptiemiddelen zijn daarom niet geschikt als u ook topiramaat gebruikt. Uw arts kan daarmee rekening houden en een zwaardere pil voorschrijven. Als u toch doorbraakbloedingen krijgt, gebruik dan condooms bij de geslachtsgemeenschap. Een andere mogelijkheid is het gebruiken van een koperspiraaltje of condooms in plaats van de pil. Overleg hierover met uw arts. Ik weet niet welke anticonceptie je nu gebruikt? En als je de topiramaat gewoon in je apotheek ophaalt, hadden die daarop moeten controleren.. Hebben die daar niks over gezegd? Ik ben zelf apothekersassistente, en de apotheek heeft daar ook op moeten controleren, zodat die maatregelen konden treffen.
Lees nu je reactie pas sorry! Ben inmiddels bij de Neuroloog geweest en die heeft het bevestigd. Neuroloog, aphotheek, en dokter hebben niets gezegd..helaas. Beheer, topic kan gesloten worden.