Hoe reageren jullie/ winkelpersoneel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentedag, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

Ik verkoop aardig wat pakketjes en die breng ik weg bij de verschillende servicepunten, vaak is geef dezelfde maar eens in de zoveel tijd is die ene specifieke winkel het servicepunt waar ik het af moet geven. Vanmorgen ook. Ik heb in het verleden niet veel gemerkt van klantvriendelijkheid in deze winkel en dan heb ik het over niet groeten o.a.
    Vanmorgen kwam ik een pakketje afgeven en ze zegt: "een pakketje?", zonder eerst te zeggen (goede)morgen en keek me ook niet aan. Ik zei toen maar : " morgen", en erachter : " dat mag ook wel gezegd worden" ze reageerde daar verder niet meer op. Ik had nog willen doorgaan over haar klantvriendelijkheid maar had er geen zin in. Het was vrij druk in de winkel en ze groette niemand waarvan ik het kon horen, dus het lag niet aan mij. En het is niet de eerste keer. Verder mijd ik die winkel omdat er qua producten gelukkig meer soortgelijke winkels zijn,het is geen supermarkt ofzo, alleen voor een pakket moet ik er dus heen.
    Maar ik kan hier dan zo chagrijnig om worden, waarom kan een "morgen" er nu niet vanaf?

Hoe reageren jullie in zo'n situatie, en zeker als het ( bij dezelfde persoon) eigenlijk altijd voorkomt?

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Het zou niet mijn humeur beïnvloeden. Ik zeg vaak gewoon zelf dan goedemorgen/middag

3. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Dit.. en dan sluit ik af met een overdreven vrolijke "fijne dag, tot ziens!".

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, ik vind dat ook altijd zo vervelend. Mja, sommige mensen zijn gewoon chagrijnig/minder vriendelijk/niet geïnteresseerd.

Dâh ken je wènig aan doen, he.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik kan dan best es overdreven en met wat hardere stem reageren van "goeeeddee morgen!" Of fijne dag dan nog werk ze!

Maar ik vind het bijvoorbeels als medewerker ook storend als je netjes de klant gedag zegt en ze je gewoon straal voorbij lopen.

Of aan de kassa looen te bellen tijdens afrekenen....

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Die zou ik eens een hele grote chocoladereep toestoppen. Arme meid..
    Ik mijd dat soort winkels ook. Dan liever even verder fietsen. Mijn humeur daalt er wel van.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Tenzij ze echt onvriendelijk of onbeleefd is kan ik er echt niet wakker van liggen of ze goedemorgen zegt of niet. Als ze maar keurig en snel helpt vind ik het prima.

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zeg altijd dan heel overdreven hard goedemorgen/middag
    En aan het eind tot ziens!

Tegen de feestdagen aan en er worden geen fijne feestdagen gewenst zeg k ook nog van "ennuhh fijne feestdagen he" ;)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Niet druk om maken. Verspeelde energie.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

In zo een situatie zeg ik zelf heel overdreven vrolijk "goedemorgen! Ja een pakketje verzenden alstublieft als dat niet te veel moeite is"

Ik vind het ook echt raar als personeel in een winkel niet netjes groet als je binnenkomt. Mijn ouders hebben vroeger meerdere winkels gehad (hier hielp ik vanaf kleins af aan mee op mijn manier) en bij mij is het met de paplepel ingegoten dat als er een klant binnen komt dat je die netjes groet en als ze weg gaan dat je ze een fijne dag/avond/weekend wenst. Ook al is die klant nog zo chaggerijnig, vervelend of lastig.

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik zeg dan: OOK goedemorgen :)

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Nee maak ik me totaal niet druk om

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    licht geheel aan mijn bui, bij een goede bui negeer ik het, maar als ik niet helemaal goed in mijn vel zit dan zeg ik er wat van. Wordt me dan niet in dank afgenomen.

14. Veera

Veera Niet meer actief

Dit. Heb wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan me daar druk over maken

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit. Als het winkelpersoneel verder vriendelijk is maakt me die goedemorgen niet uit.
    Liever netjes en vriendelijk geholpen worden zonder goedemorgen/middag dan een goedemorgen te horen krijgen van een nors iemand :)

16. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ik werk zelf in een winkel en bij ons is het heel vaak omgekeerd. De klanten zeggen niet eens goeiemorgen en je wordt heel vaak afgesnauwd. Echt vervelend!
    Ik kan zelf niet bijhouden hoevaak ik op een werkdag 'goeiemorgen' en 'hallo' zeg hihi. Probeer het altijd te doen!

Als ik zelf boodschappen doe merk ik wel idd dat er vaak niet gegroet wordt.... vind dat heel aso.

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Hier ook zo'n winkel. Ik doe dan extra vrolijk/positief in de hoop dat op diegene uit te stralen :p

18. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Haha dit dus

19. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

Was ik er vergeten bij te zeggen in mijn OP: het is absoluut geen meid meer, maar een vrouw van ver middelbare leeftijd, jaar of 60:)

20. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ik kan me daar niet zo zeer mee bezighouden. Zelf zeg ik altijd wel iets ter begroeting. Netjes blijven noemt mijn schoonmoeder dat :p

Deel Deze Pagina