Voornaam niet kiezen hierom?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sereh, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sereh

Sereh Niet meer actief

#1 Sereh, 23 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2017
    Hoi allemaal,

Wij hebben een peuterdochter en willen binnenkort weer gaan proberen voor een broertje/zusje. Nu ben ik een echte namen-nerd :) en als het weer een meisje wordt, hebben we al een naam op het oog. Het enige punt is dat:

1) de voorletter hetzelfde is als die van m'n man. We gaan overigens wel nog 2 volgnamen geven en m'n man heeft die niet. Onze dochter heeft haar "eigen" voorletters, die niet lijken op die van ons.
    2) de voornaam is 1 lettergreep en klinkt qua klank een beetje op de 1ste lettergreep van de naam van m'n man. Bijvoorbeeld (niet onze namen): Eef en Eduard.

Voor de rest zijn we helemaal weg van de naam, past het prachtig bij de naam van onze dochter... Wat zouden jullie doen? Dank alvast!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het ligt eraan wat de namen zijn, maar als het is zoals bij Eef en Eduard stoort dat toch niet?

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.128
    113
    Wat moeilijker oordelen als je de naam niet weet maar zoals bij Eef en Eduard vind ik het totaal niet storend. En reden 1 zie ik ook niet als een probleem. Ik zou de naam er niet voor laten dus.

4. Sereh

Sereh Niet meer actief

Dank jullie wel. Ik wil de namen hier niet posten ivm privacy, maar het idee lijkt een beetje op combinaties als Eef en Eduard / Sasha en Sam / Cato en Camiel.

5. Meisje2017

Meisje2017 Actief lid

1 jan 2017
    143
    27
    28
    NULL
    NULL
    De combinaties die je noemt storen mij absoluut niet. Ik zeg: doen!

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou even verder kijken of je een naam vindt die precies zo'n JA-gevoel bij jullie opwekt en niet zulke 'struikelpuntjes' heeft, maar zo niet dan zou ik een naam hier echt niet door laten. Maar dat is dus wel echt een afweging die je zelf moet maken. Ik kan me voorstellen dat je hier liever niet voor zou kiezen, maar het toch doet omdat de naam simpelweg te goed voelt.

7. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Voor mij zou dat geen belemmering zijn.

Maar blijkbaar zit je er zelf mee.
    Óf jezelf ervan overtuigen, dat het geen probleem is óf een andere naam zoeken.

Ik zou bij de reeds gekozen naam blijven.

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Zou gewoon voor die naam gaan.
    Meestal heeft verder zoeken geen zin als je al enthousiast bent over een naam.
    Tenminste bij ons niet. Wij hadden gewoon een naam en die was perfect. Iets beters kwam echt niet.

9. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    jullie zijn weg van die naam !!Dan zou ik het gewoon doen!!

10. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik vind het totaal niet storend, dus ik zou dan gewoon aan die naam vasthouden.

11. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik hb ook dezelfde begin en eind letter als mijn dochtertje. Ook wel over getwijfeld, maar het zijn wel echt verschillende namen.

Ik vind de voorbeelden die je noemt niet storend!

12. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Gewoon doen!

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Zou mij niet uitmaken. Ik zeg gewoon doen.

14. Sereh

Sereh Niet meer actief

Bedankt allemaal! We houden de naam vast op nummer 1 voor een meisje en wachten het verder nog af dan!

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier hebben ze toevalling allebei een A als tweede naam, dus CA en TA dat is gewoon niet anders.
    Als het zo goed is, gewoon niet twijfelen maar doen.

16. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Absoluut niet storend, dus ik zou het doen als het jullie droomnaam is😊

17. Eliesje

Eliesje Lid

22 apr 2012
    83
    2
    8
    Vrouw
    Zangeres en loctician
    Harderwijk
    Wij zaten een beetje met hetzelfde probleem met onze dochter Robyn (uitgesproken als Robbin) en onze zoon Maurin.

Vooral ik twijfelde heel erg of dat wel ok was, beide eindigen op de klank "in".

Toen hij er eenmaal was was dat gevoel van twijfel helemaal weg.

Deel Deze Pagina