wat kocht jij extra voor 2e kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jalea, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    met de tweede onderweg kwam de vraag op wat ik zoal erbij zou gaan kopen. aangezien onze eerste binnenkort 1 word, hebben we nog rompertjes genoeg in zeer goede staat e.d.
    ik zit wel te denken aan een goede draagzak zodat ik eerst een poosje met de kleinste in de draagzak en de oudste in de buggy kan wandelen. en als de 2e een meisje is, wat meisjeskleding natuurlijk :p

wie heeft er tips wat zoal erbij te kopen?

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik wil of een tweelingwagen, of een buggypod (ivm financien zal het het laatste waarschijnlijk worden).

En een nieuw ledikantje, en een nieuwe commode (kreeg die tip van iemand anders hier met wat meer ervaring)

En verder alleen een kamertje opknappen. Echt veel andere dingen gaan wij niet halen.

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb ook nog heel veel kleding van me dochter en ja ik zal uiteraard ook wat nieuwe kleding kopen maar de eerste maanden kan de kleine het wel aan, tis nog zo mooi allemaal ( moet het wel een meisje zijn :) )
    In princiepe koop ik verder niks nieuw, miss. alleen een nieuwe dubbele wagen maar daar ben ik nog niet over uit en ik koop een nieuw badje.
    De eerste tijd zal het in een wieg slapen waar me dochter in gelegen heeft en daarna krijg ik een bedje van me moeder wat al 50 jaar in de familie zit dus die ga ik leuk opknappen.
    verder zou ik niet weten wat nieuw te kopen, dat zie ik tegen die tijd wel als de baby er is en ik denk iets nodig te hebben :)

4. jamy

jamy Actief lid

7 aug 2007
    125
    0
    0
    enschede
    wij kopen alleen wat nieuwe kleertje omdat het een meisje word :D :D :D Verder is alles nog in een goeie staat.
    Em tuurlijk knappen we de kamer even helemaal op!

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    wij hebben het kamertje van de kleine helemaal opgeknapt en die krijgt de meubeltjes van tycho en we hebben voor tycho een heel nieuw kamertje gekocht die slaapt nu op een meegroeibedje ;)

en voor de rest eigenlijk niet veel alleen kleertjes en nieuwe hydrofiel luiers enzo beetje de "standaard" dingetjes

ben trouwens bijna 33 weken zwanger... sommige vinden het wat vroeg om tycho al in een meegroeibedje te leggen maar het gaat prima en ik vond het zonde om nog een babykamer erbij te kopen :D

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    We moeten alleen maar een andere comode hebben. En we willen een duowagen aanschaffen.
    verder hoop ik dat ik alles de eerste maanden van Daan kan gebruiken en verder moet ik nog even afwachten ik vrees dat als het een jonge is heel weinig van elkaar aan kunnen Daan is in jan geboren en nu ben ik aug uitgerekend dus tja we zullen even moeten afwachten

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hele goeie vraag, soms vraag ik het me ook af.

Meubels van Yassir zijn nog in perfecte staat. Ik koop wel allemaal nieuwe kleertjes. We hebben Yassirs kamer pas weer opgeknapt, ik hoop dat als ik verhuisd ben tegen de tijd dat de 2e er is. Yassir krijgt een peuterbed je zodra de 2e geboren is. Ik heb nog een hele goede maxi cosi en kinderwagen, 2 buggys. In principe hebben wij nniet veel nodig.

8. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Wij hebben inmiddels voor onze dochter een gewoon 1 persoonsbed gekocht. Omdat we van veel mensen te horen kregen dat de matrasjes van de meegroeibedjes niet zo goed waren. maar dat is persoonlijk he....

Dus onze dochter slaapt nu sinds 5 januari in een groot bed en voor haar hebben we een nieuwe kamer gemaakt. En voor de tweede heb ik alles zo gelaten alleen wat andere schilderijtjes en ik ga de radiator nog ff in blauw verven. En er wordt nog een grote plaat voor aan de muur gemaakt. Kleding heb ik nog enorm veel tenminste neutraal dan. Dus ook niet nodig. En het enige wat we dan nog echt nodig hebben is een buggyboard o.i.d.

Maar tegen de tijd dat ik ben uitgeteld is het eind april. En dan wordt onze dochter al bijna 2. Dus daar is geen haast bij.

Deel Deze Pagina