Overslagromper of stretchromper van hema voor pasgeborene?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door patriez26, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Mijn vraag staat al in de titel. Babykleding is nu in de aanbieding bij de hema en nu vroeg ik mij af wat jullie zouden kopen, de overslagrompers of de stretchrompers voor een pasgeboren kindje? En hoeveel van welke maat? Ik wil ze dan met lange mouwen kopen omdat ik 18 januari ben uitgerekend en ik al wel wat korte mouwen rompers heb.

2. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik heb altijd de stretch rompers van de hema gehad! Vind het echt hele fijne rompers!
    Overslagrompers heb ik geen ervaring mee, nooit gebruikt!

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik vond overslagrompers heel fijn voor in het begin. Nu gebruik ik de stretchrompers.
    Ik heb alleen mouwloze rompers gebruikt, ook in de winter.
    Ik verwachtte een groot kindje, dus heb vanaf maat 56 gekocht.

4. Username

Username Niet meer actief

Overslagrompers zijn zo fijn bij zo'n kleintje. Scheelt weer in dingen over t hoofdje doen. Onze dochter had toch last van haar hoofdje na de bevalling (pompverlossing). Dit scheelde toch iets. En t is makkelijker aantrekken.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier met de borstvoeding toch nog wel een een vies rompertje door lekluiers dus overslag was dan echt fijn.maar stretch ook maar dan moet je naast de mouwtjes friemelen ook nog over het hoofdje.hier klein kindje dus de combimaat 50/56 nog te groot.hebben ze al een inschatting gemaakt wat het word groot/klein?

6. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Nee tot nu toe ligt het gewoon goed op schema, de groei van het kindje. Ze hebben niet gezegd of het een groot of klein kindje wordt.

7. Wonder2014

11 sep 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaay,

Is alle babykleding in de aanbieidng bij de hema, kon zo snel niet iets in de folder vinden?

Liefs Wonder2014

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Een gemiddeld kindje met maat 50 past de eerste week zeker niet in die stretch rompers. Maar daarna zijn ze hier wel favoriet gebleven en heeft mijn dochter erin gepast tot 8/9 maanden!

Ik zou voor na de geboorte andere rompers nemen, overslag is prima, gewone gingen hier ook goed.

Een paar gewone rompers en zeker ook die stretch aanschaffen, komen beiden van pas.

9. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net wat jezelf prettig lijkt. Ik had aardig wat overslagrompers maar ik vond het maar een gepruts met al die drukknooopjes. Heb ze uiteindelijk als gewone rompers gebruikt, dus gewoon over het hoofdje aantrekken. :)

trouwens.. een gewone romper kun je ook naar beneden uit doen als het volledig onder de poep zit hoor.

10. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Heb ook inderdaad de stretchrompertjes van de hema, vind ze heel fijn! Als ze nu een leuke aanbieding hebben ga ik ook even een nieuw voorraadje halen! Wat is de aanbieding precies?
    Met overslagrompers heb ik ook geen ervaring, maar kan me wel voorstellen dat ze prettig zijn in gebruik, al heb ik ze tot dusver niet gemist. Bij de meeste rompertjes zit als het geen stretch is wel een knoopje op de schouder waardoor je het gat waar het hoofdje door moet wat wijder kan maken. Verder vind ik trouwens de rompers van de H&M ook fijn, ook niet zo stijf..

11. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Op de internetsite staat bij bijna alles 2e voor de halve prijs. Dus als je dan rompers of een shirt in 2 verschillende kleuren scheelt dat best wel.

12. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    2e voor de halve prijs is de aanbieding.

13. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ik denk dat ik dan toch voor de overslagrompers ga in maat 50 en als hij wat groter word, overga op de stretchrompers. Bedankt voor alle reacties!

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik vind de overslagrompers erg fijn!! :D

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb stretch rompers en een paar overslagrompers, manlief vind de overslagrompers echt een drama..

Je bent zelfde dag uitgeteld als ik :D

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier nog een dezelfde dag uitgerekend :D

Ik zou een paar overslagrompertjes halen, alleen voor de eerste dagen. Als ze net geboren zijn kunnen ze wat last van hun hoofd hebben en het is niet fijn als je dan steeds rompers over hun hoofd moet aantrekken. Maar eigenlijk kun je na een week al wel gewone rompers gebruiken.

Ik heb weleens een stretch rompers bij de jongens gebruikt, maar vond ze juist niet zo fijn omdat het geen 100% katoen is.

17. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    #17 Blogmama, 11 nov 2013
    Laatst bewerkt: 11 nov 2013
    In de eerste maanden na de geboorte van ons dochtertje hadden we normale rompers en overslagrompers. Lange mouwen vond ik prettig omdat ons dochtertje in de winter is geboren. In de koude periode had ze dan altijd een laagje extra aan en in de lente handig te combineren met een t-shirt. Vanaf maat 62/68 ben ik stretch rompertjes gaan kopen.

Wij hadden 4 rompers in maat 50, 5 rompers in maat 50/56 en 6 in maat 56 van de HEMA en H&M. En bij de Zeeman had ik nog 6 mouwloze rompers gekocht voor 99 eurocent per stuk.

18. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Bedankt voor alle reacties, hier heb ik wat aan. Ik was vandaag in de winkel van de hema maar daar geldt de aanbieding niet, dus net online besteld en dan afhalen bij dichtstbijzijnde filiaal en dan krijg je de korting wel;)

Ik heb al:
    1 korte mouw romper maat 50
    1 lange mouw romper maat 50
    1 korte mouw romper maat 50/56
    5 mouwloze rompers maat 50/56
    1 korte mouw romper maat 56

Ik heb nu besteld:
    4 overslagrompers maat 50 lange mouw
    2 stretch rompers lange mouw maat 50/56

Wat denken jullie wat nog slim is om te halen? Of is dit wel aardig voldoende?

19. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond in het begin de overslagrompers het fijnst. Ik denk dat je wel voldoende hebt en bedankt voor de tip. Ik ga maar ook een paar inslaan :D

20. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oveslagrompers zijn heel fijn! Die van de hema vallen wel wat klein. Dus koop daar geen maat 50 van, daar waren die van mij zo uit, terwijl ze toen nog wel maat 50 kleding droegen. En van de h&m vind ik fijner.

Deel Deze Pagina