Amerikaanse jongens met normale namen als Michael en David hebben minder kans misdaden te begaan dan degenen die Ernest of Ivan heten. De Amerikaanse onderzoekers vergeleken de voornamen van jeugdcriminelen met die van de rest van de mannelijke bevolking. Daaruit bleek dat jongens met onpopulaire namen als Alec, Ernest, Ivan, Kareem en Malcolm meer kans hebben om in de criminaliteit verzeild te raken dan populaire namen als Michael en David. Misdaad verhogen Hoewel het duidelijk is dat de namen niet de oorzaak zijn van de misdaden, is je naam wel verbonden aan factoren als je gezinssituatie en het sociaal milieu die wel de kans op het plegen van een misdaad verhogen. Daarnaast worden jongens met een ongewone naam anders behandeld dan hun leeftijdsgenoten, waardoor het voor hen moeilijker wordt om vrienden te maken. Onbewust Sommige jongeren met ongewone namen zullen ook rebelleren omdat ze bewust of onbewust hun naam haten. De onderzoekers menen dat dit onderzoek kan helpen om misdaadpreventie effectiever te maken. (bron telegraaf)
Nou dan kan ik alvast een plaatsje gaan reserveren in de gevangenis voor me zoon, want die heet Damiën...en aangezien er nog steeds veel mensen denken dat de naam Damiën een verwijzing is naar satan heb ik straks veel te verduren
Ze verzinnen steeds weer wat nieuws in Amerika. Jongens met dus een aparte naam zijn dus in hun conclusie gefrustreerd en vertonen dus agressief gedrag.. Ik altijd maar denken dat het aan de opvoeding lag..
Ligt t ook als je goed leest... Gelukkig zal mn oudste dan iig goed terecht komen...mn jongste denk ik ook aangezien die ook n doorsnee amerikaanse naam heeft...mn meisie heeft n engelse naam...hmm... Maar we wonen niet in Amerika...zal ik toch maar moeten verhuizen dan Nutteloze onderzoeken altijd.
ik vind het niets eens ongewone namen... Malcolm en Kareem komen in Amerika best vaak voor denk ik...
Ohjee, help! Door onze smaak in namen is onze zoon bij voorbaat al gedoemd in de gevangenis te verdwijnen! Ze verzinnen steeds wat nieuws.... Laat ze het geld dat ze aan dit soort nutteloze onderzoeken spenderen liever aan een goed doel schenken! Liefs
dan is het ook maar te hopen dat de jongens met een vreemde naam ook niet van gamen houden anders zijn ze helemaal gedoemd in de gevangenis te belanden grrrhahahah
dan is het ook maar te hopen dat de jongens met een vreemde naam ook niet van gamen houden anders zijn ze helemaal gedoemd in de gevangenis te belanden grrrhahahah
Vind het ook zonde van het geld echt onnodig maar denk wel (sorry!) dat er een kern van waarheid inzit.
Denk ik ook, zonde van het geld, er verandert wrsch toch nu niks. Maar ik snap wel wat er bedoeld wordt, een bepaald "soort" volkje kiest wrsch vaker voor een bepaalde type naam...
Vigo is hier wel populair alleen schrijven ze het dan met dubbel g: Viggo! Verhuizen naar Zweden dus voordat je zoon crimineel wordt! Geweldige naam trouwens Vigo... Had gedroomd dat we een tweede zoon hadden gekregen met de naam Vigo.. Vriendlief wil er alleen niet aan, mochten wij ooit een tweede jongen krijgen. Flauw he? Elian is een heel aparte naam hier.. Eind 2007 waren er 42 jongens die de naam Elian als roepnaam hadden in heel Zweden. Nou dat wordt een enkeltje jeugddetentie voor onze uk!
Mijn vriend wou er in het begin ook niet aan hoor! Heb de naam gewoon heel vaak hardop gezegt, en dat mijn vriend ook laten doen. Hij was er uiteindelijk aan gewend geraakt en vond het toch wel een mooie naam... Dus misschien dioe tactiek eens toepassen mocht het zo ver zijn
Ai, ik ga maar vast enkele instanties aanschrijven over onze potentiele criminele zoon in wording... Leo, nu is het nog een lieve, af en toe ondeugende, peuter, maar je kan niet er niet vroeg genoeg bij zijn. Stel je toch voor, krantenkoppen over 20 jaar: De 20 jarige Leo B. is aangehouden op verdenking van ...