Ik wil volgende week met onze dochter van 13 naar Den Bosch om te kijken voor nieuwe topjes of zachte bh’s zonder beugels. Ze draagt tot nu toe tienertopjes van de Hema en h&m maar ze heeft inmiddels een behoorlijke cupmaat en ze passen echt niet meer. Ze heeft autisme en mag echt niet ergens schuren of knellen. Ik wilde even vooruit kijken waar we kunnen gaan winkelen maar bij elke “ normale” lingeriewinkel zie ik modellen voorbij komen die niks voor haar of überhaupt haar leeftijd zijn. (Of veel te sexy of erg oma…) Iemand concrete tips in welke fysieke winkel we zouden kunnen kijken?
Misschien kun je gaan kijken als je een Decathlon in de buurt hebt? Mijn dochter (ook autisme en "kieskeurig") draagt tops van Shein, maar heeft voor het sporten voor meer ondersteuning een soort sport bh top van decathlon wat haar fijn zit. Edit: sorry ik las er overheen dat je naar Den Bosch gaat....
Ik was inderdaad ook al naar sporttopjes aan het kijken maar die vallen qua hals vaak zo hoog. In de zomer misschien niet altijd handig onder haar gewone kleding. ze is ook absoluut geen meisje-meisje. Heeft een hele specifieke stijl/smaak. Iets met kanten randjes of pastelkleuren wordt het sowieso al niet, dus dacht al aan de sportievere hoek
Wat voor cupmaat heeft ze? Mijn jongste heeft denk ik een cup b of misschien net c en draagt tops van de New Yorker, die vindt ze heel fijn. Laatst ook zoiets bij de Action gehaald, die vindt ze ook fijn. Hier ook autisme en geen meisje meisje Oh het zijn bralettes zo te zien, deze lijken erop. https://www.newyorker.de/nl/products/#/?gender=FEMALE&web_category=WCA03055 Het plaatje met bralette daar heeft ze er een paar van in verschillende kleuren. https://www.newyorker.de/nl/brashapes/
Ik heb geen idee welke cupmaat ze heeft. In de hemdjes die ze nu heeft staat alleen een gewone “s” en “m”. Ik heb een C cup en als ik haar zo zie dan denk ik dat ze al op een D cup zit. New Yorker zit in Den Bosch, dus daar gaan we eens kijken! (Is niet een winkel waar ze normaal binnen zou gaan)
Hier een zelfde soort dochter die ook blij is met deze bhs. Simpel zwart met aan de onderkant wat glimmend. Geen idee eigenlijk welke cupmaat ze heeft, een stuk groter dan ik iig...
Makro, merk Viania, soort sport bh, maar niet zo heel strak, geen beugels en aan de binnenkant de randen met zachte badstof afgewerkt. Ze zijn regelmatig in de aanbieding.
Hier zijn de voorgevormde topjes van de Primark favoriet, ik vraag me alleen wel af of die volstaan voor een D cup.
Bij Hunkemöller hebben ze ook veel en ook heel veel basic voor die meiden. Ik vond het in het begin ook allemaal veel te kanterig en sexy... H&M is ook goede optie, maar vind ik de pasvorm niet echt top... Ik weet niet welke maat ze heeft? Maar bij Hunkemöller of een Livera ofzo kunnen ze ook echt even goed helpen met de maat en het passen ervan. Heeft hier ontzettend geholpen (had dus elke keer een hele andere maat dan wat ze eigenlijk had... )
Mag ik vragen waarom ze die 's nachts draagt? Zit toch helemaal niet lekker om in de nacht een bh of bralette aan te hebben?
Mijn dochter draagt 's nachts ook altijd een bralette, vindt ze fijn. Ik denk dat dat komt omdat ze zo gewend is eraan omdat ze ze overdag altijd draagt.
Ah in de winkel is er dus meer aanbod? Ik had even online gekeken en vond het aanbod zo weinig. En de rest allemaal veel te volwassen. Ze wil gewoon dat het niet “rond zwabbert” als ze rent ze hoeft niemand te verleiden
Hahaha nee precies! Tja, ik vind het handig om in de winkel te kijken. Ze hebben echt wel wat voor die tieners hoor! Ook zonder franje. En ik vind het echt wel handig dat ze daar even de maat goed opnemen. Dat scheelt zoveel!