Sinds september vorig jaar hebben wij de mutsy 4-rider single spoke (2008 ) in gebruik voor onze zoon, nu bijna 9 maanden, hij zit nu bijna 3 maanden in de wandelwagen inzet. Een paar maanden geleden hebben we nieuwe voorwielen gekregen, omdat ze zo zwabberden. Enige tijd later leek het alsof de wagen links doorzakte, het frame voor was losgeschoten, dat konden we fiksen en hij zat weer goed vast. Toen vielen er 2 schroeven uit. Wij terug naar de winkel (baby-dump), toen kregen we te horen dat we de schroeven regelmatig moeten aandraaien en controleren. Ze heeft de loszittende schroeven vervangen en weer vast gedraaid, maar kregen wel te horen dat dat niet onder de garantie valt en dat ze de rest niet heeft nagekeken, vond ik slechte service. Maar goed, wij weer naar huis. Ze heeft het probleem tenslotte opgelost. Nu beginnen de nieuwe voorwielen weer af en toe te zwabberen en af en toe blokkeren ze. Tevens kraakt het frame, niet continue, maar wel regelmatig, dit irriteert me. En ook heeft de wagen een neiging om naar links te trekken, laat ik de wagen los uitrollen, dan gaat ie niet rechtdoor, maar linksaf . Op dit moment zit ik een beetje in dubio wat te doen. Zijn dit noemenswaardige klachten waar mutsy of de babydump wat mee kan of stellen we ons een beetje aan? Ik zit er namelijk aan te denken om de wagen te verkopen en een andere aan te schaffen, want dit irriteert ons gewoon. De maxi cosi mura lijkt me wel wat, maar ja, dat vind ik ook weer zo wat, ik bedoel maar, ze kosten aardig wat. Maar ja, onze zoon zit nog wel een aardige tijd in de kinderwagen. Wat zijn jullie ervaringen met deze wagen en wat is jullie advies?
Ik werk in een babywinkel maar van Mutsy krijgen we meestal niet veel klachten. Maar jij hebt gewoon een gegronde klacht, dus terug gaan. De verkoper moet in dit geval contact opnemen met Mutsy en Mutsy zal denk ik je wagen zelf gaan repareren of je krijgt een heel nieuw onderstel. Maar het verhaal met die schroefjes is echt klinklare onzin van die verkoper, daar heb ik echt nog nooit wat van gehoord. Misschien een kleine tip om alles soepeltjes te houden. Alle bewegende delen zo is 1x per 2 weken insprayen met een siliconespray op waterbasis. (wielen, duwstang bij het schuifgedeelte, enz)
Klinkt heel bekend, hadden wij ook met onze Mutsy. Onder op het frame staat een productiedatum. Zowat een hele serie van voor een bepaalde datum (sorry, weet niet meer uit mijn hoofd tot wanneer) heeft een krom frame. Dus wielen vervangen heeft geen zin, je moet een heel nieuw frame. Dit is een bekende klacht bij Mutsy. Wij hebben onze wagen bij Babypark gekocht, die waren van de klacht op de hoogte, deden ook totaal niet moeilijk, maar bestelden gelijk een nieuw frame voor ons. Sinds we dat nieuwe frame hebben, hebben we nooit meer ergens last van gehad.
dit ligt niet aan mutsy, maar aan babydump hoor. ik heb alle klachten die jij ook hebt/had ook gehad en die zijn allemaal naar tevredenheid opgelost. ik heb een nieuw frame gehad voor het zwabberen en nieuwe wielen omdat bij mij alle schroeven er dus al uit gevallen waren.
Oh nou, dan ga ik toch maar de baby-dump nog eens een keer bellen, en als ik dan niet tevreden ben over hun reactie, dan bel ik mutsy zelf maar eens op. Ben blij dat ik niet "overdrijf" haha
Onze Mutsy heeft nog nooit wat makeerd. Op een gegeven moment klapte hij niet meer in...euh...nee, ging juist niet meer in elkaar. Dat bleken toen de schroefjes te zijn. We gingen een dagje weg en manlief had alle schroefjes even goed aangedraaid...te strak dus! Dan wil het niet meer...hahaha Wij hebben toen Prenatal gebeld (gingen de volgende dag weg ja, had een wagen nodig) en die vertelde meteen dat van die schroefjes, niet te strak aandraaien dus. Verder had ze een heel plan klaar met oplossingen en ideetjes, er werd dus super meegedacht. Alle vragen die we tussendoor hadden of extra onderdelen die we wilde bestellen (shopping basket) ging allemaal super. Denk echt dat je het slecht getroffen hebt bij de BD... Ik hoop dat je een totaal ander frame kan krijgen! Dan ben je van het gezeur af!
Wij hebben sinds vorige week een mutsy single spoke 2009 gekocht nu ik jullie verhalen lees kunnen jullie mij misschien vertellen wat er allemaal bij moet zitten wij hebben namelijk helemaal geen dekbedje er bij gekregen alleen hoes of klopt dit wel de winkel kon ons dit niet precies vertellen
Misschien een ander filiaal van de Baby Dump bellen? Ik heb tot nu toe erg goede ervaring met hen, maar misschien heb je net een kenau getroffen Mirjam 28, wij kregen het dekbedje (of eigenlijk is het een deken van laagjes katoen) van de Baby Dump en de hoes zat bij de wagen (was een Slider). Tenminste, zo is mij dat uitgelegd. Als je dus de wagen ergens anders hebt gekocht, krijg je er misschien geen deken bij??
Wij kregen er ook een dekbedje bij, dacht dat dat van mutsy zelf was hihi. Denk idd dat ik gewoon iemand getroffen heb met slechte zin die dag, ze keek ook al niet zo vrolijk en het was erg druk. Morgen ga ik er een belletje aan wagen, want vind de mutsy nog wel erg leuk!!
Ik had ook zo'n stomme verkoper bij Babydump, dat ik mijn Mutsy juist bij Babypark heb gehaald, nog voor minder ook. Hoop dat je nu een wat servicegerichter persoon treft en anders gewoon Mutsy bellen, die doen daar volgens mij helemaal niet moeilijk over.
Bedankt voor de reactie's dan weet ik in ieder geval dat het wel zal kloppen bij ons. wij hebben hem namelijk gekocht bij het Baby park
Ik heb een vraag over de adapters voor de maxi cosi. Ik heb vrijdag mijn wagen op gehaald en zie nu op de doos van de adapters staan maxi cosi citi. Nu krijg ik de maxi cosi cabrio maar kan die ook op deze adapters. Wil niet meteen de prenatal bellen denk dat ze misschien denken dat ze domme blonde doos aan de telefoon hebben. Gr Sas