Hoe voorkom je een jetlag?

Discussie in 'De lounge' gestart door kabouter24, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi,

Heeft er iemand tips om een jetlag te voorkomen of er in ieder geval snel vanaf te komen?

Wij gaan 4 september op huwelijksreis naar Jamaica. We vertrekken om half 1 smiddags en we landen om 19.10 in de avond. Terugreis vertrekken we in de avond rond 8 uur en de volgende dag komen we om 1 uur in de middag aan.

Het is onze huwelijksreis dus ik wil absoluut geen jetlag hebben. We zijn al eens op Dominicaanse Republiek geweest en toen hadden we ongeveer dezelfde vliegtijden.
    Toen heb ik dagen last gehad van de jetlag en was om 9 uur savonds al doodmoe. Nu is het zo dat we op de heenreis slaappillen hadden genomen waardoor ik de hele heenreis heb geslapen. Waarschijnlijk heeft het daar mee te maken gehad want 9 uur overdag slapen terwijl je de nacht ervoor ook gewoon geslapen hebt... tja dan verstoort je ritme wel aardig lijkt me. Op de terugweg heb je natuurlijk wel een nacht dat je vliegt dus dan is slapen wel goed denk ik?

Ben benieuwd of jullie tips hebben voor mij. ;)

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Er zijn op internet calculators te vinden die je helpen om op de juiste tijdstippen te gaan slapen en zo je jetlag te beperken. Gewoon al je vlucht tijden invoeren en dan krijg je een slaapplan.

Helemaal voorkomen doe je het volgens mij nooit. Toen wij naar new York gingen lagen we elke ochtend om 6 uur wakker en gingen we om 9 uur weer naar bed hahaha

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mij helpt het altijd om eigenlijk meteen in het nieuwe ritme mee te draaien.

Slapen in het vliegtuig probeer ik wel altijd, gaat de tijd wat sneller haha, maar mij aankomst dus gewoon in het ritme van daar.
    Heb gelukkig weinig last altijd van de jetlags, ben natuurlijk ook wel moe na zo'n lange reis en zal best de eerste avond om bijv 22 uur naar bed gaan, maar daarna is het ook goed.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Als ik zo naar je vluchttijden kijk zul je iig op vakantie geen jetlag hebben hoor. 19:10 aankomen. bagage ophalen, transfer naar het hotel, eten en drankje en lekker je bed in. En de volgende ochtend fit weer opstaan om te genieten van je vakantie.
    Dus mijn advies, de heenweg zo min mogelijk slapen! (en anders het begin van de vlucht..maar zeker niet het laatste stuk)

5. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Zodra je op t vliegtuig stapt het ritme van aankomst aannemen dus reis richting Jamaica niet slapen hoogstens een korte powernap halverwege de vlucht en de eerste avond zo laat mogelijk plaatselijke tijd gaan slapen. Als 10u 's avonds lukt perfect. Goede nacht slapen en de volgende dag op een normale tijd opstaan dan heb je een lekkere nacht slapen achter de rug. Op de terugreis wel slapen op t vliegtuig.

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Heen verwacht ik idd ook niet dat je een jetlag hebt. Wij zijn paar jaar geleden naar Las Vegas geweest. Een reis van in totaal 24 uur incl. overstappen. Wij kwamen om 1900 uur in het hotel aan. Ondanks dat ik de reis van Atlanta naar Las Vegas heb geslapen. Viel ik om 1900 uur uitgeput in slaap. De volgende dag zaten we gelijk lekker in het ritme.
    Terugreis wel een jetlag gehad. Kwamen we om 8 uur 's morgens aan en dan moet je eigenlijk de dag doortrekken, maar dat is heel lastig. Ik heb gelukkig niet 's nachts opgezeten. Maar wel later naar bed dan anders. En 's middags daardoor moe.

7. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Dus eigenlijk niet slapen op heenreis dus.
    Alleen dan duurt de tijd zo verschrikkelijk lang haha.
    Terug maakt me niet heel veel uit. Heb toch nog 6 dagen vrij voordat ik weer moet gaan werken. Dus nog tijd om bij te komen

Deel Deze Pagina