topje piemeltje rood en pijnlijk

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dottie, Mar 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Vandaag had mijn ventje zijn laatste controle bij Kind & Gezin. Die dokteres heeft de voorhuid nagekeken maar precies iets te goed! Nu is het topje van zijn piemel rood en hij zegt "plasser pijn" en begint aan zijn luier te trekken als hij moet plassen. Nu heb ik niet veel in huis wat ik kan gebruiken. Ik heb Bepanthol, zinkzalf en ontsmettingsmiddel...

Iemand tips?

Dank je!

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heb geen ervaring met jongetjes maar misschien schoonmaken met lauw water wat je eerst gekookt hebt en houd de pijn aan zou ik naar de huis arts gaan voor de zekerheid

3. odet

odet Niet meer actief

mijn mannetje had dat een paar weken geleden.
    hij riep telkens heet heet, als ie moest plassen.
    het brandde dus.
    heb toen de ha gebeld en heb een zalfje tegen ontstekingen gekregen.
    na een dagof 2-3 was het over.

4. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    pff hij is bijna twee uren geleden wakker geworden van de pijn. Ik ben hem gaan troosten, dan was het weer goed. Tot twee maal toe. Toen weer brullen. Maar hij is op mijn gevoel aan het inspelen. Ik heb hem naar onder gehaald. Doe ik normaal nooit, maar ja hij heeft pijn. Bij mij op de zetel niks aan de hand. Ik leg hem terug in bed, en hij begint instant terug te brullen. Dus ik heb echt gevoel dat hij mij nu aan het testen is. :(

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    is zijn voorhuid achter de eikel geschoven zodat het de eikel blootligt??????? en is ie wel weer terug geschoven anders kan het gaan beknellen en moet je naar de ha, ik zou denk ik even de ha vragen (of assistente) het kan behoorlijk pijn doen

6. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    het voorhuidje is teruggeschoven. Maar ik zie twee kleine wondjes daar. Ik heb heb naar de apotheek gebeld en die hebben mij Teramicyne zalf aangeraden, dus dat doe ik er nu op. Hij heeft al een stukje minder last als ik hem zo bezig zie.

Groetjes

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    o gelukkig meid, die wondjes zullen idd erg pijnlijk zijn bij het plassen

8. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    klinkt als onstoken voorhuid. heb wel eens ergens gelezen dat ze daar een zalfje voor kijgen. Je moet in ieder geval de voorhuis niet ohoogtrekken dat mag niet bij jonge kinderen.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat zielig zeg. ze zijn veel te onvoorzichtig geweest. zijn voorhuidje is wat te strak schijnbaar. dat is geen probleem hoor. mijn zoontje is eraan geopereerd en dat gebeurd vrij vaak. alleen doet het eraan zitten veel pijn want het is te strak en dat blijkt wel want hij heeft 2 wondjes nu. hun hadden dat moeten weten en zeker moeten zien. ik zou een klacht leggen bij hun. en er voorlopig wat voorzichtig mee doen. en even langs de huisarts gaan als het genezen is om een verwijzing. mij hebben ze 6 jaar aan een lijntje gehouden want soms gaat het vanzelf losser zitten. de chirurg was daar best boos over want het was duidelijk veel te strak en zou nooit vanzelf goedgekomen zijn en vond het erg slordig. hij heeft hem zo snel mogelijk geholpen en nadien heeft hij nooit meer problemen gehad ermee. en bij jou zoontje is het nu ook ingescheurd dus mij lijkt ook dat het duidelijk te strak is.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ps. een aantal jaar geleden moest je nog elke dag bij kindjes de voorhuid op en neer doen om het losser te maken en schoon te maken en dat is wat ze bij hem gedaan hebben ( kijken of het los zat). tegenwoordig mag dat niet meer tot 6 jaar hoorde ik op het cb.

11. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hij heeft nu geen pijn meer. Maar als ik nog eens naar de ha moet laat ik het daar nakijken. Want zelf ga ik er echt niet aan prullen.

Gisteren was hij zelfs bang om te plassen! Mijn man heeft echt moeten aandringen ocharme. En toen bleek dat de pijn weg was, dus vandaag geen problemen mee gehad. Gelukkig. Want de plas ophouden kan gewoon niet gezond zijn.

Share This Page