buik....van groot tot klein.

Discussie in 'De lounge' gestart door Rabia, 27 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hallo Allemaal
    Ik was aan het kijken bij fotoalbum en nou had ik een vraagje want ik ben een beetje verbaasd.
    Ik zie sommige vrouwen een foto plaatsen als ze vier of vijf weken zijn van hun buik. Niks mis mee hoor. Maar ik twijfel of je dan een foto maakt gewoon voor je album of omdat je denkt dat er dan al een buikje te zien is????

Want in die periode is het nog een piepcel en dan kan er toch nog niks gegroeid zijn??? Zet je baarmoeder dan zou uit ofzo?

Ik heb altijd al een buikje maar om nou te zeggen dat ik nu een zwangerschaps buikje heb...nee en ik loop ook niet op die manier omdat ik weet dat het misschien belachelijk staat als ik tegen mensen zeg ik ben bijna 3 maanden zwanger en dan mijn buik naar voren gooi.

Ik denk dat het ook wel ligt aan het feit dat je graag wilt dat mensen het zien en dat je er trots op bent en wil horen dat mensen het al kunnen zien.
    Of heb ik het mis?

2. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik kwam er pas rond 10 wk achter dat ik zwanger was en was echt al wel dikker aan het worden (dat was ook meteen 1 van mijn vermoedens).
    Ik geloof wel dat als je voorheen dik bent geweest of je bent zwanger van de 2e of 3e of meer dat de buik dan wel laat zien dat ie dit gewend is en gelijk reageert en een buikje aan gaat maken.

Wat mij wel opvalt is dat men zich er veel te druk over maakt en dan de buikspieren niet meer aanspant zoals men normaal wel doet en ja dan lijkt je buik opeens een stuk dikker.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik kreeg gelijk al mijn broek niet meer dicht.
    Met 8 weken was ik dan ook al 4 kilo aangekomen!! Allemaal vocht, maar het zit allemaal rond mijn buik .
    Natuurlijk is het kindje nog heel erg klein en kan dat niet de grote van de buik veroorzaken, maar de hormonen die met een zwangerschap meekomen kunnen dat wel.
    Persoonlijk had ik het best nog wel wat langer voor ons zelf willen houden, maar lichamelijk gezien was dat bij mij niet mogelijk.

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als het je 2de of meerdere zwangerschap is dan zet idd je baarmoeder meer uit en zo lijkt het dat je al een flikke buik hebt (dit omdat je lichaam herkenning bemerkt)
    maar in het echt is het baby'tje net zo groot als iemand die voor het eerst zwanger is :)

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik ben getrouwd met 10 wkn zwangerschap.De week ervoor had ik mn pak gepast en paste ie goed, met ons trouwen zat mn broek veels te strak.

Ik heb een paar maanden een mk gehad en was toch met 8 wkn al serieus dikker in de taille geworden. Na die mk ging het ook snel weer weg.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het zijn voornamelijk je darmen die uitzetten. Maar ik pas met mijn 9 weken nog maar 2 van mijn broeken. Ik maak ook iedere week een foto. Maar om nou te zeggen dat ik met mijn buik naar voren loop te showen, dan wil ik niet zeggen hoor. Natuurlijk vind ik het super als het straks te zien is.

Mijn moeder paste overigens voordat ze haar NOD had al niet meer in haar broeken. En waar dat dan aan ligt, als je je broek niet meer past, past je broek niet meer denk ik dan.

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Dit herken ik niet. Ik ben jaren terug heel veel afgevallen (wat er niet meer terug bij is gekomen) en nu ik zwanger ben, is er tot de 17e/18e week weinig zichtbaar geweest... Ik heb totm 24 weken velal mijn eigen kleren gewoon nog kunnen dragen. Dus dit gaat zeker niet altijd op.

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij kwamen er achter dat ik zwanger was met 6 weken. al heel snel erna werdt het zichbaar dat ik een buikje kreeg. mijn broeken gingen vanaf 8 weken strak zitten en niet meer echt dicht. heb al heel snel een positie broek gekocht. ik heb 2 foto's in mijn album staan en zelf zie ik duidelijk het verschil. ik moet zeggen dat ik vanuit mijn om,geving ook te horen krijg dat ik een grote buik al heb voor mijn tijd en ik loop toch ook niet met mijn buik naar voren loop gewoon zoals ik altijd loop.
    ik denk ook wel dat het scheelt hoe je bouw is ik ben klein en dun had geen buikje voor ik zwanger was volgens mijn vk zie je het bij mij gewoon zo snel ivm mijn postuur het groeit eerder naar voren zei ze.

9. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik ben zwanger van mijn derde en dit is mijn zevende zwangerschap (4 miskramen gehad). Mijn buik werd meteen al dik. Ik heb het nog een tijd proberen te verbloemen maar op een gegeven moment ging dat echt niet meer.
    Gina

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij mijn zijn het gewoon mijn darmen, en het feit dat ik meer ben gaan snoepen. maar verder mag ik niet klagen, meeste broeken pas ik nog, en die zijn maatje 34 dus. en verder vind ik het hele strakke niet zo fijn meer zitten, maar dat kan ook komen omdat je dan het idee hebt dat er iets word fijngedrukt, en dan draag ik gewoon wat lossere broeken. maar om nou te zeggen dat het te zien is..... nee absoluut nog niet.

11. Ik moet zeggen dat ik het met ongeveer 10wk wel ben gaan merken aan me kleding. Het ging allemaal wat strakker zitten. Maar het is net wat Daphne82 zegt het zijn je darmen.
    Nu krijg ik wel een buikje en mensen zien het aan me, terwijl ik zelf het nog niet echt super goed zie. Ik pas nog 1 broek die ik voor me zwangerschap ook droeg.

12. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik denk ergens dat Rabia een klein beetje gelijk heeft.
    Maar aan de andere kant ook niet.

Ik had met 6 weken al dat ik echt vooral 's avonds mijn broeken niet meer dicht kreeg.

Maar idd als je een buikje hebt (van voor of na de zwangerschap) dan heb je nu echt een reden om ermee "te koop" te lopen.
    Iedereen mag zien, wat je waarschijnlijk voor de zwangerschap probeerde te verbergen.

Nu ben ik 14 weken en wordt het een steviger buikje. Nu begint het zwembandje wat meer vorm te krijgen.

13. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik kreeg bij onze dochter heel laat pas een buik, met een maand of vijf.
    En toen ik bijna uitgerekend had had ik maar een buikje van iemand van een maand of vijf , zes.

Nu is al duidelijk een buikej te zien hoor met 11 weken, dus het verschil is echt heel groot met de eerste keer!

14. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik kreeg bij de zwangerschap van Rens al heel snel een buik en ik droeg met 8 weken al positiebroeken.
    Nu met mijn 2e zwangerschap pas ik nu al niet meer in sommige broeken en ik ben vandaag pas 5 weken en 2 dagen! Het is wel zo dat je bij een 2e zwangerschap sneller dik wordt, maar zo snel had ik niet verwacht!
    Ik ben verder ook niet gezet ofzo, ik heb normaal maatje 38.
    Ik zet pas wat later foto's van mijn buik in de gallerij.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat maakt t uiteindelijk uit? Als je een foto van 5 weken erop zet, en je zet er later nog meer foto's op van latere weken, kun je toch een mooi verloop zien. Ik heb zelf mijn eerste foto op 9 weken gezet en je ziet inderdaad ook nog niks. Maar als ik er vervolgens een foto van 5 of 6 weken later opzet, krijg je wel een mooi vergelijk. En mensen hoeven mij niet te vertellen dat je t ziet, want t is niet te zien dus.

16. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Dus eigenlijk hadden de meesten van jullie meteen al een buikje. Op die foto's kon je ook wel zien dat het echt piepkleine zwangerschapsbuikjes zijn, maar ik kon het gewoon niet geloven.
    Mijn buik is nu ook opgeblazen als ik eet maar dat komt dus door mijn darmen. Verder zie ik nog niks.
    Maar ik heb ook wel dat als ik het laat hangen en mijn buikspieren niet gebruik ik eruit zie als vier maanden. Maar ik draag gewoon mijn normale kleren nog en ik heb vooral last van een boven buikje....

Ik stond vooral verbaasd over het buikje van Rowana op pagina 2 van fotoalbum!!! Jeetje wat een buikje bij 13 weken. Echt mooi! Dat heb ik nog nooit gezien bij een zwangere zo snel.

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Rabia, ik denk dat het voor die mensen bijzonder is!
    ikzelf ben er 1 gaan maken vanaf week 12, als je de 1e echo hebt gehad.
    Op zich kun je dan wel elke 4 weken zien hoe hard je groeit.
    Ik vind het kuist wel leuk, waar je buik mee begint,
    en mee eindigd.

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Rabia, laat iedereen lekker van haar buik genieten! En dat doet ieder op z'n eigen manier.

Pim

19. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik denk niet dat ze het zo bedoelde Pim, maar meer als vraag en interesse, hoe iedere buik groeit.... Bedoel dit niet verkeerd...

Ik zelf heb nog steeds al mijn eigen kleren aan (nog steeds) en mensen geloven het niet als ik zeg dat ik zwanger ben, haha....
    Maar stralen doe ik wel en ze zeggen dat zwangere vrouwen altijd stralen, dus dan moeten ze me maar in mijn ogen kijken...

Voor alle andere mama's succes met jullie buikjes...

knuf juud

20. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Ik kan nog steeds in mn kleren en mn baarmoeder is echt binnengekanteld want niemand ziet het verschil. wel dat ik ietsje dikker wordt maar dat zegt mn familie en personen die me elke dag zien. verder val ik alleen maar af. had ik bij de vorige ook al iets. en de laatste maanden dan vliegen ze eraan.

Deel Deze Pagina