Ik ben gek op spelletjes en zolang het niet te lang duurt en het niet te ingewikkeld is, mijn man ook. We zijn ook allebei lekker competitief. We zijn nu aan het Beverbenden. Weten jullie nog leuke spelletjes voor 2 personen? Niet teveel nadenken, maar dat er wel een beetje strijd bij komt kijken.
Wij jokeren sinds jaar en dag. We hebben zelfs een notitieboekje waarin we het spelnummer en de stand bij houden Na 100 strafpunten begint een nieuw potje. We spelen dan wel met 2 stokken kaarten en ieder twee stapels kaarten van 13. We spelen ook wel eens Boonanza, Yahtzee of Hoger-Lager als klein spelletje.
Speed Ligretto Pesten Set Qwirkle Vooral bij Speed en Ligretto gaat het om de snelheid, lekker competitief
Jaaaaa, jokeren! Is zo leuk. Doe ik wel eens op een avond met vriendinnen. Je kunt het ook online spelen tegen de computer. Daar heb ik het goed geleerd.
Take 5 Saboteur Yahtzee Oh en het eerste waar ik aan dacht toen ik de titel las was iets met de gordijnen dicht en de kleren uit.....
keer op keer kun je ook op je telefoon spelen - of tenminste; de blaadjes op je telefoon - en dan heb je gelijk 7 verschillende spelvormen ook. De dobbelstenen gooi je wel gewoon op tafel. Skibbo Duizenden
Clever (meerdere varianten van) Keer op keer (deel 2 vind ik het leukste) Qwixx Duizenden Rumnikub Skipbo
Klein maar fijn: Cubird Keer op keer Regenwormen Take 5 Pinguïn party Wat grotere spellen: El dorado Takenoko Castello Als je toch wil nadenken: Hive Santoska
Qwixx is heel makkelijk en leuk Kolonisten van Catan (het spel voor twee personen) Codenames duet Star realms Kwalzalvers van kakelenburg (niet persee simpel)