topsport en zwanger een goede combinatie of niet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door laure, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laure

laure Lid

18 okt 2006
    15
    0
    0
    vakleerkracht l.o.
    utrecht
    hallo allemaal,

Ik train 3 keer per week en daarnaast speel ik ook nog eens 1 keer per week een wedstrijd. In een training verbrand ik ongeveer tussen de 1000 en 1300 calorien en heb ik een gemiddelde hartslag van 145, mijn hartslag haalt ook wel eens de 190 (wij trainen met hartslagmeters). Mijn vraag is of dit kwaad kan en hoe lang kan ik dit nog volhouden.
    In het dagelijks leven ben ik gym docent, moet ik mijn werk als ik in een later stadium ben aanpassen?

Wie heeft hier een antwoord op...
    groetjes laure

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat het er aan ligt wat voor sport je doet. Als je makkelijk kunt vallen is het niet verstandig, anders kun je er nog best lang mee door gaan. Zeker als je het voor je zwangerschap ook deed. Beginnen met topsport als je zwanger bent lijkt me niet verstandig.

Zelf ben ik begonnen met aquarobic met 20 weken zwangerschap.

3. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik heb wel gehoord en gelezen dat je hartslag beter niet boven de 140 uit kan komen. Om die reden ben ik gestopt met spinning, want daar komt mijn hartslag niet eens onder de 140... :) (Nou ja, dat valt ook wel weer mee maar met spinning zit je nou eenmaal snel op een hoge hartslag). En krachttraining is ook niet zo heel erg goed geloof ik!

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik zou als ik jou was snel contact opnemen met een verloskundige en je vragen voorleggen. Ze zeggen altijd dat sporten geen probleem is als je het gewend bent, alleen moet je hartslag niet al te lang heel hoog blijven en je moet geen risicosporten doen. Hoe lang in jouw geval 'heel hoog' is en wat onder risico valt, kan een verloskundige je het beste vertellen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn moeder was ook gymlerares vroeger.

Ze heeft gewoon les kunnen geven tot ongeveer 8 maanden.

Maar dat harde trainen lijkt me niet goed. Topsport is gewoon al voor een mens niet erg goed, dus als je zwanger bent volgens mij helemaal niet. Maar ik ben geen deskundige natuurlijk, ;)

Ik weet wel dat ik altijd een prima conditie had, maar sinds een paar weken ben ik overdag zo moe dat ik na een 2 km fietsen( gewoon even naar de stad etc...) echt kapot ben en ik blij ben dat ik kan gaan liggen.

Vraag anders hier online aan de VK,

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luistert!!!! ik ben geen topsporter ofzo maar trainde voor de zw.schap 3 tot 4 keer in de week (zo'n 2,5 uur) daarnaast loop ik (sportief) met mijn hond zo'n 2 uur per dag gem. ik heb het op een gegeven moment (rond de 20 wkn) iets rustiger aangedaan, en nu doe ik het nog ietsjes rustiger maar luister vooral naar mijn lichaam. echt intensief trainen zal je zelf wel merken wanneer dit niet meer kan. zodra je buiten adem raakt, duizelig voelt, harde/opgezette buiken krijgt stoppen. genoeg drinken zowieso. ipv intensieve trainingen doe ik nu aan zw.zwemmen fitnessen (circuittrainingen lichte gewichten, cardio) en zw.yoga. train dus nog 3x in de week (als je dit trainen noemt ;) ) en loop daarnaast nog steeds gem. 2 uur met de hond per dag (nu wel op zijn elf en dertigste ;) ) succes en hoop dat je er wat aan hebt

gr saskia

7. laure

laure Lid

18 okt 2006
    15
    0
    0
    vakleerkracht l.o.
    utrecht
    Bedankt voor jullie reacties, ik zal goed luisterennaar mijn lichaam. Ik probeer zo snel mogelijk en afspraak te maken met de verloskundige als ik haar maar eindelijk te pakken krijg. ik krijg elke keer dat stomme bandje....

Groetjes laure

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik train ook 3 keer in de week, 2x hardlopen en 1x fitness, geen topsport, maar toch wel een uurtje mezelf in het zweet werken. Heb er al de nodige info over opgezocht (ook voor ik zwanger werd) en lees eigenlijk alleen dat het positief is voor zowel moeder als kind, als ik het vol houd wil ik tot in de 7e á 8e maand blijven hardlopen, maar gewoon afwachten, anders stap ik over op fietsen. Groter probleem vind ik mijn kleding, want ik groei nu aardig hard uit mijn sportkleding en DAT is dus iets dat ze bij Prénatal en zo niet verkopen, echte sportkleding voor zwangere vrouwen die na de eerste positieve test niet gelijk hun passie aan de wilgen hangen. Ja, een paar van die lounge broeken waarin je misschien nog kunt gaan fietsen, maar een thight hebben ze neit en ze staan je ook heel raar aan te kijken als je er om vraagt, alsof zwanger zijn de grootste vlessure is die je kunt hebben. Heb trouwens wel mijn functie als trainer neergelegd, want dat werd me iets te veel.

En over je VK, ik moet soms wel 3 of 4 dagen bellen om iemand aan de lijn te krijgen, verschrikkelijk slecht bereikbaar ook hier in Groningen.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Stel je vraag anders hier op het forum aan de verloskundige. ;)

10. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Ligt denk heel erg aan de sport die je doet. Ik turn heel graag maar daar ga ik nu maar mee stoppen. Ik geef ook turntraining en zal het daar ook rustiger aan moeten doen met vangen

Deel Deze Pagina